Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musze kupic nowy komplet opon do E60 520D. Fabrycznie zamontowane sa 225/50/17 i jako oficjalny zamiennik podawane sa 245/45/17. Interesuje mnie jednak czy jakbym kupil 235/45/17 to np czujnik cisnienia w oponach ktory pobiera info na podstawie obrotow kola nie bedzie "krzyczal" i czy moge zalozyc zwykle opony zamiast Run Flatow nie przeprogramowujac niczego?

Przy okazji jaka marke opon polecacie?

Opublikowano

witam

ja jestem zwolennikiem takich rozmiarów jakie przewiduje producent i nie ma obowiązku używania run falt'ów tylko po wymianie przerowadzic aktywację z poziomu idrive

 

hej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dopowiem tylko że podaną aktywację trzeba dokonać po każdej zmianie opon, niezależnie od tego czy to zwykłe czy runflat.

 

Aktywacja opon?! Jeszcze do tego nie doszedlem. Dzieki poszperam w tym przepastnym menu...

 

Nikt nie jezdzi na 235/45/17 i moglby powiedziec czy wszystko gra?

Opublikowano

Na zapalniczkach również jest umieszczona instrukcja obsługi, wiec nie zapomnij Pawle przeczytać jesli chcesz używać :lol: :mrgreen: wyprzedzając Twoją wypowiedź, ...wcale nie musisz palić aby używać zapalniczki :)

Ps swoja drogą instrukcje często napisane sa niejasno, a w szczególności jesli chodzi o instrukcje uzytkowania pojazdu, to zawarte w nich wskazówki, niekoniecznie są niezbędne do prawidłowego użytkowania pojazdu. ALe fakt warto przeczytać czasem :) Ja jak kolega wyżej napisał, wole zakładać takie oponki, jakie zalecane są do modelu ( info na słupku)

Opublikowano
Ja jestem Aarchistą jeśli chodiz o instrukcje i wole uczyć się intuicyjnie, Paweł chyba już o tym wie :) i osobiście polecam takie rozwiązania :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj wieczorem poczytalem troche instrukcje wiec jestem troche bardzie "w temacie". Odnosnie opon oczywiscie zalecane sa te co sa zalecane i koniec :D Pytam sie jednak czy wg was takie w sumie nieduze odstepstwo od fabrycznego rozmiaru sie sprawdzi czy tez moge sie spodziewac jakiegos problemu czy to gorszego zachowania samochodu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co szukać innych opon (dokładnie rozmiarów) jak od BMW dostałeś gotowca na słupku drzwi.

hej

 

Zastanawiam sie nad 235/45/17 dlatego ze:

 

1.) Opona troche nizsza od standardowego 225/50 ktora wydaje sie zbyt "balonowata"

2.) Zalecany zamiennik BMW 245/45 wydaje sie znow zbyt szeroki.

3.) 235/45 jest tanszym rozmiarem od zalecanych o conajmniej 150zl/szt

 

Jesli nie ma wiec przeciwskazan technicznych to chetnie zalozylbym wlasnie 235/45

Opublikowano
Po co szukać innych opon (dokładnie rozmiarów) jak od BMW dostałeś gotowca na słupku drzwi.

hej

 

Zastanawiam sie nad 235/45/17 dlatego ze:

 

1.) Opona troche nizsza od standardowego 225/50 ktora wydaje sie zbyt "balonowata"

2.) Zalecany zamiennik BMW 245/45 wydaje sie znow zbyt szeroki.

3.) 235/45 jest tanszym rozmiarem od zalecanych o conajmniej 150zl/szt

 

Jesli nie ma wiec przeciwskazan technicznych to chetnie zalozylbym wlasnie 235/45

 

Ale masz argumentację....

