Skocz do zawartości

Drgania kierownicy przy hamowaniu za 120


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

 

Wiem ze temat walkowany ale przyda sie kazdemu jeszcze raz. Aktualnie wymienilem tuleje gornych wahaczy z przodu, wahacz jeden i komplet tarcz z klockami. Tarcze ATE + klocki Texstar. Mialy byc tarcze Texstar ale znow ATE, z ktorymi ciagle cos. Przejechalem 200 KM spokojnie zeny dotrzec tarcze, ostatnio hamuje z ok 120 i wiecej i znow drgania - co jest? To wina gownianych tarcz? Kupilem je nie na allegro tylko w hurtowni wiec sadze ze sa orginalne. Dodam ze przy przejezdzaniu przez poprzeczne koleiny slysze jakies puki z przodu. Moze pomozecie? Dlaczego znow dragania? Docieralem tarcze i nie bylo zadnego ostrego hamowania z duzej predkosci a poza tym tarcze mialy jakas warstwe ochronna, wiec i tak nie dalo sie nimi ostro hamowac.

:?

 

Dzieki

Edytowane przez PNOmi
Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

miałem podobne objawy w e34

co do drgań wywarzenie kół je zlikwidowało

a stukanie to mi pomogła wymiana wahacza

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano
miałem podobne objawy w e34

co do drgań wywarzenie kół je zlikwidowało

a stukanie to mi pomogła wymiana wahacza

 

Wywazenie kol zlikwidowalo drgania przy hamowaniu? Czy pukac moze tez lacznik stabilizatora. Mechanik powiedzial za stabilizator jest na jakis poduszkach i to to puka. To mozliwe?

 

Dzieki

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano

Bardzo możliwe. Mi pukał w co drugiej dziurze majac wrazenie, ze caly zawias sie poluzował i zawsze pukał na nierównościach gdy auto dostawało przechyłu.

Wejdz pod auto i szarpnij za stabilizator. Bedziesz wyraznie czuł luz (o ile to faktycznie te gumy są winowajcą)

Opublikowano
Witam, mnie to jednak wygląda na sworznie górnych wahaczy jeśli występują drgania wyłącznie przy hamowaniu ze 120 i dodatkowo stuki przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności. Nie doczytałem się żeby były wymieniane całe górne wahacze tylko ich tuleje. Ja w podobnej sytuacji zaufałem mechanikowi i wymieniłem kompletne wahacze. Luz który powstaje na sworzniach tych wahaczy nie jest praktycznie do wykrycia ani na szarpakach ani organoleptycznie, a jednak jest. Tak było właśnie u mnie.
Opublikowano
U mnie po przetoczeniu tarcz drganie ustało(zakres drgania 120-80)..... na 200 km :). Nie wiem jakie są zamontowane ponieważ zrobił to jeszcze poprzedni właściciel ale wymieniac będę na brembo lub ewentualnie texstary. Pozdrawiam.

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano

Jak ja przetoczyłem tarcze to od 30km/h nie dało sie utrzymać kierownicy-ja osobiście ten zabieg odradzam.Ale to tylko moje zdanie... :wink:

 

z nie dowarzenia kół to raczej było by bicie podczas jazdy a nie przy hamowaniu

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Witam, mnie to jednak wygląda na sworznie górnych wahaczy jeśli występują drgania wyłącznie przy hamowaniu ze 120 i dodatkowo stuki przy przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności. Nie doczytałem się żeby były wymieniane całe górne wahacze tylko ich tuleje. Ja w podobnej sytuacji zaufałem mechanikowi i wymieniłem kompletne wahacze. Luz który powstaje na sworzniach tych wahaczy nie jest praktycznie do wykrycia ani na szarpakach ani organoleptycznie, a jednak jest. Tak było właśnie u mnie.

 

Wymienilem tuleje gornych wahaczy i jeden z tych wahaczy. Masz E39? Mowisz o tym ze luz na sworzniu powoduje drgania czy od tego luzu pogiely sie tarcze?

Wstrzasaj i kasaj
Opublikowano
Od luzu tarcze się nie pogięły.Ja jeździłem chwile praktycznie bez wahaczy(nie było kiedy zrobić) i drgań na kierownicy nie było..

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Chłopaki, czy luz na sworzchniach gornych wahaczy, ew. na tulei plywajacej moze powodowac delikatne plywanie auta jadac nawet po prostej i rownej nawierzchni?
Opublikowano

Panowie to co mam robic?

 

Wymienic tarcze po 500 km? Jeszcze raz do kupy. Wymienilem tuleje wahaczy gornych, wahacz gorny prawy, tarcze (ATE) i klocki (Texstar), do tego koncowki i pelne drazki kierownicze, przelecialem zalecane 200 km spokojnie i przy 120 KM/h teraz mam drgania. Co zrobic? Kupie tarcze i znow bedzie to samo? Moze kupic to? http://moto.allegro.pl/item531606851_tarcze_bmw_e39_seria_5_kurier_gratis.html Dodam, ze z tylu klockow juz nie mam a tarcze tez juc koncowka.

Wstrzasaj i kasaj
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Mam podobny problem.koncowki wszystkie zmienione, tarcze i klocki nowe! Przy hamowaniu prawe kolo dostaje drgan ktore przenosi sie na kierownice, dodam ze nie dzieje sie to zawsze ale czasami, zazwyczaj hamujac na nierownosciach.drgania sa niezaleznie od predkosci (wiadomo wieksza predkosc wieksze drgania).tak samo jak u kolego jadac np po kocich lbach badz wjezdzajc na jakis kraweznik przy skrecie stuka cos i to bardzo glosno. na szarpakach czy tez recznie lyzka zadnych luzow nie znaleziono.

Opublikowano

U mnie sworznie miały luz tuleje były nowe i przy hamowaniu miałem masaż wibracyjny tricepsu telepało że szok

Na szczęście podkusiło mnie żeby zdemontować z zawiasu górne wahacze i sworznie byly delikatnie mówiąc tragiczne.

 

Z zawiasu dochodziły stuki jakby całe się obluzowało po wymianie jak ręką odjął .

Temat równie kontrowersyjny jak gaz w bmw więc trudno przez internet coś radzić oprócz jednej rzeczy nie zaczynaj od tylca i sprawdź najpierw górne wahacze a jak wykluczysz luz w sworzniu wtedy wymień tarcze.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
A jak tam stan końcówek drążków kierowniczych?

 

Dokładnie to też jest przyczyną takiego drgania.

 

Ja w swojej maszynie wymieniałem komplet zawieszenia łącznie z drążkami i końcówkami niestety trafiły mi się jakieś felerne i po 3 miesiącach mam luzy na drążkach. W przyszły poniedziałek stawiam na naprawę reklamacyjną moją strzałkę i przy okazji wymieniam sprężyny zawieszenia na AC Schnitzer -30.

Po wymianie napisze co i jak ale na 99 procent to właśnie to jest powodem wibracji w moim przypadku:))

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.