Skocz do zawartości

Inspekcja I, II interpretacja wskazań BC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Uprzedzam że szukałem, ale różne wieści na ten temat znalazłem, a chciałbym się upewnić. Otóż przy włączonym zapłonie jako pierwsza informacja pojawia się "9500 km INSPECTION", natomiast po przyciśnięciu prawego przycisku pojawia się zegarek z cyframi "05.09". Co do pierwszej domyślam się że trzeba zmienić olej za 9500 km, czy chodzi może o przegląd kompleksowy? Niestety nie mam pojęcia co wchodzi w skład takiego przeglądu? Druga informacja tyczy się płynu hamulcowego. Nie wiem jak zinterpretować cyfry i zegarek? "09" to rok czy miesiąc? Zegarek to ikona dla rozróżnienia o jaki płyn chodzi czy informacja że przekroczyłem termin wymiany?

 

W związku z przeglądem i zmianą płynów jechać do ASO, czy zrobic na własną rękę. Samochód kupiłem z "Premium Selection" + europlus gwarancją, czy zatem nie należy mi się przegląd gratis? Chcę się upewnić najpierw tutaj, na forum, bo ASO lubi ściemniać :doh:

 

Jeszcze jedna sprawa. Ostatni wpis pochodzi z maja 2007 i był wymieniany olej (0W-40), czy nie powinienem wymienić teraz w maju olej, gdyż wtedy miną 2 lata, mimo że BC pokazuje że jeszcze mam sporo kilometrów do przeglądu? Aktualny przebieg 79000 km

http://images36.fotosik.pl/55/6d7ebf8c65c47246med.jpg

 

Porzednie wpisy są takie

 

http://images42.fotosik.pl/55/75e3137bb5f18554med.jpg

Edytowane przez zent
Opublikowano
Ja mam ten sam problem, za niedługo inspekcja i nie wiem co zrobić. Czy ktoś może wie jakie naprawy obejmuje tak europlus gwarancja? Jedno jest pewne, jesli cos nawali to trzeba do Niemiec jechac. No i jak wyglada sprawa przegladu jak kolega pisze powyżej?
Opublikowano
kolego jestes z rudy to nie daleko jak by co to inspekcje moge ci skasowac za friko a propa oleju .olej wymienia sie co rok alpo jak pokazuje inspekcja mozna troszke wiecej jak rok ale 2-lata to napewno wymiana olej z biegiem czasu traci wlasciwosci a propo auta z niemiec jesli jest gwarancja to obejmuje to tez w PL. jestesmy w UNI. :hand:
Opublikowano
kolego jestes z rudy to nie daleko jak by co to inspekcje moge ci skasowac za friko a propa oleju .olej wymienia sie co rok alpo jak pokazuje inspekcja mozna troszke wiecej jak rok ale 2-lata to napewno wymiana olej z biegiem czasu traci wlasciwosci a propo auta z niemiec jesli jest gwarancja to obejmuje to tez w PL. jestesmy w UNI. :hand:
Opublikowano
kolego jestes z rudy to nie daleko jak by co to inspekcje moge ci skasowac za friko a propa oleju .olej wymienia sie co rok alpo jak pokazuje inspekcja mozna troszke wiecej jak rok ale 2-lata to napewno wymiana olej z biegiem czasu traci wlasciwosci a propo auta z niemiec jesli jest gwarancja to obejmuje to tez w PL. jestesmy w UNI. :hand:

No własnie nie za bardzo, byłem ostatnio w serwisie w Katowicach i mi powiedzili, ze oni tego nie uznaja...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Robisz na zmiane inspekcje I, a potem II. Jak się pali inspection to jest I, jak zegarek obok przebiegu to II.

 

Kiedyś ktoś tu na forum podał:

 

"Oil service :

- wymiana oleju w silniku i filtra oleju

- wymiana filtra powietrza

- sprawdzenie poziomów płynów (hamulcowy, spryskiwacza, wspomagania kierownicy)

 

Inspekcja I ( co 15 tyś. km):

To samo co przy Oil service +

- wymiana mikrofiltra

Sprawdzenie :

- poziomów płynu chłodzącego (i temp. zamarzania), spryskiwacza i płynu hamulcowego i wspomagania kierownicy i ew. uzupełnienie

- poziomu elektrolitu,

- działania centralnego zamka,

- ładowania akumulatora

- układu wydechowego

- układu hamulcowego

- oświetlenia samochodu (w tym ustawienie reflektorów)

- hamulca ręcznego

- ogumienia i ciśnienia w oponach

- przewodów paliwowych i hamulcowych, pasków klinowych

- układu napędowego np. luzy, wycieki

 

 

Inspekcji II (co 30 tyś km): Inspekcja I + dodatkowo :

- wymiana filtrów paliwa

- wymiana oleju w skrzyni biegów

- wymiana oleju w tylnym moście

- sprawdzenie nadwozia (korozja itp.)

 

Przy II Inspekcji wymieniane są jeszcze paski klinowe.

Co 2 lata wymiana płynu hamulcowego i chłodzącego."

 

Pozdro.

