Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam do kolegów pytanie czy istnieje jakaś alternatywa dla BOSH'aw temacie wycieraczek do E39. Mam już dość kupowania Twin'ów (539) po 120-130 zeta co 3 miesiące. Ta firma schodzi na psy!

Wymiana samych gum na jakieś niefirmowe wystarcza prawie na jednakowo długo, a kosztuje 5x mniej.

Chciałbym pojeździć jeden sezon od jesieni do wiosny na jednym komplecie i za ch... się nie da. Szyba "zryta" nie jest a efekt przy wycieraniu jest taki jakby była zarąbiście tłusta, pomimo wymycia parzącą wodą i wytarciu tańszą wódeczką (37% ;)).

Proszę o jakieś porady.

Opublikowano

No ba też bym chciał ale do E39 to nie pasi :(

Teraz kupię też Valeo, chyba że ktoś już ma taki komplecik-UM 203 to proszę o opinię (porównanie) do Bosha.

Opublikowano

Witam!

Ja kupilem do e46 wycieraczki plaskie na allegro za ok 50 zl i jestem bardzo zadowolony. jezdze juz kilka miesiecy i stwierdzielm ze juz nigdy nie kupie tradycujnych. te sa duzo tansze i znacznie lepsze. w mrozy nie przymarzaja i zbieraja o niebo lepiej. rozmiarowo na pewno cos dobierzesz

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Oryginalne wycieraczki dla BMW robi SWF (i Bosch,ale nie wiem,czy nadal)

Jeśli chcecie mieć wycieraczki naprawdę top jakości to polecam tą firmę :arrow: SWF

O bosch twin sam nie mam do powiedzenia nic dobrego - koszmarna jakość, jednakże w e36 mam Bosch AeroTwin (płaskie,aerodynamiczne) i te są naprawdę świetne.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mattiss

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Bosz-gówno się znosz - leje na e39 bo w systemie aero, a jest już od dawna, nie ma modelu pasującego do E39. Jutro jadę na poszukiwania.

Gdzieś w sklepie widziałem takie ustrojstwo jakby 2 wycieraczki sklejone razem :D mocowanie nawet było dobre tylko to by trochę szpetnie wyglądało.

Opublikowano
Tak i owszem + ~9zeta za przesyłkę, w normalnym sklepie ponad 110. W Niemczech, Twiny poszły o 10E w górę z 33E na 44E, więc i w Polsce się tak chyba skończy. A jak już pisałem są gó.....o warte.
Opublikowano

Być może mam coś ze wzrokiem, ale od napisania ostatniego postu szukam oryginału do E39 i jakoś nie widzę.

Z drugiej strony masa jest głąbów, którzy robią ludzi w ch....a, za przeproszeniem.

http://moto.allegro.pl/item533870596_wycieraczki_bmw_e39_650_550_bosch_2szt.html

Tytuł aukcji i opis, że bosh, a na spodzie tabelki:

"Wycieraczke firmy MAXGEAR można zamontować na zwykłe standardowe mocowanie haczykowe oraz na fabryczne mocowania na bolec o średnicy 4.8 mm lub 6.5 mm"

Firmy MAXGEAR nie znam, podejrzewam skośnookich. Tak czy siak, za takie aukcje powinno się wieszać za JAJA!!!!

 

Z drugiej strony zauważyłem i to nie tylko na alledrogo, że bosh zmącił coś z mocowaniem. Jakieś kwik-klip, jak w maluchu. Toć to przecież nie pasuje do fabrycznego ramienia, chyba że, coś przeoczyłem?

 

P.S. Tak jak myślałem MAXGEAR to zwykła konfekcja jak KAGER czy HART.

 

Byłem w sklepie bo wymiana była już naprawdę konieczna, był oczywiście tylko bosz. MADIE IN ROMANIA :jawdrop: pierwsza jakość.

Opublikowano

ja mam od maja 2008 do dzisiaj Bosch AeroTwin i sa ekstra.

 

Co do eksploatacji wycieraczek slyszalem kiedys takie sprawdzenie. Łapiesz sama gume miedzy 2 palce i przejezdzasz cala dlugosc, jak jest aksamitnie gladkie to jest dobrze a jak sa pofalowania tzn. ze stosujesz zly plyn do spryskiwaczy, bo wysusza ta gume.

 

Slyszalem tez kiedys od fachowca, ze lepiej nie stosowac tanich plynow z supermarketow bo one zle dzialaja na wycieraczki. W sumie sie do tego stosuje, kupuje w makro Castrola 4l za 16 zeta, to niewiele drozej niz w supermarkecie jakis noname.