 

Wóz bedzie co najmniej smiesznie wygladał. Do tego zmieni się predkość kola a nie wiadomo co o tym pomysla sterowniki.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

 

Wóz bedzie co najmniej smiesznie wygladał. Do tego zmieni się predkość kola a nie wiadomo co o tym pomysla sterowniki.

ostatnio widziałem CLS wiśniowego na takich chudych oponkach wyglądało to żałośnie ale wybaczyłem jak zobaczyłem ze jakas babcia powozi.Pewnie jej tak gdzieś wcisneli te lipe.

hej

Opublikowano
Po co szukać innych opon (dokładnie rozmiarów) jak od BMW dostałeś gotowca na słupku drzwi.

hej

 

Zastanawiam sie nad 235/45/17 dlatego ze:

 

1.) Opona troche nizsza od standardowego 225/50 ktora wydaje sie zbyt "balonowata"

2.) Zalecany zamiennik BMW 245/45 wydaje sie znow zbyt szeroki.

3.) 235/45 jest tanszym rozmiarem od zalecanych o conajmniej 150zl/szt

 

Jesli nie ma wiec przeciwskazan technicznych to chetnie zalozylbym wlasnie 235/45

 

Ale masz argumentację....

 

Wóz bedzie co najmniej smiesznie wygladał. Do tego zmieni się predkość kola a nie wiadomo co o tym pomysla sterowniki.

 

Nic się nie stanie ja przez przypadek na zimę kupiłem zamiast 245/45/17 225/50/17 i jest wszystko dobrze nic się nie dzieje i wcale nie prawda ze jakoś śmiesznie wygląda auto bo 225 to spora opona . Spokojnie mozesz sobie wkładać 235 zamiast 245 gwarantuje ci że żaden czujnik ci się nie odezwie , kup tylko dobrej firmy to jest najważniejsze poza tym 245 do małego silnika to chyba trochę za dużo ale jak koniecznie chcesz szersze to spokojnie kładź 235.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Po co szukać innych opon (dokładnie rozmiarów) jak od BMW dostałeś gotowca na słupku drzwi.

hej

 

Zastanawiam sie nad 235/45/17 dlatego ze:

 

1.) Opona troche nizsza od standardowego 225/50 ktora wydaje sie zbyt "balonowata"

2.) Zalecany zamiennik BMW 245/45 wydaje sie znow zbyt szeroki.

3.) 235/45 jest tanszym rozmiarem od zalecanych o conajmniej 150zl/szt

 

Jesli nie ma wiec przeciwskazan technicznych to chetnie zalozylbym wlasnie 235/45

 

Tak nie mozna!

235/45 oznacza szerokosc 235 mm i profil 45%szerokosci.

Jezeli zmienisz tylko pierwszy parametr to opona bedzie miala nizszy profil. Bedzie zatem nizsza wysokosc calego kola i co za tym idzie obwod.

Poza zafalszowaniem licznika predkosci i przebiegu spodziewalbym sie problemow z zawieszeniem.

Jezeli juz cos zmieniac to predzej mozna profil zwiekszyc. Oczywiscie wowczas moze np opona ocierac o poszycie nadkola w pewnych sytuacjach np duze obciazenie.

Samochod jest dopuszczony do ruchu na okreslonych warunkach. Oznacza to, ze producent przetestowal zachowanie pojazdu m.in. na okresloych rozmiarach kol i stwierdzil, ze tak jest dobrze.

Nie nalezy tutaj byc madrzejszym.

Opona 225 jest o 2 cm wezsza od 245 - smialo mozna powiedziec ze "wydaje sie". Podczas jazdy (zwlaszcza po naszych drogach - koleiny) jest ta roznica wyczuwalna, ale optycznie - mowa tylko o szerokosci - nie!

