Skocz do zawartości

Co jest z tym tylnym zawieszeniem?! Rozkraczone koła...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Kiedy latem kupiłem moje e36 coupe 320i to miało założone sportowe zawieszenie. Z przodem wszystko było ok. Są tam sportowe sprężyny i amortyzatory, z tyłu nie podobało mi się to ze koła są bardzo pochylone do wewnątrz. pojechałem na zbieżność i okazało się że jest podciągnięte na maxa i nic nie da się już zrobić. Zauważyłem też że wewnętrzna część opony jest wydarta do drutów! Mechanik powiedział mi ze jak założę zwykłe sprężyny wszystko powinno pasować. Napisałem na forum że oddam moje sprężyny w zamian za zwykłe. Zamieniłem się z jednym kolegą na sprężyny z compakta. Efektu nie było żadnego. żeby się ratować założyłem gumy usztywniające zawieszenie i dzięki temu auto lekko poszlo do góry no ale koła nadal są mocno rozkraczone. Do tego wszystkiego jadać po śliskiej nawierzchni auto ma bardzo słabą przyczepność na tylnych kołach! Myślałem ze to norma w bmw ale jak mój szwagier się przejechał to się za głowe złapał! Mimo że sa ma tylko napędowe auto mówi ze to chyba nie jest normalne ze tak tyłem nosi. Proszę wiec o rady bo boje się o własne bezpieczeństwo! Będę bardzo wdzięczny. pozdrawiam Mateusz.
Opublikowano

czytalem kiedys na jakims forum ze kolesie ktorzy mieli mocno obnizone maszyny -bmw- robili wlasnie negatyw na kolach po to zeby felga z rantem -10" wchodzila gorną częscią w nadkole - bo normalnie sie nie zmiesci-trzebaby klepac nadkola-wypychac na zewnatrz.

 

Moze ktos wczesniej wlasnie mial fele takie szerokie nie chcial sie bawic z nadkolami to ustawil negatyw na geometrii ....

Opublikowano
U mnie też delikatnie się rozkraczają, nie wiem może to jakiś stabilizator, jakiś gumy, łączniki? Może ktoś się konkretniej wypowie??!!

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
W E36 mają być troszkę rozkraczone - tak już jest w tym modelu zrobione - jak robiłem geometrię to właśnie zwróciłem na to uwagę. Zresztą na forum wielokrotnie się temat przewijał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Im szersza guma tym efekt bardziej widoczny.

Takie ustawienie kół wynika z konstrukcji tego zawieszenia.

To poprawia przyczepność na zakrętach.

 

Jakie masz tam gumy?

Jakie ET felgi?

I ile masz ciśnienia w tych gumach?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co wy za bzdury wymyślacie :duh: Nawet przy gumach 225 bez żadnego problemu da się ustawić tak pochylenie, że koła stoją pionowo. U mnie na regulacji skosu było na tyle luzu w obie strony że mogłem mieć albo \-/ albo /-\. Zresztą kąty pochyleń ma każda stacja która ustawia geometrie.

Skos ten reguluje się na śrubie dolnego wachacza poprzecznego. Jest tam nawet specjalna śruba z owalnym łbem i podziałką. Jak już nie ma zakresu regulacji to albo coś jest z zawieszeniem albo ktoś odstawił jakąś rzeźbe bo chciał być kozak z kołami jak w kamazie.

 

Pozdro.

Opublikowano
No właśnie kolego też mi sie wydaje ze cos jest nie tak. Mam opony zimowe 195 szerokie 15''. Zagladałem sam do zawieszenia i widze ze jest tam mimośród ktorym reguluje sie kąty ale w moim aucie jest on juz ustawiony tak ze nie da sie naprostować kół. jak bym go popuścił to nie wiem jak by to wygladalo!Postaram sie zrobic zdjecie zeby pokazac jak to wyglada. Aha i kolega napisal ze powinno to poprawiac przyczepnosc. To ja dzikuje za taka poprawe! Jezdziłem roznymi autami i zadne nie zachowywalo sie w taki sposób.
Opublikowano
miałem podobnie kolego ale kupiłem nowe sprężyny i zadobyłem się tuleji z gwintem od zawieszenia gwintowanego ustawiłem wszystko i jest tak jak powinno być jak nie zdobędziesz takich gwintów polecam sprężyny od omegi z plecakiem kupisz to na szrocie kumpel tak ma i jest ok i nie słuchaj że lepsza przyczepność na zakręcie bo to bzdura miałem 17 225 45 teraz mam 15 195 65 i jest tak samo bo i tak po 150 w zakręty nie wpadam i na 17 opony jadą w oczach szczególnie wewnętrzna część jest natomiast jeden plus 17 ładnie to wygląda i tylko :mrgreen:
przedni napęd jest dla dziewczyn...
Opublikowano
piszesz, ze założyłeś teraz sprężyny od compakta, z tego co mi wiadomo to compakt ma zawieszenie tylne inne niż reszta e36, tzn ma od e30, więc może zmień na sprężyny oryginał e36
ONLY ANIA, ONLY BMW
Opublikowano

