Skocz do zawartości

[E34] BMW SERII 5 ERY "NOWOŻYTNEJ" produkcja: 1987-1996


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW SERIA 5 E34 produkcja (1987)1988-1996

____________________________________________________

Wersje nadwozia:

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/e34luxurysedan.jpg

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/e34touring.jpg

 

___ Jako czas oficjalnej premiery i wprowadzenia na rynek trzeciej generacji BMW serii5 przyjmuje się

1988 rok, jednak powstanie pierwszych sztuk datuje się na rok 1987. Linia nowej serii 5 od razu

wzbudziła olbrzymi podziw wśród zainteresowanych motoryzacją, co szybko przełożyło się na

ogromny sukces w sprzedaży nowych egzemplarzy – sytuacja taka miała miejsce aż do zakończenia

produkcji tego modelu.

E34 w znaczący sposób okazało się świeżym powiewem w stylistyce i jakości – jednocześnie

zachowując klimat marki znany już wtedy z takich modeli jak 7E32, czy 7E23/6E24. Z dzisiejszej

perspektywy wyraźnie widać, w jak korzystnym stopniu skumulowały się tutaj i rozwinęły wszystkie

najlepsze doświadczenia twórców modeli tamtego czasu.

Stylistyka wolna jest od błędów i różnych przemijających cech, zależnych od chwilowej mody. To nadzwyczaj

dobrze wpisuje E34 w dzisiejszy krajobraz dróg całego świata, a zadbany i utrzymywany w oryginale

egzemplarz w dalszym ciągu jest symbolem prestiżu i dobrego stylu.

 

Przez cały okres opuszczania fabryki przez nowe egzemplarze, model E34 był uznawany za jeden z

najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie.

Długość drogi hamowania, 40m ze 100km/h, dała w 1990 roku najlepszy wynik świata, wśród wszystkich

wyprodukowanych wtedy sedanów.

Przy ogólnej niezawodności i niespotykanej wręcz bardzo dobrej jakości wykonania, samochód jest jednym

z najbardziej udanych modeli w całej dotychczasowej produkcji BMW.

 

Po ponad dwudziestu latach od premiery, wciąż znajdują się egzemplarze wymagające jedynie odkurzenia,

żeby od razu nabrać pierwotnego blasku i jakości, która zachwyciła świat motoryzacji w 1988roku.

 

Rewelacyjne właściwości trakcyjne, szeroka gama stosowanych silników i bardzo długa lista

dostępnego wyposażenia – to cechy, które już wystarczają do tego, żeby zdać sobie sprawę z tego,

że seria 5 E34 realizuje więcej, niż można oczekiwać od samochodu.

Ponad to wszystko jest coś jeszcze... m a g i a – ale tego nie da się łatwo ubrać w słowa.

 

_________________________________________________________________(tekst: solaris520)

 

 

Wersje silnikowe - oznaczenia:

________________________________________________________________________________

R4 (cztery cylindry w układzie rzędowym):

silniki benzynowe:

518i (M40B18/M43B18), poj. 1,8l

518g (M43B18), poj. 1,8l - wersja wyposażona w fabryczną instalację gazową

________________________________________________________________________________

R6 (sześć cylindrów w układzie rzędowym):

silniki benzynowe:

520i 12 zaworów (M20B20), 520i 24 zawory (M50B20 / M50B20VANOS), poj. 2,0l

525i 12 zaworów (M20B25), 525i 24 zawory (M50B25 / M50B25VANOS), poj. 2,5l

525ix 24 zawory (M50B25 / M50B25VANOS), poj. 2,5l - wersja z napędem na cztery koła

530i 12 zaworów (M30B30), poj. 3,0l

535i 12 zaworów (M30B35), poj. 3,5l

M5 (S38B36 / S38B38), poj. 3,6l / 3,8l

 

silniki diesla:

524td (M21D24), poj. 2,4l

525td (M51D25), poj. 2,5l

525tds (M51D25), poj. 2,5l

________________________________________________________________________________

V8 (osiem cylindrów w układzie „V”):

silniki benzynowe:

530i (M60B30), poj. 3,0l

540i (M60B40), poj. 4,0l

 

________________________________________________________________________________

*Vanos – system zmiennych faz rozrządu, wprowadzony w 1992 roku do silników M50 (czyli M50TU).