Co do "balonowatosci" hmmmm tez latwo mozna to policzyc. Ja raczej powiedzialbym, ze wszystkie rozmiary kol do E60 wydaja sie byc troszke za male - patrzac z boku

Opublikowano
Po co szukać innych opon (dokładnie rozmiarów) jak od BMW dostałeś gotowca na słupku drzwi.

hej

 

Zastanawiam sie nad 235/45/17 dlatego ze:

 

1.) Opona troche nizsza od standardowego 225/50 ktora wydaje sie zbyt "balonowata"

2.) Zalecany zamiennik BMW 245/45 wydaje sie znow zbyt szeroki.

3.) 235/45 jest tanszym rozmiarem od zalecanych o conajmniej 150zl/szt

 

Jesli nie ma wiec przeciwskazan technicznych to chetnie zalozylbym wlasnie 235/45

 

Tak nie mozna!

235/45 oznacza szerokosc 235 mm i profil 45%szerokosci.

Jezeli zmienisz tylko pierwszy parametr to opona bedzie miala nizszy profil. Bedzie zatem nizsza wysokosc calego kola i co za tym idzie obwod.

Poza zafalszowaniem licznika predkosci i przebiegu spodziewalbym sie problemow z zawieszeniem.

Jezeli juz cos zmieniac to predzej mozna profil zwiekszyc. Oczywiscie wowczas moze np opona ocierac o poszycie nadkola w pewnych sytuacjach np duze obciazenie.

Samochod jest dopuszczony do ruchu na okreslonych warunkach. Oznacza to, ze producent przetestowal zachowanie pojazdu m.in. na okresloych rozmiarach kol i stwierdzil, ze tak jest dobrze.

Nie nalezy tutaj byc madrzejszym.

Opona 225 jest o 2 cm wezsza od 245 - smialo mozna powiedziec ze "wydaje sie". Podczas jazdy (zwlaszcza po naszych drogach - koleiny) jest ta roznica wyczuwalna, ale optycznie - mowa tylko o szerokosci - nie!

Co do "balonowatosci" hmmmm tez latwo mozna to policzyc. Ja raczej powiedzialbym, ze wszystkie rozmiary kol do E60 wydaja sie byc troszke za male - patrzac z boku

 

Wiesz może to dziwne ale ja mam inny rozmiar niż przewiduje producent a tak sie składa że obok mojego bloku na ulicy dojazdowej do niego postawili takie wielki radar informujący mnie ile aktualnie jadę i jakoś z tego powodu że mam inny rozmiar opon prędkość na radarze który mnie namierza średnio 5 razy na dzień nie jest rożna od prędkości licznika. A dla kolegi który chce założyć 235/45 mam taka radę , jedź do dobrego wulkanizatora i on ci wytłumaczy wszystkie różnice obliczenia matematyczne na forum jakoś do mnie nie przemawiają. Ja ci mowie że nic się nie stanie, nic nie wybuchnie a komputer nie poda informacji SYNTAX ERROR :) i będziesz jeździł normalnie tak samo jak na tych 245/45, ale jedź do zakładu wulkanizacyjnego i porozmawiaj na ten temat. A tak poza tym naprawde nie widze sensu pakowania opon większych od 225 do 2 litrowego diesla, zamuli ci to samochód.

Opublikowano
Ten radar ma taką dokladność że koniec świata... :duh:

 

No jak widać ma taka samą jak prędkościomierz, jak cie złapią na radar policjanci powiedz im to samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie! Dyskusje wywolalem niesamowita, niektorzy nawet mnie juz krytykuja a ja po prostu chcialem wiedziec czy ktos moze zalozyl taki rozmiar opon i jak to sie sprawuje. Modyfikacja niby niewielka ( 225/50 maja wysokosc 112,5mm a 235/45 105,75mm).
Opublikowano
Teoretyczna dopuszczalna róznica to 2%.

 

No to miedzy 225/50 a 235/45 roznica wynosi 2,1% :P ...

