Skocz do zawartości

***Benzyna w oleju***Pomocy!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Któregoś dnia zauważyłem mocny wyciek w dolnej partii silnika od strony czołowej w okolicach wału korbowego wyciek się nasila. Olej jest dosłownie rozlany,rozbryzgany po całej okolicy dolnych partii silnika.

 

Przy tym nie ubywa:

- oleju w silniku (jest jego nadmiar i jest on rzadki)

- płynu chłodzącego (wyklucza to jego dostawanie się do oleju)

- oleju od wspomagania.

 

Olej wypływa zimeringiem na wale (od strony czołowej) i uszczelką przy wałku rozrządu.

 

Udało mi się ustalić, że benzyna miesza się z olejem.

 

Sprawdziłem wtryskiwacze. Ich praca wygląda na równomierną i prawidłową.

 

Przyczyną mieszania się oleju z benzyną może być nie dogrzany silnik.

 

Podejrzewam uszkodzenie:

 

- termostatu,

- czujnika temperatury silnika,

- sondy lambda,

- przepływomierza,

- regulatora ciśnienia na listwie.

 

17.02 jadę na diagnostykę komputerową.

 

Napiszcie co wiecie, czy ktoś miał podobny problem?

 

:modlitwa: :modlitwa:

 

Dziękuję

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Napisz jaki masz silnik to moze cos Ci będę w stanie pomóc. Miałem podobne objawy. A te rzeczy, które podejrzewsz o uszkodzenie nie mają z tym nic wspólnego więc odpadają.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jaki on może mieć tam silnik?

Jeśli faktycznie ma benzynę w oleju to trzeba pomyśleć którędy się ona dostaje?

przeponowej pompy on nie ma więc zostają wtryski.

 

A czemu one podają tyle benzyny to już nie takie oczywiste.

Może leją ale może komp im każe tyle lać.

 

Przepływomierz , Lambda , czujnik ciśnienia paliwa , czujnik temperatury silnika..

Tu bym szukał.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A jaki on może mieć tam silnik?

Jeśli faktycznie ma benzynę w oleju to trzeba pomyśleć którędy się ona dostaje?

przeponowej pompy on nie ma więc zostają wtryski.

 

A czemu one podają tyle benzyny to już nie takie oczywiste.

Może leją ale może komp im każe tyle lać.

 

Przepływomierz , Lambda , czujnik ciśnienia paliwa , czujnik temperatury silnika..

Tu bym szukał.

 

Ponieważ w tę stronę myślę co ty, dobrałem się do wtryskiwacz, i nic!

 

Więc co dalej.....?

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Jeżeli chodzi o benzynę w oleju to nie wiem dokładnie jaki jest tego powód. Ale jeśli chodzi o wycieki oleju w dolnej części silnika z przodu to na 99% jestem pewny, że do wymiany są uszczelki pod deklami rozrządu. Miałem identyczne objawy i cały silnik był od dołu z przodu pochlapany olejem. Niestety koszt tych uszczelek w przypadku mojego silnika M42 wynosił ok 250zł bo nie ma zamienników, tylko w serwisie można je było dostać. Gdybyś zdejmował dekle to można też zobaczyć uszczelniacz na wał rozrządu bo koszt tego jest niewielki( ok 25zł).
Opublikowano
a co ma ja wtryski do tego jak by dawał za wile paliwa powinno go zalewac i gasł by i tyle ja bym sprawdził cisnienie na cylidrachi byc moze pierściaki sa juz do wymiany i w tedy niestety paliwo wchodzi do oleju raczeij innej drogi nie ma a by paliwo sie dostawało do oleju
Opublikowano
a co ma ja wtryski do tego jak by dawał za wile paliwa powinno go zalewac i gasł by i tyle ja bym sprawdził cisnienie na cylidrachi byc moze pierściaki sa juz do wymiany i w tedy niestety paliwo wchodzi do oleju raczeij innej drogi nie ma a by paliwo sie dostawało do oleju

 

Też tak myślałem, ale nie byłem pewny... :|

Opublikowano
a co ma ja wtryski do tego jak by dawał za wile paliwa powinno go zalewac i gasł by i tyle ja bym sprawdził cisnienie na cylidrachi byc moze pierściaki sa juz do wymiany i w tedy niestety paliwo wchodzi do oleju raczeij innej drogi nie ma a by paliwo sie dostawało do oleju

 

Pierścienie są raczej w porządku, z resztą przy zużytych pierścieniach raczej by nie było takich "ostrych" objawów dostawania się paliwa do oleju z dnia na dzień. Przy odpalonym silniku wyjmowałem bagnet do pomiaru oleju i nie było znacznych zmian w pracy silnika,ale ewentualnie mogę sprawdzić ciśnienie w cylindrach.

