Skocz do zawartości

***Benzyna w oleju***Pomocy!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No widac logikę w Twoim rozumowaniu ''pierścienie padają i procesor widzi za małe ciśnienie i dlatego utrzymuje wyższe obroty'' i Ty karzesz mi kierowac się logiką ? Ale przepraszam wiesz lepiej bo jeżdziłeś 6 miesięcy na niedogrzanym silniku to masz doświadczenie :modlitwa: Twoja teoria co do ciśnienia przedostającego się do skrzyni korbowej powaliła mnie na kolana ,jestem odmiennego zdania bo skoro benzyna jest w oleju to kierując się logiką olej staje się rzadszy do tego benzyna wypłukuje osady na uszczelkach i stąd wycieki czy to możliwe i logiczne? Uzasadnic moją teorię co do uszkodzonego termostatu i co za tym idzie wydłużonego impulsu wtrysku ?
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
szczerze ciężko mi się zgodzi z teoriom ze paliwo przechodzi do oleju bo zawile go wtrysk podaje może i przechodzi ale jest to skala mikro nie wyczuwalna a koledze aż olej rozrządziło aż wzrósł poziom, we dług tej teorii starsze samochody z papka mechaniczna np silnik m10, według tej teorii paliwo by się dostawało do oleju ja byś my kręcili silnikiem próbując uruchomi go a on by nie chciał aż do wyczerpania aku wiele razy jest ze ludzie kręcą kręcą i kręcą, potem u mechanika znowu kręcą i kręcą a on nic według tej teorii już w oleju byś my mieli pełno paliwa i olej do wymiany był by co wychechłany aku do zera bez zapalnie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiem tak:

Jeśli jest pewność , że paliwo jest w oleju < a to jakos przekonujaco nie zostało udowodnione > To może ono pochodzić TYLKO z wtryskiwaczy.

 

I jak już pisałem trzeba ustalić czy wtryskiwacze są uszkodzone < na co się tu raczej nie zanosi > czy komp każe tyle lać , czy silnik ma słabe sprężanie?

Termostat trzeba sprawdzić bo on może być powodem wzbogacania mieszanki.

Sprawdzamy go dotykając dolnego węża chłodnicy.

Ten wąż może zacząć się nagrzewać dopiero jak wskazówka od temperatury stanie w pionie. Jeśli się nagrzewa wcześniej to termostat do wymiany.

Czujnik temperatury może być uszkodzony.

Jeśli pokazuje cały czas opór stały w okolicy 2000ohm lub jeszcze więcej to komp "myśli" , że silnik jest zimny i wzbogaca mieszankę.

Jeśli czujnik ma przerwę w obwodzie to komp przyjmuje wartość zastępczą dla tego czujnika wynoszącą 80st. Może to powodować kłopoty z odpaleniem zimnego silnika.

Do sprawdzenia lambdy i przepływki trzeba podłączyć do kompa.

Do sprawdzenia ciśnienia paliwa w listwie trzeba podłączyć manometr o zakresie do 4atm do listwy wtryskowej.

Sprawdzanie kompresji to chyba każdy wie jak zrobić ale przypomnę o próbie olejowej.

 

Ale co do paliwa w oleju to trzeba wiedzieć , że jego pewna ilość w oleju to norma. ALE to jest śladowa ilość.

To , że masz wyciek a oleju nie ubywa nie świadczy o tym , że dostaje paliwo. Może to świadczyć o tym , że wyciek jest bardzo mały. < każdy wyciek wygląda paskudnie >

Benzynę w oleju czyje się nosem bo smrodu benzyny nie sposób przegapić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach. Może masz dziurkę w tłoku albo pęknięte pierścienie tłokowe :?: Odnośnie wycieków oleju - benzyna spowodowała rozrzedzenie oleju czego nie wytrzymał uszczelniacz, stąd wyciek.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Ja bym sprawdził kolor nalotu na świecach zapłonowych. To najskuteczniejszy sposób na sprawdzenie nadmiaru paliwa w mieszance. Powinien być jasno brązowy, lub ewentualnie biały przy ubogiej mieszance. Jezeli jest czarny to mieszanka jest za bogata. Powinien być równomierny na wszystkich cylindrach.
Opublikowano
moze koledzy tak jak piszecie u mnie z logicznym mysleniem kiepsko ale jesli nie tylko ja pisze o problemie z cisnieniem na cylindrach to cos jest na temacie tak czy nie ja mam jaeszcze malucha tam sa padniete pierscienie na bank co 300-400km 1l leje do silnika a glowica jest na 110% ok wiec pierscienie i wycieki na miscei a chodzi silnik rowniutko i jeszcze 117km na godzine jedzie to nie moj 1 samochod wiec ja sie nie znam chodz do mechanikow zadko jezdze pozdrawiam i powodzenia z tym wyciekiem
jedynakk
Opublikowano

Serdecznie dziękuję za zaangażowanie w mój problem

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

 

We wtorek 17.02. jade do elktryka i zabieram się za diagnostykę. Będę zdawał relacja.

