Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Prosze kolegow posiadajacych egzemplarze najlepiej 530DA o swoje spostrzezenia na temat pracy tytulowego wynalazku - a konkretnie - czy zawieszenie stuka?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prosze kolegow posiadajacych egzemplarze najlepiej 530DA o swoje spostrzezenia na temat pracy tytulowego wynalazku - a konkretnie - czy zawieszenie stuka?

 

Gdzie Ci stuka konkretnie?

 

Ja mam DD co prawda w innym modelu, ale to nie możliwe by BMW wypuszczało stukające DD.

Opublikowano
Prosze kolegow posiadajacych egzemplarze najlepiej 530DA o swoje spostrzezenia na temat pracy tytulowego wynalazku - a konkretnie - czy zawieszenie stuka?

 

Gdzie Ci stuka konkretnie?

 

Ja mam DD co prawda w innym modelu, ale to nie możliwe by BMW wypuszczało stukające DD.

 

...tez tak myslalem. Ale mialem juz wymienione stabilizatory i pompe i dalej stuka. Generalnie walcze z tym (i z serwisem) od zakupu auta - 1,5 roku. Stuka tylko z przodu podczas jazdy po nawet niewielkich wybojach, zwykle powyzej 30 km/h. Dodatkowo stuka przy takim szarpnieciu w obie strony kierownica, jakbys chcial sprawdzic, czy luzow nie ma na maglu, tylko przy wolnej jezdzie (slyszalne wyraznie od strony kol - jakby koncowki drazkow np) . Przy nieaktywnym dd tego efektu nie ma. Auto myszkuje po drodze przy szybszej jezdzie (raz bardziej, raz mniej, a czasem wcale) Mysle, ze to moze byc powiazane.

Opublikowano
Prosze kolegow posiadajacych egzemplarze najlepiej 530DA o swoje spostrzezenia na temat pracy tytulowego wynalazku - a konkretnie - czy zawieszenie stuka?

 

Gdzie Ci stuka konkretnie?

 

Ja mam DD co prawda w innym modelu, ale to nie możliwe by BMW wypuszczało stukające DD.

 

...tez tak myslalem. Ale mialem juz wymienione stabilizatory i pompe i dalej stuka. Generalnie walcze z tym (i z serwisem) od zakupu auta - 1,5 roku. Stuka tylko z przodu podczas jazdy po nawet niewielkich wybojach, zwykle powyzej 30 km/h. Dodatkowo stuka przy takim szarpnieciu w obie strony kierownica, jakbys chcial sprawdzic, czy luzow nie ma na maglu, tylko przy wolnej jezdzie (slyszalne wyraznie od strony kol - jakby koncowki drazkow np) . Przy nieaktywnym dd tego efektu nie ma. Auto myszkuje po drodze przy szybszej jezdzie (raz bardziej, raz mniej, a czasem wcale) Mysle, ze to moze byc powiazane.

 

 

A próbowałeś powalczyć z problemem w serwisie za Odrą? Obawiam się, że takie zaawansowane kwestie mogą przerastać naszych mechaników...

 

Kal

Opublikowano

Witam co prawda nie DD ale takie samo pukanie

okazało sie przekładnia kierownicza skoro bez DD są bardzo słabej jakości to z DD może być podobnie,

a na temat pukania to wymienili tez końcówki drążków bo najtańsze ale od odbioru auta po 30 min dostali je z powrotem z informacja ze nie usunęli usterki , po czym wymienili kolumnę kierownicza bo tańsza od przekładni a końcówki drążków kierowniczych są jeszcze tańsze od kolumny , to na sam koniec wymienili cala przekładnie ze nie mogą wymontować zamatowanych elementów (klauzula prawna) to E60 otrzymało cały zestaw Nowy i problem ustal a wychodzi na to ze ewidentnie Przekładnia Kierownicza (Maglownica) jest tu problemem samym w sobie.

Opublikowano
Mam DD i sport zawias, auto jest twardsze niż w takim configu i bez DD. Też mi postukuję sporadycznie, i nie jest to związane z luzami w zawisie i przekładni ale zostaje mi do sprawdzenia krzyżak na kolumnie. Auto nie myszkuje i trzyma się na zakrętach jak wściekłe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam co prawda nie DD ale takie samo pukanie

okazało sie przekładnia kierownicza skoro bez DD są bardzo słabej jakości to z DD może być podobnie,

a na temat pukania to wymienili tez końcówki drążków bo najtańsze ale od odbioru auta po 30 min dostali je z powrotem z informacja ze nie usunęli usterki , po czym wymienili kolumnę kierownicza bo tańsza od przekładni a końcówki drążków kierowniczych są jeszcze tańsze od kolumny , to na sam koniec wymienili cala przekładnie ze nie mogą wymontować zamatowanych elementów (klauzula prawna) to E60 otrzymało cały zestaw Nowy i problem ustal a wychodzi na to ze ewidentnie Przekładnia Kierownicza (Maglownica) jest tu problemem samym w sobie.

