Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
kumpel miał e36 325TDS-a i teraz ma E39 też tds-a.Jak przyjeżdża do mnie to już w bramie go słychać a bramę od domu mam ok 150m

Może właśnie dlatego mam kiepskie zdanie o TDS-ie bo jeszcze nigdy się z dobrym sie spotkałem

 

P.S-Daniello320i-podoba mi się Twój opis pod profilem :cool2:

 

Kumpel,dziadek,babcia,szwagier........Ja wole pisać o tym co sam miałem bądź mam a nie o tym co ktoś ma lub jakieś zasłyszane legendy.....

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dokładnie tak.Nie pisał bym tego jak bym autem nie jeździł lub jeździł sporadycznie.Autem natłukliśmy razem masę km i po długiej drodze np do Madrytu to "klekotanie" stawało się uciążliwe.

Teraz entuzjastom TDS-a nasunie się pytanie dlaczego w takim razie nie wziąłem swojej benzyny?Odp jest prosta-bo on ma combi i wiadome ze nie wejdzie tyle bagażu co do sedana.

 

Kruk203-bronisz tds-a i sam mowisz o tym ze wolisz pisac o tym co masz/miałeś a jednak w Twoim podpisie nie widzę E39 nie diesla.skąd wiesz ze 2.8,3,5,4.4 nie jest lepsza-ja np wiem.

 

Ja wyraziłem swoje zdanie,właśnie po to jest forum.Wiem np że diesla sobie w życiu nie kupię(chodź ojca W211 320 CDI całkiem spoko jest).Wolę benzynę,nie lubię też zapachu ropy przy tankowaniu.

Są gusta i guściki a o tym się nie dyskutuje-prawda :?:

 

pozdrawiam

Łukasz :)

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • Moderatorzy
Opublikowano

Miałem trójki benzyny.Jeśli słyszałeś klekot w czasie jazdy to wybacz ale chyba nie jechałeś BMW.TDS wiele lat był wzorcowym silnikiem jeśli chodzi o kulturę pracy i był praktycznie bez konkurencyjny.

TDSa bronię dlatego, że miałem i byłem bardzo zadowolony i pomimo przebiegu 370tys. nie wymagał żadnych napraw a jedynie raz była uszczelniana pompa paliwowa.Oczywiście wolę 3.0d ale to jest nie do porównania cenowo.

Opublikowano

No ja też nie porównuję 3.0d bo to inna bajka :wink:

ale tak jak powiedziałem ze może dlatego nie jestem przekonany do tego silnika bo dobrym nie jeździłem tylko tymi dwoma.

A 3.0d wiem doskonale pracuje to bardzo dobrze wiem :D a juz nie mówię o 335D :roll2:

 

No ale wiesz kolego 3 a 5 to co innego.Ja wiem jaka jest różnica między e39 535 a e38 735,niby ten sam silnik a jeździ się całkowicie inaczej.

 

Może jak byś pojeździł 540i to też bys wiedział dlaczego benzyna jest moim faworytem :wink:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

kolego nie obraź się ale trochę dziwnie piszesz, że od bramy słychać, klekot przeszkadza czy zapach benzyny

 

to tak jakby ktoś mówił, że mu np iskry przeszkadzają czy zapach Pb :jawdrop:

 

 

Niech będzie, że tds jest najgorszy a benzyna najlepsza, zwłaszcza 4.0

 

 

P.S choć taką 540 to bym się przejechał :norty:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
kumpel miał e36 325TDS-a i teraz ma E39 też tds-a.Jak przyjeżdża do mnie to już w bramie go słychać a bramę od domu mam ok 150m

Może właśnie dlatego mam kiepskie zdanie o TDS-ie bo jeszcze nigdy się z dobrym sie spotkałem

 

P.S-Daniello320i-podoba mi się Twój opis pod profilem :cool2:

No to grubo masz jak słyszysz TDSa z 150metrów. Wygląda na to że nawet nie wiesz ile to jest 150m albo twój kumpel ma jakiegoś strasznego trupa.