 

hmmmm

a nie troszke ponad 5% :norty:

Opublikowano
Po co szukać innych opon (dokładnie rozmiarów) jak od BMW dostałeś gotowca na słupku drzwi.

hej

 

Zastanawiam sie nad 235/45/17 dlatego ze:

 

1.) Opona troche nizsza od standardowego 225/50 ktora wydaje sie zbyt "balonowata"

2.) Zalecany zamiennik BMW 245/45 wydaje sie znow zbyt szeroki.

3.) 235/45 jest tanszym rozmiarem od zalecanych o conajmniej 150zl/szt

 

Jesli nie ma wiec przeciwskazan technicznych to chetnie zalozylbym wlasnie 235/45

 

Tak nie mozna!

235/45 oznacza szerokosc 235 mm i profil 45%szerokosci.

Jezeli zmienisz tylko pierwszy parametr to opona bedzie miala nizszy profil. Bedzie zatem nizsza wysokosc calego kola i co za tym idzie obwod.

Poza zafalszowaniem licznika predkosci i przebiegu spodziewalbym sie problemow z zawieszeniem.

Jezeli juz cos zmieniac to predzej mozna profil zwiekszyc. Oczywiscie wowczas moze np opona ocierac o poszycie nadkola w pewnych sytuacjach np duze obciazenie.

Samochod jest dopuszczony do ruchu na okreslonych warunkach. Oznacza to, ze producent przetestowal zachowanie pojazdu m.in. na okresloych rozmiarach kol i stwierdzil, ze tak jest dobrze.

Nie nalezy tutaj byc madrzejszym.

Opona 225 jest o 2 cm wezsza od 245 - smialo mozna powiedziec ze "wydaje sie". Podczas jazdy (zwlaszcza po naszych drogach - koleiny) jest ta roznica wyczuwalna, ale optycznie - mowa tylko o szerokosci - nie!

Co do "balonowatosci" hmmmm tez latwo mozna to policzyc. Ja raczej powiedzialbym, ze wszystkie rozmiary kol do E60 wydaja sie byc troszke za male - patrzac z boku

 

Wiesz może to dziwne ale ja mam inny rozmiar niż przewiduje producent a tak sie składa że obok mojego bloku na ulicy dojazdowej do niego postawili takie wielki radar informujący mnie ile aktualnie jadę i jakoś z tego powodu że mam inny rozmiar opon prędkość na radarze który mnie namierza średnio 5 razy na dzień nie jest rożna od prędkości licznika. A dla kolegi który chce założyć 235/45 mam taka radę , jedź do dobrego wulkanizatora i on ci wytłumaczy wszystkie różnice obliczenia matematyczne na forum jakoś do mnie nie przemawiają. Ja ci mowie że nic się nie stanie, nic nie wybuchnie a komputer nie poda informacji SYNTAX ERROR :) i będziesz jeździł normalnie tak samo jak na tych 245/45, ale jedź do zakładu wulkanizacyjnego i porozmawiaj na ten temat. A tak poza tym naprawde nie widze sensu pakowania opon większych od 225 do 2 litrowego diesla, zamuli ci to samochód.

 

Roznica we wskazaniach to najmniejszy problem. Nie twierdze , ze cos wybuchnie. Ale nie nalezy zakladac "mniejszych" kol. Jak kolega sie uparl - to nie moja sprawa. Ja tylko odradzam. A matematyka to nauka scisla. Obliczenia na forum i u wulkanizatora powinny dac te same wyniki.

Opublikowano

Załóż sobie opony jakie chcesz bo czytając posty i tak nic się nie dowiesz, przynajmniej nikt za ciebie nie zdecyduje. A tak z innej beczki to czytając większość postów to widzę że teorie to wszyscy znają ale w praktyce już gorzej, niechciałem nikogo urazić ale czasem czytając pytania i odpowiedzi to mnie szlag trafia gorzej jak w przedszkolu.

Wracając do tematu załóż opony jakie chcesz, jak będą złe to zmienisz i przynajmniej wspomożesz nasz rodzimy przemysł :mrgreen: w dobie kryzysu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.