Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! :D

 

Jestem nowy na forum i niedlugo mam zamiar stac sie właścicielem bmw e34 w zwiazku z tym z racji tego iz wiekszosc z was ma juz zapewne swoje bmw (moze i e34) chcialbym was zapytac o kilka rzeczy:

 

Na co powinienem szczegolnie zwrocic uwage kupujac ten model?? (chodz mi gł. o sprawy techniczne). :?:

 

Jaki powinienem wybrac silnik aby uzyskac idealna rownowage pomiedzy osiagami i spalaniem?(lub tez ktorez silnikow montowanych w tym modelu bylo uwczesnie najnowoczesniejsze) :?:

 

Z gory dziekuje wszystki za odpowiedz i czekam na cenne rady

 

POZDRAWIAM! :o

Opublikowano

Było wiele razy na forum.Na pewno ktos cie opitoli za to i wielu osobom nawet sie nie chce odpisywac.Masz opcje "szukaj" wpisz "kupno e 34"

i masz lekturki na kilka wieczorów

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Opublikowano

Ja bym kupił (i kupiłem) e34 3.0 v8 ponieważ dobrze sobie radzi z tą budą a pali mniej niż 3.5 6 cylindrowy rzędowy

 

w silnikach v8 wystrzegaj się dziwnych dźwięków z silnika takich jak:

 

szumiący łańcuch rozrządu

dzwoniące zawory

 

Zwróć uwagę na to jak równo silnik pracuje. w v8 powinien chodzić bardzo równo.

 

Oblukaj wydech. Do v8 nie produkują zamienników a cena nowego oryginalnego 1 tłumika (są dwa środkowy i tylni) to cena około 1300zł a używek ciężko znaleźć .... ja na szczęście znalazłem.

 

ogólnie to chyba głównie na to bym zwrócił większą uwagę. Bo o geometrii itp to chyba nie muszę Ci pisać

 

Realne spalanie mojej v8 (jeżdżę na gazie sekwencyjnym)

 

Trasa przy jeździe normalnej (trochę buta) około 14l lpg

Miasto przy ostrym bucie nawet 18,5l gazu

 

+ jest to że gaz jest po 1,7zł

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano

Również polecam silnik M60b30 ew. M60b40 , pięknie chodzi , chyba mniej awaryjny , spala mniej niż 3.5 R6 ( przynajmniej u mnie tak było ).

Oczywiście kupując automata zwróć uwagę na zmianę biegów , żadnych szarpnięć być nie powinno ! .

Uwaga na temperaturę , nie powinna przekraczać pionu !. Sprawdź również luzy na kierownicy , looknij czy regulowanie kierownicy działa , jeżeli nie to chyba już ktoś się bawił w likwidacje luzów.O reszcie nie będę pisał bo to standardowe sprawdzanie wszystkich aut ;D

Pozdro

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano
Wg mnie najlepszym kompromisem osiągi/spalanie jest silnik M50B25 2.5 24v 192KM w tamtych czasach był nowoczesnym agregatem dość ciekawych osiągów . Jednostka ma głowice podatna na przegrzanie ale da się tego wystrzyc z tego co wiem od użytkowników. Jak nie pałujesz na zimnym, pompę wody sobie wymienisz i przypilnujesz aby sprawne było visco (sprzęgło na wentylatorze odp. za załączanie się na II bieg wiatraka), to nie powinien zaskoczyć kłopotliwym działaniem. Większe jednostki są dla osób co jeszcze lepsze osiągi przekładają nad spalaniem 1,5 - 4 litry więcej na 100kilometrów.
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Dodam że kolega ma racje, natomiast jeżeli będziesz chciał założyć gaz to weź 3.0 v8 ponieważ na gazie traci trochę kucy . Ostatnio jechałem w trasę i przykleił mi się do zderzaka niemal identyczny samochód jak mój, nawet kolor ten sam tylko wąski grill.... zapewne była to 2.5 24V . Na gazie jechałem mniej więcej tak jak on czyli można przyjąć że na sekwencji mam mniej o 20km . Natomiast jak przełączyłem na benzynę to gaz w podłogę i została w tyle. Dodam że nie jechał nim starszy Pan tylko jakiś "kozak" dres który w końcu nas wyprzedził prawie na zakręcie :P wogóle gratulacje dla kolegi jeżeli jest na tym forum. Potem wyprzedzał na wcisk mimo że z przeciwka jechali inni . Potem są opinie o nas i naszych samochodach....

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Również polecam silnik M60 - V8 3.0, bardzo dobra dynamika a spalanie nie jest tak wygórowane jakby można było sądzić patrząc na pojemność, mi wychodzi ok 15l/100km benzyny w mieście, tak jak koledzy wcześniej pisali sprawdź tłumiki i skrzynię, jeśli automat żeby nie szarpała przy zmianie biegów bo naprawa jest kosztowna.
Opublikowano
jeśli m60 to tylko b40...