 

W charakterystyce pracy nie ma żadnych zmian,więc zastanawiam się czy nie padł jakiś czujnik i czy komputer nie przełączył się na tryb awaryjny pracy.

 

Chce jeszcze zajrzeć do świec może to mi da jakieś rozwiązanie

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Wtryski choć by lały to paliwo nie powinno iść do oleju jest kilka możliwości 1 padły pierścienie starły się lub pękły ewentualnie przerwy na nich ustawiły się jakimś cudem w pionie 2 jakieś mikropęknięcia w głowicy kanalików olejowych i pcha paliwo do oleju sprawdź świece i ciśnienie jeśli któreś z tych przyczyn świece powinny być zaolejone dziwne ze nie zmieniła się praca silnika a spaliny nie kopci ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo bogata mieszanka powoduje nieprawidłową pracę silnika.

Ale lejący wtrysk nie powoduje typowo bogatej mieszanki.

Lejący wtrysk nie rozpyla paliwa a leje.

A tylko paliwo rozpylone się zapali w cylindrze.

 

W czasie pracy silnika normalnym jest , że jakaś część paliwa dostaje się do oleju < zwłaszcza na zimnym silniku >

 

Wyciągnij świece i opisz jak wyglądają.

Sprawdź sondę lambda.

Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie.

Sprawdź szczelność wtrysków.

No i przepływomierz.

 

Wszystko to pod warunkiem , że jesteś pewien , że masz benzynę w oleju.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano (edytowane)
Wtryski choć by lały to paliwo nie powinno iść do oleju jest kilka możliwości 1 padły pierścienie starły się lub pękły ewentualnie przerwy na nich ustawiły się jakimś cudem w pionie 2 jakieś mikropęknięcia w głowicy kanalików olejowych i pcha paliwo do oleju sprawdź świece i ciśnienie jeśli któreś z tych przyczyn świece powinny być zaolejone dziwne ze nie zmieniła się praca silnika a spaliny nie kopci ??

 

Nie, nie kopci. Silnik pracuje jak gdyby nic.

 

Nie mogę odkręcić, świec. Złamałem klucz (taki z Carfura). Zapiekły się? Co robić :?: :cry2: :cry2:

Edytowane przez David 62

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Dotarłem do wtryskiwaczy.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img19.imageshack.us/img19/8382/dsc05901qh3.jpg

 

http://img19.imageshack.us/img19/5390/dsc05899sj7.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img19.imageshack.us/img19/4403/dsc05891ci9.jpg

 

Sprawdziłem szczelność, rozpylanie i według mnie jest ok. (mogę się mylić co do prawidłowości rozpylania)

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Bardzo bogata mieszanka powoduje nieprawidłową pracę silnika.

Ale lejący wtrysk nie powoduje typowo bogatej mieszanki.

Lejący wtrysk nie rozpyla paliwa a leje.

A tylko paliwo rozpylone się zapali w cylindrze.

 

W czasie pracy silnika normalnym jest , że jakaś część paliwa dostaje się do oleju < zwłaszcza na zimnym silniku >

 

Wyciągnij świece i opisz jak wyglądają.

Sprawdź sondę lambda.

Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie.

Sprawdź szczelność wtrysków.

No i przepływomierz.

 

Wszystko to pod warunkiem , że jesteś pewien , że masz benzynę w oleju.

 

Jestem pewien że benzyna jest w oleju (opisałem to wyżej)

 

tak to wygląda

 

http://img25.imageshack.us/img25/2908/dsc05956qr7.jpg

 

obudowa łańcucha (na łączeniu) foto z dołu

 

http://img25.imageshack.us/img25/8199/dsc05953zt0.jpg

 

widok na koło zębate wału, foto z dołu

 

http://img25.imageshack.us/img25/4130/dsc05936gk0.jpg

 

obudowa łańcucha (na łączeniu) foto z góry

 

Sprawdź sondę lambda.

Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie.

No i przepływomierz.

 

Jak to zrobić??

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Wtryski choć by lały to paliwo nie powinno iść do oleju jest kilka możliwości 1 padły pierścienie starły się lub pękły ewentualnie przerwy na nich ustawiły się jakimś cudem w pionie 2 jakieś mikropęknięcia w głowicy kanalików olejowych i pcha paliwo do oleju sprawdź świece i ciśnienie jeśli któreś z tych przyczyn świece powinny być zaolejone dziwne ze nie zmieniła się praca silnika a spaliny nie kopci ??

 

17.02 jadę na diagnostykę komputerową, więc sprawdzę też ciśnienie w cylindrach

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano

Jeśli chodzi o te wycieki to tak jak mówiłem uszczelki pod dekle rozrządu.

