Skocz do zawartości

Szarpie przy ruszaniu z jedynki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam E-34 525td z '95 i pojawił się taki problem. Kiedy ruszam na jedynce lub wstecznym samochód szarpie, a na zewnątrz słychać jeden klekot. Co ciekawe nie dzieje się to kiedy silnik jest zimny, albo kiedy dłuższy czas jadę w trasie. Objawy te pojawiają się kiedy wjadę w miasto i trzeba często ruszać na skrzyżowaniach. Co to może być, pomóżcie.
Opublikowano

Kurcze, u mnie zaczęło być prawie identycznie :shock: . Pierwszy raz zdarzyło mi sie to po dłuższej jeździe na autostradzie. Gdy odjeżdżałem spod bramki z opłatami, na jedynce czułem szarpnięcia mniej więcej w połowie biegu i na początku dwójki. Dodam, że na jałowym silnik wchodził płynnie na obroty.

Ale od tamtej pory już nawet po dłuższej jeździe w mieście ruszanie spod świateł zawsze mam z niewielką "żabką", a jadąc na jedynce w korku szarpie systematycznie.

Sprzęgło?? Mamy różne silniki a objawy te same. Albo już nie wiem co :roll: .

 

Pozdrawiam

 

Jaca 518, e34

Opublikowano
Obawiam się, że sprzęgło do wymiany... Objaw w miarę typowy...
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Mam nadzieję, że to tylko sprzęgło. Dziś w serwisie powiedzieli mi, że to może też być koło dwumasowe, a jego koszt 2000 PLN.
Opublikowano

czesc wszystkim!

Obawiam sie ze w serwisie mieli racje kolo dwumasowe tez pada i sa takie objawy jak u was zreszta ja to juz mam za soba u mnie tez padlo kolo dwumasowe ale to jest do naprawienia chodzi o powierzchnie w kole tam gdzie przylega tarcza sprzegla na tej wlasnie powierzchni robi sie tzw(wilk) przypala sie material w kilku niejscach i tarcza nie siada cala powierzchnia do kola dlatego szarpie gdzies takie rzeczy regeneruja jesli sie nie myle widzialem w gieldzie samochodowej ogloszenie, ja swoje kolo przetoczylem na tokarce a pozniej przygladzilem tarcza jak narazie jest ok jesli i u was bedzie to samo to wiecie co robic.......

Wojz
Opublikowano

Panowie. Na 200% nawet 300% :)) macie pęknięty docisk sprzęgła. Miałem to samo. Na mieście było bardzo nieprzyjemnie, szarpało, klekotało, tylko na 1 i na R. Czasami myślałem że cos za chwilę sie posypie spod mojej Beemy. Kupiłem nową tarczę sprzęgła i udałem się z tym do mojego warsztatu. Tam okazało się, że muszę kupić docisk, bo mój jest walnięty na obwodzie (pęknięcie bardzo dobrze widoczne. Naszuklałem szie tego docisku, ale wreszcie znalazłem uzywkę w dobrym stanie (znalezienie docisku to tez wielka sztuka, bo praktycznie kazdy model i rocznik ma swój jeden pasujący typ). Mechanior w warsztacie (specjalista tylko i wyłącznie zajmujący się BMW i jeżdżący BMW powiedział mi, że pęknięcia docisków w E34 to bardzo poularna usterka i ni widzi w tym nic nadzwyczajnego. Robota trwała jakieś 3-4 godziny, a potem moje BMW ruszyło z miejsca niczym Pappamobille bez najmniejszych szarpnięc, cichutko i lekko.

Zatem Panowie radzę sie zaopatrzyć w nowy docisk + tarczę. I po kłopocie.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Przed sekundą wróciłem z warsztatu - to był na szczęście docisk sprzęgła! Dzięki za porady, trafne rzeczywiście w 200% lub 300% :D

No i teraz wiem jak rusza papamobile.

Opublikowano
Miałeś szczęście-ja kiedyś musiałem szukać całego koła zamachowego-na powierzchni starego pojawiły się małe pęknięcia i nie pomogła nawet wymiana tarczy sprzęgłowej.
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

hmm a ja mam coś takiego - jak mocno depne na 2 i 3 to przy wysokich obrotach jak zmieniam bieg z 2 na 3 i z 3 na 4 to wyraźnie spadają obroty odrobine, nastepuje jakby poślizg sprzęgła i zaczyna ponownie mocno ciągnąc.

 

czy to obiaw ślizgania się sprzęgła ??

 

wystarczy wymienić samą tarcze czy coś wiecej ??

