Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w opisie zamiezam kupis na dniach owe autko wsumie to mam 2 do wyboru

http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/BMW/5_Serie/12662254/bmw_5_serie_530_d_exe_aut_m5_uitg._navi_xeno_blauw_metallic.html?resultset=119351098;referrer=resultaten;opnieuwZoeken=categoryId%3D1%3Bwhitelabel%3D%3Bvalues%3D1%3Boptie_LINKEDTOEVENT%3Dnee%3Boptie_ADAUTOBEDRIJF%3Dja%3Bmerk%3DBMW%3Bmodel%3D5-Serie%3BmodelToevoeging%3D%3BcarrosserieId%3D4%3BbrandstofId%3D3%3Baccessoire5%3Dja%3BbasiskleurId%3D%3Bvraagprijs_van%3D9000%3Bvraagprijs_tot%3D15000%3Bbouwjaar_van%3D2002%3Bbouwjaar_tot%3D2003%3Bkilometer_van%3D%3Bkilometer_tot%3D%3Bcilinderinhoud_van%3D%3Bcilinderinhoud_tot%3D%3BextraOpties%3Dja%3Boptie_MERKDEALER%3Dja%3Boptie_UNIDEALER%3Dja%3Boptie_PARTICULIER%3Dja%3Bgarantie%3D%3Bage%3D%3BsortBy%3DplaatsingsDatum%3Bpostcode%3D%3Bstraal%3D%3Bsubmit.x%3D33%3Bsubmit.y%3D3%3Bsubmit%3Dzoek%3Bresultset%3D119351098%3Bstart%3D0%3BcategoryId%3D1;whitelabel=

spory ten link i drugie

http://autotelegraaf.nl/occasion/kopen/BMW/5_Serie/12271223/bmw_5_serie_530d_steptronic_automaat_executive_zwart_metallic.html?resultset=119351098;referrer=resultaten;opnieuwZoeken=categoryId%3D1%3Bwhitelabel%3D%3Bvalues%3D1%3Boptie_LINKEDTOEVENT%3Dnee%3Boptie_ADAUTOBEDRIJF%3Dja%3Bmerk%3DBMW%3Bmodel%3D5-Serie%3BmodelToevoeging%3D%3BcarrosserieId%3D4%3BbrandstofId%3D3%3Baccessoire5%3Dja%3BbasiskleurId%3D%3Bvraagprijs_van%3D9000%3Bvraagprijs_tot%3D15000%3Bbouwjaar_van%3D2002%3Bbouwjaar_tot%3D2003%3Bkilometer_van%3D%3Bkilometer_tot%3D%3Bcilinderinhoud_van%3D%3Bcilinderinhoud_tot%3D%3BextraOpties%3Dja%3Boptie_MERKDEALER%3Dja%3Boptie_UNIDEALER%3Dja%3Boptie_PARTICULIER%3Dja%3Bgarantie%3D%3Bage%3D%3BsortBy%3DplaatsingsDatum%3Bpostcode%3D%3Bstraal%3D%3Bsubmit.x%3D33%3Bsubmit.y%3D3%3Bsubmit%3Dzoek%3Bresultset%3D119351098%3Bstart%3D0%3BcategoryId%3D1;whitelabel=

oba sa 530 i automat naczytałem sie ostatnio o automacie i ponoc jest strasznie wadliwy ,jesli jest na forum posiadacz takiego cacka z tym silnikiem to bardzo prosze o informacje jak to wyglada faktycznie i co powinienem sprawdzac przy zakupie

dodam ze auta stoja w salonie i sa sewrisowane

Opublikowano

mnie bardziej się podoba drugi. Przebieg nie"żeniony", tapicerka ok.

Nie słuchaj bzdur o automatach, negatywne wypowiedzi pochodzą głównie od tych co albo nie potrafią jeździć automatami, albo nigdy nie mieli z automatami do czynienia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a bo Ty pewnie wiesz wszystko o automatach w e39 530dA...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
hehe, aleś sie Biotit popisał z tą wypowiedzią o automatach, nie ma co... od razu widac ze nie masz zielonego pojęcia o temacie. Co do automatów to jest taki jeden baardzo długi wątek, polecam jego lekturę. No i ważne jest ze inna skrzynia w dieslach inna w dużych silnikach benzynowych.
Konrad
Opublikowano
hehe, aleś sie Biotit popisał z tą wypowiedzią o automatach, nie ma co... od razu widac ze nie masz zielonego pojęcia o temacie. Co do automatów to jest taki jeden baardzo długi wątek, polecam jego lekturę. No i ważne jest ze inna skrzynia w dieslach inna w dużych silnikach benzynowych.

