Skocz do zawartości

520i M52b20 - Wentylator chłodnicy 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Samochód mi się przegrzał (doszło do czerwonego pola i dopiero to zauważono). Od razu mechanik i kompleksowa wymiana: visco+termostat+pompa wody+płyn chłodniczy. Po wymianie temperatura ok, ale wyczuwam minimalne drgania, zwłaszcza na oparciu, gdy silnik jest na wolnych obrotach. Na wysokich obrotach słychać jak wentylator o coś trze (ale nie zawsze). Pojechałem do mechanika i stwierdził, że muszę wymienić jeszcze wentylator chłodnicy bo jest już "luźny" i przy wysokich obrotach cały się wygina. Stwierdził też, że to jest raczej przyczyna tych drgań.

I tu pojawiają się moje pytania:

-czy wentylator może powodować te drgania

-jak sprawdzić stan głowicy i uszczelki po przegrzaniu (jakie są objawy?)

-jaki wentylator kupić bo zgłupiałem. Na realoem.com pokazują dwa i do końca nie wiem jaki mam 410mm i 3 mocowania, czy 420mm i 4 mocowania, czy 410mm i 4 mocowania czy jaki??

Proszę kolegów o szybką odpowiedź, gdyż załamałem się tą całą sytuacją i chciałbym to zrobić i cieszyć się jazdą

Dodam, że samochód to e39 520i M52 z 06/1997r.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy to visco co zamontowałeś to oryginał?

 

Wogóle to na realoem znajdziesz numer właściwego wentylatora.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być.

A pompa też zmieniana?

 

A co do wentylatora elektrycznego to PRAWDOPODOBNIE masz taki jak ja < ten sam silnik i rocznik > czyli z wtyczką na cztery piny.

Jak chcesz to podaj 7 ostatnich znaków numeru vin to popatrzymy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

I jak sprawdzić to visco? Kurde wszystko się stało jak byłem chory i zawiozłem do mechanika, który mi zawsze wszystko robi i poprosiłem, żeby kupił też części bo ma duże zniżki, a ja nie za bardzo czułem się na siłach. Słyszałeś już o przypadkach, że visco było niewyważone?

 

A co do wentylatora to mi chodzi o ten wentylator do którego przykręcone jest visco. Na realoem są dwa diagramy ale dokładnie nie widać ile śrub mocujących jest (dostępne są wersja na 3 i 4 śruby). Z realoem dowiedziałem się tylko tyle, że 410mm ma wersja zwykła, a 420mm wersja tropikalna.

Teraz się zastanawiam czy w ogóle kupić ten wentylator bo może to visco jest przyczyną. Najgorsze jest to, że zaufany mechanik, zaufanym mechanikiem, ale kasę wziął i może kombinować z tym visciem.

Normalnie mam już tego dosyć bo już widzę jak będę się z tym "bujał".

 

:(

 

Dodam jeszcze, że mój zły nastrój pogłębił się jeszcze po ułamaniu klamki wewnętrznej. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Jak chcecie zobaczyć to 7 ostatnich znaków VINu to: BN40319

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słyszałem o kiepskim visco < ale nie było z intercarsu tylko z allegro >

Żeby sprawdzić wystarczy je na chwilę odkręcić.< nic wielkiego. Klucz 32 i LEWY gwint >

 

Wiatrak masz raczej z czterema otworami < ja mam taki >

 

Ale słyszałem też o drganiach silnika po przegrzaniu. Ciekawe ile czasu była przegrzana?

Obserwuj poziom płynu chłodniczego oraz ciśnienie w układzie chłodzenia.

Sprawdź wygląd oleju.

Sprawdź wygląd płynu.

 

A klamka to typowa niedoróbka BMW. < podobnie jak regulatory w lampach >

Kup nową oryginalną a nie jakieś używki bo mogą się rozpaść już przy montażu.

Koszt około 120 150zł.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

I już nie wiem czy kupować ten wiatrak. chyba kupię używkę i się zobaczy. Wymienię wiatrak i jak będzie tarł to znaczy że visco do wymiany i się będę kłócił.