Te śruby, które ustawiają kąt pochylenia często się urywają (mi się urwała). Koszt takiej śruby to ok. 40 PLN.

Jeśli nie daje sie ustawić pochylenia, to może masz krótki łączni. Na obrazku nr.7. Możę ktoś go wymienił na krótszy :doh:

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/318i-M40/ECE/L/M/1991/11/mg-33/ill-33_1004/

Opublikowano

Witam

Miałem do niedawna ten sam problem co ty /--\ .Jak kupiłem auko były połamane sprężyny więc na alledrogo kupiłem sprężynki do e36. Gość twierdził ze do sedana ok. Po założeniu koła stały właśnie tak . Coś mi nie pasowało więc zakupiłem drugie i autko wreszcie złapało pion oraz zwiększył się o wiele komfort podróżowania. Ze starymi sprężynkami pojechałem na szrot w celu porównania i okazało się ze to sprężynki od compakta. Przy przymierzeniu do standartowych sprężyn była różnica w wysokości jakieś 1,5 cm

Opublikowano
Przerabiałem to już nie raz. Według mnie to wina sprężyn i tyle. Tak jak piszecie nie mogą być od compacta bo wiadomo że tył ma lżejszy i zawiecha taka jak w e30 :wink: więc kolego lepiej kup nowe sprężyny żadne używki bo to bez sens (nie jeden ci powie bierz pan stan idealny jak nowe założysz a tu klops :duh: ) przecież nie są takie drogie te rzeczy. POZDRAWIAM
Opublikowano
Z tego co pamiętam to w compakcie tylne zawieszenie jest jednowahaczowe, inaczej niż w pozostałych E36, więc i sprężyny są inne. Jak kupowałem do sedana to widziałem w katalogu że miały inny symbol.
Opublikowano
hmmm. Koledzy muszę przyznać że wasze opinię są bardzo mądre! Zanim się zamieniłem z jednym kolegą z forum oglądałem sprężyny na llegro i widziałem właśnie ze do compakta sprzedają osobno! On napisał że mieszka blisko mnie i może się zamienić. Zajechałem tam i na miejscu dopiero powiedział ze to od compakta! Zapytałem czy bedą pasowały to powiedział ze sa identyczne. kurde bardzo mnie to zastanawia bo nie wyglądał na laika w temacie. W garażu miał chyba ze 3 e36 na cześci rozebrane! Czy mam się czuć zrobiony w balona?
Opublikowano

Za odchylenie kół odpowiedzialna jest tylko jedna rzecz: siadające sprężyny.

Temat wałkowałem nie raz :)

Naprawa jest banalna - wymienić sprężyny.

Co do śrub mimośrodowych na wahaczach tylnich - faktycznie pomagają, jednak nieznacznie. Jeśli nie uda Ci się ustawić na śrubach, to zmieniaj sprężyny. Jednak, jeśli masz obniżone auto i niestandardowe sprężyny to niewiele możesz zrobić.

Opublikowano
Tak jak pisałem wcześniej mimośrody są ustawione na maksymalne położenie aby koła uzyskały odpowiednie kąty więc widocznie pozostają tylko sprężyny, które mam już zamówione więc czekam z niecierpliwością na efekty.
Opublikowano
Sprawa rozwiązana. Nowe sprężyny sprawiły że auto poszło do góry, koła dostyały odpowiednich kątów czyli |----| a nie /----\ i mam wrażenie że autko zaczęło pewniej się prowadzić. Dziękuję więc koledze Andrzej87 od którego kupiłem sprężyny po niskiej cenie oraz koledze PRL za sensowną i trafna odpowiedz. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam Mateusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.