A jeśli chodzi o to paliwo to niestety musisz jechać i sprawdzić ciśnienie. Bo samemu ciężko to sprawdzić. Jeśli jest ciśnienie to pierścienie odpadają i zostają wtryski.

 

A jeszcze takie pytanko, czy silnik równo Ci pracuje? Bo jeśli nie to może któraś świeca albo przewód jest walnięty i nie spala paliwa w cylindrze i może jakimś cudem podczas pracy tłoka to paliwo przechodzi niżej...

Opublikowano
Jeśli chodzi o te wycieki to tak jak mówiłem uszczelki pod dekle rozrządu.

A jeśli chodzi o to paliwo to niestety musisz jechać i sprawdzić ciśnienie. Bo samemu ciężko to sprawdzić. Jeśli jest ciśnienie to pierścienie odpadają i zostają wtryski.

 

A jeszcze takie pytanko, czy silnik równo Ci pracuje? Bo jeśli nie to może któraś świeca albo przewód jest walnięty i nie spala paliwa w cylindrze i może jakimś cudem podczas pracy tłoka to paliwo przechodzi niżej...

 

Silnik pracuje równo,bez zażutu.

Wczoraj zdejmowałem kolejno przewody ze świec sprawdzając zmiany w pracy silnika, a tym samym wykluczając uszkodzenie którejś ze świec.

 

Zastanawiają mnie dwie sprawy:

 

- wolno się nagrzewa silnik do temp. 90 stopni (często wogóle nie dochodzi do 90). Może dlatego że jest zima,a ja nie stoję w korkach.

- wolno spadają obroty w zakresie 2000/1000 tyś.

 

:doh: :doh:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
wolno spadajace obroty sa przyczyna za bogatej mieszanki tak naprzyklad sie dzieje z samochodami z instalacjom lpg zle wyregulowanom albo jak nizej pisze pierszcienie padaja i procesor widzi za male cisnienie i dlatego utrzymuje wyzsze obroty tak dlugo a paliwo w oleju moze sie przedostawac moim zdaniem przez pierscienie moze juz sie konczyc silnik mimo ze rowno przacuje bo inna droga to jedynie przez odme ale to bym wykluczyl poniewaz tam panuje podcisnienie i raczej nie ma sans na dostanie sie paliwa to droga do oleju przy tej usterce nie bedzie kopcenia z rury czy siwego dymu bo olej nie jest spalany tylko bezyna a reszta wedruje do miski olejowej a i jeszcze wycieki sa za obfite to tez powinno dac Ci do myslenia tylko padniete pierscionki powoduja to ze kompresja idzie pod tloki i powstaje tam za duze cicnienie i dlatego wywala olej uszczelkami zbadaj cisnienie na tlokach oczywiscie na rozgrzanym silniku i wtedy zobaczysz czy to pierscienie a moze cos innego co mi do glowy nie przychodzi powodzenia z usuwaniem usterki :cool2:
jedynakk
Opublikowano
wolno spadajace obroty sa przyczyna za bogatej mieszanki tak naprzyklad sie dzieje z samochodami z instalacjom lpg zle wyregulowanom albo jak nizej pisze pierszcienie padaja i procesor widzi za male cisnienie i dlatego utrzymuje wyzsze obroty tak dlugo a paliwo w oleju moze sie przedostawac moim zdaniem przez pierscienie moze juz sie konczyc silnik mimo ze rowno przacuje bo inna droga to jedynie przez odme ale to bym wykluczyl poniewaz tam panuje podcisnienie i raczej nie ma sans na dostanie sie paliwa to droga do oleju przy tej usterce nie bedzie kopcenia z rury czy siwego dymu bo olej nie jest spalany tylko bezyna a reszta wedruje do miski olejowej a i jeszcze wycieki sa za obfite to tez powinno dac Ci do myslenia tylko padniete pierscionki powoduja to ze kompresja idzie pod tloki i powstaje tam za duze cicnienie i dlatego wywala olej uszczelkami zbadaj cisnienie na tlokach oczywiscie na rozgrzanym silniku i wtedy zobaczysz czy to pierscienie a moze cos innego co mi do glowy nie przychodzi powodzenia z usuwaniem usterki :cool2:
człowieku o czym Ty piszesz procesor widzi za małe ciśnienie czego ? :mad2: paliwo przedostaje się przez pierścienie w najlepszym stanie wystarczy że podana ilośc paliwa jest zbyt duża do ilości podanego powietrza .Nie czytałem od początku całej historii byc może powtórzę co zostało napisane ale moim zdaniem do sprawdzenia ;termostat piszesz że auto długo się nagrzewa ,czujnik temperatury silnika dla sterownika ,przepływka ,sonda ,przełącznik przepustnicy ,regulator ciśnienia paliwa na listwie i oczywiście ciśnienie jakie podaje pompa i czy przewód powrotny do zbiornika jest drożny.
Opublikowano

David 62, piszesz że silnik Ci się słabo grzeje. Powodów może być kilka: padnięty termostat, za mało płynu w układzie chłodzenia, zapowietrzony układ chłodzenia albo po prostu zima:) Wtedy trzeba zastawić chłodnicę i po sprawie :wink:

 

A z tym paliwem w oleju to jedź niech Ci to ktoś sprawdzi bo sam raczej nic nie wykombinujesz. Osobiście uważam, że to raczej będzie coś z wtryskami.

