Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
fotki sie bardzo przydaly dzieki ;) a ty czym smarowales ta uszczelke? bo ja silikonem w spray z Wurtha'a i teraz mam ten sztyft jeszcze to moze przesmaruje? normalnie tylko z zewnatrz po gumie? czy styki s karoseria tez spryskales?
  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wysmarowałem wszystko czyli całą uszczelkę ze wszystkich możliwych stron i na przednich drzwiach karoserię która przylega do tej gumy. Za pierwszym podejściem użyłem K2 silikon w sprayu ale jest do bani jeśli chodzi o uszczelki.

Nie chciało mi się bawić więc kupiłem takie cuś nie w sprayu: http://rajbert.pl/image.php?f=upload/gal-91f64fe7820546b0d3c7601e7391501d.jpg&w=650,400&wm=1 i świetnie się trzyma na uszczelkach, "ujędrniło" moje, przesmarowałem wszystkie, łącznie z bagażnikiem i pod maską.

 

Generalnie chyba coś w sztyfcie bardziej stałego lepiej osiada na uszczelce.

Opublikowano

Ja zamówiłem stąd: http://sklep.auto-voll.pl/83290434684-oryginal-bmw.html

Jutro przyjdzie, więc zobaczę co i jak. Kupiłem też od kolesia na allegro bo szybciej doszło, dość rzadkie cuś barwy jasnożółtej powiedzmy?

 

Jaki płyn do wspomagania polecacie tak ogółem? Mobil 1 ATF220 Dexron II będzie dobry jeśli mam obecnie płyn barwy czerwonej? (A raczej miałem, bo w warsztacie mi przekombinowali i dolali wuj wie czego, zrobiła się brązowo żółta kupa, która jest bladoczerwona na białym papierze i po dolaniu lubrizolu z allegro na gorącym silniku piszczy jeszcze bardziej... więc muszę zrobić porządek najpierw z płynem a potem z piskami, na zimnym przynajmniej cisza)

Opublikowano
ATF czerwony, mocno spracowany będzie brązowawy. Umoczyć kawałek białego papieru i powinien się zabarwić na czerwony odcień.
Opublikowano
Ja na poczatku tez myslalem ze mam pomaranczowy, wzialem strzykawke, odciagnalem troche i pod swiatlo. Barwa wyszla czerwona.
Opublikowano

Przyłączam się do pytania ile wchodzi płynu do układu z dynamic drive? Chodzi mi o płyn chf11s

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Tak, podobno sama konstrukcja się nieco różni w różnych modelach, u mnie to taki gruby zielony "oring" który siedzi w gumie a w nim siedzi drążek kierowniczy.

http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/186852_x800.jpg o to biega, tylko fotki wewnątrz auta nie znalazłem na szybko

 

 

A u mnie z piskami nie wygrałem, do tej pory zrobiłem:

- smarowanie gum pod pedałami

- wymiana oleju ATF (układ przepłukany litrem płynu i dopiero zalany kolejny świeży)

- przesmarowanie płynu ATF dodatkiem Lubrizol wg instrukcji

- przesmarowanie taśmy kierownicy

 

I jak piszczało tak piszczy. Ostatnio bardzo mało wprawdzie, ale się czasem odezwie. Byłem z tym u specjalisty od BMW, umówiony jestem za półtora tygodnia i z tego co się dowiedziałem to może piszczeć gdzieś przy samym maglu. Jak będę znał szczegóły akcji to się oczywiście podzielę.

Facet dostanie samochód na tyle na ile będzie trzeba i musi ustalić i wyeliminować przyczynę bo mnie krew zalewa ;)

 

PS

W necie znalazłem jeszcze takie cuś: http://www.import-car.com/bmw-tech-tip-steering-column-rubbing-and-scraping-noises/

Opublikowano

no to wlasnie ja mam cos takiego jak dales na zdjeciu ta czarna guma z zielona, i chyba trzeba nasmarowac tam pomiedzy tymi gumami nie?

 

jaki plyn atf kupiles dexron III?? i ile ci weszlo? lubrizol tez mam zamowiony

Opublikowano

Ten zielony oring wyciągnąłem do góry, nasmarowałem wszystko z każdej strony na oringu i potem te czarne gumy.

