Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podejrzewam że pozwala na lepsze osiągi, chociażby ze względu na dostępność momentu w szerszym zakresie (nie znam charakterystyki za dobrze) i nowsza (szybszą) skrzynie biegów.

 

Dzis nawet 760 w E65 sie chowa przed 750i F01 - co prawda moc troche mniejsza, ale moment i jego zakres bije E65. No cóż, świat idzie do przodu.

Opublikowano

hmmm z tym downsizigniem jednego nie kuam fakt te jednostki coraz mniej apal ale za to kszt serwisu jest coraz wiekszy i gdzie tu ta oszczędność??????

 

Swoja dorg aR6 biutrbo nigdy nie przeskoczy M73 moze do setki ale nie powyżj nawet biturbo nie rozwija tak płynnie mocy jak V12 tego nie idzie przeskoczy widizałem ostatnio wykres głupeigo M70 tam jest płakso od 1000RPM jest 400NM do koća obrotow jest ponad te 400 które turbo tak ma ?????? Do tego przy takiej ilosci elektroniki i podzespółwó jedna dorbna awaria i zsotaje nam poowa mocy tak jak w dielsach nawet emperatura ma duzy wpływ na ich tempremanet

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Swoja dorg aR6 biutrbo nigdy nie przeskoczy M73 moze do setki ale nie powyżj nawet biturbo nie rozwija tak płynnie mocy jak V12 tego nie idzie przeskoczy widizałem ostatnio wykres głupeigo M70 tam jest płakso od 1000RPM jest 400NM do koća obrotow jest ponad te 400 które turbo tak ma ?????

 

Chyba żartujesz opowiadając że wolnossące benzynowe V12 ma 400Nm przy 1kobr. Jak ma 200 to super, chociaż i w to wątpię :-) Pokaż ten wykres na którym jest 400nM przy 1000...

Co do rozwijania harmonijnego mocy to seryjne biturbo R6 ma moment płaski jak stół od 2k do 5.5k. Bądź uprzejmy zerknąć na ten wykres : http://www.racingforum.pl/BMW-335ci-e92-by-Jetronik-Wroclaw-t52477.html.

 

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Berni napisal to co sam chcialem napisac, wiec po co sie powtarzac.

 

V12 niestety nie umywa sie do tych nowych R6, jak rowniez moja V8 333KM wypada slabo (tez za sprawą momentu).

 

PS. Ten silnik w 335i jest troche slabszy niz w F01, ale to tak nawiasem mówiąc gdyby ktos nie zauwazyl.

Opublikowano
Dzis nawet 760 w E65 sie chowa przed 750i F01 - co prawda moc troche mniejsza, ale moment i jego zakres bije E65

 

4.4 biturbo i 6.0 V12 mają ten sam moment obrotowy 600 Nm.

Różnią się tylko obrotami

4.4 (600Nm) przy 4500 obr/min

6.0 (600Nm) przy 3950 obr/min

Fakt że w 4.4 max moment obr. jest juz dostępny od 1750obr/min. Nie wiem od ilu jest w 6.0 V12

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ze moment ma tą sama wartosc to jedno, ale jaki ma zakres.

F01 750i: 600 Nm @ 1750-4500

E65 760i: 600 Nm @ 3950

 

W nowej wersji maks moment masz w sporym zakresie, w starej V12 tylko w pewnym momencie. Dlatego N63 rządzi :)

Opublikowano

tu nie chodzi o oborty max momentu przydałby sie wykres żebyście zrozumieli o co mi chdozi własnie trubo ma od 1750 600Nm ale do tego czasu trubodziura i tyle tymaczasem V12 ma 500Nm juz od 100oRPM i w przeciwienstwie nie spdad on tak szybko pop rpzekroczenu jak w turbo jego maxymalnej wartości

 

Pozdrawiam

Jak ma ktos wykres od V12 i V8 z Fo1 uporsci to sprawe

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Wycofanie z produkcji diesli V8 było spowodowane tylko i wyłącznie kwestiami ekonomicznymi. Rzędowe szóstki można pakować do wszystkich modeli, co znacznie zwiększa ich wyprodukowaną liczbę, a przez to redukuje koszty. I chyba w rzędowych szóstkach BMW czuje się najlepiej...
Opublikowano
hmmm z tym downsizigniem jednego nie kuam fakt te jednostki coraz mniej apal ale za to kszt serwisu jest coraz wiekszy i gdzie tu ta oszczędność??????