 

pozdrawiam

 

A to z jakiej racji ?. Chyba nie powiesz mi ze b40 pali mniej w mieście od b30 ?. W trasie rozumiem , spalanie na podobnych poziomach , może ~1 litr różnicy. Osiągi za to w b40 są o niebo lepsze :). Kolega szuka coś pomiędzy osiągami a kosztami paliwa, wiec chyba b40 odpada ze względu dużego spalania w mieście. Kupując E34 sam kupiłbym tylko b40 no ale trudno ;)

Pozdro

 

Dodam że kolega ma racje, natomiast jeżeli będziesz chciał założyć gaz to weź 3.0 v8 ponieważ na gazie traci trochę kucy .

 

Tak , tylko że to 8 garów i gaz będzie dużo droższy ?

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano
jeśli m60 to tylko b40...

 

pozdrawiam

 

 

jeśli to odpowiedź na pytanie autora to gadasz bzdury kolego :mrgreen:

Opublikowano

Jasne ze b40 będzie palił więcej.Ale to była moja sugestia.Jeśli chce kompromis kosztów utrzymania/spalania i osiągów to ja bym wziął 2.5 24V Vanos.

Instalacja LPG tańsza bo 2cyl mniej no i spalanie też ciut mniejsze ale jak sie to mówi tu gr tam gr i się uzbiera.Myślę ze przy zakupie też dużo łatwiej było by kupić 525.Brat cioteczny miał 530 V8 chodziła bardzo przyzwoicie(teraz śmiga po Białymstoku).

 

Poczytaj o m60b30 i się zastanów czy spełnia Twoje oczekiwania i czy dysponujesz odpowiednim budżetem bo na pewno utrzymanie 525 będzie tańsze.

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

moja buńka z M50B25 w automacie jazda w trybie "S" i nie łyknęła jeszcze więcej niż 15 l lpg na benzynie i w samym cylku miejskim nie maiłem okazji sprawdzić

 

muszę dodać że za i mam jeszce x (x-drive) spalanie też większe ale jaka przewaga w zimę trzeba naprawdę "odpowiedniego" podłoża aby załączyła się blokada miedzyosiowego mechanizmu osiowego

Opublikowano

 

muszę dodać że za i mam jeszce x (x-drive) spalanie też większe ale jaka przewaga w zimę trzeba naprawdę "odpowiedniego" podłoża aby załączyła się blokada miedzyosiowego mechanizmu osiowego

 

x-drive wszedł w 03 roku.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
kolega chciał powiedzieć za ma napęd na 4buty :wink:

 

To zrozumiałem ale chciałem wyprowadzić go z błędu

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Gaz do 8 cylindrowego jest droższy o jakieś 300-500zł ponieważ 1 wtryskiwacz to koszt około 70zł no i reduktor musi być większy i centralka na 8 garów

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Gaz do 8 cylindrowego jest droższy o jakieś 300-500zł ponieważ 1 wtryskiwacz to koszt około 70zł no i reduktor musi być większy i centralka na 8 garów

 

 

masz 100% racji, a jeśli auto ma palić więcej o 1-2 litry to wolę V8 od R6 :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
ehh nie mogę czytać tych bajek:) zapomnijcie ze v8 spali 2 litry więcej niż r6 chyba ze w v8 będzie jeździł emeryt a w r6 sprinter... dziwie się ze wogole nie polecacie chłopakowi na początek m5 .. odłóżcie swoje fascynacje i podejdźcie do tematu rozsądnie...
Opublikowano
to fakt ze v8 potrafi wychlac... ja mam taki silnik z automatem i pierwsze miesiace jak ja kupilem to mi wychodzilo 20 litrow na sporcie nawet wiecej oczywiscie w miescie.... teraz gdy juz sie nacieszylem moim m60 i nie spiesze sie bardzo wezmie 15l. ciezko zeby mniej w miescie wychlala.... raz w trasie udalo mi sie zejsc do 9 litrow ... ogulnie smok ale beemka nie kuchenka gazu nie zakladam ... moja pierwsza pani to byla 520i e28 biorac pod uwage to co spali 2.0 i 2.5 to dla poczatkujacego posiadacza bmw polecam wlasnie cos z tej gamy frajda z jazdy jest bokiem tez postawi :dance:
Opublikowano
Najlepiej gdybyś poprosił kogoś aby Ci dał się przejechać jednym modelem, czy drugim i miałbyś porównanie. Bo opinie każdego z nas są subiektywne a każdy ma inny gust i potrzeby. Ja na nasze polskie warunki nie potrzebuję mocy więcej niż 200KM więc mój silnik mi wystarcza w zupełności. Spalanie jest do zaakceptowania. Ale nic nie mówisz ile masz pieniędzy, i czy to gotówka czy część na kredyt - bo to też ma znaczenie aby zakup był rozsądny i żebyś w sumie zrobił dobry interes. Życzę powodzenia. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.