 

 

Trzeba pamietac ze przewaznie pisza osoby ktorym te skrzynie padaja.

 

Jesli tak samo byscie to odnosili to wszystich wypowiedzi w dzialach technicznych, to wyszlo by ze nie ma czesci w BMW ktore jest ok i nie jest niewypalem.

 

Moze skrzynie nie sa najbardziej udane pod wzgledem wytrzymalosci na katownie, ale nie ma szalu ze padaja wszystkim jak muchy.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

To są porównywalne auta

Ja wybrałbym 2 propozycje.

To jest Twoja decyzja, Ty będziesz jeździł a

automaty przy normalnej jeździe nie są jakoś nadzwyczajnie awaryjne

Opublikowano
hehe, aleś sie Biotit popisał z tą wypowiedzią o automatach, nie ma co... od razu widac ze nie masz zielonego pojęcia o temacie. Co do automatów to jest taki jeden baardzo długi wątek, polecam jego lekturę. No i ważne jest ze inna skrzynia w dieslach inna w dużych silnikach benzynowych.

 

jak jesteś taki mądrala , co Innych pouczasz to napisz co wiesz o automatach z autopsji, a nie co Inni piszą :nienie:

Poza tym pisz na temat, Kolega prosi o radę, więc temu służy ten post. Mam nadzieję, że czegoś się nauczyłeś

Opublikowano

osobiście, to ta ciemniejsza mi się bardziej podoba... to kwestia gustu i wybór należy do Ciebie.

 

Co do automatów, to wiadomo, że nie jest to samochód dla osób z "zacięciu sportowym" czyli do normalnej jazdy.

Podstawa to wymiana oleju i filtra ja uważam, że co 60kkm - wydłuża żywotnośc np...

no i jazda próbna konieczna. Jeśli nie miałeś do czynienia z automatami, to z pewnością ciekawe info znajdziesz na:

 

http://www.automat.pl/news.php

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzieki za rady chłopaki doceniam to i chyba zdecyduje sie na automata!

co do katowania to zajechałem juz moja e36 2 24v viec mi przesło spróbuje nie zajechac tego.

a co ze strony technicznej na co patzec przy zakupie?

napewno udam sie do serwisu bmw ale to mnie bedzie sporo kosztowac,na co moge sam popatrzec?

Opublikowano

Co do Automatow to nawet w tak krotkim temacie zdania sa podzielone , kazdy wie swoje i liczy ze bedzie wszystko gralo , oczywiście jeżeli sie liczy z odpowiednim egzemplarzem ,

 

I - bardzo efektywnie wyglada

II- jasny środek wrażliwy na niektóre części ubioru jak dżins sztruks barwiony

 

jak bym miał do wyboru wymienić kolo dwu masowe i komplet sprzęgła to wybrał bym zdecydowanie naprawę ASB i cieszył bym się frajda z pięknej pracy przełożeń skrzyni GM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie widze nic zdroznego w sytuacji, gdy zwracana jest uwaga potencjalnego zainteresowanemu na temat przypadlosci skrzyni w e39 530dA - skrzynia w tym modelu wozi bardzo komfortowo, ale w stosunku do bezawaryjnosci jest b. slabo

 

nie piszcie, ze to jakies wyjatkowe sytuacje kiedy skrzynie te padaja, po tym jak mi padla posiadlem dosc duza wiedze na temat jakosci tego mechanizmu i zapewniam wszystkich niedowiarkow, ze nie sa to sytuacje odosobnione, poza tym bmw posrednio przyznalo sie do wtopy w tym zakresie

 

pol biedy, kiedy skrzynia padnie i trafisz na warsztat, ktory wie jak ja naprawic, ja poczatkowo trafilem na partaczy, z ktorymi musialem sie procesowac i nota bene niedawno wygralem

 

kola dwumasowe i skprzeglo to jednak temat bardziej ogarniety przez rodzimych "fachowcow"

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem, ta pierwsza ładnie się prezentuje, ale druga ma drewno a nie jakieś cos...to chyba aluminium... Ale pewnie mam spaczony gust bo lubie ciemne drewno i czarna skórę, hehe. Pozdro
Opublikowano
.....................

