Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio odkrylem w swoim autku, ze ma na wyposazeniu najprawdopodobniej podgrzewane dysze spryskiwaczy :shock: , ale to tylko moj domysl. Pod wygluszeniem maski sa widoczne spryskiwacze, wezyki do doprowadzenia plynu i jakies przewody elektryczne, ktore wchodza wlasne w obudowy spryskiwaczy, no a poza ty lampka u gory z lewej strony, ale ogolnie chodzi mi wlasnie o spryskiwacze. I moje pytanie: jak powinno sie wlanczasc te podgrzewanie i czy wogole ono wystepowalo fabrycznie? Dzeiki za wszelkie odpowiedzi!

 

MOD EDIT:

Następnym razem proszę nie używać Caps Lock'a podczas pisania tytułu wątku bo posypią się już ostrzeżenia. W regulaminie jest wszystko napisane.

Opublikowano
Występowało fabrycznie ,podgrzewają w momencie kiedy pracuje pompka .

Raczej nie, napięcie we wtyczce jest nawet gdy nie spryskujemy, ale nie pamiętam czy sprawdzałem na odpalonym czy nie.

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano

za zderzakiem po stronie kierowcy (z przodu) jest czujnik temperatury - okragla pastylka z wtyczka z kablami zielonymi z czarnymi paskami, zalacza grzanie spryskow ponizej jakiejs tam temperatury. grzeje zawsze po wlaczeniu zaplonu, pod warunkiem ze temp spadnie ponizej tej ustalonej, zalezna jest od rodzaju czujnika i jego stanu, przewaznie grzje ponizej +3 stopni.

 

p.s. tu sa fotki http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/co-to-jestfotka-vt7733.htm

tylko to w e36, tam jest w prawym nadkolu

Opublikowano
Dzieki, poszukam jeszcze tego czujnika i sprobuje sprawdzic czy wogole i kiedy prad do nich dochodzi. BMW wywarlo na mnie ogromne wrazenie, samochod ma 21 lat, a technologia jak teraz! Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi!
Opublikowano
MarekM-535i Jakbyś odnalazł ten czujnik zrobiłbyś jakieś ładne zdjęcie, dla potomności i dla mnie :mrgreen:
nie napisałem że znajdę czujnik tylko że sprawdzę kiedy pojawia się napięcie ale... mi się nie chce :twisted2: bo mnie grypa męczy.
Opublikowano
Hehe więc zdrowia życzę. Zastanawiam się gdzie on jest zamontowany. Na pewno nie w zderzaku bo tam jest tylko czujnik temperatury zewnętrznej. chyba że to z niego idzie sygnał, druga sprawa on ma inne kolory kabli. Chyba zajrzę do schematów tylko że tez mi się nie bardzo chce.
Opublikowano
Właśnie też mi się wydaje że z czujnika temperatury obc nie korzysta,u mnie wskazywał temperaturę poprawnie .Możliwe jest że ktoś kto wcześniej jeżdził moim autem podłączył podgrzewanie razem z pompką dlatego działały razem ,ale dla mnie dziś to nieistotne :(
Opublikowano

Heja.

 

To ja przy okazji tematu zapytam.

Ostatnio wyciągnąłem obie dysze spryskiwaczy, w celu przeczyszczenia, bo się przytykały.

Wiem, że mam je podgrzewane(patrząc na to jak samochód wyszedł z fabryki).

Jednak jakie było moje wielkie zdziwienie, kiedy z lewej strony wyjąłem dyszę podgrzewaną, a z prawej (od strony pasażera) wyciągnąłem zwykłą dyszę spryskiwacza oryg. BMW, jednak NIE podgrzewaną.

 

Pytanie, czy tak ma być i tylko dysza kierowcy jest podgrzewana, czy może ktoś u Mnie w samochodzie zaoszczędził i kupił 1 zwykłą dyszę bo Mu się z tamtą coś podziało?

Od razu mówię, że nie zdejmowałem wyściółki maski w celu spojrzenia, czy jest druga wtyczka do podgrzewania... Zdejmę, jeśli Mnie utwierdzicie, że być musi... Wtedy trzeba będzie drugą dyszę dokupić.

 

No więc jak to jest u Was? 2 podgrzewane dysze, czy 1 od strony kierowcy?

 

Przy okazji, rewelacyjnym pomysłem jest przeczyszczenie dyszy w occie, ponieważ ocet cały kamień rozpuści, nie niszczac niczego więcej.

 

A podgrzewana dysza jest rozbieralna, więc rozebrałem ją i wyczyściłem takie styki kabelków, które były mocno zabrudzone i mogły nie działać. Polecam sprawdzenie tego u wszystkich, po takiej operacji polepszymy wydajność dysz(wsadzanie drucika od zewnątrz mało pomaga).

 

Pozdrówki, Kuba :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A podgrzewana dysza jest rozbieralna, więc rozebrałem ją i wyczyściłem takie styki kabelków, które były mocno zabrudzone i mogły nie działać. Polecam sprawdzenie tego u wszystkich, po takiej operacji polepszymy wydajność dysz(wsadzanie drucika od zewnątrz mało pomaga).

 

Rozebrałem swoje i te blaszki trzymające krążek-eketrodę mam całe zaklejone jakby gestym smarem (nie jest to brud, wygląda na celowo posmarowane). Też tak miałeś? A jeżeli miałeś, to posmarowałeś po czyszczeniu na nowo, czy poskładałes na sucho?

Opublikowano

ja tez rozbieralem swoje dysze. niestety byl tam taki nalot z rdzy, ze sie pokruszylo wszytko i teraz mam niepodgrzewane :( jak patrze na cene nowych to az mnie boli.

ten smar to moze byc wlasnie konserwacja, zeby nie rdzewialo. podgrzewane dysze powinny byc po obu stronach.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano

Kolego Eskimos.

 

Ja swoją dyszę oczyściłem i złozyłem, bez żadnego smarowania.

Miałem taki nalot z kamienia, a na nim taką żelową substancję. Wyczyściłem wszystko, później papierek ścierny do wytarcia kamienia i na czysto złożyłem spowrotem.

 

Skoro Wy macie po 2 dysze podgrzewane, to znaczy, że u Mnie jest coś kombinowane i musze looknąć pod wyściółkę maski, czy nie ma tam 2'giej wtyczki do podg. dyszy dlaa pasażera.

 

Pozdrawiam, Kuba :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.