Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No to koledzy zabiliście mi ćwieka :duh: szkoda bo ten przelotowy to tanie rozwiązanie i cicho. Nie założe go jak śmierdzi gazem.Ciekawe czy te uniwersalne z metalowym wkładem, spełniają normy, tj czy ten kat działa jak seryjny?? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym, prosze o konkretne namiary i dane
Opublikowano
Tak jest. Ten uniwersalny z metalowym wkładem działa na tej samej zasadzie jak oryginał, z tym, że jest nieznacznie głośnejszy. Moje poprzednie autko (z takim właśnie katem) sprzedałem w zeszłym roku bratu. Dzo dziś przejechał 25 000 km i wszystko jest OK. Wieczorem napiszę coś więcej i zamieszczę fotkę typowego uszkodzenia katalizatora z BMW E39. Moim zdaniem usterki katalizatorów w E39 są spowodowane ich wadą fabryczną. Podobnie jak i przednie tarcze (są po prostu zbyt małe to masy auta). W układzie wydechowym brak jest łącznika elastycznego (tzw plecionki), którego zadaniem jest redukcja drgań wydechu. Jest to stosowane w większości samochodów w oryginale. W E39 tego nie ma i stąd borą się takczęste usterki katalizatorów polegające na wykruszaniu się ich ceramicznych i zarazem kruchych wkładów.
Opublikowano

Witam ponownie. Poniżej zamieściłem zdjęcie uszkodzonego katalizatora pochodzącego od BMW E39. Taki kat montowany był w 2.0 oraz 2.3 benzyna. Były jeszcze inne, z dwiema rurami wchodzącymi.

 

http://img228.imageshack.us/img228/455/5274798711ja3.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/5274798711ja3.jpg/1/w500.png

 

I dokładnie takiego posiadam u siebie. Jak widać uszkodzeniu uległ ceramiczny wkład katalizatora. Gdy już coś takiego się zdarzy to nie ma wyjścia. Będzie tylko coraz gorzej. Odłamany fragment wkładu będzie cały czas obcierał o pozostałą jego część, powoli zapychając kanaliki co w efekcie doprowadzi do całkowitego zapchania katalizatora. Przy takim uszkodzeniu nie radziłbym ostro deptać ponieważ może to doprowadzić nawet do wypchania uszczelki pod głowicą (cofnięcie się spalin). Należy go jak najszybciej wymienić. Poniżej zamieszczam jeszcze zdjęcie katalizatora z zewnątrz. Takiego dokładnie poszukuję więc jeśli ktoś posiada coś takiego to proszę o wiadomość na PW. Pozdrawiam

P.S. Zdjęcia zapożyczone z EBAY.DE

 

http://img265.imageshack.us/img265/6333/527479871in7.jpg

http://img265.imageshack.us/img265/527479871in7.jpg/1/w500.png

Opublikowano

Ok, a czy da się jakoś zdiagnozować katalizator bez demontowania go z układu np w e34 m60b30?

 

Gazem śmierdzi głównie osobom jadącym za Tobą :)

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Co do diagnozy uszkodzonego katalizatora to najlepiej go zdemontować lub wyciąć i sprawdzić prześwit. Ewentualnie bez ściągania uderzyć w niego ręką i będziesz słyszał czy coś w nim lata. Co do brzydkiego zapachu gazu to śmierdzi nie tylko osobom jadącym za tobą ale również tobie w czasie postoju. Oczywiście w zależności od kierunku wiatru. Proszę mi uwierzyć na słowo. Nie jest to przyjemne.
Opublikowano
Grzesiek, uważasz, że tego kata co podałem w linku niby uniwersalnego mozna śmiało montowac u mnie do 523i, z tym metalowym wkładem, bedzie głosniej duzo czy praktycznie niezauwazalnie?? Najwazniejsze zeby nie było metalicznego dziweku jak w polonezie :mad2: zamontowałbym przelotowy, ale skoro smród jest to nie chce, co radzisz konkretnie?? Uwazam ze zakup uzywki katalizatora jest bez sensu, bo nawet jak bedzie w miare dobry to w sumie nie znasz dnia ani godziny kiedy padnie, a moze to byc w krótkim czasie :mad2: a tutaj mam nowy
Opublikowano
Myślę, że możesz go śmiało zamontować. Dźwięk dużo się nie zmieni. Będzie jedynie nieznacznie głośniej. Wewnątrz auta na 100% tego nie usłyszysz. Na twoim miejscu zastanowiłbym się jednak nad założeniem nowego zamiennika, ale nie z wkładem metalowym tylko zwykłym. Cena ta sama i nie ma strachu co do metalicznego dźwięku. Ceramiczny będzie jak oryginał. I nie wierzę w to, że jest mniej żywotny. Proponowałbym jednak poszukać zamiennika z zagięciem rury od strony silnika. podobnie jak w oryginale. Zaoszczędzisz parę złociszy przy montażu i nie będziesz miał stresa, że mechanior coś spierdzieli. Chodzi o wykonanie kolanka. Może się zdarzyć tak, że zbyt bardzo zagnie rurę co spowoduje zmniejszenie jej przekroju a co za tym idzie zmniejszy się przepustowość spalin. Poza tym będzie bardziej estetycznie wyglądał. Ja jednak pozostaje przy założeniu oryginalnej używki. Mam pewien namiar i w przyszłym tygodniu prawopodobnie będę coś zakładał. Jak założę to dam znać. Ewentualnie poczekam na twoje opinie co do zamiennika. Pozdrawiam
Opublikowano
Nie rozumiem. skoro mówisz, ze smiało mogę montować tego kata z metalowym wkładem ale nówkę to po co szukac uzywki. Nie masz mozliwości nigdy sprawdzić, w jakim stanie kupujesz używkę, po paru tysiącach jazdy znowu moze brzeczeć. Skoro ten zamiennik z AWG z metalowym wkladem pasuje do E-39 to czemu go nie montowac?? O jakim nowym zamienniku mówisz z wkładem ceramicznym??? Czy on jest inny niz ten z linku który podałem?? moze jakies namiary?
Opublikowano