 

pol biedy, kiedy skrzynia padnie i trafisz na warsztat, ktory wie jak ja naprawic, ja poczatkowo trafilem na partaczy, z ktorymi musialem sie procesowac i nota bene niedawno wygralem

 

kola dwumasowe i skprzeglo to jednak temat bardziej ogarniety przez rodzimych "fachowcow"

Hej,

wyrownali straty moralne tez ?

 

 

co do skrzyń ASB to moja zdecydowanie lepiej chodzi jak w E60 , ale oczywiście kwestia wartości adaptacyjnych*

ten kto przechodził przez lekturę ASB GM wie jak obchodzić sie z tematem i ma przepis jak zaradzić uszkodzeniu.

Opublikowano
hehe, aleś sie Biotit popisał z tą wypowiedzią o automatach, nie ma co... od razu widac ze nie masz zielonego pojęcia o temacie. Co do automatów to jest taki jeden baardzo długi wątek, polecam jego lekturę. No i ważne jest ze inna skrzynia w dieslach inna w dużych silnikach benzynowych.

 

 

Trzeba pamietac ze przewaznie pisza osoby ktorym te skrzynie padaja.

 

Jesli tak samo byscie to odnosili to wszystich wypowiedzi w dzialach technicznych, to wyszlo by ze nie ma czesci w BMW ktore jest ok i nie jest niewypalem.

 

Moze skrzynie nie sa najbardziej udane pod wzgledem wytrzymalosci na katownie, ale nie ma szalu ze padaja wszystkim jak muchy.

 

Moje zdanie jest takie, jeżeli te skrzynie byłyby naprawdę szajsem BMW by je bardzo szybko wycofało. Kupiłem używanego diesla w automacie pomimo krytyki ludzi na temat używanych diesel i jeszcze w automacie - mnie się podoba:

1. Każde auto katowane czy to benzyna w manualu czy w automacie czy diesel również w auto czy też manualu jak będzie katowane to nawet 100 tyś nie nakręci. Kupując używany samochód potrzeba liczyć się ze wszystkim,

2. moje auto ma 8 lat i przebieg 218 tys więc wszystko jest w nim możliwe ( wolę odpukać) mam ją 2 miesiące i już ponad 6 tys zrobiła i tylko wymienilem materialy eksploatacyjne.

3. liczę się z kosztami naprawy jak padnie skrzynia wyłożę 4 tyś i ją naprawię przecież to auto ma prawo się zepsuć chyba 

4. Jazda tym modelem to poezja jest to moje drugie e39 i 3 BMW serii 5 i wiem że będzie ta marka na zawsze ze mną związana. Wszystkie inne marki pozostają daleko w tyle.

5. Wszystkimi BMW łącznie zrobiłem jakieś 250 tyś km (usterki: wymiana uszczelki pod głowicą w e34 ponieważ zatarło mi się visko a reszta to same materiały eksploatacyjne), a łącznie na moim koncie jest jakieś 500 tys km i żaden z samochodów nie dawał mi tyle frajdy z jazdy co BMW a były różne e30, e36, e46, x3,  , a były też inne marki VW, Nissan, Opel, Renault, Mercedes, Fiat, Ford, Audi, Chrysler itd itd.

Więc opinie o automatach GM wsadź między książki na półce.

Ci co piszę ze im umarły automaty to nie przyznają się że lecieli na tempomacie 150 km autostradą non stop 170 – 200 km/h

Żadna skrzynia tego nie wytrzyma 

 

A co do twojego kolego Pytania który model wybrać to: bierz tą czarną :)

brokat_
Opublikowano
]..........

 

 

Moje zdanie jest takie,naprawię przecież to auto ma prawo się zepsuć chyba 

Ci co piszę ze im umarły automaty to nie przyznają się że lecieli na tempomacie 150 km autostradą non stop 170 – 200 km/h

Żadna skrzynia tego nie wytrzyma .............

