Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie dotyczace uzywania steptronika zamiennie z "D" w czasie jazdy. To moj pierwszy w zyciu automat i nie chce jednym ruchem reki zalatwic skrzyni wiec zadaje moze banalne pytania. W ksiazce bardzo niewiele jest na ten temat a na automat.pl tez nic nie znalazlem. Chodzi mianowicie o to czy w czasie jazdy moge bez zatrzymywania zmienic tryb pracy skrzyni z D na Steptronik i odwrotnie??? Oswieccie nowicjusza :modlitwa:
O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Mam pytanie dotyczace uzywania steptronika zamiennie z "D" w czasie jazdy. To moj pierwszy w zyciu automat i nie chce jednym ruchem reki zalatwic skrzyni wiec zadaje moze banalne pytania. W ksiazce bardzo niewiele jest na ten temat a na automat.pl tez nic nie znalazlem. Chodzi mianowicie o to czy w czasie jazdy moge bez zatrzymywania zmienic tryb pracy skrzyni z D na Steptronik i odwrotnie??? Oswieccie nowicjusza :modlitwa:

 

oczywiscie. W drugą strone tez (jaki sens mialby ten tryb w innym przypadku?)

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Pytanie do użytkowników steptronika.Czy często korzystacie z ,,ręcznej" zmiany biegów? Ja jak kupiłem auto korzystałem kilka miesięcy tylko z automata D, ale ostatnio 80% korzystam z manualnej wersji, może ktoś z was też jeszcze nie odkrył zalet chyba najszybszej zmiany biegów jaką daje steptronik.Polecam i jak to jest u Was?

Opublikowano
Podepnę się pod temat.

Pytanie do użytkowników steptronika.Czy często korzystacie z ,,ręcznej" zmiany biegów? Ja jak kupiłem auto korzystałem kilka miesięcy tylko z automata D, ale ostatnio 80% korzystam z manualnej wersji, może ktoś z was też jeszcze nie odkrył zalet chyba najszybszej zmiany biegów jaką daje steptronik.Polecam i jak to jest u Was?

ja czasem jesdze na steptronicu czasem na sport,ale najczesciej na d chociaz na steptroniku mozna troche oszczedniej jezdzic tak mi sie wydaje
Opublikowano
Podepnę się pod temat.

Pytanie do użytkowników steptronika.Czy często korzystacie z ,,ręcznej" zmiany biegów? Ja jak kupiłem auto korzystałem kilka miesięcy tylko z automata D, ale ostatnio 80% korzystam z manualnej wersji, może ktoś z was też jeszcze nie odkrył zalet chyba najszybszej zmiany biegów jaką daje steptronik.Polecam i jak to jest u Was?

 

raczej nie korzystam - nie po to kupilem automat, zeby wajhą machac :)

Opublikowano
wolę wrzucić "S" i gnieść niż wachlować.Chodź np mercedesa też mam w takiej skrzyni i wydaję mi się że lepiej ciągnie jak sam zmieniam biegi a nie na "D".

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
ja też głównie śmigam na D.jak jeżdzę po norwegi po ostrych zjazdach,to przełączam na steptronic i hamuję silnikiem.trybu S przeważnie do szybszego wyprzedzania chociaż na D też całkiem sobie radzi :cool2:
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
trybu S przeważnie do szybszego wyprzedzania chociaż na D też całkiem sobie radzi :cool2:

 

hmm akurat do wyprzedzania ja bym wolal uzywac steptronica (jesli już), bo w dieslu od depnięcia gazu do przyspieszenia uplywa jednak ta co najmniej sekunda (turbodziura). Wiec w takim przypadku lepiej jest przed wyprzedzaniem zredukowac recznie, zeby wejsc na odpowiednie obroty, a potem poczekac na odpowiedni moment kiedy da sie wyprzedzic - i wtedy gaz w podloge. W wolnossącym benzyniaku takiego problemu raczej nie ma, wiec wtedy tylko D. Tryb sportowy wg mnie nie daje za duzo - po prostu ciagnie do odciecia - co w dieslu akurat jest bez sensu, bo powyzej 4000rpm i tak juz sie za bardzo auto nie zbiera.

