Skocz do zawartości

320d mocne szarpnięcie silnikiem przy gaszeniu


piotrek1410

Rekomendowane odpowiedzi

mam informację od kolegi który zajmuje się częściami że poduszki pod silnik olejowe jak kupować to tylko Corteco ... ponieważ one idą na pierwszy montaż ale też Corteco ma patent na poduszki hydrauliczne , czyli zamawiając Febi otrzymam poduszkę z logo cORTECO w opakowaniu Febi..... dobre co....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy ktos juz problem finalnie zdjagnozoweal??? I czy ten napinacz paska to wlasnie tlumik drgan wstepnych.

 

Witam, założyłem ten temat 10 miesięcy temu i nikomu nie udało się jasno stwierdzić co jest powodem tak mocnego szarpnięcia przy gaszeniu silnika.

Wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynia oczywiście oryginały i dalej szarpie i uszkadza znowu nowe poduszki i łaćznik elastyczny wydechu. Mi ruła wydechowa już pękła od tego szarpania i musiałem spawać. Czytałem wypowiedzi to nawet po wymianie koła dwumasowego i koła pasowego nic sie nie zmieniło, ale dwóch użytkowników napisało, że po wyczyszczeniu dolotu szarpnięcie sie straciło. Dziwne jest to, że jak jest zimno i silnik jest jeszcze zimny to szarpnięcia nie ma??? Trudno mi w to uwierzyć, że tak mocnego szarpnięcia nie idzie zlokalizować, przecież coś musi to powodować i tych podzespołów co mogą to robić jest chyba nie dużo. Ciekaw jestem czy sprawa się wyjaśni...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat czytalem juz 3 razy caly. Jasno wynika ze na zimnym jest ok i ze po zdjeciu paska objawowo nie ma. Ja bym obstawial wiec moze napinacz paska klinowego. Mi lacznik elastyczny tez juz poszedl. A kolektor dolotowy moze warto wyczyscic (moze jest to jakos polaczone z praca ERG i jak sie gasi to dusi silnik jakos). Mozna rozlozyc rece...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat czytalem juz 3 razy caly. Jasno wynika ze na zimnym jest ok i ze po zdjeciu paska objawowo nie ma. Ja bym obstawial wiec moze napinacz paska klinowego. Mi lacznik elastyczny tez juz poszedl. A kolektor dolotowy moze warto wyczyscic (moze jest to jakos polaczone z praca ERG i jak sie gasi to dusi silnik jakos). Mozna rozlozyc rece...

 

Ja w poniedziałek będę czyścił układ dolotowy i egr z całą resztą, będę jeszcze nasłuchiwał skąd to szarpnięcie. Jak coś będę wiedział to dam znać. Miałem okazję dzisiaj sprawdzić to szarpnięcie w dwóch bmw e46 z 2001 i 2003r i szarpnięcie jest dokładnie takie samo jak u mnie nie do zniesienia....

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniecznie daj znac. Przed czysczeniem kolektora odkrec czujnik cisnienia doladowania. A co do gaszenia to moze to wina oleju i filtra. Osttanio pozniej mi lapie cisnienie, moze to przez filtrona (innych nie mieli). I pompa olejowa ma ciezko . Sam juz nie wiem juz dochodze z rozmyslalniami tak dalejo ze...

Ogolnie jest nie sytepuje to po zdjeciu paska wieloklinowego to moze zwiazane z Kolem pasowym albo napinaczem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koniecznie daj znac. Przed czysczeniem kolektora odkrec czujnik cisnienia doladowania. A co do gaszenia to moze to wina oleju i filtra. Osttanio pozniej mi lapie cisnienie, moze to przez filtrona (innych nie mieli). I pompa olejowa ma ciezko . Sam juz nie wiem juz dochodze z rozmyslalniami tak dalejo ze...

Ogolnie jest nie sytepuje to po zdjeciu paska wieloklinowego to moze zwiazane z Kolem pasowym albo napinaczem.

Będę szukał właśnie w okolicy tych pasków!!!

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey chłopaki, mnie również dotyczy ten problem i zaczynam z nim walczyć. Jutro jadę na wymianę koła pasowego/tłumika drgań na warsztat, a o wynikach postaram się Was poinformować!Pozdro!

Dobrze ja też jutro będę robił z bunią i będę szukał przyczyny , Daj znać jak wymienisz koło pasowe. A objawy masz takie same jak większość, czyli szarpnięcie na boki przy gaszeniu a przy niskich temp. brak szarpnięcia???

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymianie koła pasowego...Zmiany są zauważalne, tzn nie tełepie silnikiem przy odpalaniu, natomiast przy gaszeniu delikatnie szarpnie. Poza tym poprawiła się kultura pracy auta; w zasadzie auto chodzi jak benzynka no i wyeliminował mi się inny problem...Otóż po wymianie koła jedynka wchodzi jak w masło. Prawdopodobnie były tak mocne drgania przenoszone na skrzynię, że powodowało to trudności z pierwszym biegiem. Muszę jeszcze wymienić poduchy pod silnikiem i skrzynką, a stanie się jasność:) Na marginesie, zanim kupiłem moje auto, sprawdziłem 6 innych i wszystkie miały problem z zatełepaniem motoru :(Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj czyściłem układ dolotowy wraz z egr i całą resztą, nie ma to wpływu na szarpnięcie przy gaszeniu. Zdjęte zostały paski wieloklinowe z koła pasowego i przy gaszeniu było troszkę mniejsze szarpnięcie ale całkiem nie znikło.
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem po wymianie koła pasowego...Zmiany są zauważalne, tzn nie tełepie silnikiem przy odpalaniu, natomiast przy gaszeniu delikatnie szarpnie. Poza tym poprawiła się kultura pracy auta; w zasadzie auto chodzi jak benzynka no i wyeliminował mi się inny problem...Otóż po wymianie koła jedynka wchodzi jak w masło. Prawdopodobnie były tak mocne drgania przenoszone na skrzynię, że powodowało to trudności z pierwszym biegiem. Muszę jeszcze wymienić poduchy pod silnikiem i skrzynką, a stanie się jasność:) Na marginesie, zanim kupiłem moje auto, sprawdziłem 6 innych i wszystkie miały problem z zatełepaniem motoru :(Pozdrawiam i życzę powodzenia!