 

sytuacja jest sporna gdyż podczas jazdy Olej w skrzyni jest chlodzony , to czy jedzie sie 150km/ czy 180km/h przez 100-150km nie ma większego wpływu na uszkodzenie skrzyni , bardziej prawdopodobne może być iz poprzez osiąganie Vmax na długich odcinkach to może mieć drastyczny wpływ na uszkodzenie skrzyni , zaleca sie również postoje ca 30 min w odstępach 300km , jeżeli wykorzystuje się więcej jak ~80% możliwości jednostki napędowej , ponadto ASB bardzo dobrze radzą sobie z prędkościami w granicach 200km/h , a już prędkości rzędu 150-170 km/h to optymalna praca silnika na dłuższym odcinku o ile system chłodzenia jest sprawny.

Tak długo jak jednostka ma optymalna temperaturę pracy tak długo może być w ruchu , to samo tyczy sie ASB , 3.0dA ma Vmax 228km/h , wiec nie widzę tu problemu przejechać sie parę km w granicach możliwości jednostki 3.0d, a nie jestem w stanie uwierzyć w średnia prędkość 200km/h na odcinku 200km nawet w DE nie jest to możliwe no chyba ze kierowca nie liczy sie z innymi uczestnikami ruchu drogowego, wiec tym samym uszkodzenie skrzyni poprzez nadmierna prędkość można wykluczyć* ale nie uznawać za nie wykonalne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Hej,

wyrownali straty moralne tez ?

 

 

zadoscuczynienie jest godziwe :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

co do skrzyni to jestem juz przekonany!dzieki wam!!

a co jesli chodzi o zam zakup co moge sam sprawdzic i co z testem zegarow?

za wiele to pewnie nie da ale chce wziasc goscia na 'huki'ze sie znam to moze nic mi nie bedzie sciemniał.

dobre co!hehe

Opublikowano
]..........

 

 

Moje zdanie jest takie,naprawię przecież to auto ma prawo się zepsuć chyba 

Ci co piszę ze im umarły automaty to nie przyznają się że lecieli na tempomacie 150 km autostradą non stop 170 – 200 km/h

Żadna skrzynia tego nie wytrzyma .............

 

sytuacja jest sporna gdyż podczas jazdy Olej w skrzyni jest chlodzony , to czy jedzie sie 150km/ czy 180km/h przez 100-150km nie ma większego wpływu na uszkodzenie skrzyni , bardziej prawdopodobne może być iz poprzez osiąganie Vmax na długich odcinkach to może mieć drastyczny wpływ na uszkodzenie skrzyni , zaleca sie również postoje ca 30 min w odstępach 300km , jeżeli wykorzystuje się więcej jak ~80% możliwości jednostki napędowej , ponadto ASB bardzo dobrze radzą sobie z prędkościami w granicach 200km/h , a już prędkości rzędu 150-170 km/h to optymalna praca silnika na dłuższym odcinku o ile system chłodzenia jest sprawny.

Tak długo jak jednostka ma optymalna temperaturę pracy tak długo może być w ruchu , to samo tyczy sie ASB , 3.0dA ma Vmax 228km/h , wiec nie widzę tu problemu przejechać sie parę km w granicach możliwości jednostki 3.0d, a nie jestem w stanie uwierzyć w średnia prędkość 200km/h na odcinku 200km nawet w DE nie jest to możliwe no chyba ze kierowca nie liczy sie z innymi uczestnikami ruchu drogowego, wiec tym samym uszkodzenie skrzyni poprzez nadmierna prędkość można wykluczyć* ale nie uznawać za nie wykonalne.

 

Co prawda to prawda powinnienem jeszcze dopisac katowanie zimnej skrzyni jazda non stop na sport, ostre ruszanie ze swiatel itp. Uszkodzona skrzynia to wina poprzedniego wlasciciela. Moj GM byl naprawiany dopiero zorientowalem sie u Palki poniewaz mialem jasny olej a nie czerwony. Być moze to wina haka w aucie slyszalem opinie ze automaty nie lubia przyczep.

 

Co sprawdzic w BMW przed zakupem:

- temperatura silnika powinna stac rowniutku w pinie nie 1mm w lewi lub prawo

- automat powinnien ladnie lekko zmieniac biegi bez mocnych szarpniec

- powinnien nie kopcic

- zero wyciekow

- odpowiednie odstepy pomiedzy elementami blacharskimi

- powinna ladnie sie prowadzic

- nie za mocno wytarte uszczelki od str kierowcy to samo z fotelami

- i zero stukow w zawieszeniu jak cos sie tlucze to zbijaj z ceny

 

Pozdrawiam

brokat_
Opublikowano
]..........

