Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam, od niedawna jestem użytkownikiem tego bmw i mam kilka pytań, odnośnie silnika 2.0D CR, czy to jest normalne że podczas jazdy auto ma cały czas temperaturę wody ok 70 stopni? jechałem trasą temp zewnarz to ok 0stopni) i dopiero na postoju po kilku minutach wskazówka podsniosła się do pionu. Mam też lekkie szarpanie autem przy obrotach 2000-2200 zwłasza na trzecim i czwartym biegu jadąc rownym tempem bez przyspieszania, co może być przyczyną? Ponadto Jaki najlepiej olej zalać do przebiegu ok 150000 ? oczywiscie auto z autohausu i nie mogli mi powiedzieć jaki jest zalany wiem tylko że castrol...

 

 

dzięki serdeczne za odp.

Opublikowano
Temperaturę masz napewno za niską. Co do oleju to tylko syntetyczny.

 

A skąd wiesz, że syntetyczny ? Wywróżyłeś z fusów jaki aktualnie kolega ma zalany ? A jeśli przez przypadek dziwnym trafem jakiś baran wlał tam np. mineralny ? ;)

 

Co do niskiej temperatury to radziłbym sprawdzić termostat, być może on jest przyczyną niedogrzewania się silnika, a jeśli chodzi o olej to niestety nie pomogę. Pozdrawiam.

Opublikowano
A skąd wiesz, że syntetyczny ? Wywróżyłeś z fusów jaki aktualnie kolega ma zalany ? A jeśli przez przypadek dziwnym trafem jakiś baran wlał tam np. mineralny ? ;)

nie no bez przesady.myslisz ze ktos by wlal minerala do auta z 2002r? :mrgreen:

do autora watku: olej ma spelniac norme BMW Long Life 04.np.castrol edge sport 0w30

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a jakbym zalał półsyntetyk ? przebieg już jakis jest więc może nie będzie problemu co myślicie? Co byście radzili jeszcze sprawdzić po zakupie auta, wydaje mi się że nie ma takiego przuyspieszenia jak trzeba ale nie jestem pewien, miałem ibizę 131 km i wydaje się ze lepiej przyspieszała od compacta 150km... turbo ładnie gwizdze co jeszcze moze odpowaidac za dynamikę w tych silniczkach ?

 

dzięki wielkie

Opublikowano

Lej synetyk i tyle. Najlepiej dla Twojego silnika i turbiny.

A jeśli chodzi o dynamikę, zacząłbym od przeczyszczenia EGR, opisał to dobrze kolega TUDM w swoim długim, acz wielce merytorycznym wątku.

Opublikowano
Jeśli niema wycieków i oleju nie wciąga (nie wiem czy to już sprawdziłeś) to oczywiście syntetyczny jakiś dobry, a co do temperatury to tak jak kolega wyżej pisał termostat-zdaje się że w tym silniku masz dwa.
Opublikowano
Temperaturę masz napewno za niską. Co do oleju to tylko syntetyczny.

 

A skąd wiesz, że syntetyczny ? Wywróżyłeś z fusów jaki aktualnie kolega ma zalany ? A jeśli przez przypadek dziwnym trafem jakiś baran wlał tam np. mineralny ? ;)

 

Co do niskiej temperatury to radziłbym sprawdzić termostat, być może on jest przyczyną niedogrzewania się silnika, a jeśli chodzi o olej to niestety nie pomogę. Pozdrawiam.

No i jak wlał to co?? Co zmiesza się z syntetycznym i wybuchnie, aaa pewnie się rozszczelni silnik bo ma aż 150000tyś km przebiegu :) Już było wiele dyskusji o tym i ci co chcieli to wiedzą jak jest z olejami. Jak będziesz chciał to też się dowiesz, po raz setny nie mam ochoty i nie ma sensu tłumaczyć.

PS. Tylko i wyłącznie syntetyk.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli silnik nie zmęczony kilometrami, to syntetyk. Nawet jak by jakiś "BARAN" wlał mineralny raz czy dwa to zdrowy silnik nie zacznie stukać i przeciekać pracując na rzadszym syntetyku.
Opublikowano

Wiec z tymi olejami to jest tak ze trzeba sprobowac, moje poprzednie auto Z grupy VAG, TDI mialo nakulane 169kkm. Niby ksiazka itd ale to roznie bywa. Według mnie wiecej jak 250kkm nie mogł miec, bardzo zadbane auto. Zalalem full syntetic i wszystko OK. BMW mojego przyjaciela M47N - 300kkm zalane full sytetic i wszytsko ok. Jezeli ma 150kkm i wydaje cie sie ze moze miec ten przebieg( albo w jego poblizu) ja osobiscie zalał bym fulla.

 

Pozdrawiam

ex: MB W124 E300TD 94'

ex: SEAT IBIZA 6k2 1.9 SDI 02'

ex: SEAT LEON 1M AHF 00'

ex: BMW E46 320td Compact 02'

ex: BMW E46 318td Compact 03

AUDI A6 2.5TDI V6 04'

BMW E36 325tds 97'

Opublikowano
Temperaturę masz napewno za niską. Co do oleju to tylko syntetyczny.

 

A skąd wiesz, że syntetyczny ? Wywróżyłeś z fusów jaki aktualnie kolega ma zalany ? A jeśli przez przypadek dziwnym trafem jakiś baran wlał tam np. mineralny ? ;)

 

Co do niskiej temperatury to radziłbym sprawdzić termostat, być może on jest przyczyną niedogrzewania się silnika, a jeśli chodzi o olej to niestety nie pomogę. Pozdrawiam.

No i jak wlał to co?? Co zmiesza się z syntetycznym i wybuchnie, aaa pewnie się rozszczelni silnik bo ma aż 150000tyś km przebiegu :) Już było wiele dyskusji o tym i ci co chcieli to wiedzą jak jest z olejami. Jak będziesz chciał to też się dowiesz, po raz setny nie mam ochoty i nie ma sensu tłumaczyć.

PS. Tylko i wyłącznie syntetyk.

 

Prokop: 100% racji. Oli: Po kupnie zaraz go pod komputer w dobrej stacji, nie u pana Henia :nienie: Do wymiany od razu wszystkie filtry oraz oczywiscie olej i tylko pelen syntetyk. Co do samego silnika to poczytaj co go moze dusic. Tu na ten temat znajdziesz wszystko..

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.