 

Ile kosztuje takie koło pasowe i jakiej firmy dałeś???

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis obserwowałem kolo pasowe i troszku drga ale nie jakos masakryczne ale powiedzmy +/- 0,5mm. Zaobserwowałem ze rzeczywiste silnik sie gasi, później pasek sie cofa o trochu i znowu do przodu o troche...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey chłopaki, po całym dniu jeżdżenia stwierdzam, że szarpanie zostało wyeliminowane. Koło pasowe pomogło, a delikatne szarpnięcie przy gaszeniu, to nic innego jak naturalne dla auta odruch że się tak wyrażę. Zaznaczę, że mam poważnie uszkodzoną jedną z poduszek pod silnikiem. Kupiłem koło pasowe CORTECO , a zapłaciłem 550zł. Nigdy bym się nie spodziewał, że przy okazji wyeliminuję trudności z wrzucaniem 1go biegu!Widocznie drgania miały na to duży wpływ. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, na pierwszy rzut oka jak sprawdzałem koło, to nie widziałem żadnego uszkodzenia, tymczasem jak mechanik wyciągnął część z auta, to witki mi opadły - koło było prawie rozdwojone!Poza tym żywotność koła pasowego oscyluje kolo 100tysięcy km.Dodam jeszcze, że płynniej się rusza autem. Sprobujcie chłopaki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, na pierwszy rzut oka jak sprawdzałem koło, to nie widziałem żadnego uszkodzenia, tymczasem jak mechanik wyciągnął część z auta, to witki mi opadły - koło było prawie rozdwojone!Poza tym żywotność koła pasowego oscyluje kolo 100tysięcy km.Dodam jeszcze, że płynniej się rusza autem. Sprobujcie chłopaki!

 

Ciężko się go wykręca???

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że chciałem się za to zabrać, jednakże jak dowiedziałem się, że ludzie łamali klucze przy odkręcaniu śruby koła pasowego, to ładnie podziękowałem. Problem jest także z unieruchomieniem kola zamachowego, które jak się ponoć nie ma kluczy/uchwytu można uszkodzić. Mechanicy z BMW wzięli 200zł za robotę + 20zl za nową klejoną śrubę.Przesyłam link z problemem montażu koła: viewtopic.php?f=69&t=114669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś jeszcze oprócz wyho wymienił koło pasowe i pomogło ? Bo ja wymieniłem dwumas i poduszki (silnik, skrzynia) i dalej telepie przy gaszeniu.

 

Jak uważacie ? Czy to telepanie mogło uszkodzić u mnie wał korbowy czy poprostu koło dwumasowe(może przez to telepanie) się zużyło i uszkodziło wał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, trochę te kółko kosztuje, ale myślę że warto poświęcić te kilka stówek i mieć spokój. Wiecie, ja kupiłem lepszy zamiennik za 550zł, ale można też kupić za 200zł, chociaż odradzam, bo ponoć po 30 tys. koło zaczyna trzepać znowu. Niestety BMW to studnia bez dna i non stop trzeba inwestować. Ja jestem z tych co wolą zapobiegać niż leczyć, więc ciągle coś przy nim robię i siano leci.A ludzie mówili mi Będziesz Miał Wydatki. Mniejsza z tym!Walczcie chłopaki!Powodzonka!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy koło pasowe może mieć wpływ na wibracje przenoszące sie na budę przy prędkości ponad 160km/h, u mnie zaczyna właśnie przy tej prędkości wibrować jak pralka przy wirowaniu, zaznaczę, że nie robią to koła bo sprawdzałem to na trzech kompletach i podpora wału też wymieniona???
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze mi ktos powiedziec jak działa kolo pasowe ze tłumi i czy to czasem nie jest jakis czujnik polozenia wlaka rozrzadu. Bo zeby silnik przy gaszeniu sie cofal do tylu o pol obrotu i znowu do przodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło pasowe jest złożone z dwóch części metalowych połączonych gumą ... to tak najprościej ! guma się urywa i jest lipa !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdze e46 320d w anglii i mam podobny problem .odwojujac sie do wypowiedzi kolegi odnosnie "polskiej ropy" chcialem tylko dodac ze albo angielska (W co calkowicie watpie ) jest rowniez do bani albo rzeczywiscie nie w tym tkwi problem.Ja tankuje TYLKO na Shellu a to z tego wzgledu ze jest tu najtanszy,najechalem buma kilkanascie tysiecy kilometrow i po takim dystansie podejrzewam ze nagar by sie przepalil(zakladajac ze poprzedni wlasciciel tankowal jakas "brudna"rope).. pozdrawiam i trzymam za was kciuki. czekam na rozwiazanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.