W BMW E34 stosowany był tzw. pojedynczy Vanos.

________________________________________________________________________________

 

 

P R O D U K C J A

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/produkcja.jpg

źródło danych - archiwum bmw-klub.pl

 

Wersja M5

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/e34m5.jpg

oprócz pokazanego typu sedan, M5 występowała także w nadwoziu Touring

 

________________________________________________________________________________

 

RÓŻNICE STYLISTYCZNE W RAMACH SPECYFIKACJI FABRYCZNEJ

na podstawie porównania:

BMW E34 520i M20B20 1988r chrome-line ( ‘solaris520’)

BMW E34 520i M50B20vanos 1995r shadow-line, wersja executive ( ‘Tomek_M’)

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/stylistyka_a.jpg

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/stylistyka_a2.jpg

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/stylistyka_b.jpg

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/stylistyka_c.jpg

 

 

________________________________________________________________________________

DANE TECHNICZNE

Źródło pochodzenia informacji: specyfikacja fabryczna BMW / oryginalne wydania instrukcji obsługi BMW E34

____________________________________

 

BMW 518i (M40B18)

 

pojemność skokowa: 1796ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 4 (ukł. rzędowy) / 8

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 113/115* (83/85*) / 5500

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 162(165*) / 4250

stopień sprężania: 8,8

skok/średnica cylindra mm: 81 / 84

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 6,6/6,3* (Touring 6,7)

-120km/h: 8,2/7,7* (Touring 8,4)

- miasto: 10,9/10,6* (Touring 11,1)

- przeciętnie: 8,6/8,2* (Touring 8,7)

 

* bez katalizatora

 

automat

- 90km/h: 6,8

- 120km/h: 8,7

- miasto: 11,6

- przeciętnie: 9,0

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 194 km/h (Touring 190)

automat (4): 191 km/h

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 4,0s (Touring 4,3)

0-80 km/h: 8,5s (Touring 9,1)

0-100 km/h: 12,4s (automat: 14,1s) (Touring 13,4)

0-120 km/h: 17,3s (Touring 18,8)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412 (Touring 1417)

rozstaw osi: 2761

rozstaw kół przednich: 1470 / rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual/automat) kg: 1360 (Touring 1445) / 1400

masa całkowita (manual/automat) kg: 1870 (Touring 2015) / 1910

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 50Ah / 65Ah

alternator: 80A

rozrząd napędzany poprzez pasek zębaty

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 518i (M43B18)

 

pojemność skokowa: 1796ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 4 (ukł. rzędowy) / 8

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 115/ (85) / 5500

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 168 / 3900

stopień sprężania: 9,7

skok/średnica cylindra mm: 81 / 84

zużycie paliwa l:

- przeciętnie: 8,1 (Touring 8,2)

 

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 198 km/h (Touring 192)

 

przyśpieszenie:

0-100 km/h: 12,3s (Touring 13,2)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412 (Touring 1417)

rozstaw osi: 2761

rozstaw kół przednich: 1470 / rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual/automat) kg: 1360 (Touring 1445) / 1400

masa całkowita (manual/automat) kg: 1870 (Touring 2015) / 1910

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 50Ah / 65Ah

alternator: 80A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 520i 12V (M20B20) & BMW 520i (M20B20) ECE ver. (wersja z podwyższoną kompresją)

 

pojemność skokowa: 1990ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 12

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 129 (95) / 6000

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 164 / 4300 (ECE ver. 174 / 4000)

stopień sprężania: 8,8 (ECE ver. 9,4)

skok/średnica cylindra mm: 66 / 80

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 7,5 (*7,4) / ECE ver. 6,8

-120km/h: 9,2 (*8,8) / ECE ver. 8,7

- miasto: 13,6 (*13,5) / ECE ver. 13,4

*wersja bez katalizatora

automat

- 90km/h: 7,7 (*7,5) / ECE ver. 6,9

- 120km/h: 9,4 (*8,9) / ECE ver. 8,7

- miasto: 13,9 (*13,5) / ECE ver. 13,3

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 203 km/h / ECE ver. 203 km/h

automat (4): 198 km/h / ECE ver.200 km/h

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 4,0s / ECE ver. 3,8s

0-80 km/h: 7,8s / ECE ver. 7,5s

0-100 km/h: 11,9s (automat 13,9s) / ECE ver. 11,4s (automat 13,3s)