Wg specyfikacji Dexron II, kupiłem 2l Mobil 1 220 ATF

 

Jeden litr na przepłukanie zużyłem. Jak odessiesz wszystko ze zbiorniczka i odpalisz silnik na sekundę i przekręcisz kierownicę i powtórzysz operację ze trzy razy to potem weszło mi tak gdzieś 3/4 litra, może mniej. Potem zalałem znów do pełna i znów odsysanie. Z drugiej bańki litrowej dolałem już wszystko na stan, płyn wyraźnie jest czerwieńszy w zbiorniczku. Aaa i jak odessałem płyn to na dole wytarłem papierem cały zbiorniczek, gromadzi się tam dużo syfu bo sam ten zbiorniczek jest podobno filtrem, dwa w jednym ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A z którego roku samochód?

 

Z tego co czytałem to mniej więcej jest tak, ze te przedliftowe stare roczniki miały II bo III jeszcze nie było. A potem już III... generalnie wuj wie jaki zalać... ja mam przedlifta z 2003 więc zalałem II i jest dobrze jak dotąd.

Opublikowano

powiedzcie mi cos wiecej o tym srodku Lubrizol czy jak za duzo sie nie dzieje warto go wlac zapobiegawczo?

moj znajomy mechanik jak mu o tym powiedzialem ze kupilem to mowi ze on nie uzywa i nie ufa takim srodkom, bo pewnie to jakis uszczelniacz na krotka mete tak jak doktory do silnika? czy to wlasnie tak dziala ?? czy daje efekt na dlugo, i nie ma skutkow ubocznych

Opublikowano

Stosowało\stosuje go samo BMW w serwisach... Środek jest nie tylko BMW, tego typu specyfiki są też pod innymi markami. Więcej nie wiem, jak użyć to wg instrukcji 50ml i ani kropli więcej. U mnie do tej pory się nic nie dzieje, ale co to raptem czasu minęło...

 

Zapobiegawczo nie widzę sensu, zapobiegawczo to dbać o ilość i jakość oleju do wspomagania i tyle.

Opublikowano

wiem instrukcje znam i wiem ze dostac mozna tylko w serwisie albo wczesniej w bmw store, tutaj akurat wycofano sprzedaz ale dostalem w innym sklepie zajmuajcym sie bmw.

troszeczke jakies odglosy bylo slychac z wspomagania ale wczoraj wymienilem plyn na nowy i jest duzo lepiej wiec narazie wstrzymam sie z Lubrizolem

polecam wymieniac plyn :)

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Użyłem lubrizola, według instrukcji z termometrem, tak jak powinno być. Pomogło! Jak ręką odjął przestało piszczeć! Na 2 tyg...

Po 2 tyg już zaczyna znowu delikatnie popiskiwać. A już było tak fajnie :D

Co z tym zrobić? Macie jakieś pomysły?

Opublikowano

Było w tym temacie na 1 str o tym.

Często uszkadza się plastikowy pierścień, część BMW numer 32 30 6 756 512 i nie pomagają żadne specyfiki na dolewkę.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta. Udalo się komuś z tym wygrać? Ja już tracę cierpliwośc i pomysły. Zrobione

-Przesmarowane krzyżaki, uszczelniacz ściany grodziowej

-Lubrizol zalany na nowy plyn wspomagania (było cicho miesiąc)


Zostaje tylko taśma kierownicy, mam błędy od SZL więc sciągnę to wszystko może wystarczy przeczyścić. Piszczy jak się mu zachce, raz na zimnym raz dopiero po 10km gdzieś. Na zgaszonym silniku bez wspomagania nie piszczy nic. Czasami jest skrzypienie przy powolnych ruchach kierownicą dochodzące z maglownicy, typowe skrzypienie jakby maglownica nie miała płynu, a tak to ten charakterystyczny pisk jest ciągle. Czy da się ten uszczelniacz źle nasmarować? Bo zdejmując te osłony tam jest miejsca na tyle żeby go spsykać z góry tylko. Przecież musi być jakieś rozwiązanie tego problemu, dziwna sprawa ze lubrizol uciszył wszystko na miesiąc. Czyżby problem tkwił w maglownicy? Może ktoś się wypowie czy załatwiła regeneracja maglownicy problem z piskami? Bo swoją drogą też to będę robił w najbliższej przyszłości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.