Opublikowano
trybu S przeważnie do szybszego wyprzedzania chociaż na D też całkiem sobie radzi :cool2:

 

hmm akurat do wyprzedzania ja bym wolal uzywac steptronica (jesli już), bo w dieslu od depnięcia gazu do przyspieszenia uplywa jednak ta co najmniej sekunda (turbodziura). .

no ja akurat mam benzynkę V8 i dlatego piszę,że dobrze sobie radzi na D.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Ja używam steptonic-a jak chcę kontrolować (prawie) skrzynię. Automat czasem ma opory prze redukcją na niższy bieg i przy wyprzedzaniu kilku aut na raz (tylko takie wyprzedzanie ma sens) używam "manuala".

Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

 

pozdrawiam

Mariusz

 

PS.

Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

Opublikowano
Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

 

musialbym sprawdzic ale wydaje mi sie ze u mnie mozna przy wolniejszej jezdzie niz 80 wlaczyc piątke. A to ze w manualnym trybie skrzynia tez potrafi sama wlaczyc nizszy/wyzszy bieg to normalne - dba zebys nie krecil silnika przesadnie wysoko ale i żeby nie meczyl sie na 1000 obrotow :)

Opublikowano
Ja używam steptonic-a jak chcę kontrolować (prawie) skrzynię. Automat czasem ma opory prze redukcją na niższy bieg i przy wyprzedzaniu kilku aut na raz (tylko takie wyprzedzanie ma sens) używam "manuala".

Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

 

pozdrawiam

Mariusz

 

PS.

Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

ja wrzucam 5 kiedy chce ale jak depne to redukuje jak pedal jest gleboko tak jest we wszystkich ale przy spokojnej jezdzie powinna 5tka wchodzic bez problemu
Opublikowano
Ja używam steptonic-a jak chcę kontrolować (prawie) skrzynię. Automat czasem ma opory prze redukcją na niższy bieg i przy wyprzedzaniu kilku aut na raz (tylko takie wyprzedzanie ma sens) używam "manuala".

Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

 

pozdrawiam

Mariusz

 

PS.

Zauważyłem, że w trybie manualnym bieg 5 mogę włączyć dopiero powyżej 80, a czasem gnojek pozwala sobie sam zredukować bieg o ile uzna to za stosowne.

ja wrzucam 5 kiedy chce ale jak depne to redukuje jak pedal jest gleboko tak jest we wszystkich ale przy spokojnej jezdzie powinna 5tka wchodzic bez problemu

 

Dokładnie , przy kick down musi zredukować na manualu , manual jest dobry jak masz stromy zjazd , holujesz przyczepkę czy dla zabawy ogólnie na manualu i przy kick down auto 'ciagnie' na wyższe obroty jak na 'D' czy nawet na 'S' - 'S' ma to do siebie że zawsze masz gotowość do zrywu bo już jest bieg wrzucony zredukowany wcześniej niż to zrobi się na 'D' bo tu znowu jedziesz na najlepszym przełożeniu w danej chwili czyli wyższym biegu i są te ułamki sekund na redukcje więcej jak w położeniu 'S' w pełnej gotowości - jeszcze jedna uwaga , gdy podczas jazdy przez przypadek wbijemy ew. ktoś to zrobi / np pasażer kobieta / z D na N wtedy nalezy puścić gaz i zwalniać powoli a najlepiej aż do zatrzymania auta i wtedy wbić na DRIVE można w wyjatkowej sytuacji podczas jazdy wbić ponownie DRIVE ale bez gazu !! inaczej skutki mogą być bolesne dla portfela

Opublikowano
Automat jeśli chodzi o korki jest po prostu rewelacyjny - choć czasem przełączam na "P" - bo mi się nogą męczy :-)

Nie powinno się przełączać na P w takiej sytuacji Mariuszu , co innego jak stoisz długo bo jest np wypadek to tak ale nie w korku i nie na czerwonym świetle

  • 2 lata później...
Opublikowano
Odświeżę trochę temat, gdyż nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi w innych... Posiadam E39 w automacie, jednak jest to skrzynia bez steptronika (2,3,S,D,N,R,P). Mam pytanie o zmianę biegów w czasie jazdy. Nie używam w ogóle 2 i 3, jednak czy zmiana z D na S i odwrotnie jest zalecana i nie uszkodzi skrzyni? Pytam tak gdyż zmiana z S na D w czasie jazdy jest możliwa jedynie ruchem dźwigni o pozycję w górę bez wciskania przycisku na drążku zmiany biegów. Natomiast w przypadku zmiany z D na S już nie chce samo zejść na dół i prawdopodobnie trzeba wcisnąć przycisk na drążku (nie wiem, bo nie próbowałem żeby nic nie popsuć ;P). Czy taka zmiana z D na S nic nie uszkodzi? Z góry dzięki za odpowiedź :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.