 

Dziękuję za opis czynności diagnostycznych,które mogę wykonać sam. Po pierwszych ingerencjach zdam relację.

 

:roll:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Jestem po diagnostyce komputerowej. Komputer wykazał "o" błędów

Odpadają więc:

-czujnik temperatury silnika dla sterownika ,

-przepływomierz,

-sonda lambda ,

-przełącznik przepustnicy,

-potencjometrem przepustnicy:

 

:dance: :clap: :roll2: :lol:

 

Więc po konsultacji i powiązaniu faktów, dochodzę do wniosku że zawinił termostat-PANIE spraw żeby to było to :modlitwa: - biorę się więc za wymianę termostatu.

Sprawdzę jeszcze świecę (tylko muszę znaleźć "porządny" klucz)

 

Napiszę jak skończę :worried: :cry2: :roll:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A na jakim kompie byłeś?

U mnie uwalony przepływomierz nie pokazywał błędów na kompie.

Ale o prawie 100% pokazywał większy przepływ niż powinien.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Diagnoza komputerowa nie wykaże także usterki regulatora ciśnienia paliwa więc warto regulator sprawdzic możesz zrobic to sam zdejmując wężyk podciśnieniowy prowadzący do kolektora ssącego .Zobacz czy nie ma w nim benzyny.
Opublikowano
A na jakim kompie byłeś?

U mnie uwalony przepływomierz nie pokazywał błędów na kompie.

Ale o prawie 100% pokazywał większy przepływ niż powinien.

 

Najpierw w niezależnym serwisie BMW (tragiczny :mad2: ), a teraz u elektryka który posiada bogatą gamę oprogramowań i wiedzę i u niego najpierw miałem dwa błędy(przepływomierz i potencjometr) a po wykasowaniu i przejechaniu się "o". Tamte błędy powstały na skutek diagnozy wtryskiwaczy.

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Przed chwilą wymieniłem termostat. Poprzedni był uszkodzony. Odpowietrzyłem układ chłodniczy.Teraz silnik się nagrzewa w normalnym tempie, obroty są równe i spadają bez problemu. Spuściłem trochę oleju. Teraz pojeżdżę i zobaczę czy będzie go przybywać. Jest duże prawdopodobieństwo że przyczyną całego zajścia był uszkodzony termostat.

Czekam na dalszy bieg wydarzeń :worried: :worried:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Przedchwilą zaglądałem do świec.

 

Tak wyglądają

 

1

 

http://img25.imageshack.us/img25/6971/wieca1wd0.jpg

 

2

 

http://img25.imageshack.us/img25/3996/wieca2tw9.jpg

 

3

 

http://img25.imageshack.us/img25/4264/wieca3wo5.jpg

 

4 ma pęknięty izolator

 

http://img25.imageshack.us/img25/6510/wieca4az0.jpg

 

 

Są to świece NGK "R" (bkr6ek).

 

Co o tym myślicie (wygląd nalotu)?

 

Czy to są odpowiednie świece (firma i rodzaj)

 

czwartą świecę muszę wymienić, czy w związku z tym wymienić wszystkie cztery.

 

Jakie świece polecacie do 316 coupe z 1996r M43?

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Diagnoza komputerowa nie wykaże także usterki regulatora ciśnienia paliwa więc warto regulator sprawdzic możesz zrobic to sam zdejmując wężyk podciśnieniowy prowadzący do kolektora ssącego .Zobacz czy nie ma w nim benzyny.

 

Wężyk podciśnieniowy jest suchy, nawet nie czuć od niego benzyny.

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Świece wymień w komplecie. Nalot na świecach jest ciemny po bokach co wskazuje na spalanie bogatej mieszanki, ale elektrody są już brązowe co wskazuje na prawidłową mieszankę. Po ich wyglądzie wnioskuję że mieszanka raz jest bogata, a raz w normie.
Opublikowano

Jak chcesz kupić dobre świece to idź do porządnego sklepu, podaj model auta, rocznik, jaki silnik i Ci dobiorą z katalogu.Jeśli chodzi o firmę to moim zdaniem bardzo dobre są BERU ale są dosyć drogie.

A czy jesteś na 100% pewny, że w oleju jest paliwo a nie płyn chłodniczy?

Opublikowano

Fajnie ze to nie pierścionki jak by one były to świece raczej były by zalane olejem :) a co do tego płynu w oleju to raczej nie bo by się mieszał i był by koloru kawy a mlekiem

 

a jak tam teraz sytuacja wygląda po wymianie termostatu ??

Opublikowano
Fajnie ze to nie pierścionki jak by one były to świece raczej były by zalane olejem :) a co do tego płynu w oleju to raczej nie bo by się mieszał i był by koloru kawy a mlekiem

 

a jak tam teraz sytuacja wygląda po wymianie termostatu ??

