Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chcę zakupić e39 96-97 rok ale mam dylemat,

Czy wybrać 520i albo 523i czy może 525 TDS.

Proszę jakieś porównanie tych silników, albo raczej tak na szybko co przemawia na + dla danego silnika:)

To będzie moje pierwsze BMW marzenie...:)

Dziękuje

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
dieselek bedzie mial z tych lat pewnie z 300 -400 tys . nakulane kilometrow. w tym przedziale wiekowym obstawal bym przy benzynce .
Opublikowano

Oj SUWOROW nie przesadzaj. W zaniedbanym aucie każdy silnik jest najbardziej nieudany. Jeździłem TDSem 6 lat więc coś o tym wiem.

I uważam, że zadbany TDS jest więcej niż OK.

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Opublikowano

Ja kupiłem dwa dni temu E39 (choć to 540i :)) ale przyznam że jeśli miałbym się decydować na zakup auta z mniejszym silnikiem to 520i nie brałbym pod uwagę - te 150KM to trochę za mało jak na takie auto. 523i jest nowszym silnikiem, nie dość że o większej mocy to o zdecydowanie większym momencie obrotowym (520i - 190NM, 523i -245NM). Sądzę nawet że jeżdząc normalnie (nie do 'dechy') spali nawet mniej niż 520i. Poza tym, jeśli nie planujesz robić z niego 'zapalniczki' to z 523i nie powinieneś mieć problemów :cool2: .

 

Oczywiście 528i jest jeszcze fajniejszy... ale tym tokiem rozumowania dojdziemy zaraz do M5, a nie o to chodzi (cena) . :D

...... V8 ...... :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam 520 i jako właściciel doradzam 523.

520 nie jest totalnym mułem ale po pewnym czasie stwierdzisz , że chcesz więcej.

 

TDS - a bym nie dotykał.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak trafisz dobrego TDSa to bierz.Bardzo wdzięczny silnik.Miałem taką E39 i bardzo miło wspominam a wiele tysiączków razem przejechaliśmy.. :cool2:
Opublikowano
jezeli mialbym cos dodac w tych trzech silnikach to co do diesli niemam zdania tylko to co slysze od uzytkownikow i prawie wszyscy narzekaja na tds,jezdzilem wieloma bmkami w benzynie ostatnia byla 523i jezdzilem nia niemal 5 lat i bylem zadowolony,zwlaszcza jesli chodzi o ekonomie to chyba najoszczedniejszy motor w 5tce,odradzam 2litry ,jest mulowaty jak ktos napisal pali wiecej,to zamaly silnik dla takiego auta,szczerze polecam 523ioczywiscie nie slepo kazdy silnik moze byc zajechany a bhmy maja zazwyczaj duze przebiegi(oprucz tych w polskich i nietylko polskich komisach)ale jak trafisz z pewnego zdodla to kupuj 523
Opublikowano

Dziękuje wszystkim za rady.

TDSa na pewno odpuszczę bo skąd wziąć takiego w dobrym stanie z nie za duzym przebiegiem heh...:D

Wiec będę szukał benzyniaka.

Dałem ogłoszenie w dziale KUPIE, może ma ktoś coś wartego uwagi na sprzedaż albo zna kogoś kto ma...?? ;)

 

No i czekam na opinie od innych.

Opublikowano

kolego tds jest najgorszy, pada wszystko po kolei, wtrysk, turbo, sprzęgło z dwumasą, klimatyzacja, pompa, no wszystko tylko kupisz i płaczesz nad nim od razu nawet nie dojedziesz do domu

 

ale za to beznyna

 

jest bezawaryjna, silnik nie do zajeżdżenia, mało pali zwłaszcza w mieście, przebiegi które robi beznyna są nie osiągalne dla tds-a, zdrowa Pb robi po 400tys km bez ruszania uszczelek, nie ma nigdy problemów z odpaleniem

 

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Jesteś na forum od wczoraj i po paru postach wiesz już wszystko o TDs-ie

 

Tak trzymać kupuj benzyne

 

 

P.S przepraszam ale się zdenerwowałem

 

i jeśli kiedykolwiek beznyne to jak kolega kaczyxp bo co za różnica 5l na + czy - a tym wiem, że jade :cool2:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Nie mam nic do TDSa kolego ale powiedz jakie ma realne szanse na znalezienie takiego w dobrym stanie ( igła w stogu siana) choć i w tych pieniądzach z benzyniakiem będzie trzeba dobrze szukać. Także to nie jakies tam mszczenie się na TdSie ale prawda jest taka że lepiej go sobie odpuścić.
Opublikowano
kolego tds jest najgorszy, pada wszystko po kolei, wtrysk, turbo, sprzęgło z dwumasą, klimatyzacja, pompa, no wszystko tylko kupisz i płaczesz nad nim od razu nawet nie dojedziesz do domu

