Skocz do zawartości

2l skrzynia szarpie przy ruszaniu 5hp18


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam od jakichs dwuch dni zaboserwowalem dziwna sprawe a mianowice .Po zatrzymaniu sie na swiatlach (silnik byl nagrzany) gdy chialem ruszyc dodalem lekko gazy a bunia nic , obroty tylko poszly do gory i po jakichs 4, 5 sec autem szarpnelo i juz dalej jechalo normalnie . Szarpniecei bylo delikaten wiec sie nie przejolem ale ta sprawa zaczela sie powtarzac czesciej . Dzisiaj to juz mi nawet mocno szarpnelo prawie sie zatrzymalem i troszke gwaltowniej dodoalem gazu wtdy zaczela mi kangurkowac i pozniej juz jechala normalnie . Bylem u mechanika od skrzyni automatycznych ale ona powiedzial ze zmiana olej nic nie da a tylko pogorszyc moze ( olej nie byl prawdopodobie zmieniany nigdy , a przynajmniej od bardzo dawna ). Co to moze byc?? czy to moga byc jakies bledy w komputerze , czy to jakas mechaniczna usterka ??? poroblem zdarzyl mi sie jakies 5,6 razy i to podczas rusznia a tak to skrzynia aldnie zmienia biegi
Opublikowano (edytowane)
ostatnimi czasy zauważyłem podobną "usterke"?. Przy zmianie z D np. na R jest pukniecie z tylu auta , te puknięcie często sie powtarza przy kick downie i gdy silnik ma ok 2000obr i wrzuca wyższy bieg na ok 1700obr szczególnie z górki z załadowanym autem.Nie dzieje się tak co każdą zmianę , ale jest to denerwujące. Nie kumam . Zastanawiam sie właśnie czy wymienić olej :/. Skrzynia 5hp18 . Sie zdenerwuje to wywale ta skrzynie włoże 4.0 i manuala :mad2: . Auto z konca 93roku 3.0 V8 , 217 tys przebiegu. Edytowane przez HeRz
SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano
Naisz coś więcej - który rocznik,ile masz przebiegu, od jakiego przebiegu masz ten samochód. Ja mam trzeci automat i jestem zwolennikem zmieniania oleju ( razem z filtrem!). Słyszałem że są tacy co zrobili bez wymiany 600tkm, ale najczęściej jeśli się nie wymienia to po 200- 250tkm jest awaria. Producent nie zaleca wymian, ale według wszystkich producentów samochód po 150 - 200tkm powinien iść na szrot. Mówienie że wymiana zaszkodzi jest nieprawdą - jak masz awarię to czy wymienisz czy nie i tak będzie źle.
Opublikowano
Nikt, nawet najlepszy specjalista od ASB nie postawi diagnozy takiej na 100% co to może być, jeżeli skrzyni nie rozbierze. Jedno jest pewne, początek końca skrzyni i być może duże wydatki. Niestety to co Ci się przytrafiło samo nie ustąpi. Może być tylko gorzej. Miałem kiedyś sytuację z przeciąganiem zmiany biegów z 3 na 4, olałem sprawe i skrzynia się dosłownie rozsypała, nie było co remontować całość do wymiany. Tak więc nie zwlekaj, może jeszcze da się ją uratować w miare niewielkim kosztem.
Opublikowano
a wiec bunie mam od niespelna roku p, przebiegu ma 290tksm . sam zrobile nia moze z 10 ts nie wiecej. jest to 2l 24v i posiada instalacje gazowa ( ztych prostrzuych 1lub 2 generacja ) Dzisiaj jezdzilem i sytuacja z szarpnieceim powturzyla mi sie 2 raz a mianowice szarpanie wyglada tak jakbym w manualu przy ruszaniu za szybko pusicil sprzeglo . Dzisiaj jechalem spokojnie i gdy wyczulem ze nieche ruszyc to wcisnalem na maxa hamulec i odpuscilem i wtedy ruszyl w miare plynnie . Moze to nie jest wina skrzyni ???
Opublikowano
jest to 2l 24v i posiada instalacje gazowa ( ztych prostrzuych 1lub 2 generacja )

z tego co słyszałem to te proste instalacje mogą doprowadzać skrzynie do świranctwa...

Gdzieś na forum było o prostych inst.gazowych z automatem..

