Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam czytalem troche forum na temat katalizatoro i kazdy mial problem z tym jakiego kata dobrac... a ja mam takie pytanie dzisiaj zauwazylem ze zaczal mi brzeczec kat no i sie troche obawiam o konsekwencje.. bo slyszalem ze kawalki ktore sie wykruszaja moga zapchac reszte wydechow a co z tym idzie strace na mocy no i przede wszystkim motor dostaje po "tylku" czy to prawda?? no a przy okazji lepiej jakie zdanie macie na temat strumienic a jakie na temat katow?? i co powiecie o uniwerslanych katalizatorach?? z pozdrowieniami KAMIL_N2
  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
z tego co pisali koledzy na forum to te tłumiki są ciche i praktycznie nie ma różnicy pomiędzy katalizatorem a tym tłumikiem

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
witaj, moze nie musi sie nic stac ale u mnie pozbyłem sie tłumika koncowego bo własnie zatkal sie prawdopodobnie jakimis resztkami z kata. najgorsze ze talo sie to przy wyprzedzaniu na szczescie nic z przeciwka nie jechało. Głosny wystrzał silnik zgasł i myslałem ze to bedzie cos gorszego ale odpaliła jak na wolnym wydechu, tłumik był rozciety na całej długosci i nadawał sie na złom. zamienilem na Ultera dedykowany, mysle ze nawet cichszy od serii a do tego tanszy o dobra stowke.
Opublikowano
hmm ciekawy post, bo u mnie tez kat brzeczy wiec myslalem o nowym kacie, o uniwersalnym moze jakims , niewiem czy sa takie? Strumienica odpada. bo głosna i bez sensu zeby buczało, wole srie, mówicie ze te z linku sie nadaja wycina sie katalizator wraz z obudowa i wspawuje takie ustrojstwo? Tak na marginesie napisane jest tam ze to strumienice w obudowie katalizatora :duh:
Opublikowano
W mojej 523 wstawiłem zamiast katalizatora tłumik przelotowy i jestem zadowolony. Autko cichutko pracuje, płynnie przyspiesza i nie ma juz okropnego brzęczenia. Polecam jako tańsze wyjście z problemu z katem. Montaż bezproblemowy bo tłumiki tak zwane duże "L" idealnie pasują. Strumienica napewno jest głośniejsza.
Opublikowano
Robson76 wstawiłeś taki jak ten z linka??? wszystko ok??? nie ma problemow zadnych koncowy sie nie grzeje za bardzo?? Jest cicho jak w serii??? Musze to zrobic bo wkurza mnie to brzeczenie w pewnym zakresie obrotów :duh: [/b]
Opublikowano
Przepraszam za dwa posty ale coś mi zmuliło net. Z tłumikiem jak narazie nie mam żadnych problemów. Co do trwałości to sie nie wypowiem bo mam go dopiero niecały rok.
Opublikowano

Ja jeżdżę już 3 miesiące z brzęcącym katalizatorem. Z dnia na dzień jest coraz głośniej. Najgorzej jest na zimnym silniku. Cały czas szukam oryginalnej używki, ale jest to dość ciężki temat. Jest ich po prostu strasznie mało. Ceny wahają się ( za używane ) od 200 do 400 zł. Jak do tej pory udało mi się znaleźć trzy sztuki, ale każda była wykruszona, więc powoli zastanawiam się na założeniem czegoś takiego o czym pisał Robson 76.

P.S. Mam namiar na cały układ wydechowy do E39 1998 2.0 benzyna. Typ z katalizatorem z dwiema rurami wchodzącymi. Całość 300 zł. Stan idealny. Prawdziwa okazja, lecz niestety do mnie nie pasuje. Jeśli jest ktoś zainteresownay to proszę pytać na PW.