0-120 km/h: 16,6s / ECE ver. 16,1s

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1466 ///// rozstaw kół tylnych: 1487

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual / automat) kg: 1400 / 1420

masa całkowita (manual / automat) kg: 1910 / 1930

pojemność bagażnika l: 460

 

akumulator: 50Ah / 65Ah / 75Ah

alternator: 80A / 90A / 115A

rozrząd napędzany poprzez pasek zębaty

ręczna regulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 520i 24V (M50B20 / M50B20VANOS)

 

pojemność skokowa: 1991ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 24

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 150 (110) / 5900

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 190 / 4200

stopień sprężania: 11,0

skok/średnica cylindra mm: 66 / 80

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 6,9 / VANOS 6,9

-120km/h: 8,5 / VANOS 8,3

- miasto: 13,9 / VANOS 11,6

- przeciętnie: 9,9 / VANOS 8,9

 

automat

- 90km/h: 6,8 / VANOS 6,5

- 120km/h: 8,4 / VANOS 8,0

- miasto: 13,9 / VANOS 12,5

- przeciętnie: 9,8 / VANOS 9,0

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 211 km/h

automat (4): 207 km/h

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 3,4s

0-80 km/h: 6,7s

0-100 km/h: 10,6s automat: 12,2s (VANOS automat: 11,7s)

0-120 km/h: 14,2s

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1470 ///// rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual/automat) kg: 1425 / 1445 (VANOS 1445 / 1480)

masa całkowita (manual/automat) kg: 1935 / 1955 (VANOS 1955 / 1990)

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 50Ah / 65Ah / 75Ah

alternator: 80A / 90A / 105A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

samoregulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 525i 12V(M20B25)

 

pojemność skokowa: 2494ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 12

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 170 (125) / 5800

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 222 / 4300

stopień sprężania: 8,8

skok/średnica cylindra mm: 75 / 84

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 7,0 (*6,8)

-120km/h: 8,5 (*8,1)

- miasto: 13,1 (*12,9)

*wersja bez katalizatora

automat

- 90km/h: 7,2 (*6,9)

- 120km/h: 8,8 (*8,3)

- miasto: 13,3 (*13,1)

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 221 km/h

automat (4): 217 km/h

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 2,9s

0-80 km/h: 6,4s

0-100 km/h: 9,5s (automat 11,3s)

0-120 km/h: 13,2s

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1466 ///// rozstaw kół tylnych: 1487

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual / automat) kg: 1450 / 1470

masa całkowita (manual / automat) kg: 1960 / 1980

pojemność bagażnika l: 460

 

akumulator: 50Ah / 65Ah / 75Ah

alternator: 90A / 115A

rozrząd napędzany poprzez pasek zębaty

ręczna regulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 525i 24V(M50B25)

 

pojemność skokowa: 2494ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 24

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 192 (141) / 5900

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 250 / 4200

stopień sprężania: 10,5

skok/średnica cylindra mm: 75 / 84

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 6,8 (Touring 7,3) (ix 7,4) (Touring ix 7,7)

-120km/h: 8,2 (Touring 8,9) (ix 9,0) (Touring ix 9,4)

- miasto: 12,1 (Touring 12,4) (ix 12,4) (Touring ix 12,7)

- przeciętnie: 9,0 (Touring 9,5) (ix 9,6) (Touring ix 9,9)

 

automat

- 90km/h: 6,2 (Touring 6,7) (ix 6,8) (Touring ix 7,1)

- 120km/h: 7,7 (Touring 8,4) (ix 8,5) (Touring ix 8,9)

- miasto: 12,6 (Touring 13,1) (ix 13,1) (Touring ix 13,3)

- przeciętnie: 8,8 (Touring 9,4) (ix 9,5) (Touring ix 9,8)