 

Jak rozumiem naprawiales w de?

 

Na swoj koszt czy na gwarancji?

 

 

jasiuq1 --> u mnie też postukuje czasami, ale tylko przy jeździe ok 20 do 40 na godzine na mega nierównościach. Z tym że to jest kolumna kierownicza na 100%, diagnozowalem kilka razy i teraz jak tylko bede mial czas odstawic auto do serwisu, to kaze im sie tym zajac.

 

Te kolumny to jest standard w BMW ogolnie, masa ludzi ma z nimi problem i dobry serwis od razu bedzie wiedzial o co chodzi. Niestety w naszym rejonie takich ASO brak. Rozmawialem z człowiekiem który miał w E65 stuki i panowie w serwisie najpierw wymienili mu cale zawieszenie (ok 12 tys PLN fakturka) a dopiero potem jak oddal auto bo dalej stukało, doszli do wniosku że to moze coś w kolumnie i wymienili część za 800 PLN rozwiązujac problem. U nas działają widac troche inaczej niz w de :wink:

Opublikowano

 

Jak rozumiem naprawiales w de?

 

Na swoj koszt czy na gwarancji?

 

 

 

Zodiac , za swój nietakt niestety nie jesteś ta osoba która otrzyma jakie kol wiek informacje i proszę nie cytuj moich wypowiedzi , w zamian proponuje poczytać Temat o E60 i usterkach jest to temat dość obszerny i w owym temacie zostało wszystko umieszczone , wiem ze brak chęci :search: i czytania stawia z twojej strony takie zapytania .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Jak rozumiem naprawiales w de?

 

Na swoj koszt czy na gwarancji?

 

 

 

Zodiac , za swój nietakt niestety nie jesteś ta osoba która otrzyma jakie kol wiek informacje i proszę nie cytuj moich wypowiedzi , w zamian proponuje poczytać Temat o E60 i usterkach jest to temat dość obszerny i w owym temacie zostało wszystko umieszczone , wiem ze brak chęci :search: i czytania stawia z twojej strony takie zapytania .

 

No dobrze, z obrażalskimi dzieciakami nie ma co dyskutować na poważnie. Wybacz ze śmiałem zadać ci pytanie o miszczu... :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)

 

Jak rozumiem naprawiales w de?

 

Na swoj koszt czy na gwarancji?

 

 

 

Zodiac , za swój nietakt niestety nie jesteś ta osoba która otrzyma jakie kol wiek informacje i proszę nie cytuj moich wypowiedzi , w zamian proponuje poczytać Temat o E60 i usterkach jest to temat dość obszerny i w owym temacie zostało wszystko umieszczone , wiem ze brak chęci :search: i czytania stawia z twojej strony takie zapytania .

 

No dobrze, z obrażalskimi dzieciakami nie ma co dyskutować na poważnie. Wybacz ze śmiałem zadać ci pytanie o miszczu... :mrgreen:

"mistrz" jak już .....albo celowo zaniżasz swój poziom intelektualny w co bardzo wątpię.

 

Kolego Elvishh dam Ci trzy rady

 

Proponuje zgłoś swoja Kandydaturę na Radnego

Edytowane przez Elvishh
Opublikowano

 

Jak rozumiem naprawiales w de?

 

Na swoj koszt czy na gwarancji?

 

 

 

Zodiac , za swój nietakt niestety nie jesteś ta osoba która otrzyma jakie kol wiek informacje i proszę nie cytuj moich wypowiedzi , w zamian proponuje poczytać Temat o E60 i usterkach jest to temat dość obszerny i w owym temacie zostało wszystko umieszczone , wiem ze brak chęci :search: i czytania stawia z twojej strony takie zapytania .

 

No dobrze, z obrażalskimi dzieciakami nie ma co dyskutować na poważnie. Wybacz ze śmiałem zadać ci pytanie o miszczu... :mrgreen:

"mistrz" jak już .....albo celowo zaniżasz swój poziom intelektualny w co bardzo wątpię.

 

Kolego Elvishh dam Ci trzy rady

 

Po pierwsze albo rob linijke odstepu albo stawiaj kropki bo Twoje posty to nieczytelny belkocik

 

Po drugie nie zabraniaj innym cytowania Twoich postow bo to jest groteskowe.

 

Po trzecie, masz ciezki dowcip i nie kumasz lekkiej ironii wiec ten Twoj post o poziomach intelektulanych to siara i obciach. Poodychaj troche zanim cos takiego napiszesz.

Opublikowano

Dziekuje kolegom za odpowiedzi.

U mnie ASO upiera sie, ze przekladnia i kolumna sa ok. Na skreconych kolach tez mi troche postukuje, co wskazywaloby na przekladnie. Po wymianie przekladni mialem przez jakies 5 dni cichutko, nawet na skreconych kolach.

No , ale jednak widze, ze u kolegow tez puka.