Ja mam od drzwi domu do bramy <30 metrów i jak zostawiłem zapalone auto na przed bramą a potem wychodziłem z chaty to nie raz myślałem że ktoś go zgasił. Nie było mowy o tym żebym usłyszał TDSa z 30m a mieszkam w naprawdę bardzo spokojnej okolicy. Aha... miał udokumentowane 360 000km.

A swoją drogą... ile metrów kw ma wasza działka?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
No ja też nie porównuję 3.0d bo to inna bajka :wink:

ale tak jak powiedziałem ze może dlatego nie jestem przekonany do tego silnika bo dobrym nie jeździłem tylko tymi dwoma.

A 3.0d wiem doskonale pracuje to bardzo dobrze wiem :D a juz nie mówię o 335D :roll2:

 

No ale wiesz kolego 3 a 5 to co innego.Ja wiem jaka jest różnica między e39 535 a e38 735,niby ten sam silnik a jeździ się całkowicie inaczej.

 

Może jak byś pojeździł 540i to też bys wiedział dlaczego benzyna jest moim faworytem :wink:

 

Hehe.. a gdzie napisałem że benzyna jest beeee.Super się jeździ benzynką ale ja robię 50 do 70 tys. rocznie i benzyniak doprowadził by mnie do bankructwa.Bardzo lubię pracę silników benzynowych szczególnie 6cyl. bez turbo ale ekonomia niestety.... :twisted2:

Opublikowano

miałem e34 TDS ze 2 lata ok 70 tyś nakulałem,

mój był cichy, świetnie odpalał na zimnym i ciepłym,

nie był ożadnych awarii, przyśpieszał, nie kopcił,

rewelacja,

ale to było z 5 lat temu,

i szukałem go bardzo długo,

zapłaciłem więcej,

 

miałem także 3.0d na CR I

i 2.0dA na VP44

więc cos tam o dieslach w BMW mogie powiedzieć ;)

 

teraz testuje benzykę,

choć w przyszłości nie wykluczam diesla,

albo V8 :)

Opublikowano
e39 to piekne ale jednak dosc ciezkie autko i calkiem sporych rozmiarow 2litry to troszke malo na dluzsza mete sie nudzi zalerzy czego oczekujesz.... od 523 wolal bym 525 i jego 192 konie nie wspomne juz o 528 ktory pasuje tam w zupelnosci najlepiej jezeli chodzi o spalanie i osiagi... niema sie co bac duzych motorow bo bmw z takich slynie i odnosnie diselka to nie jest on az tak bardzo ekonomiczny w przypadku bmw bo wiem ze potrafi swoje wychlac.. biorac pod uwage przebieg i cene diesla z tego rocznika to ja bym brał benzynke
  • Moderatorzy
Opublikowano
Każdy bierze co lubi.....
Opublikowano

 

teraz testuje benzykę,

choć w przyszłości nie wykluczam diesla,

albo V8 :)

 

albo diesel v8 :wink:

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Dziwnie sie niektórym którzy tak psioczą na TDSa.

Że pali tyle co 520, że najbardziej nieudany, a tak wogóle jak diesel to tylko 3.0d bo TDS sie ciągle psuje.

 

Mi jakoś e34 TDS spalał mniej niż teraz 318 !

 

Jeśli chodzi o spalanie zauważyłem pewne dziwne zjawisko na forum:

Jeden napisze "TDS pali tyle co 520", drugi zaraz wtrąci "w sumie 520 sie nie opłaca - 523 pali nawet mniej" trzeci doda od siebie "bierz 528 spalanie identyczne jak 523 a dynamika lepsza".

Znajdzie sie kilku takich specjalistów i zaraz wychodzi że 528 pali tyle co 525 TDS.

No więc jak to Panowie jest z tym spalaniem? Jak musze jechać tym 528 żeby spalił w trasie te 6,5l / 100 ?

 

Co do awaryjności TDS'a to co tak na prawdę może się tam zepsuć? Wtryski ? regeneracja - 30zł sztuka

Turbina ? regeneracja - 700zł

Pompa ? przecież wszystkie pompy produkuje bosh więc dlaczego te w tds miałyby być dużo bardziej awaryjne od innych dieslowskich.