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 230 km/h (Touring 221) (ix 220) (Touring ix 215)

automat (4): 225 km/h (Touring 218) (ix 217) (Touring ix 211)

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 2,6s (Touring 2,9s) (ix 3,0s) (Touring ix 3,1s)

0-80 km/h: 5,8s (Touring 6,2s) (ix 6,4s) (Touring ix 6,7s)

0-100 km/h: 8,6s (automat: 9,5s) (Touring 9,2s/aut. 9,9s) (ix 9,5s/aut. 10,3s) (Touring ix 10,0s/aut. 10,9s)

0-120 km/h: 11,8s (Touring 12,6s) (ix 13,0s)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412 (1417 Touring) (1421 ix Touring)

rozstaw osi: 2761

rozstaw kół przednich: 1470 (ix/Touring ix 1468) / rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual/automat) kg: 1480 / 1550 (ix 1570 / 1605)

masa całkowita (manual/automat) kg: 1990 / 2025 (ix 2080 / 2115)

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 50Ah / 65Ah / 75Ah

alternator: 80A / 90A / 105A/ 115A/ 140A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

samoregulacja zaworów

 

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 530i 12V(M30B30)

 

pojemność skokowa: 2986ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 12

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 188 (138) / 5800

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 260 / 4000

stopień sprężania: 9,0

skok/średnica cylindra mm: 80 / 89

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 7,4 (*7,4)

-120km/h: 9,2 (*9,1)

- miasto: 15,9 (*15,4)

 

automat

- 90km/h: 7,4 (*7,3)

- 120km/h: 9,2 (*9,1)

- miasto: 16,8 (*16,4)

*wersja bez katalizatora

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 227 km/h

automat (4): 224 km/h

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 2,6s

0-80 km/h: 5,7s

0-100 km/h: 8,6s (automat 10,8s)

0-120 km/h: 12,0s

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1466 ///// rozstaw kół tylnych: 1487

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual / automat) kg: 1510 / 1530

masa całkowita (manual / automat) kg: 2020 / 2040

pojemność bagażnika l: 460

 

akumulator: 75Ah / 85Ah

alternator: 90A / 115A / 140A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

ręczna regulacja zaworów

________________________________________________________________________________

 

BMW 530i (M60B30)

 

pojemność skokowa: 2997ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 8 (ukł."V") / 32

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 218 (160) / 5800

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 290 / 4500

stopień sprężania: 10,5

skok/średnica cylindra mm: 67,6 / 84

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 8,0 (Touring 8,6)

-120km/h: 9,8 (Touring 10,6)

- miasto: 14,6 (Touring 15,2)

- przeciętnie: 10,8 (Touring 11,5)

 

automat

- 90km/h: 7,2 (Touring 7,7)

- 120km/h: 8,9 (Touring 9,7)

- miasto: 15,5 (Touring 15,6)

- przeciętnie: 10,5 (Touring 11,0)

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 235 km/h (Touring 227)

automat (5): 232 km/h (Touring 225)

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 2,7s (Touring 2,6s)

0-80 km/h: 5,6s (Touring 5,6s)

0-100 km/h: 7,7s (automat: 8,8s) (Touring 8,3s/automat: 9,0s)

0-120 km/h: 11,1s (Touring 11,2s)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,32

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412 (Touring 1417)

rozstaw osi: 2761

rozstaw kół przednich: 1470 / rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual/automat) kg: 1565 / 1595 (Touring 1630 / 1660)

masa całkowita (manual/automat) kg: 2075 / 2105 (Touring 2180 / 2210)

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 85Ah

alternator: 100A / 140A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

samoregulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 535i 12V(M30B35)

pojemność skokowa: 3430ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 12

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 211 (155) / 5700

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 305 / 4000

stopień sprężania: 9,0

skok/średnica cylindra mm: 86 / 92

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 7,6 (*7,6)

-120km/h: 9,6 (*9,6)

- miasto: 16,6 (*15,8)

 

automat

- 90km/h: 7,6 (*7,6)

- 120km/h: 9,6 (*9,5)

- miasto: 17,4 (*16,6)

*wersja bez katalizatora

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 235 km/h

automat (4): 231 km/h

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 2,5s

0-80 km/h: 5,3s

0-100 km/h: 7,7s (automat 9,1s)