 

ale za to beznyna

 

jest bezawaryjna, silnik nie do zajeżdżenia, mało pali zwłaszcza w mieście, przebiegi które robi beznyna są nie osiągalne dla tds-a, zdrowa Pb robi po 400tys km bez ruszania uszczelek, nie ma nigdy problemów z odpaleniem

 

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Jesteś na forum od wczoraj i po paru postach wiesz już wszystko o TDs-ie

 

Tak trzymać kupuj benzyne

 

 

P.S przepraszam ale się zdenerwowałem

 

i jeśli kiedykolwiek beznyne to jak kolega kaczyxp bo co za różnica 5l na + czy - a tym wiem, że jade :cool2:

 

Niezle , to samo mozna powiedziec o Benzynce a nawet benzynki nie dolatuja takich przebiegow jak TDS , rozpadaj sie w polowie drogi to tyle na temat zalet silnikow benzynowych.

Gdybym stal przed wyborem 528 vs 525tds udokumentowane i prawdziwe przebiegi rzedu 200tkm zdecydowanie wybral bym TDS , ponadto wtryski ??? hmmm wadliwy z czasem jest wtrysk sterujacy , w service Bosch daja rade to zrobic lub wymienic w moim bylym tds wymienili jakas tam uszczelke i chulal jak nowy , reszta wtryskow jest praktycznie bezawaryjna , no ale jak ktos leje olej opalowy to pozniej ma takie a nie inne zdanie na ten temat.

Opublikowano
Nie mam nic do TDSa kolego ale powiedz jakie ma realne szanse na znalezienie takiego w dobrym stanie ( igła w stogu siana) choć i w tych pieniądzach z benzyniakiem będzie trzeba dobrze szukać. Także to nie jakies tam mszczenie się na TdSie ale prawda jest taka że lepiej go sobie odpuścić.

 

 

ani ja nie mszczę się na benzynach, tylko panuje coś takiego na forum, że jak się zepsuje TDS to jest najgorszy i nie można naprawić*

 

*naprawić=porządny mechanik+oryginalna część

 

TYLKO TEN CO NAPISAł POST Z PROBLEMEM MA PEWNIE 18LAT, POżYCZYł OD TATY AUTO I Z TDS-A ROBIł PRZEZ Pół ROKU NA WSI M5 :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

 

Przyznaje, że szanse są za benzyną ale mówi się o nich tak jakby sie nie psuły a to nie prawda

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
no kolego...mało wiesz o benzynach.Kumpla 535 88r ma blisko 815tyś km i dalej cicho silnik pracuje.Ja też nic nie mam do tds-a (ogólnie diesli nie lubie) ale jak miałbym brać diesla w bmw to tylko 3.0d(jeśli mówimy o e39).Dużym minusem tds-a jest głośna praca silnika i to właśnie jak dla mnie go skreśla na starcie.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

  • Moderatorzy
Opublikowano
no kolego...mało wiesz o benzynach.Kumpla 535 88r ma blisko 815tyś km i dalej cicho silnik pracuje.Ja też nic nie mam do tds-a (ogólnie diesli nie lubie) ale jak miałbym brać diesla w bmw to tylko 3.0d(jeśli mówimy o e39).Dużym minusem tds-a jest głośna praca silnika i to właśnie jak dla mnie go skreśla na starcie.

 

Jaka głośna praca??Miałeś kiedyś TDSa??Dobrego oczywiście.

Opublikowano

Aha na pewno

no chyba, że jest zimny bardzo i jeszcze napinacz piszczy to się zgodzę

 

P.S może właśnie od takich komentarzy tds jest zgnojony do zera

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Już nie mówcie że TDS to tak cichutko pracuje - pewnie ciszej od 6-cylindrowej benzynki albo 3.0d :duh:

 

Nie. Ale nie torpeduje hałasem jak nie wiadomo co.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

kumpel miał e36 325TDS-a i teraz ma E39 też tds-a.Jak przyjeżdża do mnie to już w bramie go słychać a bramę od domu mam ok 150m

Może właśnie dlatego mam kiepskie zdanie o TDS-ie bo jeszcze nigdy się z dobrym sie spotkałem

 

P.S-Daniello320i-podoba mi się Twój opis pod profilem :cool2:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.