 

Wrócę jeszcze do wycieków oleju. Jeśli chcesz się upewnić skąd to cieknie to wytrzyj dokładnie dół silnika i za jakiś czas zobacz skąd to cieknie. Ale u mnie tak było i jak wymieniałem rozrząd to wymieniłem te uszczelki i jest suchutko.

Opublikowano
wolno spadajace obroty sa przyczyna za bogatej mieszanki tak naprzyklad sie dzieje z samochodami z instalacjom lpg zle wyregulowanom albo jak nizej pisze pierszcienie padaja i procesor widzi za male cisnienie i dlatego utrzymuje wyzsze obroty tak dlugo a paliwo w oleju moze sie przedostawac moim zdaniem przez pierscienie moze juz sie konczyc silnik mimo ze rowno przacuje bo inna droga to jedynie przez odme ale to bym wykluczyl poniewaz tam panuje podcisnienie i raczej nie ma sans na dostanie sie paliwa to droga do oleju przy tej usterce nie bedzie kopcenia z rury czy siwego dymu bo olej nie jest spalany tylko bezyna a reszta wedruje do miski olejowej a i jeszcze wycieki sa za obfite to tez powinno dac Ci do myslenia tylko padniete pierscionki powoduja to ze kompresja idzie pod tloki i powstaje tam za duze cicnienie i dlatego wywala olej uszczelkami zbadaj cisnienie na tlokach oczywiscie na rozgrzanym silniku i wtedy zobaczysz czy to pierscienie a moze cos innego co mi do glowy nie przychodzi powodzenia z usuwaniem usterki :cool2:
człowieku o czym Ty piszesz procesor widzi za małe ciśnienie czego ? :mad2: paliwo przedostaje się przez pierścienie w najlepszym stanie wystarczy że podana ilośc paliwa jest zbyt duża do ilości podanego powietrza .Nie czytałem od początku całej historii byc może powtórzę co zostało napisane ale moim zdaniem do sprawdzenia ;termostat piszesz że auto długo się nagrzewa ,czujnik temperatury silnika dla sterownika ,przepływka ,sonda ,przełącznik przepustnicy ,regulator ciśnienia paliwa na listwie i oczywiście ciśnienie jakie podaje pompa i czy przewód powrotny do zbiornika jest drożny.

 

Zgadzam się, ale w jaki sposób to sprawdzić??????

- termostat ,

-czujnik temperatury silnika dla sterownika ,

-przepływka ,

-sonda ,

-przełącznik przepustnicy ,

-regulator ciśnienia paliwa na listwie

:?: :doh: :?:

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Opublikowano
Sprawdzenie termostatu prosta sprawa wystarczy przy obecnych temperaturach po 10 minutach pracy zimnego silnika na postoju sprawdzic czy dolny przewód od chłodnicy robi się ciepły.Jeśli tak to może oznaczac że jest ciągle otwarty i ciecz krąży w dużym obiegu ,wtedy czujnik podaje do sterownika zafałszowaną informację o temperaturze silnika a ten wydłuża impuls wtrysku.Przy uszkodzonym czujniku sprawa wygląda podobnie ponieważ sterownik przyjmuje umowną wartośc -40 *C możesz go sprawdzic omomierzem jak się postarasz to znajdziesz jaki opór powinien miec i przy jakich temperaturach .Przepływomierz najlepiej podmienic od kolegi ze sprawnego auta.Sonda ,przełącznik przepustnicy i ciśnienie paliwa w warsztacie każdy elektryk samochodowy dysponuje testerem sondy ,omomierzem do sprawdzenia przełącznika przepustnicy i manometrem do pomiaru ciśnienia paliwa.
Opublikowano
człowieku ją jeździłem 6 miesięcy na niedogrzanym silniku i nigdy nie miałem takich objawów -paliwo w oleju i jąk na zdjęciu widać wywala olej z przodu prawie każda uszczelka trochę wprowadzaie logiki do takiego myślenia termostat wtryski a może to wina pompy że podaje paliwo :mrgreen:
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.