0-120 km/h: 10,9s

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,30

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1466 ///// rozstaw kół tylnych: 1487

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual / automat) kg: 1525 / 1545

masa całkowita (manual / automat) kg: 2035 / 2055

pojemność bagażnika l: 460

 

akumulator: 75Ah / 85Ah

alternator: 90A / 115A / 140A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

ręczna regulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 540i (M60B40)

 

pojemność skokowa: 3982ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 8 (ukł."V") / 32

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 286 (210) / 5800

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 400 / 4500

stopień sprężania: 10,0

skok/średnica cylindra mm: 80 / 89

zużycie paliwa l:

manual (6 biegów)

- przeciętnie: 11,4 (Touring 11,6)

 

automat (5 biegów)

- 90km/h: 7,8 (Touring 8,1)

- 120km/h: 9,6 (Touring 10,1)

- miasto: 17,2 (Touring 17,3)

- przeciętnie: 11,5 (Touring 11,8)

 

prędkość maksymalna:

manual (6): 250 km/h (Touring 250)

automat (5): 240 km/h (Touring 240)

przyśpieszenie (automat 5b):

0-50 km/h: 2,9s (Touring 3,0s)

0-80 km/h: 5,0s (Touring 5,2s)

0-100 km/h: 6,8s (manual 6b: 6,3s) (Touring 7,0s/manual 6b: 6,4s)

0-120 km/h: 9,1s (Touring 9,4s)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,32

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412 (Touring 1417)

rozstaw osi: 2761

rozstaw kół przednich: 1470 / rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual/automat) kg: 1605 / 1650 (Touring 1680 / 1725)

masa całkowita (manual/automat) kg: 2115 / 2160 (Touring 2230 / 2275)

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 85Ah

alternator: 140A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

samoregulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

M5 3.6 (S38B36)

 

pojemność skokowa: 3535ccm

ilość cylindrów : 6 (ukł. rzędowy)

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 315 (232) / 6900

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 360 / 4750

stopień sprężania: 10,0

skok/średnica cylindra mm: 86 / 93,40

zużycie paliwa l:

- przeciętnie: 11,9 (Touring 12,5)

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 250 km/h

 

przyśpieszenie:

0-100 km/h: 6,3s (Touring 6,5s)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość: 1392

rozstaw osi: 2761

rozstaw kół przednich: 1472 / rozstaw kół tylnych: 1495

 

masa własna kg: 1670 (Touring 1710)

masa całkowita kg: 2100 (Touring 2260)

 

________________________________________________________________________________

 

M5 3.8 (S38B38)

 

pojemność skokowa: 3795ccm

ilość cylindrów : 6 (ukł. rzędowy)

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 340 (250) / 6900

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 400 / 4750

stopień sprężania: 10,5

skok/średnica cylindra mm: 90 / 94,60

zużycie paliwa l:

- przeciętnie: 12,0 (Touring 12,5)

 

prędkość maksymalna:

manual (5) / manual (6): 250 km/h

 

przyśpieszenie:

0-100 km/h: 5,9s (Touring 5,9s)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość: 1392

rozstaw osi: 2761

rozstaw kół przednich: 1474 / rozstaw kół tylnych: 1495

 

masa własna kg: 1650 (Touring 1720)

masa całkowita kg: 2150 (Touring 2280)

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 524td (M21D24)

pojemność skokowa: 2443ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 12

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 115 (85) / 4800

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 220 / 2400

stopień sprężania: 22

skok/średnica cylindra mm: 81 / 80

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 5,1

-120km/h: 6,6

- miasto: 9,5

 

automat

- 90km/h: 5,3

- 120km/h: 6,8

- miasto: 9,8

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 192 km/h

automat (4): 190 km/h

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 4,2s

0-80 km/h: 8,3s

0-100 km/h: 12,9s (automat 13,9s)

0-120 km/h: 18,4s

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,31

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1466 ///// rozstaw kół tylnych: 1487

