Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuje informacje na temat sprawdzenia klapy gaszącej "na stole". Montuje ją do e87 120d, mam gotową instalację ale to co pisane w internetach (podpinanie pod 1 i 2 pin) się nie sprawdza gdyż w mojej wtyczce z fabryczną instalacją pin 1 nie istnieje :D Są tylko 2,3,4. Dis w testach też nie potrafi ruszyć klapą. Pozostaje mi sprawdzić ją na stole (o ile to możliwe) a jeśli nie to odesłać sprzedawcy.

 

Dla większej ilości danych montuję u siebie bo mam wersję bez DPF, a one fabrycznie nie miały klapy przed egr. Jest za to zaślepiona wtyczka.

 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi :cool2:

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Opublikowano
Po podłączeniu jej do auta i włożeniu kluczyka/zapłonu cały czas piszczy i cały czas jest zablokowana w pozycji otwartej. Ale czemu DIS podczas testu klapy wcale jej nie zamykał? Na wtyczce na pinie 3 cały czas jest 12v, to prawda. Może trzeba ją aktywować NCSem jeżeli fabrycznie nie była zamontowana? Ale czy bez aktywacji DIS pozwalał by na test?
Opublikowano
To nie jest takie łatwe jakby się mogło wydawać, bo wsad w ECU silnika podejrzewam, że też jest inny, brakuje tam danych dla DPF-a, ale podejrzewam, że też dla przepustnicy, dlatego nie działa. Poszukaj kogoś ogarniętego w chiptuningu i zamiast wycinać DPF-a niech Ci wstawi przepustnicę do ECU :)
Opublikowano

trandolf wielkie dzięki za pomoc. Nie spodziewałem się, aż takich problemów. Chodziły plotki, że wystarczy podłączyć albo ewentualnie zakodować a tu jednak może być znacznie trudniej. Jednak pomimo tego, że zaskoczyłeś mnie poziomem skomplikowania całego tematu dostarczyłeś mi wszystkich informacji jakich było mi trzeba.

 

:cool2: :cool2:

Opublikowano
Żeby się nie okazało, że Cię zraziłem do czegoś co da się ogarnąć, poszukaj informacji na forach, czy ktoś już coś takiego przerabiał. Zazwyczaj łatwiej wyciąć DPF, czy EGR, niż dołożyć coś co nie zostało zakodowane. Tutaj jednak ułatwienie jest takie, że są wersje z przepustnicą i bez, może wystarczy porównać wsady i dodać tylko przepustnicę, bez DPF-a. W e46 nie ma takiego "problemu", bo wiadomo, że dołożyć trzeba moduł sterujący przepustnicą i działa normalnie :) Dokładałem kiedyś nawet przepustnicę w e60 bez dpf-a i gaszenie się poprawiło :) Oczywiście żadnych modyfikacji w elektronikę przepustnicy nie trzeba wprowadzać.
Opublikowano

Spędziłem kilka wieczorów szukając na polskich forach i w przypadku e90, e87, e60 ludzie rzadko bawią się w takie doposażanie auta. Jeśli jakieś pytania o taką możliwość były to próbowałem się kontaktować z autorami ale bez odpowiedzi. Próbowałem także za granicą i w anglojęzycznych miejscach też nic się nie dowiedziałem. Klapę już mam, więc nie będę raczej odsyłał tylko pokombinuje. Ewentualnie komuś odsprzedam :wink:

 

Napisałeś, że montowałeś w jednym e60 bez dpf. Tam też musiałeś coś kombinować przy ECU?

Opublikowano
Nie, montuje się taki sam moduł sterujący przepustnicą jak w przypadku e46, e39. Nawet użytkownik Balugass montował u siebie w e83 LINK Także u Ciebie jest to też do ogarnięcia :) Podpytaj go o szczegóły.
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Posiadam BMW e90 320d z 2005r bez dpf i chciałbym mu zamontować przepustnicę i moje pytanie brzmi czy trzeba to jakoś kodować czy coś , bardzo bym prosil o pomoc i odpowiedź

Opublikowano
Pewnie można jakoś dołożyć fragment instalacji i wgrać zmodyfikowane oprogramowanie, aby to działało, ale chyba szybciej i łatwiej zamontować przepustnicę tak samo jak w e46. Testowane było to rozwiązanie na e60,e90,e83,e46,e39.
Opublikowano

Trandolf czyli nic mi nie da kupienie przepustnicy wraz z egr-em i podłączenie kabli.