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
panowie a moze to nie skrzynia . Nie znam sie zupelnie . , to moj pierwszy automat . Poradzcie cos .Specjalista od automatow powidzial mi ze jezlei to , skrzynia to wymiana oleju nic nie pomorze , a jedynie w kolejne koszta popadne . Reperowac skrzynie tez nie ma snesu , gdyz taniej wyjdzie kupic druga.Jezeli jednak to nie jest skrzynia to co to moze byc ?????Orientowalem sie juz i zmiana skrzyni wyniesie mnie jakies 1400 zł ze wszystki .ale zastanwaiam sie powaznie czy nie sprzedac bunia :(
Opublikowano

lukasz9022 zmien mechanika bo cie robi w jajo. objawy twojej skrzyni wskazuja, ze w skrzyni jest malo oleju. sam mialem identycznie: przy ruszaniu gaz a auto stoi i za pare sek lekkie szarpniecie. okazalo sie, ze mialem lekki wyciek. skoro piszesz, ze olej nie byl zmieniany nigdy to pierwsze co sie robi to wlasnie zmiana oleju! mechanik gada glupoty, ze to zaszkodzi skrzyni, olej go i idz do innego i powiedz, ze chcesz zmienic olej, filr i uszczelke w skrzyni.

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=33255&highlight=5hp18

tu masz linka, w ktorym przeczytasz jak dobrac olej (bo sa dwa rodzaje, ale na 90% bedziesz mial Dexron III).

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
duzo sie naczytalem i popytalem mechnikow to mowia ze zmiana oleju moze jedynie przyspieszyc koniec skrzyni . wiec troche boje sie tego ruszac . Mowia ze w starych samochodach to oleju juz sie nie zmienia bo skrzynia padnie po jakichs 10 tkm . sam nie wiem co robic
Opublikowano

ehhh. twoja sprawa, ja ci napisalem co zrobic. napisalem ci takze, zebys zmienil mechanikow. nie zmienia sie w starych samochodach, nie zmienia sie w nowych to w jakich sie zmienia? :)

moj bumier ma przejechane licznikowo 195tys km ale na bank byl krecony wiec zakladam cos kolo 250tys. zmienialem olej w skrzyni i wiesz co - skrzynia dalej swietnie dziala. w skrzyni 5PH18 zmienia sie olej tym bardziej, jak nie byl zmieniany bo jest przepalony, zabrudzony i jest go u ciebie malo.

skoro skrzynia nie przelaczyla ci sie w tryb awaryjny to znaczy, ze nic powaznego sie nie stalo. dalem ci wczesniej link to poczytaj caly tamten watek. masz typowe objawy braku oleju w skrzyni. jazda w takim stanie jaki masz teraz na pewno bardziej jej zaszkodzi niz zmiana oleju.

 

http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
duzo sie naczytalem i popytalem mechnikow to mowia ze zmiana oleju moze jedynie przyspieszyc koniec skrzyni . wiec troche boje sie tego ruszac . Mowia ze w starych samochodach to oleju juz sie nie zmienia bo skrzynia padnie po jakichs 10 tkm . sam nie wiem co robic

 

Skad Ty tych mechanikow bierzesz???

aaaaa pewnie Twoj mechanik mowi ze nowy olej wypluka NAGARY, ktore sa w skrzyni i sie rozcieknie ;D

Deacon juz wszystko napisal w tym temacie.

a) nie wymieniaj oleju, jezdzij.... za kilka tygodni otworz temat "skrzynia padla co zrobic", wtedy dostaniesz info, zeby sobie naprawic ta lub kupic nowa. porzadny serwis wezmie 3-4 klocki.

b) wymien olej i filtr i uszczelke zrob to porzadnie. koszt ze 300 pln i ciesz sie sprawna skrzynia

Wybor oczywiscie! nalezy do Ciebie

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
duzo sie naczytalem i popytalem mechnikow to mowia ze zmiana oleju moze jedynie przyspieszyc koniec skrzyni . wiec troche boje sie tego ruszac . Mowia ze w starych samochodach to oleju juz sie nie zmienia bo skrzynia padnie po jakichs 10 tkm . sam nie wiem co robic

 

Witam! Sam mam skrzynię 5HP18 czyli A5s310z z czarną tabliczką. Samochód z 93r.z inst. gaz. I generacji (ze śrubą reg. na wężu gum. i bez komputera) i mówię Ci że co 3 lata zmieniam olej w automacie. Niedawno właśnie zmieniałem. Tu masz zdjęcie z wymiany: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2970edcfa569cfe3.html

 

i nie jestem fachowcem ale z własnego doświadczenia mogę Ci dać kilka rad:

 

- Olej Febi ( klasa Dexron II) - półsyntetyk 25zł/litr a weszło około 4,5 litra. = 125zł (Dexron III jest za rzadki i jest zły)

- Filtr Febi o numerze 11675 - ok.90zł

- uszczelka gumowa pod filtr - ok.20zł

Mój samochód ma już 340 tys.km i olej w automacie dalej będę wymieniał bo łagodniej wrzuca biegi i wiem że robię słusznie.