Opublikowano

Te komunikaty co sie wyswietlaja to sie kasuje przyciskami- instrukcja jest w dziale ZTSam, ja tez mam przbieg 77xxx km i inspekcja za 9500km. sprawdzic co bylo robione przy jakich przebiegacj na podstawie ksiazki i zrobic i wykonac tedług tego same rytmu.

w ksazce jest tez podane kiedy wymieniano plyn hamulcowy - wiec data nastepnej wymiany tez powinna byc.

 

ja przy inspekcji wymienie olej w skrzyni, skrzynia pracuje i metal pewnie sie ściera -plywa w oleju wiec dla jego odświeżenia wymienie go.

 

Płyn hamulcowy

co 2 lata wymieniany( dwie pierwsze wypadły co ~20 tys , ostatnia byla po przebiegu prawie 30 tys rowniez po 2 latach od ostatniej wymiany,nastepna wyznaczono w 2010)

 

Płyn chłodzący wyminieli po 4 latach kiedy auto mialo lekko ponad 40 tys k ( nastepna wyznaczono po 4 latach od tej czyli wypadnie w 2010)

 

Jak auto mialo 2 lata i przebieg 19tys Był Oil service -wymiana oleju i Mikrofilter. Po kolejnych 2 latach w 2006 auto mialo 43tys km i był Inspektion 1-wymieniono olej, mikrofilter i sprawdzenie karoserii. Potem byl po 20 tys km Oilservic - wymiana oleju i mikrofilter

Opublikowano
Robisz na zmiane inspekcje I, a potem II. Jak się pali inspection to jest I, jak zegarek obok przebiegu to II.

 

Zegarek mam ale przy dacie wymiany płynu hamulcowego. Czyli co, w kwietniu br. mam wymienić płyn hamulcowy czy jestem już po terminie? :liar: Przy przebiegu 66000 ostatni serwis - zmiana oleju, czyli teraz inspekcja II i to wszystko co wypisałeś? Byłem w ASO w Krakowie M-CARS, ale z łaski i na szybko powiedzieli mi jaki był lany olej, w ogóle jak się dowiedzieli że kupiłem w DE samochód to stali się nie przyjemni :duh: Mam teraz zagwozdkę, europlus gwarancja która jest niczym dla polskiego aso i nie wiem czy jechać na przegląd do nich, czy zrobic u zaprzyjaźnionego mechanika... Jak mechanik mi to zrobi to stracę gwarancję, którą teoretycznie mógłbym zrealizować w razie draki w DE. Jasny gwin!

Opublikowano
skoro jest ten temat poruszony to ja chciałbym dostać schemat do kasowania inspekcji w E36 z gory dziekuje
Opublikowano
skoro jest ten temat poruszony to ja chciałbym dostać schemat do kasowania inspekcji w E36 z gory dziekuje

 

teraz to pokazałes co potrafisz.......takowa instrukcja jest w dziale Zrób to sam juz od długiego czasu :? nawet o wiele dluzej niz Ty jestes na forum. dlatego nastepnym razem uzyj opcji szukaj

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ropucha.aga: nie wiem czy to są "zalecenia" serwisu czy forum co do czasookresów przeglądów. Mnie chodziło o czynności na I i II inspekcje.

 

Swoją drogą to jak widać po powyższym przykładnie to 330i w dodatku touring może zrobić przez 5 latek 66kkm czyli jakieś 1100km/miesiąc.

 

:)

Opublikowano

Swoją drogą to jak widać po powyższym przykładnie to 330i w dodatku touring może zrobić przez 5 latek 66kkm czyli jakieś 1100km/miesiąc.

 

:)

 

 

ale za sromotną cenę zakupu :mad2: 16900 eu. Czy było warto przekonam się za rok, dwa eksploatacji. A propos przebiegu, to u mnie wypada jeszcze mniej 9000-10000km na rok :wink:

BAX, jest sens w moim przypadku robić inspekcje II w ASO, celem utrzymania "niby" gwarancji na rok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swoją drogą to jak widać po powyższym przykładnie to 330i w dodatku touring może zrobić przez 5 latek 66kkm czyli jakieś 1100km/miesiąc.

 

:)

 

 

ale za sromotną cenę zakupu :mad2: 16900 eu. Czy było warto przekonam się za rok, dwa eksploatacji. A propos przebiegu, to u mnie wypada jeszcze mniej 9000-10000km na rok :wink:

BAX, jest sens w moim przypadku robić inspekcje II w ASO, celem utrzymania "niby" gwarancji na rok?

 

 

A będziesz z tej 'niby' gwarancji korzystał w razie co?

Opublikowano

 

 

A będziesz z tej 'niby' gwarancji korzystał w razie co?

 

Nie mam pojęcia, samochód jest sprawny, ale w kwietniu wypadnie inspekcja nr II, koszt w ASO 2000 zł brutto. Nie wiem co zrobić, olać EplusG i zrobić u "normalnego" mechanika przegląd czy się szarpnąć na wydatek w ASO. Na pewno mój mechanik zrobi to bdb, a ASO jak wszyscy wiedzą...