Są dwa rodzaje zamienników AWG. Jeden z wkładem metalowym, a drugi z wkładem ceramicznym. Oba wyglądają identycznie lecz mają inną zawartość. Ten z wkładem ceramicznym jest zbliżony budową w 100% do oryginału i dźwięk będzie identyczny, a przy wkładzie metalowym istnieje prawdopodobieństwo, że może być troszkę głośniejszy i może wydobywać się z niego metaliczny dźwięk. Link, który zamieściłeś w swoim poście dotyczy katalizatora z metalowym wkładem. Decyzja należy do ciebie.

Jeśli chodzi o mnie to mam pewne zasady i montuję tylko oryginalne części. W przypadku gdy mnie na nie nie stać to szykam używki w dobrym stanie. Co do żywotności używki to się zgadzam. Może pojeździć 10 dni lub 10 lat. Kupuję go na własne ryzyko. W przypadku nowego masz gwarancję, że będzie służył długie lata. Pozdrawiam

Opublikowano
Hm o tym właśnie wcześniej pisałem :) ale bez kata będzie głośno, myślałem zeby wstawic przed katem kawałek plecionki co zniweluje emperature i naprężenia wszelkiego rodzaju
Opublikowano
Problem polega na tym, że nie bardzo jest gdzie umieścić plecionkę. Musi ona znajdować się przed katalizatorem, a tam niestety nie ma miejsca. Sama plecionka to nie najlepszy pomysł. Katalizator musi być.
Opublikowano

Bardzo zainteresował mnie ten temat z tłumikami przelotowymi. Sam męczę się bo przy przyspieszaniu słychać metaliczny dźwięk, brzęczenie jakieś i pojechałem do mechanika na kanał. Chcękupić tłumik przelotowy z allegro. Po uderzeniu pięścią coś się rusza zarówno w katalizatorze jak i w tłumiku środkowym. U mnie to wygląda tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/64ef392a4c506914.html i stąd mam pytanie: Czy te dwie puszki to katalizatory czy to już są tłumiki przelotowe? Pytam dlatego ,że na stronie realoem katalizator w moim modelu jest jednolity i z niego wychodzą dwie rury z przodu i dwie z tyłu. A pod samochodem u mnie są dwie puszki o dł. ok 40 cm i rurami po 50 mm z przodu i z tyłu. Z kolei mechanik twierdzi ,że to katalizatory jeszcze oryginalne ale ja mu nie wierze ,bo jest średnio doświadczony,proponował strumienicę i zdziwił się jak mu powiedziałem ,że są tłumiki przelotowe w obudowach katalizatora. Pomyślałem ,że może ktoś z Was spotkał się z takim wyglądem katalizatorów czy nie?

Opublikowano
Ja przerabiałem ten temat kilka miesięcy temu jak rozleciał mi się oryginalny katalizator, wstawiłem tłumik przelotowy taki jak jest na jednym z linków w temacie. Samochód chodzi dalej tak samo jak wcześniej (cicho) jedyne co mnie co mnie drażni to że przy niskich temperaturach strasznie dymi na biało (posiadam instalacje gazową w samochodzie), wcześniej jak był katalizator tego nie było.
Opublikowano
To i mi teraz też mocno dymi na chłodzie,prawie jak Indianin dający znaki dymne. Chodzi mi o to czy ktoś miał takie dwie puszki w swoim 525i bo w realoem jest inaczej. :worried:
Opublikowano

Witam. Czy są to oryginalne katalizatory najlepiej sprzwdzić na stronie

http://bmwfans.info/original/

Polecam. Na prawdę świetna stronka.

