Skocz do zawartości

530d - ladowania - jakie napiecie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie mam 13,5 V czy to wystarczy ?

 

slyszalem ze to malo - jak tak to co mam do wymiany i jaki koszt ?

 

auto 2001 rok

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

powinno być 14.0 V

jak brakuje pół Volta to sprawdź styki przy alternatorze i kabel masowy przy akumulatorze (mocowanie do karoserii)

Opublikowano
przy aku wszystko sprawdzalem - musze dobrac sie do alternatora- moze szczotki sie koncza

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

13.6-13.8 ładuje akumulator do ok. 80% pojemności.

Mój OBC pokazuje własnie 13.8. Imo to za mało, albo OBC sie myli.

Choć nie odczułem słabszej baterii, nawet w te mrozy -20st.

Opublikowano

No to mamy za małe.

Poki bateria sobie radzi, to nie bede nic z tym robił, choć mrozy skracają żywotność niedoładowanego acu.

Opublikowano (edytowane)
u mnie OBC 14,3-14,4 V

 

318tds chyba na wyjściu z alternatora :)

 

akumulator zeby się naładował ma swój zakres od min do max jakie mu odpowiada, kolega ma 13,8V nie stresuj się jest OK

Edytowane przez brokat_
brokat_
  • Moderatorzy
Opublikowano
Ja mam 13,7V i uważam że jest dobre :norty:
Opublikowano
u mnie OBC 14,3-14,4 V

 

318tds chyba na wyjściu z alternatora :)

 

akumulator zeby się naładował ma swój zakres od min do max jakie mu odpowiada, kolega ma 13,8V nie stresuj się sprawdz na wiosne styki tak jak koledzy pisali wcześniej.

Nie dopisałem że mam 13,9 V na akumulatorze przy włączonych światłach klimatyzacji i włączonym radiu :) w instrukcji obsługi akumulatora jest info dot. ładowania min 13,6 max 14,2 V :) więc mam norme.

brokat_
Opublikowano
A jakie napięcie powinno być na akumulatorze przy zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie? u mnie jest około 11,8 do 12 v
Opublikowano
A jakie napięcie powinno być na akumulatorze przy zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie? u mnie jest około 11,8 do 12 v

 

Masz świetne napięcie na akumulatorze - NÓWKA.

W końcu każdy akumulator ma tylko 12V :D

Pozdrawiam

brokat_
Opublikowano
u mnie OBC 14,3-14,4 V

 

318tds chyba na wyjściu z alternatora :)

 

akumulator zeby się naładował ma swój zakres od min do max jakie mu odpowiada, kolega ma 13,8V nie stresuj się jest OK

 

ale kolego ja napisałem, że mi tyle pokazuje OBC (8 czy 9 test) przy włączonym silniku.

 

P.S z aku problemów nie było, wszystko ok

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano (edytowane)
A jakie napięcie powinno być na akumulatorze przy zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie? u mnie jest około 11,8 do 12 v

Masz świetne napięcie na akumulatorze - NÓWKA.

W końcu każdy akumulator ma tylko 12V :D

Pozdrawiam

 

To wcale nie jest takie dobre napięcie akumulatora.

Dla porównania... parametry obydwu moich akumulatorów:

- mój bardzo stary aku (74Ah):

..... 12,4 V miał gdy wziąłem go z garażu do domu, po ok. miesiącu od poprzedniej jazdy autkiem - nie próbowałem sprawdzać na ile potrafiłby jeszcze zakręcić rozrusznikiem, ale można być pewnym, że raczej był już słaby (w te największe styczniowe mrozy w garażu termometr też wskazywał ciut poniżej 0C.)

..... 12,7 V ma teraz po dwóch tygodniach od porządnego ładowania (przez kilkadziesiąt godzin po takim ładowaniu potrafi utrzymywać się ok. 13V)

 

- mój nowy aku - oryginał BMW (ciągle czeka na włożenie do autka):

..... 12,6 V miał w dniu zakupu w ASO,

..... 12,9 V ma teraz - ok. trzy tygodnie po naładowaniu "do pełna"

 

pozdr.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

No właśnie, wydaje mi się że po 4 latach aku osłabł 11,8 to bardzo mało :) Ale pytanie czy to ma wpływ na jazdę samochodem? Bo odpalać odpala :)

 

P.S dodam że ładowanie jest raczej wzorowe 14,4 14,5, po zgasznieu silnika napięcie jest w granicach 12,4 i spada powoli aż osiągnie 11,9 i stoi mniej więcej na tym pułapie.

Opublikowano (edytowane)

Podobno ze słabym aku źle współpracuje alternator - zresztą sam prawdopodobnie się o tym przekonałem rok temu, ale mniejsza teraz z tym.

 

Nie wiem czy w E60 są jakieś "systemy" ostrzegawcze, czy informacyjne, itd. ale dopóki ten akumulator jest w regularnym codziennym użytku i normalnie kręci, to jest ok. Tak czy inaczej Twojemu aku można by zrobić tradycyjny przegląd. Przede wszystkim trzeba sprawdzić poziom elektrolitu - czasami jest to możliwe patrząc od zewnątrz. Ta moja nówka BMW ma półprzezroczystą obudowę i zaznaczony kreską i napisem poziom "MIN" - dlatego łatwo jest kontrolować poziom. W razie czego, pod górną naklejką są tradycyjne korki.

 

pozdr.

Edytowane przez solaris520

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
W moim aucie na odblokowanym obc pokazuje 13.6 -13.8 a jak mierze miernikiem na klemach aku jest 14.1po wyłączeniu po około 0.5h aku ma 11.2-11.4 (sprawdzałem pare razy ) aku jest jak auto z 2000r i nawet przy wczesniejszych mrozach -15 -18 żadnych problemów z odpalenien motoru nie miałem a na temp oleju w obc ciągle pokazuje 48st Srednie spalanie z ostatnich 50 km róznica 2.5 l wiec chyba nie można tak do końca zawiezac w to co pokazuje komp Pozdr :D
Opublikowano
No dobra i jak jest mało to po prostu go dolać, tzn wody destylowanej ?

Tak - tylko wody destylowanej, tak żeby było 0,5-1cm ponad "MIN", lub żeby po prostu płyty były w całości zanurzone (czyli nie pod sam korek)

 

Oczywiście zaraz potem porządne ładowanie (najlepiej w temperaturze "domowej").

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
U mnie w oryginale nie mozna dolewać h2o bezobsługowy ale myśle ze i tak na siebie zapracował ma juz 9 lat
Opublikowano
U mnie w oryginale nie mozna dolewać h2o bezobsługowy ale myśle ze i tak na siebie zapracował ma juz 9 lat

 

..i jeszcze powiedz, że w jednym aucie? :cool2:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.