A jak długo był przegrzany..... też chciałbym wiedzieć bo to nie ja prowadziłem. Pożyczyłem samochód ojcu bo on nie ma zimówek. Wcześniej mi się niedogrzewał i termostat czekał już na wymianę, ale święta były i trochę to odwlekłem. Jak tata wrócił (100km) to się zapytałem czy ciepło miał w środku bo taki mróz a silnik niedogrzany, a on mi na to, że jak stał na światłach to nawet mu się przegrzał, ale jak ruszył to spadło. Najgorsze jest to, że nie zadzwonił i wrócił po czymś takim 100km. Na drugi dzień wziąłem samochód i specjalnie jeździłem po okolicy, żeby się dogrzał. Wskazówka doszła do połowy i była w takim położeniu przez ok. 5 min a potem temperatura zaczęła rosnąć. Jak tylko silnik ostygł zaprowadziłem go do mechanika.

 

Dzwoniłem do mechanika i potwierdził, że wiatrak jest na 4 śruby.

 

Już zaczynam wymiękać. Nie wiem jak do tego podejść. Jutro jadę trasę 100km w jedną stronę i trochę się obawiam....... :(

 

Pozdrawiam i niech visca będą wieczne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiatrak jeśli o cos ociera to chyba łatwo zauważyć o co?

O obudowę chłodnicy?

O samą chłodnicę?

 

 

I jedno i drugie jest mało prawdopodobne.

A może typ go odwrotnie przykręcił???

 

Ja bym raczej posłuchał czy te dźwięki nie dobiegają z visca?

Może to jakiś szmelc. < się zaciera >

 

A wiatrak jak ma wszystkie łopaty to bym zostawił.

Weź ręką za wiatrak i pokręć. Czy czuć wtedy , że ociera?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No już sam nie wiem co robić. Jak kręcisz samemu albo silnik jest na wolnych obrotach to nie obciera. Jak go mocno przygazujesz i wejdzie na duże obroty to wtedy gdzieś obciera i to nie zawsze.

Mechanik powiedział, że to wina wiatraka. Wygląda to mniej więcej tak, jakby była tzw. "ósemka".

 

Wiatrak ma wszystkie śmigła.

 

Muszę znaleźć jakieś zdjęcie i zobaczyć czy czasem odwrotnie tego nie założył.

Opublikowano

Byłem zobaczyć i wiatrak jest dobrze założony (wieje na silnik), ale brak jednej łopatki, więc muszę kupić.

Nie wiem już jak do tego podejść. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :( :( :( :( :(

Kupię wiatrak, każe mu wymienić i nie wyjdę dopóki konkretnie nie zrobi.

 

W przyszłym tygodniu będę coś wiedział to się odezwę. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to chętnie poczytam.

Dyzio255 bardzo dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli brak łopatki to radzę nie jeździć do czsu wymiany. < może się rozlecieć>

No i to jest przyczyna drgań. :cool2:

I pewnie ten majster go połamał. < spadł mu lub go wygiał przy wymontowaniu.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Odebrałem samochód i na drugi dzień poczułem drgania. Powkręcałem go na obroty i usłyszałem, że gdzieś obciera i od razu do niego podjechałem. Powiedział, że wiatrak jest "luźny" i się wygina (diagnoza zajęła mu jakiś czas) i trzeba wymienić. Ja mu uwierzyłem i nawet tam nie zajrzałem. Łopatki nigdzie nie ma.

Dziwna sprawa..... może mnie oszukał, ale w sumie mógł od razu powiedzieć że brakuje jednej łopatki. Może wtedy jeszcze była.....

Jutro muszę jechać 100km. Pojadę pomału i musi wytrzymać bo normalnie się już chyba załamię jak mi coś jeszcze poniszczy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to będzie trasa to ja bym wykręcił wiatrak.

Upałów nie ma a w trasie chłodzenie jest dobre.

Nic mu się nie stanie bez wiatraka..

Ale w korku może być gorzej. < chyba , że masz sprawny wiatrak elektryczny to raczej on da radę >

Obserwuj wskaźnik temperatury.

 

Ale jak się wiatrak rozleci na wysokich obrotach to może < ale nie musi > narobić bałaganu.

 

Nie dociskaj gazu. Ale i tak wirnik pompy może to odczuć.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.