Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ma mały (czytaj: duży vel wkurzający problem) z prędkościomierzem, a mianowice potrafi się on wyłączyć podczas jazdy.

Przeszukuje forum już dobre kilka miesięcy ale nie znalazłem nic co by pasowało do objawów tzn. są inne niż przy odłączeniu się czujnika w tylnym moście.

Dodam że jest to licznik z bębenkowym licznikiem przebiegu.

 

Objawia się to tak:

1. Gdy prędkościomierz opadnie wystarczy go lekko uderzyć ręką lub tylko wcisnąć na chwilę przycisk kasowania przebiegu dziennego a licznik wstaje i może już działać do końca ale częściej opada jeszcze kilka razy.

 

2. Jego opadaniu sprzyja włączenie ogrzewania tj. zwiększenie temperatury powietrza z nawiewów. Jak wskazówka opadnie to da się ją zreaktywować sposobem z 1-wszego punktu. Lepiej natomiast skutkuje puszczenie zimnego powietrza. Wtedy wskazówka sama wstaje ale czasami trzeba jej pomóc ;) (patrz pkt 1).

 

3. Gdy opadnie wskazówka naciśnięcie i przytrzymanie kasowania przebiegu dziennego uruchamia prędkościomierz. Lecz czasem gdy tylko puszczę przycisk wskazówka znowu opada.

 

I teraz moje pytanie czy CODEPLUG może mieć tutaj znaczenie tzn. czy jego przelutowanie pomoże?

 

A może ktoś już miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać (pomijając wymianę licznika, gdyż jestem przywiązany do mojego przebiegu 356 kkm)

 

Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

I teraz moje pytanie czy CODEPLUG może mieć tutaj znaczenie tzn. czy jego przelutowanie pomoże?

 

A może ktoś już miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać (pomijając wymianę licznika, gdyż jestem przywiązany do mojego przebiegu 356 kkm)

 

 

napewno nie zaszkodzi, to 15 min roboty tak wiec warto tak czy tak odswiezyc styki, a moze pomoc

 

licznik mozna ustawic na wartosc jaka sobie tylko zyczysz

Opublikowano

Nie wiem, czy natknąłeś się na wątek, w którym reaktywowałem kiedyś moje zegary.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=518708#518708

 

Wprawdzie nie miałem kłopotu z prędkościomierzem, jednak radzę Ci przejść przez to samo, co ja wtedy przeszedłem. Minęło już dwadzieścia lat (u Ciebie blisko 21lat) działania tych zegarów i pewnie w każdych (czyt. 100%) należy już wymienić akumulatory, a dodatkowo właśnie wykonać ten egzorcyzm, jakim jest odświeżenie lutów CODE PLUG'a

 

Gdy będziesz miał to załatwione, będzie można myśleć dalej (choć w tej chwili nie mam innego pomysłu), albo będzie problem rozwiązany.

 

Pozdrawiam.

 

P.S.

Poza tym, nie wiem, czy problem nie leży w którejś rozluźnionej wtyczce (może być odłamana blokada - wtedy z czasem jest możliwość rozluźnienia). Ewentualnie może być tak, że jakiś styk domaga się "pogłaskania" lub wystarczy przysłowiowe poruszanie kabelkami po otwarciu zegarów.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Problem nie leży w poluzowanych wtyczkach ani kablach bo były już kilka razy sprawdzane.

 

W weekend zabiore się więc za odświrzanie lutów na Code Plag`u i sprawdze napięcie na akumlatorkach (dodam że nie mam żadnych problemów z inspekcją, którą już kilka-krotnie kasowałem), a przy okazji przejże całość może coś jeszcze znajdę.

 

W każdym bądź razie dziękuje za pomoc i nie omieszkam poinformować czy udało się rozwiązać problem. Ale myśle że to właśnie te luty z którymi jak czytałem jest problem robią mi to małe zamiesznie.

Opublikowano
No i zrobione. Przelutowanie CODEPLUG`A i jeszcze kilku złączy pomogło i licznik śmiga aż miło patrzeć:) także jeśli ktoś ma problem jaki ja miałem niech poprawia luty w Code i przy kostce od prędkościomierza i powinno być ok.
Opublikowano

kolejny, juz piaty czy szosty przypadek gdzie przelutowanie CODE PLUGa pomoglo

pozdro

Opublikowano

:cool2:

I za to kochamy E34 z M20 na pokładzie :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Oj kochamy kochamy. A i zapomniałem wcześniej podziękować za udzieloną mi pomoc, a więc. Dziękuje;]
Opublikowano

A czy mogłby ktoś opisać jak to zrobić krok po kroku?

Szczerze mowiac nawet nie wiem gdzie jest ten CODE PLUG. Nie jestem zbyt wymagajacy ale gdyby jakaś podpórka fotką była to byłoby super :)

Dodam ze mam E39 z 98r. a sam problem pojawił mi sie równocześnie kiedy poawił sie problem z ABS i ASC (2 kontrolki na zegarach na raz). Czytałem ze czujnik ABS moze byc zabrudzony lub uszkodzony, ale czy predkosciomierz ma cos z tym wspolnego? (predkosciomierz jak u autora postu wylacza sie w trakcie jazdy i wlacza "kiedy mu sie podoba")

pozdrawiam Adrian

Opublikowano
nie wiem czy Ty wogole kolego masz code plug, mowa jest tutaj o E34 z rocznikow 88-90, ale jakbys sie troche wysilil to tam wyzej jest link gdzie kolega Solaris i ja wszystko opisalismy z fotkami
Opublikowano
a jesli ma sie elekrtoniczny drogomierz i ten wyswietlacz problemów na dole to bateria też jest w zegarach czy gdzieś poza nimi bo ja nie widze czegos co wyglądało by jak akumulatorek
Opublikowano
ja sie nastawiam na te akumulatorki bo nawet sam mi sie licznik zeruje, a na chlopski rozum to mogą być "jakieś bateryjki". Pytanko brzmi, czy dam sobie rade. Czy ktos wie jak sytuacja wyglada w e39 (chodzi mi o jakies fotki lub opis jak to zrobic w tym modelu)? albo jakie akumulatorki musze kupic, aby nie bawic sie w skrecanie i rozkrecania zanim sie je kupi...?
Opublikowano

Od słow do czynów.... ale mam problem... stanąłem na pewnym etapie. Zdjąłem ramke do zegarów i nie wiem jak sie dostać glebiej... . Czy wskazówki moge wyjąć górą, czy wogole nie mozna ich wyjmować bo pozniej beda zle wskazywały? Prosze o rady, bo chcialbym to zrobic przy jednym podejsciu, a auto niebawem bede potrzebował... .

pozdrawiam

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.opony_gruszczynski.republika.pl/adrian/zegary/DSC00851.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.opony_gruszczynski.republika.pl/adrian/zegary/DSC00850.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.opony_gruszczynski.republika.pl/adrian/zegary/DSC00849.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.opony_gruszczynski.republika.pl/adrian/zegary/DSC00848.jpg

Opublikowano

to jest fotka znaleziona w necie innej e39. Gdzie tu moze byc ten akumulatorek?

pozdrawiam

 

http://www.bimmerboard.com/members/homerraas/IMG_1956.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.