Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przed wymianą w trasie przy dość spokojnej jeździe około 8,7 teraz 6,9

 

to moje spalanie w porównaniu do twojego to jakaś przepaść :mrgreen:

 

Kurde musze chyba nazbierać grosza i chyba odrazu

wszystkie wtryski oddam do BOSCHa na regenerację :roll:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Przed wymianą w trasie przy dość spokojnej jeździe około 8,7 teraz 6,9

w trasie przy spokojnej jezdzie mam 7 litrów (wg dystrybutora), a buda cięższa od Twojej :mrgreen: ale nie mam x-drive, wiec to pewnie obniza spalanie

Opublikowano
530 dA po lekkim programie na 237KM i 530 Nm

 

+45KM i do tego +120Nm to wg żadnej definicji nie jest "lekki" program :mrgreen:

 

e60 2003r w oryginale jest 218KM i 500 Nm - po programie 237KM i 530 Nm czyli +19KM i +30 Nm

Opublikowano

Np na pierwszym cylindrze napełniła się do pewnego poziomu i paliwo stało 5ml

2 cylinder lekko coś ok 8ml

3 cylinder paliwo się napełniło ful ok 11ml

4 cylinder ok 5ml

5 cylinder ok 8ml

6 cylinder ok 6ml

pierwszy ma poważne problemy z prostatą a trzeci przed pomiarem wyskoczył na piwo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przed wymianą w trasie przy dość spokojnej jeździe około 8,7 teraz 6,9

w trasie przy spokojnej jezdzie mam 7 litrów (wg dystrybutora), a buda cięższa od Twojej :mrgreen: ale nie mam x-drive, wiec to pewnie obniza spalanie

Wcale kolego nie masz cięższej budy niż moja

330dA sedan - 1610kg

330dA touring - 1700kg

 

A mój touring w manualu waży 1700 :norty:

Spalanie też podałem z dystrybutora 6,9 bo na kompie było 6,5 :twisted2:

Pozdrawiam
Opublikowano
Czy kolega janis mógłby blizej opisac jak podłączyc te szczykawki zeby sprawdzic stan wtrysków bo nie bardzo wiem jak sie za to zabrac a tez walcze z duzym spalaniem M57 średnio 11l. nakompie wszystko ok zaworki egr itp poczyszczone nowe filtry olej podmieniłem nawet przepływkę od znajomego ten sam model i nic Jeżdząc jego bmw dokładnie ten sam model i wyposarzenie średnie spalanie nie przekracza 9l nawet przebiegi mamy zblizone ok300kkm wiec mysle zeby jeszcze te wtryski posprawdzac
Opublikowano
Przed wymianą w trasie przy dość spokojnej jeździe około 8,7 teraz 6,9

w trasie przy spokojnej jezdzie mam 7 litrów (wg dystrybutora), a buda cięższa od Twojej :mrgreen: ale nie mam x-drive, wiec to pewnie obniza spalanie

Wcale kolego nie masz cięższej budy niż moja

330dA sedan - 1610kg

330dA touring - 1700kg

 

A mój touring w manualu waży 1700 :norty:

Spalanie też podałem z dystrybutora 6,9 bo na kompie było 6,5 :twisted2:

 

mam 530d i wazy 1750 kg wiec mam ciezszą :) ale nadal pozostaje fakt, ze nie mam x-drive, wiec spalanie u Ciebie mysle ze jest zupelnie normalne. Pozdr :P

Opublikowano
Czy kolega janis mógłby blizej opisac jak podłączyc te szczykawki zeby sprawdzic stan wtrysków bo nie bardzo wiem jak sie za to zabrac a tez walcze z duzym spalaniem M57 średnio 11l. nakompie wszystko ok zaworki egr itp poczyszczone nowe filtry olej podmieniłem nawet przepływkę od znajomego ten sam model i nic Jeżdząc jego bmw dokładnie ten sam model i wyposarzenie średnie spalanie nie przekracza 9l nawet przebiegi mamy zblizone ok300kkm wiec mysle zeby jeszcze te wtryski posprawdzac