Opublikowano
no i chyba juz nie zmienie oleju . Dzisiaj ledwo dojechalem do domu . Najpierw niechciala ruszyc z miejsca ( obroty szlu a bunia stala) a potem juz zaczela sie swiecic kontrolaka (!) i po wszystkiemu jest. .Jakos poczekalem i ruszylem .Bunia huczala glosno ale ruszyla , bylo slychac ze nie zmienia biegow jechalem chyba na 2 . i taki to koniec:(
Opublikowano
pisalem ci zmien olej to nie sluchales to teraz masz. pewnie oleju jest juz tak malo, ze skrzynia wlaczyla tryb awaryjny bo smarowania nie ma. ja bym jednak zmienil olej, moze uda sie ja uratowac. teraz nic nie tracisz. albo przynajmniej dolej oleju na maxa i zobaczysz co sie bedzie dzialo. jak bedzie poprawa to zmieniaj caly olej.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
bede zamawial druga skrzynie tylko powiedzcie mi czy to napewno 5hp18 do mojej buni e34 2l 24v 91r

 

Zobacz jaka teraz masz i kup taka sama :X

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano
bede zamawial druga skrzynie tylko powiedzcie mi czy to napewno 5hp18 do mojej buni e34 2l 24v 91r

 

Ja bym na Twoim miejscu dał jeszcze jej szansę i nalał oleju. Nie chce mi się wierzyć,że już padła na amen. Ja też kilka razy wprowadziłem nie chcący skrzynię w stan awaryjny (wtedy jest tylko jakiś wyższy bieg ... 2ka lub 3 ka, nie wiem ale strasznie szarpie jak zmienia się z D,N na R!). Dwa razy na tej samej wyrwie w tym samym miejscu na szosie - wpadł w dziurę i przeszedł w Tryb awaryjny a ze trzy razy przez moją młodzieńczą (jeszcze kiedyś )głupotę - robłem bączki na śniegu.

 

Ale potem wyłączyłem silnik na ok 3 minuty, włączyłem i wszystko powróciło.

 

A o nagar i opiłki się nie martw, one i tak są "przyklejone" do małych magnesików na dnie pokrywy skrzyni. Także one i tak nie wędrują między trybami.

 

Ps: stosuję już nie pierwszy raz Febi (Dexron II) zgodnie z zaleceniami stacji obsługi i jest na prawdę Super. Olej Castol czy Mobil ATF jest gorszy. Takie są opinie wśród fachowców.

Opublikowano

nie no ja juz sily nie mam. zamow nowa skrzynie. zamow tez nowy silnik, siedzenia tez sobie nowe zamow bo stare wysiedziane.

 

chlopie, mowia ci wszyscy zmien olej w skrzyni a ty dalej swoje!!!!

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
panowie powiedzcie mi a jak to jest z tymi olejami dextronII czy III mam lac .bo juz glupieje . jedni pisza II inni III .Moze mi ktos sensownie napisac od czego zalezy dobor oleju i jaki konkretnie jest do mojej buni
Opublikowano
panowie powiedzcie mi a jak to jest z tymi olejami dextronII czy III mam lac .bo juz glupieje . jedni pisza II inni III .Moze mi ktos sensownie napisac od czego zalezy dobor oleju i jaki konkretnie jest do mojej buni
Opublikowano
wlazisz pod auto, sciagasz oslone ze skrzyni, spisujesz z tabliczki wszystko i w linkach, ktore juz ci podawalismy masz tabelke, ktory olej. ale jak pisales, ze masz czarna tabliczke to bedzie Dexron III ale sprawdz jeszcze dokladnie.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
Ja zmieniałem w 2007 na Dexron II i zmienia dobrze, z materiałów które znalazłem wynika że II, zresztą z tego co znalazłem o samych normach to norma Dexron III jest nowsza - na początku lat 90-tych jej nie było.
Opublikowano

Po pierwsze z Febi nawet nie ma Dexron III tylko jest II.

 

Po drugie Febi jest specjalny do automatu dla BMW

 

Po trzecie nasze skrzynie mają ponad 300 tys. i rzadki Dexron III - syntetyk będzie "chlupał" i skrzynia może głupieć. Ten Olej jaki ja polecam jest idealny i przewyższa inne oleje tej klasy wśród swojej konkurencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.