Muszę mieć pewnie ten moduł?

A jesteś w stanie takie coś mi zorganizować i ile by to kosztowało?

Albo chociaż sam ten moduł a resztę sobie sam skompletuję

Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli znajdziesz kogoś, kto zmodyfikuje dla Ciebie oprogramowanie i zechce "przetrzeć szlak" takiej modyfikacji, to próbuj, podejrzewam, że jest to do ogarnięcia. Póki co sprawdzoną metodą jest dołożenie modułu sterującego przepustnicą, który tylko zbiera informacje z instalacji auta i zamyka/otwiera przepustnicę kiedy trzeba.
Opublikowano

Witam

Wersje e90 , e87 i inne które wyszły bez DPF czasem maja gotową instalacje , wystarczy podłączyć osprzęt ( przepustnicę) i przeprogramować kompa.

W wersji bez wiązki , dokłada się kabelki instaluje osprzęt i przeprogramowuje kompa.

Up trzeba zrobić do oprogramowania z obsługa dpf , następnie wyłączyć w programie obsługę wypalania.

Procedura w zasadzie banalna dla kogoś kto zajmuje się tym codziennie.

Zalety brak błędów .

 

Opcją dla majsterkowicza to ta którą proponuje Trandolf . Można samemu wszystko podłączyć i nie trzeba programować.

Wady to błędy , zapisane ale nie wprowadzające trybów awaryjnych.

 

Najczęściej podłącza się 2 kabelki pod gniazdo OBD , tak jest w zestawie który ja robię , nie wiem jak jest w rozwiązaniu Trandolfa.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

W takim razie ROGER potwierdza, że można dołożyć fabryczną przepustnicę i wiązkę i jest to rozwiązanie najlepsze, mimo, że zajmujące trochę więcej czasu.

 

W mojej opcji przepustnica jest niemodyfikowana-fabryczna, a moduł który dokładasz podpina się do do 3 miejsc: stałego 12V(+), masy(-) i 12v po kluczyku. W ten sposób przepustnica dostaje informacje takie jak z komputera silnika i zamyka się w momencie gaszenia auta.

 

Co do błędów, które powoduje dołożenie przepustnicy z modułem, to można ja usunąć prawie całkowicie, przez dołożenie przekaźnika(dla e46 e39, nie dotyczy e60, e90). Trochę więcej pracy, ale błąd zostaje tylko jeden (MAP sensor), który wystarczy wyłączyć w sterowniku (tabela DTC) I wtedy nie ma żadnych błędów wynikających z działania podciśnienia w kolektorze ssącym.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witajcie widze bardzo ciekawy temat . Też mam takie szrpniecie silnika przy gaszeniu . Co najlepsze mechanik mi powiedział że to dwumas takie cos powoduje a tutaj macie patent z przepistnicą? o co konkretnie chodzui bo zanim przeczytam 43 strony to bede zielony i zarazem zółty:)
Opublikowano

Mój filmik :wink:

 

Genialny patent od montażu do dziś działa tak samo dobrze a to już blisko 3 lata, słuchaj się trandolfa zna się na rzeczy.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Az nie chce się wierzyć, że wszyscy 'mechanicy' w okolicy rozkladali ręce, a uratowało mnie to forum i uczynny trandolf. Wielkie podziękowania. Daje link do filmu jak to wyglada w mojej 3 litrowce. Pozdro

 

Opublikowano
Witam a może ktoś wie dlaczego w silniku 2 litrowym nie ma takiego efektu po zamontowaniu tej klapy poduszki silnika wymienione auto e83 2,0d
Opublikowano
Az nie chce się wierzyć, że wszyscy 'mechanicy' w okolicy rozkladali ręce, a uratowało mnie to forum i uczynny trandolf. Wielkie podziękowania. Daje link do filmu jak to wyglada w mojej 3 litrowce. Pozdro

 

 

 

Pięknie gaśnie :) O taki efekt chodziło :cool2: Miłego gaszenia :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.