Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a to szarpnięcie zawsze jest takie same? tzn np. po 1s zaraz po zgaszeniu silnika, czy może pojawia sie w różnych odstępach czasu raz po 0,5s a raz po 2s a czasem odrazu po zgaszeniu ?
  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a to szarpnięcie zawsze jest takie same? tzn np. po 1s zaraz po zgaszeniu silnika, czy może pojawia sie w różnych odstępach czasu raz po 0,5s a raz po 2s a czasem odrazu po zgaszeniu ?

 

Zawsze identycznie takie same, zawsze w tym samym momencie zaraz po zgaszeniu dokładnie zaraz po przekręceniu kluczyka/wyłączenie zapłonu... Zatelepie na boki jak galareta...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

1. Było tak zawsze ?

2. Od kiedy tak jest ? (przypomnij sobie, czy po trasie, czy po dluzszym postoju itp.)

3. Diagnoza komputerowa zrobiona ?

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Mam chyba podobny problem i moj szwagier ma to samo, jak bede kiedys mial aparat przy sobie to nagram video silnika przy gaszeniu i sie zobaczy czy o takim samym szarpaniu mówimy.
Opublikowano

1. odkad kupilem a kupilem z przebiegiem 200 tys

2 szarpie niezaleznie czy po trasie .. czy po postoju czy przejade 3 km czy 900 km ... jak jest zimny - jest mniejsze

3. komputer wychodzi dobrze - zero bledow

 

q

Opublikowano
1. Było tak zawsze ?

2. Od kiedy tak jest ? (przypomnij sobie, czy po trasie, czy po dluzszym postoju itp.)

3. Diagnoza komputerowa zrobiona ?

 

Samochód mam od listopada i od początku szarpie przzy gaszeniu. Nie ma znaczenia czy po trasie czy postoju, tylko jak silnik jest zimny i go zgaszę to szarpnięcie nie występuje, na ciepłym zawsze szarpnie.Wszystko jest opisane dokładnie na początku tego tematu, reszta panów, którym szarpie maja podobnie na zimnym jest ok.. Silnik na wolnych obrotach pracuje jak aksamit najmniejszych wibracji, na pedale sprzęgła najmniejszych wibracji, poduszki skrzyni i silnika nowe oryginalne!!! Nie mam pojęcia co dalej,,,Na kompie jeszcze nie byłem, mam zamiar sie wybrać ale myslę, że jest ro jakaś usterka mechaniczna i może na kompie nic nie wskazywać złego...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Mamy raczej wszyscy ten sam problem , te same objawy i ta samą usterkę, jak ktoś do tego dojdzie to wszyscy będziemy szczęśliwi!!!
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Rozmawialem wczoraj z mechanikiem od renaulta i tez mowil ze renowkach jest klapka zamykajaca powietrze, sterowana pod cisnieniem i wlasnie jak jest nie sprawna to wystepuje takie szarpniecie przy gaszeniu. Wczoraj mialem zdjety kolektor w celu obejzenia czy klapki w kolektorze sie nie urywaja(te od skracania dlugosci kolektorow dolotowych - gdyz nastraszyli mnie koledzy z serii 5) przy okazji wymienilem komplet swiec i poszukiwalem tej klapki, ale w bmw nie znalazlem.
Opublikowano
Ja bylem na kompie i zero bledow, no oprocz sterownika swiec zarowych ktory to musze w najblizszych dniach wymienic, niestety ale na wczoraj juz nie zdazylem zakupic. Jak gasze samochod mojej zony to tak milo - poprostu staje, jak moj to az cos mi sie robi - w szczegolnosci przy otwartych drzwiach.
Opublikowano
Ja bym postawił na koło dwumasowe.

 

Koło dwumasowe już zostało wymienione a szarpnięcie sie nie straciło!!! Jest o tym napisane w tym temacie!!!

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
witam to ja pisałem kiedyś o tym szarpaniu, i o tym, że jak się zdejmie pasek to jest idealnie. Mam nadal ten problem, gdyż zająłem się ostatnio termostatami, ale zajrzeliśmy z mechanikiem jeszce raz do tego i mechanik pokazał mi że ten cały problem tkwi w słabym napinaniu paska przy zapalaniu i gaszeniu silnika. Lipa jest jednak taka, że ten mały amortyzatorek od napinacza wymieniłem wcześniej i nic się nie poprawiło. Koło pasowe sprawdziliśmy, że jest ok, rolki od napinacza również równo się zdzierają, więc przy zbywającej gotówce kupię chyba cały napinacz i zobaczymy, U mnie temu telepaniu przy gaszeniu towarzyszy dodatkowo jakiś metaliczny pisk. Bez paska jest idealnie. Samochody z grupy vw mają podobniej na alternatorze rolkę która wyhamowuje te walenie przy gaszeniu i jak ona siądzie to też wali silnikiem. Tu nic takiego niema. Czekam na wasze dalsze pomysły, sam też będę z tym walczył w wolnej chwili.
Opublikowano
witam to ja pisałem kiedyś o tym szarpaniu, i o tym, że jak się zdejmie pasek to jest idealnie. Mam nadal ten problem, gdyż zająłem się ostatnio termostatami, ale zajrzeliśmy z mechanikiem jeszce raz do tego i mechanik pokazał mi że ten cały problem tkwi w słabym napinaniu paska przy zapalaniu i gaszeniu silnika. Lipa jest jednak taka, że ten mały amortyzatorek od napinacza wymieniłem wcześniej i nic się nie poprawiło. Koło pasowe sprawdziliśmy, że jest ok, rolki od napinacza również równo się zdzierają, więc przy zbywającej gotówce kupię chyba cały napinacz i zobaczymy, U mnie temu telepaniu przy gaszeniu towarzyszy dodatkowo jakiś metaliczny pisk. Bez paska jest idealnie. Samochody z grupy vw mają podobniej na alternatorze rolkę która wyhamowuje te walenie przy gaszeniu i jak ona siądzie to też wali silnikiem. Tu nic takiego niema. Czekam na wasze dalsze pomysły, sam też będę z tym walczył w wolnej chwili.