  • Członkowie klubu
Opublikowano

 

 

A będziesz z tej 'niby' gwarancji korzystał w razie co?

 

Nie mam pojęcia, samochód jest sprawny, ale w kwietniu wypadnie inspekcja nr II, koszt w ASO 2000 zł brutto. Nie wiem co zrobić, olać EplusG i zrobić u "normalnego" mechanika przegląd czy się szarpnąć na wydatek w ASO. Na pewno mój mechanik zrobi to bdb, a ASO jak wszyscy wiedzą...

 

Olać gwarancję, jak przyjdzie do załatwienia w PL serwisie coś w ramach gwarancji to staną na głowie, żeby udowodnić, że tak naprawdę EplusG nie działa w PL :twisted2: :liar: Zabulisz 2 tysię i będziesz im potem udowadniał, że nie jesteś wielbłądem :hand: Wiecie jakie u nas są realia, a mało kto ma czas i ochotę na wykłócanie się o swoje :|

Opublikowano

Dzwoniłem dziś do czterech ASO i w każdym usłyszałem że nie honorują EplusG, bo Niemcy nie chcą płacić za wykonane usługi, np. w M-Cars'ie w Krakowie facet powiedział że czekają już 3 lata na zwrot 12000zł w ramach gwarancji. :liar:

 

Zastanawiam się nad takim scenariuszem. Mój mechanik zrobi mi inspekcję nr II, podbije w książce pieczątkę i jakbym potrzebował usunąć drogą usterkę, tffuuu odpukać i pofatygował się do niemieckiego ASO to uznają gwarację?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zent: ja bym przedzwonił do BMW i zapytal, nie mam pojęcia jak się zachwają ale w myśl gwarancji to pewnie będą musiały być w aso robione.
Opublikowano
zent: ja bym przedzwonił do BMW i zapytal, nie mam pojęcia jak się zachwają ale w myśl gwarancji to pewnie będą musiały być w aso robione.

 

Muszę to przekalkulować. Powiedz mi, jeśli robiłeś inspekcję II, rozumiem że nie w ASO w jakiej kwocie się zamknąłeś? Nigdzie nie znalazłem na forum takich danych. Jeśli będzie to różnica 300zł to skorzystam z ASO, bo wystawiają fakturę vat, a samochód mam na firmę.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
zent: ja bym przedzwonił do BMW i zapytal, nie mam pojęcia jak się zachwają ale w myśl gwarancji to pewnie będą musiały być w aso robione.

 

Muszę to przekalkulować. Powiedz mi, jeśli robiłeś inspekcję II, rozumiem że nie w ASO w jakiej kwocie się zamknąłeś? Nigdzie nie znalazłem na forum takich danych. Jeśli będzie to różnica 300zł to skorzystam z ASO, bo wystawiają fakturę vat, a samochód mam na firmę.

 

A inny warsztat Ci faktury nie wystawi ;)? Chyba że chcesz sam sobie inspekcje zrobić, albo u znajomka :norty: Na Twoim miejscu olałbym ASO, nie zrobią Ci tego lepiej, za to na pewno drożej :hand:

Opublikowano

 

A inny warsztat Ci faktury nie wystawi ;)? Chyba że chcesz sam sobie inspekcje zrobić, albo u znajomka :norty: Na Twoim miejscu olałbym ASO, nie zrobią Ci tego lepiej, za to na pewno drożej :hand:

 

Mój mechanik wystawi rachunek, ale bez vatu (ryczałt), części sobie kupię w sklepie i będą z vatem. Zastanawiam się nad jeszcze inną opcją, przyjechać z częściami do ASO i tam zapłacić tylko za robociznę. :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zent: ja bym przedzwonił do BMW i zapytal, nie mam pojęcia jak się zachwają ale w myśl gwarancji to pewnie będą musiały być w aso robione.

 

Muszę to przekalkulować. Powiedz mi, jeśli robiłeś inspekcję II, rozumiem że nie w ASO w jakiej kwocie się zamknąłeś? Nigdzie nie znalazłem na forum takich danych. Jeśli będzie to różnica 300zł to skorzystam z ASO, bo wystawiają fakturę vat, a samochód mam na firmę.

 

 

Qrde nie pamiętam dokładnie ale w stosunku do tego co mi powidzieli z materiałem w Bawari w Katowicach to jakaś połowa ceny. Robiłem w mauto w Katowicach.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odświeżam temat, szkoda zakładać "nowego" postu. A mianowicie, dziś zapalił mi się zegarek z napisem INSPECTION i 6400 km. Czy nie powinien zaplić się jak będzie 0km? W maju dokładnie mija 2 lata od wymiany oleju Inspekcja 1, czy komputer rozpoznaje również czasowo kiedy mam zmienić olej i inne podzespoły, czy to zbieg okoliczności?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Inspekcja zapala się zawsze, komputer stopniowo odlicza kilometry do przeglądu podpowiadając jednocześnie czy to tylko wymiana oleju (oilservice) czy coś więcek (insepction). Ze skanów książki serwisowej wynika że czeka CIę Inspekcja II.

pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.