 

Marketingowa manipulacja lobby samochodowego i ekologicznego. Ekolodzy są zadowoleni z mniejszej emisji spalin, a producenci z drogiego osprzętu montowanego w autach, na ktorego produkcji i serwisowaniu zarabiają. Ludzie naiwnie wierzą, że mniejsza pojemność z turbo np 1.4T vw, fiata, 3.0i biturbo, 4.4ibiturbo bmw spali tyle samo co silnik o tej samej pojemnosci bez turbo. Turbo swoje spalic musi, jest nawet powiedzenie ,,turbo żyje, turbo pije''.

 

Wracająć do tematu, bez obrazy, jak ktos pyta ile pali V12 tzn, ze go nie stać na taki wózek. Przy takiej klasie pojazdów nie ma znaczenia jakie są koszty utrzymania, serwisowania. Za prestiż poruszania się 760i czy tez 745d się płaci, bo o oszczędnej jeździe benzynowym V12 czy też dieslowskim V8 nie ma mowy.

 

Nie zdziwi mnie jesli spadnie sprzedaż benzynowych wersji nowej serii 7, a klienci w zamian za to wybiorą wolnossące audi a8: V8 4.2/350KM czy też W12 6.0/450KM.

Opublikowano
tu nie chodzi o oborty max momentu przydałby sie wykres żebyście zrozumieli o co mi chdozi własnie trubo ma od 1750 600Nm ale do tego czasu trubodziura i tyle tymaczasem V12 ma 500Nm juz od 100oRPM i w przeciwienstwie nie spdad on tak szybko pop rpzekroczenu jak w turbo jego maxymalnej wartości

 

No offence, ale uparty jesteś. Zerknij na linka którego podałem w poprzednim poście a który dotyczy słabszej wersji motoru R6 3.0 Twinturbo ( w F01 ma 20koni i 40Nm więcej ). Pokaż mi wolnossący silnik który w tak szerokim zakresie trzyma płaski moment i przestań kompromitować się opowiadając że V12 ma 500Nm przy 1000obr i w dodatku utrzymuje tą wartość w szerszym zakresie niż motorek 3L TT.

Co do dziury turbinowej to najpierw przejedź się takim E92 z tym motorem, żeby wyrokować takie sądy. Uwierz mi, że te dwie małe dmuchawki reagują na dodanie gazu bezwłocznie. W dodatku, jak widać w dalszej części linka ich potencjał sięga 380KM i 500Nm, ale to mało w tym wątku ważne.

Wracając do przebiegu momentu w 4.4V8TT to niestety na hamowni do której mam dostęp auto z tym motorem (X6, F01) jeszcze nie zawitało więc póki co wykresu brak, ale z całą pewnością jest on o niebo korzystniejszy niż dowolnego 6L wolnossącego V12.

 

Za prestiż poruszania się 760i czy tez 745d się płaci, bo o oszczędnej jeździe benzynowym V12 czy też dieslowskim V8 nie ma mowy.

 

Mimo wszystko nie wrzucałbym 760i oraz 745d pod względem ekonomiki do jednego worka, chyba że mówimy przez pryzmat posiadacza Fabii 1.4TDI :-)

 

Wycofanie z produkcji diesli V8 było spowodowane tylko i wyłącznie kwestiami ekonomicznymi. Rzędowe szóstki można pakować do wszystkich modeli, co znacznie zwiększa ich wyprodukowaną liczbę, a przez to redukuje koszty. I chyba w rzędowych szóstkach BMW czuje się najlepiej...

 

Zgadzam się, ale czas ( i konkurencja) pokaże czy to był dobry krok. Póki co Audi z powodzeniem instaluje swoje 4.2TDI w A8 i Q7.

 

a klienci w zamian za to wybiorą wolnossące audi a8V8 4.2/350KM czy też W12 6.0/450KM.

