Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
dzieki uprzejmości kolegi Radek540V8 dowiedziałem się, że mam zawieszenie M Technik, jednak przy wymianie amortyzatorów mechanik wsadził mi zwykłe (bilstein), czy w niczym to nie przeszkadza? jakie są różnice w zawieszeniu seryjnym a M Technik? Zauwazyłem, że przód poszedł trochę do góry (chociaż podobno amortyzatory nie podnoszą samochodu) Edytowane przez karolr
Opublikowano

Ja również mam zawias M... i wsadziłem zamias sachsa amorki bilsteina i powiem Ci,że u mnie auto jesze nawet o 10mm siadło niżej

 

A powiedz mi jaki rodzaj tego bilsteina wsadziłeś,chodzi o symbol

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Teraz się już pogóbiłem. Miałem u siebie amorki przednie do wymiany i nie wiedziałem że mam zawias M-technik, więc kupiłem bilsteiny do zwykłego zawieszenia. Przy montażu dopiero mechanik mi powiedział że mam M-zawias i amortyzatory które kupiłem są o pare cm za długie - musiałem wymienić. A wy teraz mówicie że wchodzą. Jak to w końcu jest??
Opublikowano
A powiedz mi jaki rodzaj tego bilsteina wsadziłeś,chodzi o symbol

bilstein b10 bodajże, czytalem, że są krótsze, ale mam wrażenie, że przód poszedł w górę

Opublikowano

Nie wiem jak pracuje B10 i do jakiego zawieszenia dedykuje bilstein B10

ale wiem,że do zawieszenia Mpakiet bilstein katalogowo proponuje B8

 

Ja wsadziłem do siebie B6 i jestem bardzo zadowolony,a nie

wsadziłem B8 tylko dlatego,że wszyscy mówili iż jest bardzo twardy

 

Osobiście jeżeli padnie mi teraz bilstein to kupie tym razem sachs w orginale

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
B10 to jest kompletny KIT amortyzatory + sprężyny. Odpowiednikiem amortyzatorów m-technik jest Bilstein B8. Radek540V8 który testował u siebie różne amorki twierdzi że B6 i B8 różnią się tylko skokiem - twardość jest identyczna. Zamiennik standardowego zawieszenia to B4. W przypadku Sachs'a odpowiednikiem m-techik jest model Advantage.
Opublikowano
dzieki uprzejmości kolegi Radek540V8 dowiedziałem się, że mam zawieszenie M Technik, jednak przy wymianie amortyzatorów mechanik wsadził mi zwykłe (bilstein), czy w niczym to nie przeszkadza? jakie są różnice w zawieszeniu seryjnym a M Technik? Zauwazyłem, że przód poszedł trochę do góry (chociaż podobno amortyzatory nie podnoszą samochodu)

 

 

Ja u siebie tez mam zawias M-technik a przy ostatniej wymianie amorków założyłem bilsteiny B4 i faktycznie auto poszło do góry bo wcześniej siedziało bardzo nisko(ale poprzednie amorki były zużyte). Seryjny zawias od M-technika różni się tylko sprężynami i amortyzatorem reszta zbudowana jest tak samo

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Różni się jeszcze stabilizatorem, w m-techniku jest grubszy.

 

Może w E46 bo w E39 na 100% jest taki sam czy w standarcie czy Mpakiecie

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano

A to ciekawe, bo wg bmwfans dla seryjnego wychodzi 22,5mm a dla msport 24mm? Ja mam właśnie m-technik. Druga sprawa to sprężyny, które są jednakowe dla m-tech i seryjnego. Różnice to:

 

-amortyzatory o krótszym skoku

-krótszy odbój

-grubszy stabilizator

 

;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różni się jeszcze stabilizatorem, w m-techniku jest grubszy.

 

Może w E46 bo w E39 na 100% jest taki sam czy w standarcie czy Mpakiecie

 

Mylisz się. W zawieszeniu m stabilizator jest grubszy.

 

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/530d-M57/ECE/L/M/2001/03/mg-31/ill-31_0257/

 

zwykły stabilizator: D=23MM 31 35 1 094 144

for vehicles with m sports suspension D=24MM 31 35 1 093 263

for vehicles with m sports suspension II D=25MM 31 35 2 229 421

 

 

Druga sprawa to sprężyny, które są jednakowe dla m-tech i seryjnego.

 

Sprężyny są inne. Powiem więcej, zależą nie tylko od rodzaju zawieszenia ale także od wyposażenia, posiadania pakietu aerodynamicznego itd. Mam oryginalne ETK na komputerze więc wiem o czym mówię:

 

%5B640%3A425%5Dhttp%3A//dray.pl/zawias.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ETK jest oddzielny katalog do sprężyn i reszty części - pewnie dlatego nie znalazłeś nic na ten temat online.

 

W menu wygląda to tak:

1. Części

2. Pozostałe produkty

3. Katalog sprężyn

Opublikowano
Różni się jeszcze stabilizatorem, w m-techniku jest grubszy.