 

 

Moje zdanie jest takie,naprawię przecież to auto ma prawo się zepsuć chyba 

Ci co piszę ze im umarły automaty to nie przyznają się że lecieli na tempomacie 150 km autostradą non stop 170 – 200 km/h

Żadna skrzynia tego nie wytrzyma .............

 

sytuacja jest sporna gdyż podczas jazdy Olej w skrzyni jest chlodzony , to czy jedzie sie 150km/ czy 180km/h przez 100-150km nie ma większego wpływu na uszkodzenie skrzyni , bardziej prawdopodobne może być iz poprzez osiąganie Vmax na długich odcinkach to może mieć drastyczny wpływ na uszkodzenie skrzyni , zaleca sie również postoje ca 30 min w odstępach 300km , jeżeli wykorzystuje się więcej jak ~80% możliwości jednostki napędowej , ponadto ASB bardzo dobrze radzą sobie z prędkościami w granicach 200km/h , a już prędkości rzędu 150-170 km/h to optymalna praca silnika na dłuższym odcinku o ile system chłodzenia jest sprawny.

Tak długo jak jednostka ma optymalna temperaturę pracy tak długo może być w ruchu , to samo tyczy sie ASB , 3.0dA ma Vmax 228km/h , wiec nie widzę tu problemu przejechać sie parę km w granicach możliwości jednostki 3.0d, a nie jestem w stanie uwierzyć w średnia prędkość 200km/h na odcinku 200km nawet w DE nie jest to możliwe no chyba ze kierowca nie liczy sie z innymi uczestnikami ruchu drogowego, wiec tym samym uszkodzenie skrzyni poprzez nadmierna prędkość można wykluczyć* ale nie uznawać za nie wykonalne.

 

Co prawda to prawda powinnienem jeszcze dopisac katowanie zimnej skrzyni jazda non stop na sport, ostre ruszanie ze swiatel itp. Uszkodzona skrzynia to wina poprzedniego wlasciciela. Moj GM byl naprawiany dopiero zorientowalem sie u Palki poniewaz mialem jasny olej a nie czerwony. Być moze to wina haka w aucie slyszalem opinie ze automaty nie lubia przyczep.

 

Co sprawdzic w BMW przed zakupem:

- temperatura silnika powinna stac rowniutku w pionie nie 1mm w lewo lub prawo

- automat powinnien ladnie lekko zmieniac biegi bez mocnych szarpniec

- powinnien nie kopcic

- zero wyciekow

- odpowiednie odstepy pomiedzy elementami blacharskimi

- powinna ladnie sie prowadzic bez sciagania itp

- nie za mocno wytarte uszczelki od str kierowcy to samo z fotelami

- i zero stukow w zawieszeniu jak cos sie tlucze to zbijaj z ceny

 

Pozdrawiam

brokat_
Opublikowano
co do skrzyni to jestem juz przekonany!dzieki wam!!

a co jesli chodzi o zam zakup co moge sam sprawdzic i co z testem zegarow?

za wiele to pewnie nie da ale chce wziasc goscia na 'huki'ze sie znam to moze nic mi nie bedzie sciemniał.

dobre co!hehe

 

na chuki to wez go do ASO ale jezeli sie okaze ze wszystko sie zgadza to raczej karty masz nie ciekawe jezeli chodzi o stan platnosci

 

Add

jezeli chodzi o prace skrzyni to jest jedno Ale Adaptacjia by wykluczyc wszystkie watki trzeba by bylo pojezdzic okolo 50km autostrada miasto tryb mieszany

Opublikowano

wiem ceni sie ale tu tak jest a na dodatek płaci sie podatek od

diezel,benzyna

waga

rocznik

do tego ubezp 60 eur.mies

i co najsmieszniejsze podatek od jezdzenia za to auto akurat 370eur.na kwartal niezle co!!!

Opublikowano
ja place 460 €podatek od tak zwanego posiadania bo podatek drogowy jest w Paliwie, jak bys wykazywał zainteresowanie wersji kombi to zapraszam na PM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.