 

Też odetchnołem że to nie pierścienie. :modlitwa: :roll2:

 

Odpowiadam na pytanie:"czy to napewno benzyna miesza się z olejem"

 

tak jestem pewien w 100% że bynzyna dostaje się (lub już teraz dostawała :lol: :dance: :norty:) do oleju

 

Zamierzam kupić te świece (takie same pracowały przed tym)

 

http://moto.allegro.pl/item561289392_swiece_zaplonowe_iskrowe_ngk_v_line_20_bkr6ek.html

 

Jest lepiej ,ale jeszcze nie jeździłem,muszę zmienić świece. Ale jak zmienie (w środę) i zacznę jeździć, to obowiązkowo napiszę.

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podsumowanie :norty:

 

Benzyna dostawała się do oleju z powodu nie dogrzanego silnika.

Wtryskiwacze lały benzynę otrzymując informację ze sterownika o nie dogrzanym silniku. Silnik przez cały czas pracował w stanie rozruchowym. Nadmiar paliwa spływało, po gładzi cylindrycznej do komory korbowodowej. Stąd nadmiar żadkiego oleju na bagnecie i wycieki z zimeringu i uszczelek.

 

Przeczyną usterki był uszkodzony termostat. Po wymianie termostatu, wszystko wruciło do normy-"jak ręką odjoł". :dance: :dance: :cool2:

 

Wymieniłem:

- olej

- filtr oleju

- świece zapłonowe (profilaktycznie)

- kable zapłonowe (profilaktycznie)

 

Po umyciu silnika, narazie wycieku nie dostrzegłem. :roll2:

 

Dziękuję raz jeszcze wszystkim za pomoc i zaangarzowanie! Bez was nie wiele bym zdziałał :cool2: :cool2:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
nie wydaje mi sie zebys kolego na dlugo zlikwidowal problem jak juz pisalem o maluchu i napisze teraz o fiacie 125p tam mial zupelnie wyciagniety termoztat nigdy sie nie dogrzal i przez 5 lat nie bylo problemy paliwa w oleju
jedynakk
Opublikowano
nie wydaje mi sie zebys kolego na dlugo zlikwidowal problem jak juz pisalem o maluchu i napisze teraz o fiacie 125p tam mial zupelnie wyciagniety termoztat nigdy sie nie dogrzal i przez 5 lat nie bylo problemy paliwa w oleju
Nie wydaje mi się żebyś miał jakiekolwiek pojęcie o tym co piszesz .Porównujesz silniki gażnikowe z wtryskowymi w których zasilanie w paliwo na zimnym silniku jest zupełnie inaczej rozwiązane doucz się i dopiero udzielaj .Wyszedłeś na....... gościa słabo doinformowanego i obrałeś złą drogę żeby wyjśc z całej sytuacji z twarzą .
Opublikowano
Pojeździj najpierw tym fiatem na włączonym ssaniu przez kilkaset kilometrów i sprawdź olej. Przy wtrysku wzbogacenie mieszanki sterowane jest automatycznie i nie mozna go sobie wyłączyć.
Opublikowano (edytowane)

Przykro mi "jedynakk", ale niestety mocno się skompromitowałeś. Koledzy mają rację.

Idoc za tym co napisał MarekM-535i-wtrysk to jednostka sterowana komputerem,który zbiera sygnały z czujników odpowiedzialnych za prawidłową pracę silnika. Gaźnik - a w dodatku starej generacji jest sterowany nogą (już nie wspomne o maluchu , który chłodzony jet powietrzem). Ale gdybyś-tak jak wspomniał pawelj5 zrobił sobie sztuczne "ssanie"(tryb rozruchowy) na odcinku 250 km do byś mówił inaczej

 

Otak o... :twisted2:

 

Forum ma służyć dzieleniu się wiedzy przydatnej, aby inni mogli korzystając -np. z tego tematu i lekwidować swoje usterki. Bez urazy :8)

Edytowane przez David 62

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

co do porównania gaźnika i w trysku jest tak jak mówicie, ale ze maluch jest 2 suwem to się nie zgodzę fakt chodzą mu tłoki jednocześnie nie na przemian ale to 4 takt a co do tego ssania jak miałem E30 318i m10 tam był pełen wtrysk sannie sterowane przez kompa i tez wywalałem termostat ( bo miałem problem z ciepłem) i nie zauważywszy zęby się paliwo dostawało do oleju chyba ze coś miałem walnięte i ssanie nie chodziło lub po prostu było krotko włączone bo jak by nie było potem osiągał swoja temp :D fakt faktem jeśli pomogło to chwała i niech każdy co ma taki problem skorzysta z tego posta

 

A forum jak to forum jest po to aby wymieniać się swoim zdaniem jak rozmowa w realu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.