 

kup Bosch AeroTwin jesli sa do e39.

Opublikowano
Jeśli chodzi o wycieraczki do E39 jak i do E38 to zapomnijcie o płaskich wycieraczkach. Próbowałem zamontować płaskie, aerodynamiczne wycieraczki do E38 i problem jest taki, że po pierwsze, od strony kierowcy jest odwrotnie zamontowane ucho wycieraczki- haczyk nie jest wygięty w dół, do szyby, tylko do góry. Natomiast po stronie pasażera, ucho jest standardowo wygięte do dołu, czyli do szyby. Z tego co się orientuję, to żaden producent nie produkuje płaskich wycieraczek do ucha odwróconego do góry, a to dlatego, bo taka wycieraczka nie zmieściłaby się pod ramieniem. W innym wypadku płaskie wycieraczki już dawno byłyby dostępne. Producenci omijają ten fakt, stosując adapter, np Valeo, jednak serdecznie odradzam zakup tych wycieraczek. Adapter powoduje, że w punkcie łączenia adaptera z wycieraczką, powstaje luz i wycieraczka trzepocze i przeskakuje podczas pracy, a podczas szybkiej jazdy w deszczu, przy wyprzedzaniu tira, kiedy ten chlapnie wam błotem z pod koła, to przez 3 sek nic nie widzicie jeśli taka wycieraczka przeskoczy- sam tego doświadczyłem i nikomu nie życzę. Dowodem na to może być fakt, że od strony pasażera, gdzie nie ma adaptera, wycieraczka zachowuje się prawidłowo. Poza tym, taki adapter mocno szpeci auto. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest Bosch. Jeśli chodzi o Brudną szybę, to powiem tak. Jeśli szyba posiada mikro zarysowania, odpryski od kamyczków itp., to żadne odtłuszczanie nic nie da. Brud gromadzący się w tych nierównościach, odpryskach i rysach rozmazuje się i trzeba używać ogromnych ilości płynu do spryskiwaczy, żeby cokolwiek widzieć a plamy i tak zostają:( jeśli chodzi o czyszczenie szyby, to żadna wódka i gorąca woda nie pomoże- niestety, też tak próbowałem. Najlepszy sposób, który w moim wypadku okazał się najbardziej skuteczny, to Cylit. Nasączyłem nim delikatną gąbkę i kolistymi ruchami wyszorowałem szybę, potem całość pozostawiłem na kilka minut, następnie dokładnie opłukałem wodą i całość wytarłem bardzo starannie, szarym papierem toaletowym, który najlepiej chłonie wilgoć. To samo niestety trzeba powtórzyć w środku. Trzeba bardzo uważać, aby Cylit nie dostał się na elementy deski rozdzielczej lub gdziekolwiek indziej. Środek jest silnie żrący i może odbarwić kokpit. Najlepiej zabezpieczyć całość papierem lub jakimiś szmatami. Jedna uwaga co do papieru, jeśli zastosujecie biały, lub kolorowy, to będę same smugi, nie wspominając o jakichkolwiek szmatkach materiałowych. Jeśli dobrze się wyczyści całość to efekt jest taki, ze wycieraczki nie pozostawiają żadnych, ale to żadnych smug i plam. Serdecznie polecam. Jeśli ktoś ma bardzo zniszczoną szybę to polecam jej wymianę. Ja za swoją, z sensorem deszczu i zmierzchu, oraz z ogrzewaniem u podstawy, zapłaciłem 800zł + 100zł robocizna. Szyba oczywiście nowa, a efekt z nowymi wycieraczkami Boscha i dokładnym wyczyszczeniu (tak jak wyżej) po prostu niesamowity. Do zbiornika z płynem dolewam 0,25 spirytusu:) może to wam się wyda śmieszne, ale to czyni cuda!!! płyn jest bardziej wydajny, nie muszę go używać tak często, szybciej wysycha, nie zostawia smug i ma znacznie niższą temperaturę zamarzania. pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW:))
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Też szukam dobrych wycieraczek bo jakieś 2 miesiące temu wymieniłem same gumki i już są do wyrzucenia. Mam ochote kupić valeo przeznaczone do e39 i to z tego względu że kumpel kupił valeo do passata i naprawde się sprawdzają. Pewnie po niedzieli będę je miał to napisze jak pasują i jak się sprawują.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.