Skocz do zawartości

opony letnie do E60


Michael1916

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to się sprawdza to ci nie powiem, a podaję ci kalkulator doboru opon - tam sobie wszystko sprawdzisz http://reifenrechner.auto-treff.com/

 

Jeśli wsadzisz coś powyżej różnicy 2% to:

będziesz miał dużą różnicę we wskazaniach prędkościomierza i mogą pojawić się obcierania o nadkole/błotnik, nie podaję tutaj przypadku, gdy na daną felgę jest założona opona o nieodpowiedniej szerokości, bo to nie jest bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

A ja się zastanawiam nad zmianą kół z 17 na 16 cali. Jeżdzę ok.pół roku i komfort na wyjątkowo dziurawych lokalnych drogach jest fatalny. Moje run flaty chyba nie są bardziej sztywne niz inne? Co więcej w koleinach mocno musze pilnowac kierownicy aby nie wylądowac na lewym pasie lub w rowie.

Na słupku mam jako alternatywę: 205/60/16 i zastanawiam się czy zwyczajne opony (nie runonflat'y) i dodatkowo mniejsza średnica felgi a co zatym idzie wyższy profil oraz węższa opona sa rozwiązaniem powyższych problemów.

Osobne pytanie to: jak e60 wyglądac będzie na takim profilu opony? Ma ktoś auto z takimi kołami aby podesłac fotkę?

Pozdrawiam Darro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis małem pierwsza przejezdzke swoaj e60 i przyznaje ze run flatu sa strasznie twarde. jedzie sie jak wozem drabniastym :( Moja e39 z M-technkiem była bardziej komfortowa na 235/45 r17!!!!!!

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zwrócił uwagę na producenta opony, gdyż niekiedy gumy o tym samym wymiarze ale różnych producentów, bardzo różnią się wyglądem.

 

Jedne mają szeroki bieżnik i prostoliniowe boki, sugerując większą niż rzeczywistości szerokość, inne są balonowate miedzy bieżnikiem a felgą co czyni ich wygląd mniej agresywnym.

 

Poza tym skupił bym się na głośności danego bieżnika, oraz odczuciu komfortu, również zależnego od producenta, np. Pirelli przeważnie ciche lecz twarde i broń Boże deszcz, Pirelli ciche, lekkie opory oczenia i miękkie!!!, ale o małych przebiegach, Conti* i Bridge* dość hałaśliwe ale PRZYCZEPNOŚĆ !!! Dunlop uniwersalny, lekko agresywny styl. Yoko* szeroki wygląd, hałas i agresia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym skupił bym się na głośności danego bieżnika, oraz odczuciu komfortu, również zależnego od producenta, np. Pirelli przeważnie ciche lecz twarde i broń Boże deszcz, Pirelli ciche, lekkie opory oczenia i miękkie!!!, ale o małych przebiegach, Conti* i Bridge* dość hałaśliwe ale PRZYCZEPNOŚĆ !!! Dunlop uniwersalny, lekko agresywny styl. Yoko* szeroki wygląd, hałas i agresia

 

Fajne, ale "troche" uproszczone :lol:

 

Co do rozmiarow: E60 musi miec minimum 18" a szerokosc z tylu 275. Ja sobie zafundowalem felgi 19" 166M (te od M5) i dopiero teraz jestem w 100% zadowolony z wygladu :)

Komfort pomimo zmniejszonego profilu (z przodu 35 a z tylu 30) jest calkiem dobry :8)

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji mojego pierwszego postu witam wszystkich serdecznie :D Chciałem się wciąć do tematu i wyrazić swoją opinię. Moje autko to BMW E60 530D. Obecnie jeżdżę na oponach zimowych Dunlop Winter Sport RunFlat o zalecanym przez producenta rozmiarze 225/50R17 i nie odczuwam jakoś szczególnie tej wyjątkowej sztywności opon. Wydaję mi się że jazda jest wystarczająco komfortowa. Może dla tego że od startu mojej historii z tym autkiem korzystam z RunFlat'ów. Na Lato mam już przygotowane oponki Goodyear NCT5 również RunOnFlat i tak samo w zalecanym tym samym rozmiarze. Według mnie te zalecenia są optymalnym wyborem do autek i zmiana ich na inny raczej nie mają jakiegoś większego sensu i nie poprawią wyraźnie właściwości trakcyjnych samochodu, a tym bardziej producent raczej nie wyssał sobie tych rozmiarów z palca tylko dopasował wszystko do siebie odpowiednio. :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem letnie z RunFlatów 225/50/17 na 245/45/18 (lub bardzo podobnie z tym 45), i muszę przyznać że komfort pomimo zmniejszonej ilości "mięsa" między asfaltem a felgą, znacznie się poprawił.

Co do RunF*, to ważne że są one znacznie cięższe od zwykłych opon, a to przeczy złotej zasadzie amortyzacji o minimalizacji masy nieamortyzowanej. Zatem cięższe koł z oponą RunF* znacznie trudniej amortyzuje samochód, abstrahując oczywiście od jej konstrukcyjnej sztywności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.