Moim zdaniem są to jeszcze oryginalne katalizatory, a co do założenia tłumików przelotowych odpowiedź masz wyżej. Tłumik nigdy nie będzie spełniał funkcji katalizatora. Kolega FuXX potwierdził moją wypowiedź na temat sporego dymu, który wydobywa się z tłumika. Przy założeniu tego ustrojstwa jesteś narażony na inny dźwięk wydechu. Pocieszę cię tym, ze jesteś w nieco lepszej sytuacji niż i inni koledzy z uszkodzonymi katalizatorami w E39, bo u ciebie wyjście i wejście jest na wprost katalizatorów. Dlatego też będziesz miał mniejszy problem z dobraniem katów lub tłumików w ich miejsce. Na twoim miejscu skłoniłbym się ku nowym zamienniku kata lub używce. Co do brzęcącego tłumika środkowego podejrzewam, że jakieś fragmenty wkładu katalizatora się ukruszyły i przedostały się dalej do układu. Dlatego wstrzymałbym się z jego wymianą. Proponuję jego wykręcenie i ewentualnie wytrzepanie zawartości. Przypominam, że to tylko moje domysły. Decyzja należy do ciebie. Pozdrawiam

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. :modlitwa: Jeszcze tylko zastanawiam się czy jak mam rury 50 mm na wejściu i wyjściu do kat., to lepiej kupić takie same 50 mm czy 55 mm od tłumika przelotowego. Myślę o 55 mm bo wyobrażam sobie,że można by w nie włożyć mniejsze (50 mm średnicy) i łatwiej obspawać na około. A jak się spawa 50 mm do drugiej 50 mm to może krzywo wyjść, może się mylę nie wiem.
Opublikowano
Lepiej kup takiej samej średnicy w profesjonalnym zakładzie nie będzie problemu z pospawaniem tego. Jak włożysz jedno w drugie to spaliny nie będą bez problemu wydostawać się (będą zawirowania).
Opublikowano
Ja cały czas szukam idealnego rozwiązania, oczywiscie oryginal nie wchodzi w grę z racji na cenę, a te zamienniki awg sadze ze tez nie będa idealnie pasowac i nie wiem czy nawet jesli kat bedzie taki sam to czy na przykład zagiecie rury pod nieco innym katem nie spowoduje złej pracy silnika zmniejszeniu mocy itp. Szkoda wydac nawet te 500zł jak ma sie okazac, że autko tak naprawde jeździ źle a uzywki nie kupie, chyba ze zrobi ktos na zamowienie kata pod moje autko, ciekawe czy jakas firma sie zajmuje czyms takim
Opublikowano

Dzięki autorowi tematu, który skierował moją uwagę na stan katalizatora jestem już po wymianie.

 

Mogę opisać krótko co zauważyłem do zamianie katalizatorów na tłumiki przelotowe:

 

-Dźwięk jakby bardziej basowy ale nie mogę powiedzieć ,że jest ciszej. Powiedziałbym nawet ,że troszkę głośniej.(mimo,że jest 3 ci tłumik w miejsce katalizatora który po wycięciu był wypalony z wieloma latającymi tam kostkami siatki jak pumeks)

-dymić nie dymi bardziej (przy wyjmowaniu tłumika środkowego wylano ponad litr wody z tłumika środkowego i końcowego! Może to ta woda tak czasem dymi :shock: :?: )

-minimalnie jakby troszkę lżej z elastycznością ale mocy nie przybyło.

-Wcale nie śmierdzi gazem, tak jak to ktoś wcześniej opisał. Wszystko OK.

 

Ogólnie rzecz biorąc cieszę się,że wyciąłem kata bo już był w rozsypce i mógł zapchać tłumik środkowy (na szczęście do tego nie doszło)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

witam! nareszcie uzbieralem sianko i moge wymienic kata bo to juz jest nie do zniesienia sadze ze przy dobrcy wiatrach nie mialbym szans na starcie nawet z FIATEM 126P zebym bujnal ja do 100 to naprawde troche trzeba sie napracowac no i tu prosba z mojej strony wiem ze wysylaliscie kilka linkow ale wszystkie nieaktywne

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=548901502 a ten jest ode mnie i pytanie: ten po prawo wykrzywiony bedzie dobry do mojej e39 2.0i ksztalt mam ten sam tylko chodzi mi o to czy wielkosc dobra ma ok 37cm dlugosci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.