 

Będę musiał to sprawdzić, bez tego paska. Zobaczymy co będzie ,dam znać. Ten metaliczny dzwięk też mam. Tak jak by kółko metalowe się zatrzepało...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Koło dwumasowe już zostało wymienione a szarpnięcie sie nie straciło!!! Jest o tym napisane w tym temacie!!!

 

Tzn wymiana koła dwumasowego w samochodzie kolegi miała nie pomóc w Twoim BMW?

 

Jeśli coś przeoczyłem i nie mam racji to przepraszam.

Opublikowano

ohoho widze ze nie jestem sam :) bede bacznie sledzil ten watek gdyz mam ten sam problem :) na poczatku obstawialem dwumas ale po przeczytaniu juz sam nie wiem :)

 

pozdro sherlocki

DOP
Opublikowano
Pytanie tylko czy czasem zanim zdjeliscie ten pasek to nieminelo kilka godzin i samochod nie ostygl. Bo jak wiemy to na zimnym problem nie wystepuje. Ale coz trzeba szukac.
Opublikowano

Dwumas chyba nie. Gdyby to były wibracje przy przyspieszaniu, albo biegu 1 lub 2 bez gazu gdy przenosi duży moment obrotowy to może...Raczej coś innego...Ale co :doh:

Zobaczymy co będzie jak kolega wymieni poduchy pod skrzynią a drugi napinacz...no coż ja stawiałęm tez na ten amortyzatorek przy pasku...

Czy są tam jeszcze jakieś gumy?

Opublikowano
Dla ciekawostki mogę dodać że u mnie przed wymianą poduszek przy odpalaniu samochodu telepało nim, a po wymianie nie czuć że się rozpala samochód
Opublikowano
Dwumas chyba nie. Gdyby to były wibracje przy przyspieszaniu, albo biegu 1 lub 2 bez gazu gdy przenosi duży moment obrotowy to może...Raczej coś innego...Ale co :doh:

Zobaczymy co będzie jak kolega wymieni poduchy pod skrzynią a drugi napinacz...no coż ja stawiałęm tez na ten amortyzatorek przy pasku...

Czy są tam jeszcze jakieś gumy?

 

Masz rację dwumas to nie jest. Miałem uszkodzone w innym aucie koło dwumasowe bardzo nie dawno i wiem dokładnie jakie są objawy, bo zanim to koło wymieniłem to jeździłem pół roku. Przy uszkodzonym kole dwumasowym są właśnie dziwne szarpania podczas jazdy a nie tylko przy gaszeniu. tym bardziej, że na zimnym silniku to nie występuje a jak miałem uszkodzony dwumas to na zimnym objawy były jeszcze wieksze. Ta usterka tkwi w czymś co ma skutecznie zatrzymaż silnik po wyłączeniu zapłonu... Też bym stawiał w okolice paska...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

ja moge tylko dodac ze mam poduszki silnika wymienione i telepanie przy gaszeniu nie ustalo. Ponadto nadal odczuwam jak wcisne na 5mm sprzeglo taka pulsacyjna wibracje. Co wiecej czasem jak stoje na luzie to lubi delikatnie zatrzasc buda ale to bardzo delikatnie i nieregularnie.

 

nadal obstawiam ze moze byc to poczatek dwumasu. Z naciskiem na poczatek :) Oczywiscie przy objawach ktore ja posiadam

DOP
Opublikowano
ja moge tylko dodac ze mam poduszki silnika wymienione i telepanie przy gaszeniu nie ustalo. Ponadto nadal odczuwam jak wcisne na 5mm sprzeglo taka pulsacyjna wibracje. Co wiecej czasem jak stoje na luzie to lubi delikatnie zatrzasc buda ale to bardzo delikatnie i nieregularnie.

 

nadal obstawiam ze moze byc to poczatek dwumasu. Z naciskiem na poczatek :) Oczywiscie przy objawach ktore ja posiadam

 

Oby to nie był dwumas, nadal pocieszam się tym, że jeden z kolegów już dwumas wymienił a szarpnięcie przy gaszeniu nie ustało. Wskazywało by to na to, że cos innego jest nie tak!!! :?:

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

"

ja moge tylko dodac ze mam poduszki silnika wymienione i telepanie przy gaszeniu nie ustalo. Ponadto nadal odczuwam jak wcisne na 5mm sprzeglo taka pulsacyjna wibracje. Co wiecej czasem jak stoje na luzie to lubi delikatnie zatrzasc buda ale to bardzo delikatnie i nieregularnie."

 

Mam dokladnie to samo. Jak poloze noge na pedale sprzegla czy hamulca to czuje takie lekkie mrowienie ktore zanika po wcisnieciu pedalu na oklol 1,5 cm i glebiej. Na postoju na swiatlach tez tak mam ze raz nie ma zadnych drgan a nieraz takie delikatniutkie - myslalem ze to wynika z wtryskow. Gałka biegow na postoju tez troche drzy.

Opublikowano
piotrek1410 ja nie mowie o samym gaszeniu tylko o zestawie objawow ktore posiadam ja oraz ktore jak widze posiada tez Galczych. Również bym nie chcial zeby to byl dwumas. no ale cos to musi byc :)
DOP

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.