 

Tak na prawdę TDS wcale nie jest aż tak dużo bardziej awaryjny niż pozostałe turbodiesle na pompie VP-37 (TDI lub fiatowskie TD)

 

Tak zachwalacie 3.0d a popatrzcie tylko ile jest wątków "Awaria - 2.0d/2.5d/3.0d "

Silnik 3,0d jest na common rail więc cichszy oszczędniejszy i mocniejszy - różnica identyczna jak między fiatowskim 1.9 TD a 1.9 JTD (pierwszy silnik common rail).

Zobaczcie sobie ile to kosztuje jak coś pierdnie w common railu:

Turbina (nie nadaje sie do regeneracji) - 3500zł

Wtryski CR- 700zł sztuka.

Pompa też jest droższa niż TDS,

 

Pompy TDS podobnie jak commonrail są mało odporne na lipne paliwo i stąd zła opinia tego silnika. Rzekoma awaryjność TDS wzięła się z końca lat 90-tych do lat max 2005. To era opału, ludwika (ropa z kutra) i chrzczonego szmelcu z polskich stacji benzynowych. 3.0d na tym szajsie też by długo nie pojeździł.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

Common Rail zaryzykuje stwierdzeniem że będzie tańszy w eksploatacji: (zużycie paliwa oraz o naprawy) . Turbo w 3.0d nie da się regenerować ? Pierwsze słyszę. A w tds regenerowana pompa to koszt od 2 tys do 3 w zależność gdzie.

Ze względu że często zaglądam na zaprzyjaźniony warsztat na tzw. bajer , to wiadomości z "frontu" mam z pierwszej ręki

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Common Rail zaryzykuje stwierdzeniem stwierdzeniem że będzie tańszy w eksploatacji: (zużycie paliwa oraz o naprawy) . Turbo w 3.0d nie da się regenerować ? Pierwsze słyszę. A w tds regenerowana pompa to koszt od 2 tys do 3 w zależność gdzie.

Ze względu że często zaglądam na zaprzyjaźniony warsztat na tzw. bajer , to wiadomości z "frontu" mam z pierwszej ręki

Turbina w common rail ma zmienną geometrię łopatek dlatego z regenerowania zazwyczaj nic nie wychodzi, a jak już coś wyjdzie to pojeździ pół roku albo będzie mieć muła.

Common rail pali mniej ale nie sądzę żeby naprawy 3.0d były tańsze. No bo niby czemu? Regeneracja pompy kosztować będzie jeszcze więcej niż TDS.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

 

teraz testuje benzykę,

choć w przyszłości nie wykluczam diesla,

albo V8 :)

 

albo diesel v8 :wink:

 

diesel V8 ? noł noł noł :)

 

 

najbardziej mnie bawią ogłoszenia na allegro

pompa do TDS - tylko 150 tyś przebiegu ;)

wtryskwiacze 3.0d - 120 tys przebiegu!:)

 

z tą regeneracią turbin to jak z regeneracją pomp wtryskowych,

chodzi chodzi ale to już nie to samo:) zawsze coś tam brakuje,

czasami mniej czasami ciut więcej...

Opublikowano
takie gadanie spujzmy prawdzie w oczy e39 robi sie tanie wiedz naprawy jakie tu piszecie o dieslach pompy turbiny czy wtryski to wszystko kosztowny biznes poco komus doradzac autko kture jest kosztowne w utrzymaniu to nie passat ktury pali 4 litry wiedz wiele sie na tym paliwie nie da sie zaoszczedzic... zmierzajac do celu koszt jednej swiecy do benzyniaka to 17 zl ale jezdrzac na gazie to i tak trzeba je czesciej wymieniac wiedz oszczedzanie typu junkers tez mija sie z celem bo to wszystko co zaoszczedzimy na paliwie wladujemy w czesci.... jedno jest pewne jak diesel to tylko mlode autko z malym przebiegiem wtedy odczujesz te oszczednosc..
Opublikowano
takie gadanie spujzmy prawdzie w oczy e39 robi sie tanie wiedz naprawy jakie tu piszecie o dieslach pompy turbiny czy wtryski to wszystko kosztowny biznes poco komus doradzac autko kture jest kosztowne w utrzymaniu to nie passat ktury pali 4 litry wiedz wiele sie na tym paliwie nie da sie zaoszczedzic... zmierzajac do celu koszt jednej swiecy do benzyniaka to 17 zl ale jezdrzac na gazie to i tak trzeba je czesciej wymieniac wiedz oszczedzanie typu junkers tez mija sie z celem bo to wszystko co zaoszczedzimy na paliwie wladujemy w czesci.... jedno jest pewne jak diesel to tylko mlode autko z malym przebiegiem wtedy odczujesz te oszczednosc..