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual / automat) kg: 1480 / 1500

masa całkowita (manual / automat) kg: 1990 / 2010

pojemność bagażnika l: 460

 

akumulator: 85Ah

alternator: 80A

rozrząd napędzany poprzez pasek zębaty

ręczna regulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 525td (M51D25)

pojemność skokowa: 2498ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 12

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 115 (85) / 4800

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 222 / 1900

stopień sprężania: 22

skok/średnica cylindra mm: 82,8 / 80

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 5,2 (Touring 5,5)

- 120km/h:6,9 (Touring 7,4)

- miasto: 9,3 (Touring 9,8)

- średnio 7,1 (Touring 7,6)

automat

- 90km/h: 5,2 (Touring 5,4)

- 120km/h:7,0 (Touring 7,2)

- miasto: 9,8 (Touring 10,3)

- średnio 7,3 (Touring 7,6)

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 194 km/h (Touring 188 km/h)

automat (4): 190 km/h (Touring 183 km/h)

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 4,2s (Touring 4,4s)

0-80 km/h: 8,8s (Touring 9,2s)

0-100 km/h: 12,9s (automat 13,9s)

Touring 0-100 km/h: 13,7s (automat 14,7s)

0-120 km/h: 18,2s (Touring 19,2s)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,32

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412 (Touring 1417)

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1470 ///// rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual / automat) kg:

1465 / 1500 (Touring 1545 / 1580)

 

masa całkowita (manual / automat) kg:

1975 / 2010

Touring 2095 (2145 wer. z reg. poziomu) / 2130 (2180 wer. z reg. poziomu)

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 85Ah

alternator: 95A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

samoregulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

BMW 525tds (M51D25)

pojemność skokowa: 2498ccm

ilość cylindrów / ilość zaworów: 6 (ukł. rzędowy) / 12

moc maksymalna / przy obrotach silnika na min.: KM (KW) 143 (105) / 4800

maksymalny moment obrotowy Nm / przy obrotach silnika na min.: 260 / 220

stopień sprężania: 22

skok/średnica cylindra mm: 82,8 / 80

zużycie paliwa l:

manual

- 90km/h: 5,1 (Touring 5,3)

- 120km/h:6,9 (Touring 7,0)

- miasto: 9,1 (Touring 9,2)

- średnio 7,0 (Touring 7,2)

automat

- 90km/h: 5,2 (Touring 5,3)

- 120km/h:6,7 (Touring 6,8)

- miasto: 9,8 (Touring 10,2)

- średnio 7,2 (Touring 7,4)

 

prędkość maksymalna:

manual (5): 207 km/h (Touring 202 km/h)

automat (4): 205 km/h (Touring 200 km/h)

przyśpieszenie:

0-50 km/h: 3,6s (Touring 3,7s)

0-80 km/h: 7,5s (Touring 7,8s)

0-100 km/h: 11,0s (automat 11,6s)

Touring 0-100 km/h: 11,6s (automat 12,2s)

0-120 km/h: 15,0s (Touring 16,0s)

 

pojemność zbiornika paliwa l: 80

współczynnik oporów powietrza Cx: 0,32

 

wymiary mm:

długość: 4720 / szerokość: 1751 / wysokość:1412 (Touring 1417)

rozstaw osi: 2761 ///// rozstaw kół przednich: 1470 ///// rozstaw kół tylnych: 1495

minimalna średnica zawracania (koła/obrysowa) m: 10,2 / 11,0

 

masa własna (manual / automat) kg:

1480 / 1515 (Touring 1560 / 1595)

 

masa całkowita (manual / automat) kg:

1990 / 2025

Touring 2110 (2160 wer. z reg. poziomu) / 2145 (2195 wer. z reg. poziomu)

pojemność bagażnika l: 460 (Touring 460-1430)

 

akumulator: 85Ah

alternator: 95A

rozrząd napędzany poprzez łańcuch

samoregulacja zaworów

 

________________________________________________________________________________

 

Wzory oryginalnych obręczy aluminiowych

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/e34dane/e34felgi.jpg

zdjęcia: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

informacje : http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

________________________________________________________________________________

Grafika i edycja graficzna wszystkich zdjęć – solaris520, na podstawie pełnych licencji komercyjnych na pakiety graficzne CorelDRAW oraz ULEAD PhotoImpact.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.