 

podlacze sie pod pytanie kolegi - prosze rowniez o krotki opis metody pomiarowej

Opublikowano
ja na śląsku znalazłem za 250 pln z gwarancją i jak to określił zakład z kodowaniem czy jakos tak wrzuć na wyszukiwarke google jest tego troche a nowe wtryski znalazłem za 800pln to przy dzisiejszym kursie eu jest chyba nie tak drogo jednak najpierw było by lepiej sprawdzic wstępnie czy i które kwalifikują sie do wymiany dlatego pytałem o sposób ze szczykawkami jak dokładniej dokonac ich weryfikacji
Opublikowano
No Panowie z tą regeneracją to nie jest taka prosta sprawa. Każdy nowy wtrysk ma swój numerek kalibracji fabrycznej wyrażony w 6cio lub 7 dmio cyfrowym numerze który jest bezpośrednio stosowany do kodowania wtrysków w sterowniku DDE. Po regeneracji ten parametr kalibracji się zmienia i myślę że żaden z regeneratorów nie dysponuję odpowiednim sprzętem żeby wykonać i nadać odpowiedni numer tolerancji dawki paliwa na poszczególnych wtryskach na poziomie fabrycznym. Potem mogą być problemy większe niż przed takową operacją włącznie z dziurami w tłokach :twisted: .
Opublikowano
ja własnie o tym pisałem kodowanie a chodziło mi o kalibracje przynajmniej tak opisuje temat zakład regeneracji ze po zamontowaniu wtrysku nic nie potrzeba wiecej robić bo oni to niby kalibrują pod konkretny model
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten numerek to kod IMA i z tego co wiem to profesjonalne zakłady (BOSCH) nadają po reeneracji nowe kody IMA które trzeba, powinno się dopisać do sterownika silnika.

Tyczy się to dde 5 i wyżej, przy dde 4.0 nie trzeba wpisywać kodów ima wystarczy reset do wartości neutralnych

Ale wiem też że bmw bez problemu jeżdżą bez kodowania do dde

Co do firemek które na allegro się ogłaszają to proszę uważać różnie to bywa a skutki po złej regeneracji mogą być poważne.

Pozdrawiam
Opublikowano
Ja nawet nie myśle o regeneracji tylko pytałem o to jak sprawdzic "domowym sposobem"stan wtryskiwaczy chodzi mi o to ze już od dłuższego czasu walcze z wysokim spalaniem nie jest to moje pieewsze bmw z motorem m57 wiec wiem na 100%że coś ze spalaniem jest nie tak
Opublikowano

Koledzy...bardzo chetnie służę pomocą :wink:

 

Myslałem,że na zdjeciu widać jak to jest zrobione i to wystaczy,ale

widze,że PW się zapełniło z prośbą o dokładniejsze info... :)

 

 

Jak już sciągniemy osłony i mamy wtryski na wierzchu to trzeba

zdenotować przewód przelewowy ten co idzie po górze wtrysku

jest ich 6sz tyle co wtrysków.Demontaż wygląda tak,że trzeba

wyciągnąc zabezpieczenie(ala spinkę) wtedy pociągnąc wężyk do góry

(czasami ciasno siedzi) i tak wszystkie 6szt

 

U góry wtrysku pojawi się otwór(przelew)w który trzeba włożyc wczesniej

przygotowany wężyk ze strzkawką

 

 

 

http://images43.fotosik.pl/68/fa101dff84670c62med.jpg

 

Po zamontowaniu odpalamy auto na okres w moim przypadku było to

30sek (a tak naprawdę to tylko servis wie na ile) u mnie wygladało to

tak,że jak sie zapełniła trzykawka na 3 cylindrze do pełna to wyłączyłem

bo było już widać ze jest do bani...

 

Co do samych danych ile powinna się zapełnic strzykawka to

słyszałem tylko ,że np jak auto chodzi ok 1 min to nie powinna

przekroczyć odpowiedniego stanu(jaki to stan to wie tylko servis) :8)

 

Wg moich strzykawek to wydaje mi sie,że nie powinna przekroczyć 5ml

to wtrysk wtedy nie przelewa i nie powoduje nadmiernego spalania

 

Tak mi to mniejwięcej wytłumaczył kolega z servisu renault :8)

 

To chyba tyle...nie jest to jakieś skomplikowane :wink:

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Wielkie dzięki za info jak sie zrobi troche cieplej to to wykonam pozdr.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli auto dobrze zapala na zimnym i na ciepłym i ma dobre korekcje to wtryski są raczej ok.