 

nie przesadzaj.

Opublikowano

No więc jak to Panowie jest z tym spalaniem? Jak musze jechać tym 528 żeby spalił w trasie te 6,5l / 100 ?

 

 

 

Dobre Krzychu, a ja dodam jeszcze:

 

jak muszę jechać tym 528 żeby spalił w mieście te 9-10l / 100 ?

 

 

P.S mi TDS z walniętym sterującym na drugi koniec Polski w 4 osoby z klimą pił 6,2l/100km (sprawdzone po paliwie)

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Wiem ze diesla się kupuje po to zeby śmigać ekonomicznie.

KrzychuKrzys-mozesz nie wierzyć ale miałem 523iA i 528iA przez dwa lata w tym samym czasie i spalanie jest bardzo zbliżone, no ale nie ważne bo nie miałeś porównania tak jak ja...

 

2.8 nie pali w trasie mniej niż 9L

 

Jak kolega chce 2.5TDS-a to ja nie widzę przeciw wskazań w końcu to też bmw :)

 

Moja a nie "wasza" działka nie wiem ile dokładnie ma ale sam dom 240m2.a działka sie zamyka w 27H(nie mówie o samej działce mieszkaniowej)...Sam dom i podwórko nie wiem na ilu stoi bo jest to dla mnie nie istotne.Ale to nie jest temat do rozmów na tym forum.Odpowiedziałem bo padło pytanie w moim kierunku.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Niech Ci kolego pali to 6,2L/100km ale np nie kazdy na to patrzy i nie którym zależy na osiągach których TDS mimo wszystko juz nie ma :?

 

ja wolę żeby mi palił w trasie 15L benzyny a mieć czym cisnąc :mrgreen:

 

jedni lubią rybki a drudzy akwarium

 

:handshake:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

Wiem Łukasz i masz rację jeśli chodzi o te wrażenia.

 

Ale miło jest, jak robisz na baku 1000km :cool2:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
takie gadanie spujzmy prawdzie w oczy e39 robi sie tanie wiedz naprawy jakie tu piszecie o dieslach pompy turbiny czy wtryski to wszystko kosztowny biznes poco komus doradzac autko kture jest kosztowne w utrzymaniu to nie passat ktury pali 4 litry wiedz wiele sie na tym paliwie nie da sie zaoszczedzic... zmierzajac do celu koszt jednej swiecy do benzyniaka to 17 zl ale jezdrzac na gazie to i tak trzeba je czesciej wymieniac wiedz oszczedzanie typu junkers tez mija sie z celem bo to wszystko co zaoszczedzimy na paliwie wladujemy w czesci.... jedno jest pewne jak diesel to tylko mlode autko z malym przebiegiem wtedy odczujesz te oszczednosc..

 

:duh: ciekawe czemu tak fatalnie się to czyta?????

Popraw przynajmniej wyrazy KTURE kłują w oczy. :cry2:

 

A ci co im wychodzi , że 520 , 525 , 528 pali tyle samo niech wyraźnie zaznaczają , że tylko w trasie jest podobnie.

Jak ktoś lata większość po mieście to szybko zauważy , że ma większy silnik.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
[...]No więc jak to Panowie jest z tym spalaniem? Jak musze jechać tym 528 żeby spalił w trasie te 6,5l / 100 ?

 

Osobiście widzę taką możliwość: musisz 2/3 trasy jechać "liżąc" pedał gazu z prędkością max 100 km/h, a pozostałe 1/3 trasy pokonując na lince za holującym Twoje auto innym autem i z wyłączonym silnikiem :twisted2: (tylko uwaga!!! ta 1/3 trasy trochę niebezpieczna, bo bez wspomagania układu kierowniczego i hamulców)

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.