 

Może w E46 bo w E39 na 100% jest taki sam czy w standarcie czy Mpakiecie

 

Mylisz się. W zawieszeniu m stabilizator jest grubszy.

 

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/530d-M57/ECE/L/M/2001/03/mg-31/ill-31_0257/

 

zwykły stabilizator: D=23MM 31 35 1 094 144

for vehicles with m sports suspension D=24MM 31 35 1 093 263

for vehicles with m sports suspension II D=25MM 31 35 2 229 421

 

 

Druga sprawa to sprężyny, które są jednakowe dla m-tech i seryjnego.

 

Sprężyny są inne. Powiem więcej, zależą nie tylko od rodzaju zawieszenia ale także od wyposażenia, posiadania pakietu aerodynamicznego itd. Mam oryginalne ETK na komputerze więc wiem o czym mówię:

 

%5B640%3A425%5Dhttp%3A//dray.pl/zawias.jpg

 

 

Dziwne... :roll: bo kupiłem orginalne gumy bo tak mi wychodziło wg katalogu...hmm...

A jeszcze dziwniejsze jest to,że katalog nie rozgraniczał gum na serie i Mpakiet :roll:

 

Następnie gumy które kupiłem idalnie pasowały na stabilizator też dziwne :8)

Auto mam pełen Mpakiet wychodzi to z servisu i z dokumetów,a dotego wizualnie to widać :8)

 

To o co chodzi?

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Sprężyny są inne. Powiem więcej, zależą nie tylko od rodzaju zawieszenia ale także od wyposażenia, posiadania pakietu aerodynamicznego itd. Mam oryginalne ETK na komputerze więc wiem o czym mówię:

 

Dziwne, co ma do tego aerodynamic-pakiet ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

 

Dziwne... :roll: bo kupiłem orginalne gumy bo tak mi wychodziło wg katalogu...hmm...

A jeszcze dziwniejsze jest to,że katalog nie rozgraniczał gum na serie i Mpakiet :roll:

 

O jakim katalogu piszesz? Wg oryginalnego katalogu BMW są 4 roadzaje tych gum do e39 w zależności od grubości stabilizatora.

 

Zobacz tutaj element nr 2:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/530i-M54/LHD/M/2001/june/browse/front_axle/stabilizer_front/

 

31 35 1 093 108 - D=22,5MM

31 35 1 094 145 - D=23MM For vehicles with payload increase

31 35 2 229 421 - D=25MM For vehicles with M sports suspension II

31 35 1 093 263 - D=24MM For vehicles with M Sports suspension

 

 

Zmierz sobie średnicę stabilizatora, będziesz wiedział co masz naprawdę. Gdzie kupowałeś te gumy? W ASO czy u Pana Zdziśka?

 

Dziwne, co ma do tego aerodynamic-pakiet ?

A widzisz screenshota z ETK którego wkleiłem? Na tym obrazku wymienione są wszystkie elementy od których zależy typ sprężyn. Chodzi prawdopodobnie o wyliczenie dokładnej masy samochodu.

 

Tak dokładnie dobrane sprężyny kupisz tylko w ASO.

Opublikowano
a widzisz DRAY na bmw5er w tym samym temacie jak zapytałem o te sprężyny m-pakietu bo właśnie wiem że są różne w zależności od wyposażenia to napisałeś że są takie same(na bmw5er mam nick-cichy),bo właśnie pękł mi ostatni zwój i musze chyba odwiedzic ASO żeby ona pasowała do reszty-jak TY myślisz??a może ktoś wie ile taka przyjemnośc kosztuje jak sprężyna M tech II na tył do E39?

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytaj uważnie.

Napisałem że zawias mtechnik I i mtechnik II ma takie same sprężyny. Oczywiście przy założeniu, że te 2 samochody mają taki sam silnik i takie samo wyposażenie. Wtedy niezależnie od tego czy mają mtechnik I czy mtechnik II sprężyny są takie same.

 

APRILIA RSV podaj mi Twój VIN a wtedy podam ci dokładny numer sprężyn i aktualną cenę w ASO.

Opublikowano

Pytając się ostatnio o sprężyny do siebie

 

otrzymałem informacje z ASO

 

31331093087         328Pln netto sztuka      24h oczekiwanie

33531093090       322pln netto sztuka       5dni roboczych oczekiwanie

GOLD CZEJJJN
Opublikowano

dzięki koledze DRAY podam tylko ceny do mojej m-technik II tył-392,4zł a przód 399,54zł (dokładnie dobrane do mojego BMW)

 

to tak w celu informacyjnym dla innych :D

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

  • 8 lat później...
Opublikowano
Witam. A czy bez problemu wejdą do wersji z silnikiem 3.0d amortyzatory i sprężyny oraz łożyska górne od wersji z silnikiem V8 czy nie ma takiej opcji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.