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano
aa i jak możecie podajcie swoje przebiegi na sprzęgle ?? ja auto kupiłem niedawno i wydaje mi się ze niemiaszek nie zmieniał od nowości i już może dobiegać kres .... cholera wsumie to kres wielu części :-(

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

  • Członkowie klubu
Opublikowano
aa i jak możecie podajcie swoje przebiegi na sprzęgle ??

Na to chyba akurat nie ma reguły ? Ja wymieniałem przy 143kkm.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja w E34 520i wymieniałem przy 180 kkm. Pamiętam też że w serwisie mi wtedy mówili że zazwyczaj sprzęgło najdalej przy 200 kkm jest do wymiany...

Teraz w E36 mam przebieg 155 kkm (raczej realny) i sprzęgło łapie bardzo dobrze.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
Bastek - widze że TY serisowałeś auto kompletnie i chyba w ASO ?? jakie sa koszta przeglądów małych i dużych ??

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Bastek - widze że TY serisowałeś auto kompletnie i chyba w ASO ?? jakie sa koszta przeglądów małych i dużych ??

Akurat przeglądów małych i dużych nie robiłem w ASO. Tzn. robiłem u Osowieckiego (który kiedyś miał autoryzację) ale nie na zasadzie dużego czy małego przeglądu. Po prostu wymieniałem płyny hamulcowy i chłodzący co 2 lata, świece co 30 tys. km, olej w skrzyni co 50 tys. km, itd... Więc nie wiem ile taka przyjemność kompleksowa kosztuje. Proponuję, żebyś zadzwonil do najbliższego ASO (adresy znajdziesz na www.bmw.pl) i dowiesz się... Ale nie będzie to mało... :evil:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Witam

 

Mam niestety to samo. Czy wystarczy wymienić sam docisk czy od razu całe sprzęgło? Mam przejechane 180 kkm. Jeżeli sam docisk to można kupić nowy, czy trzeba szukać używki?

 

S.

Opublikowano
aa i jak możecie podajcie swoje przebiegi na sprzęgle ?? ja auto kupiłem niedawno i wydaje mi się ze niemiaszek nie zmieniał od nowości i już może dobiegać kres .... cholera wsumie to kres wielu części :-(

U mnie sprzegło bylo wymieniane w ASO po 190 tys km teraz ma ponad 280 tys km i musze chyba docisk wymienic bo na jalowym stuka. wiec nie ma reguly wszystko zalezy jak, kto jezdzi.

Opublikowano
Tarcza sprzęgła wytrzymała 242 tys km. Ale gdy jechałem na wymianę, to faktycznie przyspieszenie na którym kolwolwiek biegu było bardzo utrudnione ,czy wręcz nie możliwe. Przy jakimkolwiek depnięciu pojawiał się efekt "starego amerykańskiego trzybiegowego automatu :-)" Wtedy rónież wymieniłem docisk, o czym powyżej napisałem. Dzwoniłem wtedy do kilku sklepów z oryginalnymi częściami BMW i sprzęgło kompletne do mojego kosztowało około 900 zł.
Pozdrawiam, Michał
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
aa i jak możecie podajcie swoje przebiegi na sprzęgle ?? ja auto kupiłem niedawno i wydaje mi się ze niemiaszek nie zmieniał od nowości i już może dobiegać kres .... cholera wsumie to kres wielu części :-(

 

 

eh, witaj w klubie uzywanych bmek :)

ja robilem kompletny przeglad nie w aso, ale znanym serwisie bmw

z wymiana amortyzatorow x4 i paru elementow zawieszenie, wyszlo mnie ponad 10 tys.... plyny, klocki, olej w skrzyni, dyfrze itd

 

zostalo mi sprzeglo, bo tez sie zaczelo slizgac jak zrobilem 3 tys km

 

ale fakt jest tez taki, ze dawalem ostro po garach, i jezdze tylko w miescie. 1,2 stop, gaz 1,2 i tak w kolko

 

jako ze mam chyba zadkosc, czyli m60 + manual, no to sprzeglo szybko padlo w serwisie powiedzili ze to jest koszt okolo 1500zl z wymiana

 

a nie wiem czy czasami jeszcze docisku nie trzeba wymienic bo szarpie troche przy ruszaniu, szarpal zawsze odkad go kupilem bardziej niz inne auta choc mozna to zniwelowac do zera sprzeglem

 

pomyslalem ze to auto tak ma dlatego ze mocny silnik? wtedy sie nie sligal, a z biegem czasu coraz bardziej sie slizga

 

do ktorego momentu mozna tak jezdzic i kiedy koniecznie trzeba wymienic sprzeglo? na razie zrobilem na slizgajacym sie sprzegle ok 2 tys km...

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.