 

Pod warunkiem , że te dwa motory wogóle będą montowane w nowym A8 (koniec 2009). Bo stara A8 nie może być żadną konkurencją dla F01.

 

Pzdr,

Opublikowano
Pokaż mi wolnossący silnik który w tak szerokim zakresie trzyma płaski moment i przestań kompromitować się opowiadając że V12 ma 500Nm przy 1000obr

 

Na przykładzie M70

 

http://www.wokke.de/ebay/bmw850i.jpg

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano (edytowane)
Pokaż mi wolnossący silnik który w tak szerokim zakresie trzyma płaski moment i przestań kompromitować się opowiadając że V12 ma 500Nm przy 1000obr

 

przy 1000rpm ma niecałe 400Nm, ale i tak przebieg krzywej momentu robi wrażenie - płaski jak stół :)

Edytowane przez vortex5
Opublikowano

Podany przeze mnie wykres pochodzi od Wolfa producenta chipów Wokke dobrze znanego w świecie BMW. Nie mam powodu by nie wierzyć w ten wykres, może Marcin będzie miał gdzieś jeszcze jeden.

 

Ale chodzi o to, że im więcej cylindrów, tym przebieg momentu obr. bardziej płaski. Natomiast biorąc pod uwagę wykres 760 ze strony, którą podał Berni, też widać, że przebieg momentu jest słuszny :D

 

Zobaczcie też 335i, to dopiero ma niezły przebieg momentu. Jednak co dwie turbiny to nie jedna. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Opublikowano

http://www.7-forum.com/modelle/e65/technische_daten.php

Na tej stronie jest wykres mocy i momentu obr silnika 6.0 V12

 

1000 rpm - 470Nm

2000 rpm - 510Nm

3000 rpm - 545Nm

3950 rpm - 600Nm

5000 rpm - 580Nm

6000 rpm - 530Nm

 

Płaski jak stół to on na pewno nie jest. Ale i pewnie tak jada takim 6.0 V12 a 4.4 biturbo niewiele się różni. Te jednostki dysponują już takimi mocami że spieranie się która jest lepsza chyba nie ma większego sensu, jazda jednym i drugim to na pewno coś bajecznego. Pytanie tylko czy 4.4 biturbo będzie awaryjny a jeżeli tak to jak bardzo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie tylko czy 4.4 biturbo będzie awaryjny a jeżeli tak to jak bardzo.

 

Lepsze pytanie to jak bardzo 6.0 V12 jest awaryjny i nie znam nikogo kto mógłby rzetelnie na to odpowiedziec.

 

A wykresy niezle, jestem zaskoczony. Sam swoj sprawdzilem i zaczyna sie od 330Nm. Zawsze sądzilem ze to będzie jakies 100-150Nm.

Opublikowano
W sumie to powinniśmy brać pod uwagę, że 760i jest flagowym modelem BMW i jeżeli pominiemy względy ekonomiczne i popatrzymy na ten samochód jaki faktycznie jest, to nie pozostawia żadnych złudzeń, że oferuje dokładnie to czego można by było się po nim spodziewać. Silnik gwarantuje cichą wręcz aksamitną pracę, a że V12 ma to do siebie, że nie potrzebuje wysokich obrotów, świetnie czuje się w tych partiach obrotów co diesel, ale nie zdycha po 4500 rpm, a przy tym dźwięk jednostki pozostaje dostojny, bo taki ma być. Może i nowe 4.4 biturbo będzie szybsze, ale nie będzie V12-tką, a to jest liga sama w sobie. Poza tym w odniesieniu do diesla to właściciel 760i po uruchomieniu silnika ma większy uśmiech na twarzy niż właściciel 730d(chyba, że kolejny dzień z rzędu rezerwa się zapaliła :mrgreen: ). Generalnie chodzi mi o to, że jeżeli kogoś stać to nie widzę najmniejszych przeciwwskazań by kupić taki samochód. Być może to ostatnie wolnossące V12 w historii BMW. Pozdro.

BMW - Broń Masowego Wrażenia


Moja 850i

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=120911

http://img121.imageshack.us/img121/5670/pasek2e.jpg

detailing http://www.funkyking.eu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.