Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam poniżej zamieszczam swoje pomiary pracy sond czy ktoś mógłby powiedzieć czy są w normie?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img238.imageshack.us/img238/1283/sondyro1.jpg

 

 

Może ktoś zna jakieś dane jak powinny wyglądać wg fabryki?

Edytowane przez BZQ
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla porównania dorzucam swoje, wyglądały po odpaleniu i rozgrzaniu podobnie jak u BZQ, ale potem zrobilem test po przejechaniu ok 100km i wynik mamy poniżej:

 

%5B640%3A458%5Dhttp%3A//f3g.home.pl/bmw/sondy.jpg

Opublikowano
Naprawdę nikt nie potrafi zinterpretować tych wyników?

BZQ sondy które macie w swoich silnikach nie sterują DME poprzez napięcie a szerokość impulsów. To szerokopasmowe bardzo dokładne cuda, i zapewniam Cie gdyby sonda dawała Ci złe odczyty wiedziałbyś o tym pierwszym.

 

Pozatym jak chcesz żeby to zinterpretować, skoro nie wiadomo jak zdjąłeś pomiar ? :)

 

Tak czy siak - działaja - jest OK. Czasy sond które sterowały DME napięciowo (<0,45V uboga mieszanka >0,45V bogata) się skończyły w nowoczesnych motorkach.

Opublikowano
no pomiar zdjęty normalnie auto rozgrzane i inpa zdjąłem wartości u zodiaca one wygląda lekko inaczej stąd nasze pytanie do kogos kto ma o tym pojecie.
Opublikowano
no pomiar zdjęty normalnie auto rozgrzane i inpa zdjąłem wartości u zodiaca one wygląda lekko inaczej stąd nasze pytanie do kogos kto ma o tym pojecie.

Ale co Ty byś chciał wiedzieć ? Nie napięcie na Waszych sondach (bo może być z zakresu 0-5V) a AFR jest ważny.

Szerokopasmowych sond jak napisałem wcześniej nie diagnozuje się woltomierzem, nie ma takiej sposobności. Potrzebny Ci profi tester takich sond, bo z samego odczytu napięcia zdiagnozowac się nic nie da.

Opublikowano
No tak ale ja ich woltomierzem nie diagnozowałem tylko oprogramowaniem diagnostycznym, zakładałem ze skoro jest taka funkcja w INPA to po coś ona jest i da rade to jakoś zinterpretować.,
Opublikowano (edytowane)
No tak ale ja ich woltomierzem nie diagnozowałem tylko oprogramowaniem diagnostycznym, zakładałem ze skoro jest taka funkcja w INPA to po coś ona jest i da rade to jakoś zinterpretować.,

Ja wiem, że ich nie diagnozowałeś. Może inaczej bo chyba mnie zrozumiałeś.

Poprawnej pracy żadnej szerokopasmowej sondy nie stwierdza się tylko po napięciu.

 

W INPA macie oczywiście napięcia do wglądu, i bardzo dobrze, bo wiadomo, że sondy są przynajmniej żywe. Ale czy są 100% sprawne w zależności od mieszanki - tego nie da się zdiagnozować patrząc na samą INPĘ, chyba że już na wstępie napięcia się w kosmosie.

 

Ja innej interpretacji napięcia sondy nie znam - jeżeli temat Cię bardziej nurtuje, zadzwoń do jakiegoś serwisu z certyfikatem Boscha, będą mieli bardziej praktyczny pogląd na sprawę, może coś Ci więcej powiedzą.

Edytowane przez pimposh
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie powiedzieli panowie z Boscha tylko tyle, ze nie bardzo wiedza co to za wartosci, stąd problem w diagnozie. Rząd 2 i 4 jest niejasny (może to być jakaś adaptacja), 3 i 5 wartosci powinny byc w normie przy odchyleniu max 0.15 do 0.20 w ktoras strone (od jedynki).

 

Powiedzieli mnie tylko ze teoretycznie wszystko wyglada OK. A problem tkwi tutaj wydaje mi sie w braku informacji co te wartosci *konkretnie* oznaczaja.

 

Temat mnie ciekawi, niemniej serwis mnie zaprosil do nich na pelna diagnoze sond, bo tylko tak moga stwierdzic konkretnie.

Opublikowano
Rząd 2 i 4 jest niejasny (może to być jakaś adaptacja)

Rząd 2 to napięcie podgrzewania sondy (aktywuj sobie je np. Inpą - powinno się zmienić, tudzież zrób pomiar na zimnym motorze).

mul i add to odpowiednio skróty od multiplicative i addictive trim i sa to wartości wyuczone przy adaptacji.

DME korzysta z tych wartości (mul dla biegu jałowego) (add dla pracy pod obciążeniem) i odpowiednio przelicza daweczki paliwa aby dążyć do mieszanki idealnej.

I odpowiednio:

 

Wartości ujemne - mieszanka jest zbyt bogata, dme przelicza czas wtrysku tak aby dązyć do mieszanki idealnej, wartości dodatnie - mieszanka zbyt uboga. Po kasowaniu adaptacji sond lambda - będziecie mieli te wartości = 0 i po jakimś czasie ustawia się automatycznie.

 

Duże wartości ADD zwykle spowodowane są lewym powietrzem w silniku (gdyż ADD adaptuje sie na biegu jałowym). Popsuty MUL to zwykle przesadnie bogata mieszanka - np. zwalone DME czy przestawiony kąt zapłonu/wtrysk.

 

Daje to też niezły obraz jak uszkodzona sonda może wpływac na pracę motoru.

 

wg. mnie i specsa sondy w Waszym silniku powinny jeszcze mierzyć NOx (tlenki azotu) i w zależności od ich ilości sterować EGRem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za konkretna odpowiedź!

 

Czy to, że podczas przegazowania na jałowym napięcie w rzedzie drugim (jak mówisz ogrzewanie sondy) spada w Bank1, moze oznaczac cos konkretnego (np. padanie sondy)? Napiecie spadlo mi tam do 0 praktycznie.

Opublikowano
Dzieki za konkretna odpowiedź!

 

Czy to, że podczas przegazowania na jałowym napięcie w rzedzie drugim (jak mówisz ogrzewanie sondy) spada w Bank1, moze oznaczac cos konkretnego (np. padanie sondy)? Napiecie spadlo mi tam do 0 praktycznie.

 

Sonda lambda do poprawnej pracy musi być rozgrzana do odpowiedniej temperatury. Zanim EGT na skutek ogrzania silnika wzrośnie na tyle by nagrzać jej końcówke do ok 750 stopni, - do tego celu używany jest wbudowany w sondę rezystancyjny ogrzewacz.

 

Przegazówka - wzrost temperatury spalin - powoduje wyłączenie się ogrzewania sondy jeżeli EGT jest wystarczające do jej poprawnej pracy - stąd u Ciebie napięcie = 0 lub jemu bliskie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.