Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

czy w waszych E60, E61 też się tak bardzo nagrzewa końcówka rury wydechowej?

U mnie jest nagrzana do tego stopnia że śmierdzi spalenizną od czasu do czasu a jak na nią poleje wodę to kupa pary i syku.

Nigdy nie zwracałem na to uwagi, czy to jest normalne?

Janusz.

Opublikowano
A czy nie masz u siebie filtra cząstek stałych? DPF? Podczas cyklu wypalania filtra jest nieco inny zapach z wydechu oraz nagrzewa on się dużo bardziej. Słychać także "cykanie" kiedy się studzi tłumik. Z reguły występuje to co jakiś określony czas, zależny chyba od kilometrów. Pozdr!
Opublikowano

Witam ponownie i przepraszam za zwłokę w odpowiedzi,

samochód ma przejechane 37 tyś. km mało jeżdżę z uwagi na to że mam drugi mniejszy.Przebieg jest oryginalny sprawdzałem to przy zakupie samochodu.

Jeśli chodzi o filtr cząsteczek stałych to podobno jest w tym modelu przynajmniej tak mi powiedzieli w serwisie.

Z problemem wysokiej temp końcówki rury byłem w serwisie w zeszłym roku po powrocie z Chorwacji. Zauważyłem to w powrotnej drodze. Serwis stwierdził że wszystko jest ok. Samochód miał wtedy przejechane jakieś 20 parę tyś.

Do tego wewnątrz końcówki miałem jakąś dziwną substancję kleisto zieloną wszyscy z którymi rozmawiałem stwierdzili że to farba którą ktoś pomalował końcówkę. Z rury tak jak wspomniał kolega wydobywa się dziwny zapach wręcz gryzący w oczy jak mam przymknięte drzwi od garażu.

Nie stracił na mocy.

Jeszcze raz proszę o rady co mogę z tym zrobić. Może to wina paliwa które tankuję? Nalewam na stacji Lotos. A ostatnio na BP oczywiście tą droższą ropę.

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem Janusz:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam E60 520D zaledwie od 2 tygodni wiec niewielkie doswiadczenie. Ostatnio jednak wychodzac z samochodu uslyszalem takie "cykanie" rozgrzanego wydechu i doszedl do mnie zapach spalenizny...
Opublikowano

Co o tym myślicie?

Zacząłem wyszukiwać w necie informacji na temat filtrów cząsteczek stałych.

To co znalazłem w artykułach:

Filtr cząstek stałych ma za zadanie zatrzymać w układzie wydechowym jedne z bardziej niebezpiecznych substancji a mianowicie cząstki sadzy (cząstki stałe).

 

Filtr ten jest częścią układu wydechowego. W momencie, gdy ilość niebezpiecznej substancji (cząstek stałych) zgromadzonych w filtrze osiągnie wysoki poziom rozpoczyna się automatyczny cykl jego regeneracji. Poprzez odpowiedni wzrost temperatury w filtrze następuje utlenienie sadzy oraz jej samoczynne usunięcie, co zapobiega zatkaniu się filtra. Procedura ta jest wykonywana cyklicznie, co kilkaset kilometrów.

 

Wyżej podałem zasadę działania filtra cząstek, który nie wymaga od użytkownika żadnej ingerencji. Trzeba wspomnieć, że jest także odmiana, która wymaga pewnej „obsługi”.

W filtrze takim za wypalanie pozostałości sadzy odpowiedzialny jest specjalny środek, który użytkownik samochodu musi dodać do paliwa po przejechaniu ok. 75 000 – 100 000 km.

 

Jeśli chodzi o budowę to jest ona stosunkowo prosta. Obudowa filtra wykonana jest ze stali nierdzewnej (ze względu na jej żywotność) natomiast jego wnętrze składa się ze związków węglanu krzemu, które to zatrzymują niebezpieczne substancje.

 

Podsumowanie

Producenci podają, że żywotność filtra jest porównywalna do żywotności samego samochodu. Wiec nie dość, że samochód jest bardziej ekologiczny to jeszcze odpada nam koszt wymiany filtra spalin. Jak na razie filtr ten na pewno stosowany jest przez dwa koncerny samochodów a mianowicie Renault i Volkswagen-a.

 

Nie pozostaje nam nic innego jak tylko cieszyć się z faktu, że inżynierom ciągle nie brakuje pomysłów na tworzenie coraz bardziej ekologicznych samochodów.

Źródło: http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-133,t-filtr_czastek_stalych.html

*************************************************************

Źródło 2 jest w PDF: http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Files/Esp_Leaflet.pdf

Nowe przepisy Euro 4 dotyczące emisji spalin, które

zaczęły obowiązywać w 2005 roku, opracowano w

celu ograniczenia poziomu emisji zanieczyszczeń

uwalnianych do atmosfery przez samochody.

Wymogi ustawodawcze kładą główny nacisk na

rozwiązania konstrukcyjne silników Diesla i układów

wydechowych - większość nowoczesnych silników

Diesla zostanie wyposażona w filtry cząstek stałych w

celu ograniczenia poziomu emisji spalin uwalnianych

do atmosfery. Aby zapobiec wzrostowi kosztów

serwisowania, producenci tacy jak VW, Audi, BMW

i Mercedes-Benz zdecydowali się na zastosowanie

filtrów cząstek stałych, które nie wymagają obsługi w

całym okresie eksploatacji samochodu.

************************************************************

Wyczytałem też że w samochodach marki BMW z filtrem cząsteczek stałych nie należy podnosić mocy silnika poprzez wszelkiego rodzaju tuning. Gdyż proces samooczyszczania polega w BMW na zwiększeniu ilości wtryskiwanego paliwa co skutkuje podniesieniem temperatury. Tuning powoduje również zwiększenie dawkowania paliwa. W rezultacie zbyt wysoka temperatura może spowodować zniszczenie filtra z powodu zbyt wysokiej temperatury.

*************************************************************

Przy samochodach z filtrem cząsteczek stałych musi być stosowany odpowiedni olej silnikowy.

 

Janusz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli chodzi o sam filtr czastek stalych to doswiadczenie mam. Ostatnie 3 lata jezdzilem Oplem Vectra 1.9 CDTI z takim filtrem. Byl to filtr takze bezobslugowy a jego automatyczne wypalanie przebiegalo niezauwazalnie, zazwyczaj w trasie. Raz mialem okazje zaobserwowac jak to sie odbywa w miescie. Samochod zaczal spalac ok 2-3 razy wiecej paliwa na biegu jalowym i zmienila sie lekko praca silnika. Nigdy nie zaobserwowalem jednak zadnego przegrzanego wydechu ani nie czulem zadnych "podejrzanych" zapachow. Mam nadzieje ze objawy wystepujace w BMW nie swiadcza o jakims nieprawidlowym dzialaniu filtra...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.