Skocz do zawartości

POMOCY!!! Jak odkręcic śrubę koła pasowego na wale korbowym?


givenchy31

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!! Jestem posiadaczem BMW E46 2.0 Diesel, rok 2000.

Proszę was o pomoc bo już nie mam pomysłu i sposobu na odkręcenia koła pasowego na wale korbowym. To takie podwójne koło pasowe wypełnione w środku gumą - (zwane amortyzatorem drgań). Koło jest zamocowane za pomocą śruby na klucz nr. 22. Mechanik próbował blokować to koło podczas odkręcania i nic, kluczem pneumatycznym również nie udało mu sie odkręcić. Śruba jest tak bardzo zapieczona albo potrzeba poprostu sposobu aby ja odkręcić. Jeżeli ktoś z WAS miał taki problem i poradził sobie z nim to będę głęboko wdzięczny za sprawdzoną podpowiedź.

z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich

givenchy31

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dwie osoby.

kanał.

5 bieg

Wszystkie możliwe hamulce jednocześnie.

bardzo solidny klucz

Metr rury na ten klucz.

 

No i dobry obiad żeby była siła w łapkach.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zblokować wał jest tam taka zatyczka plastykowa wyciągnij ja wsadź tam wiertło 6 albo 8 i zblokujesz wal i wtedy odkrecisz . Tylko potem nie zapomnij wyciągnąć tego wiertła bo jak uruchomsz silnik z tym wiertełkiem to lepiej nie mówic ............. .Owocnej pracy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To wiertło może nie wytrzymać.

te otwory są do blokowania wału ale nie w celu odkręcenia tej śruby.

Jak się połamie to wiertło to narobisz sobie pracy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem - na szczescie nie z moim autem - i w końcu udało sie z ok. 2.5 m rurą na kluczu pchaną przez 2 ludzi i dociskana przez trzeciego. W momencie puszczenia rura odbiła tak mocno, ze 3 tygodnie chodziłem z fioletowym uchem, tak mnie "kropnęła". Także - powodzenia i uważajcie na siebie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za podpowiedzi. Według tego co napisaliście:

wrzucam 5 bieg, naciskam na hamulec a druga osoba kręci kluczem z przedłużoną rękojeścią, myślicie, że to pomoże? Mam nadzieję, że tak chociaż jeżeli klucz pneumatyczny do odkręcania kół nie dał rade...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dokładnie

Hamulec ile wlezie i przedłużony SOLIDNY klucz. < 1m powinno wystarczyć .>

Jest dokręcona ponad dwa razy mocniej niż śruba koła.

Trzeba ciągnąć ile wlezie.

 

No i ja odradzam blokowanie bolcem < wiertłem >

 

I dokręć przy składaniu tak samo solidnie.

 

Nie zrób sobie krzywdy bo jak klucz strzeli lub śruba poluzuje to można się uszkodzić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przerabialem to jakies 3 miesiace temu

radzil bym zablokowac kolo zamachowe tak jak radzi kolega Ortega

otwor do blokowania znajduje sie kolo rozrusznika

aby bylo wygodniej zdejmowalem obudowe od wentylatora wtedy jest wiecej miejsca,dobry klucz +rura i jedziesz

w taki sposob udaol mi sie samemu to odkrecic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Osobiście nie polecam sposobu z blokowaniem wału za pomocą skrzynii biegów. Powstają wtedy potęzne naprezenia w układzie napędowym. Moment skrętny jest kilkakrotnie większy niż ten wytważany przez silnik. Polecam drugi sposób. Tylko pręt blokujący powinien być dokładnie dopasowany średnicą do otworu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze odnośnie tego koła pasowego ale z innej beczki - jakie są przesłanki do jego wymiany?Jakie objawy wskazują na jego uszkodzenie?Mi sie telepie na luzie i teraz zaczyna nawet delikatnie przy około 2000-2500 obrotów np. na 3 biegu. Czy to możę być wina tłumika drgań?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Osobiście nie polecam sposobu z blokowaniem wału za pomocą skrzynii biegów. Powstają wtedy potęzne naprezenia w układzie napędowym. Moment skrętny jest kilkakrotnie większy niż ten wytważany przez silnik. Polecam drugi sposób. Tylko pręt blokujący powinien być dokładnie dopasowany średnicą do otworu.

 

Nie zgodzę się niestety.

Kluczem nie ciągniesz mocniej niż to potrafi robić silnik na pełnej mocy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się niestety.

Kluczem nie ciągniesz mocniej niż to potrafi robić silnik na pełnej mocy.

 

Nie chce mi się szukać dokładnych danych, ale ile taki silnik może mieć momentu obrotowego 350Nm? To w przybliżeniu 35kg działających ma ramię o długości 1m. Więc pomyśl jaką siłę uzyskasz na metrowym ramieniu jezeli się na nim powiesisz i będziesz szarpał, lub dasz jeszcze dłuższe ramię. To dwa razy więcej niz produkuje silnik. A jak wynika z opisu niektórych uzytkowników brały przy tym udział dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam dane z silnika m40.

Fabrycznie jest dokręcona siłą 310Nm.

 

ALE.

 

Instrukcja do odkręcenia jej zaleca włączenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca.

 

Zresztą już kilka razy to robiłem tak jak opisuję i zawsze się udało.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja raz się za to brałem bo zimering chcę wymienić to klucz mi sie złamał i zrezygnowałem :( ale wezmę sie za to jak trochę się ociepli :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potrzebny jest DOBRY klucz.

Jeśli masz dostęp do kluczy firmy " KUŹNIA " to oni robią dobre klucze.

Nie są też strasznie drogie i można kupować na sztuki a nie tylko w zestawach.

 

Oczywiście są też inne firmy produkujące solidne klucze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że nasadowy musi być bo miałem ten oczkowy (łamany ) to ciężko było ledwie sięgał w głąb koła i na styk śrubę łapał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj biorę się do roboty z mechanikiem. Przedstawiłem mu jakim sposobem można odkręcić tą śrubę ale on stwierdził. że z tym blokowaniem koła zamachowego wiertłem to strach, że wiertło pęknie. Jak sadzicie?

Gdzie dokładnie jest ten otwór w który należy włozyc to wiertło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja już się raz dokładnie na ten temat wypowiedziałem.

Ja bym się nie odważył.

 

Jak pęknie to będzie kupa roboty żeby je wydostać.

Ten otwór służy TYLKO do ustalania wału w GMP dla 1-go tłoka.

 

Ale jaki problem najpierw popróbować bez wiertła?

 

Ostatecznie zastosuj wszystkie metody jednocześnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...
Mam ten sam problem w E87 M47TU2 . Problem w tym że u mnie blokowanie skrzynią ani blokadą w dwumasie odpada bo mam wał w 2 częściach :( . Czy są jeszcze inne sposoby ? Czy zakup takiego klucza ma sens ?https://allegro.pl/oferta/klucz-do-kola-pasowego-walu-bmw-8349983781 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli blokada jest dobrze dopasowana to oczywiście załatwi sprawę, używam podobnej ale dorabianej pod koło i pasuje idealnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.