Szukajcie a znajdziecie. :norty:

Pozdrawiam
Opublikowano

Co do samych danych ile powinna się zapełnic strzykawka to

słyszałem tylko ,że np jak auto chodzi ok 1 min to nie powinna

przekroczyć odpowiedniego stanu(jaki to stan to wie tylko servis) :8)

 

Wg moich strzykawek to wydaje mi sie,że nie powinna przekroczyć 5ml

to wtrysk wtedy nie przelewa i nie powoduje nadmiernego spalania:wink:

 

Auto zapala się na 2 (dwie) minuty i menzurki o pojemności 30 ml powinny się zapełnić do pełna. Taką informację uzyskałem od mechanika z serwisu. Czyli robiąc próbę Twoim sposobem przy użyciu 5ml strzykawek powinny być pełne po 20 sek.

W czwartek jestem umówiony ze swoim autem i też to sprawdzą

Opublikowano

Nie wiem co wspólnego z dużym spalaniem padnięty wtrysk ale tydzień temu w swoim golfie 2.0 TDi 16V wymieniłem pompowtryskiwacz gdyż był walnięty a najlepszym sposobem było podmienienie go z drugim i wyszło że wina pompowtrysku na kompie a nie np listwy. Objawy trzepanie przy przyspieszaniu ale wcześniej mega mechanicy powiedzieli że to dwumas więc wymieniłem komplet łącznie ze sprzęgłem i dalej było to samo :duh:

Więc mam pytanie czy w bmw padnięty wtrysk nie powinien objawiać się drgawkami lub brakiem mocy??

Opublikowano

Co do samych danych ile powinna się zapełnic strzykawka to

słyszałem tylko ,że np jak auto chodzi ok 1 min to nie powinna

przekroczyć odpowiedniego stanu(jaki to stan to wie tylko servis) :8)

 

Wg moich strzykawek to wydaje mi sie,że nie powinna przekroczyć 5ml

to wtrysk wtedy nie przelewa i nie powoduje nadmiernego spalania:wink:

 

Auto zapala się na 2 (dwie) minuty i menzurki o pojemności 30 ml powinny się zapełnić do pełna. Taką informację uzyskałem od mechanika z serwisu. Czyli robiąc próbę Twoim sposobem przy użyciu 5ml strzykawek powinny być pełne po 20 sek.

W czwartek jestem umówiony ze swoim autem i też to sprawdzą

 

Może i tak...

Co do strzykawek to miałem 10ml

Co do napełniania to może powinny zapełnic się do pełna,ale

jak będzie już któryś lał to zawsze będzie szybciej zapełniał się od pozostałych...

Więc ja próbę zrobiłem do czasu jak zapełnił mi się 3 uszkodzony wtrysk

dalej już nie mogłem bo ropa by mi się wylewała,a tego nie chciałem

 

Jak już zrobisz test u siebie to pochwal się jak to wyszło :wink:

 

 

Nie wiem co wspólnego z dużym spalaniem padnięty wtrysk ale tydzień temu w swoim golfie 2.0 TDi 16V wymieniłem pompowtryskiwacz gdyż był walnięty a najlepszym sposobem było podmienienie go z drugim i wyszło że wina pompowtrysku na kompie a nie np listwy. Objawy trzepanie przy przyspieszaniu ale wcześniej mega mechanicy powiedzieli że to dwumas więc wymieniłem komplet łącznie ze sprzęgłem i dalej było to samo :duh:

Więc mam pytanie czy w bmw padnięty wtrysk nie powinien objawiać się drgawkami lub brakiem mocy??

 

 

Objawy padniętego wtrysku są różne...

 

Np u mnie telepało silnikiem (nie równa praca),ale spadku mocy nie było

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
Opublikowano
Witam, właśnie wróciłem od mechanika. Korekcje na wtryskiwaczach jak określił mechanik "książkowe" - nie wychylały się się poza -0,3; +0,3. Pozostało sprawdzić mapę wtrysku - być może poprzedni właściciel próbował zrobić gdzieś chip tuning i jest to kiepsko zrobione. Za dwa tygodnie jestem ponownie umówiony i zapewne skończy się to nowym programem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.