Opublikowano
Dzieki za namiar, a który będzie lepszy, ten z pierwszego linku co kolega polecał czy ten co Ty kupiłeś?? Nie ma róznicy w brzmieniu między orygianłem?? na mocy nie straciłeś w roznym zakresie obrotów?? Wybacz, że pytam ale chce jak najbardziej seryjnie, kupiłbym oryginalny kat jesli kosztowałby 500-700zł, ale cena około 2tys przeraza mnie jesli chodzi o taka duperelę jak katalizator :duh:
Opublikowano
Tłumik z pierwszego linku jest mały i nie do tej pojemności. Nie wiem jaki masz układ rur w aucie, bo dla mnie idealny był ten ze skośnym wejściem. Nie trzeba było nic dospawywac ani kombinować. Panowie jak dla mnie to jest rewela w porównaniu do tego co było. Nie ma tego okropnego brzęku przy dodawaniu gazu no i nie muli przy przyspieszaniu, obroty wzrastają płynnie bez zawahania. Według mnie koszt 180zl nie jest aż tak duży i zakładaj tłumik i ewentualnie czekaj aż się trafi okazyjnie katalizator jak chcesz mieć serie. Ja zrezygnowałem z kupna kata, tłumik spełnił oczekiwania i żałuje że sie nie zdecydowałem wacześniej na jego założenie, bo każdy dzień kiedy wreszcie słyszę silniczek jest bezcenny. :D
Opublikowano
a ja tylko dodam ze jezdze z kawalkiem rury zamiast kata i akurat wstawianie tlumika ktory funkcji kata nie spelania nie wydaje mi sie potrzebne. Do tego mam wrazenie ze dopiero teraz silnik oddycha tak jak powinien :8)
Opublikowano
czyli montaz tlumika przelotowego jest dobrym rozwiazaniem na usuniecie tego okropnego brzeczenia przy zachowaniu ciszy i mocy... i tymczasowa jazda nie powinna zaszkodzic silnikowi ( mam tu na mysli jakies 2-3 tygodnie)... A mam jeszcze pytanko bo zamontowaniu nie ma zadnychstukow ani nic w tym stylu o podloge?? i czym sie rozni pierwszy link z tlumikiem od drugiego oprocz ceny?
Opublikowano
no wlasnie podlaaczam sie do pytania, a raczej zadaje je po raz drugi, w czym tkwi roznica, obydwa są firmy awg wiec czemu jeden kosztuje 50zł a drugi dwa razy tyle prawie, mam nadzieje ze nie ubedzie mocy, bo katalizator wytwarza podcisnienie w ukladzie wydechowym i spelnia oprocz funkcji ekologicznych wazne funkcje wydalania spalin pod cisnieniem a czy z przelotoem bedzie seria jesli chodzi o moc i cisze?? Chyba najlepiej zadzwonic do nichi zapytac aby dobrali do autka tłumik
Opublikowano
Panowie ten tłumik z pierwszego linku jest do małej pjemności i ma przelot na prosto. Bmw 523 ma wlot po skosie i chyba 520 też. Po co więc kombinować przy montażu jakieś kolanka albo giąć rurę żeby dopsować tłumik. Ten który ja podałem jest jak oryginalny katalizator ma takie same wymiary, co najważniejsze tę samą średnicę rur, po prostym montażu nic nie puka o podłogę i jest małe prawdopodobieństwo uszkodzenia pozostałych tłumików bo nie ma naprężeń. Te pare złociszy zaoszczędzonych w zakupie wydasz później przy montażu.
Opublikowano
To nie jest strumiennica w obudowie katalizatora. Spójrz na zdjęcie. Nie ma tam pasków które by kształtowały spaliny tylko dziurki - tłumik :P

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Zamowie ten droższy skoro mówisz kolego ze idealnie pasuje do 523 i autko nie straciło na mocy tyle ze ja mam lpg ale to chyba nie gra roli, pozdrawiam i dzięki za pomoc w końcu ktoś pomógł mi w tej kwestii :)
Opublikowano (edytowane)
Witam Pany. Problem ten przerabiałem już w poprzednim autku (OMEGA B) i mam pewne doświadczenie. Nie dobrze jest przerabiać oryginał, a szczególnie nie polecem tego przy LPG. Po usunięciu kata i zastąpieniu go strumiennicą, strasznie śmierdzi gazem z rury wydechowej. Nie jest to jakiś smrodek tylko po prosty czuć gaz w takiej postaci jak go się tankuje. Przy niskiej wilgotności powietrza z tłumika wydobywa się dokuczliwa para. Byłem z tym na analizatorze spalin. Dopuszczalne normy przekroczone zostały o jakieś 20%. Byłem zmuszony do ponownego założenia kata i wszystko wróciło do normy. Nie założyłem już oryginału tylko zamiennik AWG. Metalowy jest trwalszy ale głośniejszy. Co do tłumika w obudowie katalizatora to nie chciałbym się wypowiadać, bo sam tego nie montowałem. Moim zdaniem jedynym i ostatecznym wyjściem jest montaż oryginalnego kata. Co prawda ceny nowych poalają z nóg, ale zdarzają się używki w dobrym stanie w granicach 200 - 400 zł. Obecnie muszę wymienić kata w mojej E39 2.0 LPG. Nawet nie myślę o strumiennicy czy też tłumiku przelotowym. Cały czas szukam odpowiedniego kata. Czasu mam coraz mniej bo kat hałasuje coraz głośniej i powoli odczuwam niwielki spadek mocy auta (efetk spadku drożności układu wydechowego poprzez powolne zapychanie się kata. Druga kwestia to poziom hałasu przy nieoryginalnym kataizatorze. Dodam jeszcze, że przy zakładaniu nowego zamiennika kata EWG podobno ważne jest aby do LPG zastosować ten z metalowym wkładem. Tak przynajmniej twierdzą tłumikarze. Powodem jest wyższa temperatura spalania gazu. Może i racja, ale na zdrowy rozum dlaczego nie zmieniają tych katów już podczas montażu instalacji. Na pewno podniosłoby to koszty samego montażu, ale dla czego wszyscy jeżdżą na oryginalnych katach na gazie i zdecydowanej większości nic się nie dzieje? Pozdrawiam Edytowane przez Grzesiek1978
Opublikowano

wszystko fajnie, tylko np ja mam v8 i mam 2 katalizatory. Czyli zapłacił bym około 800zł :/ za tą kwotę mam komplet niezłych amortyzatorów.

 

A co do gazu z tego co wiem to mniej zanieczyszcza środowisko niż benzyna czy diesel bo jest pochodzenia naturalnego, i uważam że oprócz smrodu nie zanieczyści środowiska bardziej niż benzyna. po za tym nie sądzę żeby 10 letni katalizator jeszcze cokolwiek oczyszczał :P

BMW


Bayerische Motoren Werke

Opublikowano
Zgadzam się z tym, że LPG mniej zanieczyszcza środowisko i faktycznie tak jest, tylko zapach nie jest najprzyjemniejszy. Co więcej wpływa on na dłuższą żywotność całego układu wydechowego. Co do funkcjonalności używanych katów to liczy się bardziej przebieg niż wiek. Pozatym katalizator musi być i koniec, bo gdyby tak nie było to po prostu by ich nie montowano.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.