A moze ktos ma np nowke, w ktorej absoltnie nic nie stuka?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też puka na skręconych, nie ma znaczenia, po prostu slychac zawsze jakies pukniecie jak wjade na pole minowe w jakiś dziwnych miejscach w naszym kraju. Ale tylko jak jade powoli, na powyżej 50-60 jak jade po dowolnej drodze jest cisza.

 

Przy zawieszeniu sport czy twardym będzie pukac wydaje mi sie bardziej/czesciej.

 

W moim poprzednim E65 nic nie pukało - też 745i, rocznikowo 1.5 roku starsze niż moje aktualne (2002 r), z tym że miało zawieszenie zwykłe i przebieg 90 tys. W aktualnym 745i mam EDC (pneumatyka), Dynamic Drive i pukac zaczelo jak przywiozlem do kraju i wjechalem w kilka wiekszych dziur.

 

Powinieneś póki masz gwarancje sprawdzic sobie 2 elementy:

1. Kolumna kierownicza, tam jest element który stuka często, kolega tora z tego forum może Ci wiecej w tym temacie powiedzieć bo jemu też to wymieniali.

2. Maglownica, dobry warsztat to stwierdzi, warto nawet znaleźć takowy w Twojej okolicy i podjechać na jakieś oględziny lub test, jeśli ASO sobie nie radzi (byle nie grzebali i nie rozbierali niczego, powinni jeśli są dobrzy określić po tym co stuka i jak stuka co za element padł).

Opublikowano
Dzisiaj odebralem moja e60 535d DD sport zawias, aktywna kierownica i ranflaty - nic nie stuka, generalnie auto twarde ale komfortowe. Jutro sie podziele wrażeniami.
Opublikowano
Ja nie mam run-flatów i nie widzę też różnicy w częstotliwości postukiwania czy mam założone 16” czy 19”. Co jakiś czas jeżdżę jakąś inną sztuką i faktycznie te bez DD jak by ciszej wybierały dziury. Przetrzepane mam wszystko oprócz kolumny kierowniczej i ją właśnie podejrzewam (przegub krzyżakowy), bo ten dźwięk a raczej luz czuć przez kierownicę. Z drugiej strony jest to na tyle sporadyczne zjawisko że nie chce mi się dewastować wnętrza bo się jeszcze jakiegoś świerszcza dorobię, a to dopiero jest drażniące.
Opublikowano
Przetrzepane mam wszystko oprócz kolumny kierowniczej i ją właśnie podejrzewam (przegub krzyżakowy), bo ten dźwięk a raczej luz czuć przez kierownicę. Z drugiej strony jest to na tyle sporadyczne zjawisko że nie chce mi się dewastować wnętrza bo się jeszcze jakiegoś świerszcza dorobię, a to dopiero jest drażniące.

ale ten szybko sie powiększa (występują tam spore siły) więc prędzej czy później będziesz musiał to zrobić.Ja jestem już po zabiegu i jest wszystko ok.

hej

Opublikowano
ale żeby magiel wymieniać to wnętrze trzeba pruć? :shock:

Mowa o kolumnie kierowniczej a nie maglu.

ciekawe, ale u mnie stuki wyczuwalne na kierownicy i slyszalne z okolic kolumny znacznie sie zmniejszyly, czy nawet zniknely po ostatniej auktualizacji softu. Pozostlo tylko leciutkie pukniecie wyraznie na kierownicy odczuwalne przy przelaczeniu z R na D (bo czasem przelacza u mnie baardzo brutalnie)

A najbardziej mi sie podoba, ze silnik pracuje wyraznie ciszej :cool2:

Stuki najwyrazniejsze dochodza wyraznie od strony kół. Sporadycznie gdzies ze srodka.

A najciekawsze (raczej odwrotnie :wink: ) jest to, ze autko czasem naprawde fajnie tlumi nierownosci (zupelnie jakby sie przesiasc ze starej padliny do nówki). Niestety na ogol jazda jest mniej wiecej taka, jakby powietrze z opon spuscic. W szczegolnosci mam takie odczucia do lewego przedniego kola. Takie same mam odczucia co do pracy silnika. Czasem (rzadko) nie wiem, ze mam diesla. A zwykle wyraznie odczuwam wibracje z motoru, zwlaszcza przy przyspieszaniu

Mozna zwariowac. :mad2:

Opublikowano

raz wrzucić na luz nie wariować są dużo poważniejsze problemy.

Często my mamy różne dni i inaczej odbieramy bodźce zewnętrze.Ja też miałem podobnie czasem tak czasem siak ale powiedziałem sobie wymieniam bo chcę mieć to z głowy i teraz mam świety spokój.

hej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozna zwariowac. :mad2:

 

Skąd ja to znam :D

 

Ogólnie powiem Ci że jak sie u siebie pobawiłem softem to też lepiej auto mi chodzi i nie jest to placebo tylko fakt. Szczególnie zmiana charakterystyki zawieszenia (mam EDC) spowodowała że stukanie u mnie w kierownicy praktycznie zniknęło, bo wcześniej zawieszenie było twarde, a teraz zaadoptowało się do naszych dróg :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.