Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeden mechanik mi powiedział że BMW nie grzeszy kulturą zapalania i gaszenia. Więc być może "ten typ tak ma".

 

Ale skoro kolega Piotrek1410 wymienił i się poprawiło więc 320zł w zęby i wymienić dwie. A 44zł na poduszki pod skrzynią to też nie są jakieś kolosalne kwoty...A co do zmiany biegów to wszędzie piszą że w BMW skrzynia jest średnio precyzyjna i zdarza się że ciężko wbić 1 - i u mnie czasem sie lekko przytnie. jak wrzuce 5 to sie przytnie i leży taka położona w stronę pasażera:) Ale czy poduszki pod skrzynią mają coś do tego...chyba niewiele. Są ponoć jakieś zestawy naprawcze - jakieś plastikowe rolki, podkładki do skrzyni. Niby jak sie je wymieni to skrzynia lepiej chodzi i nie lata lewarek na boki.

 

Poduszki pod silnik podobno właśnie nie wyglądają na pęknięte, zużyte, no ale po paru latach guma robi się miekka i nie trzyma jak trzeba - a silnik swoje waży...

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

arturb Masz rację poduszki u mnie wyglądały jak nowe, ale po wymianie na nowe kolosalna zmiana, tylko zostało to denerwujące szarpnięcie przy gaszeniu!!!

 

Ciekawe czy ktoś wpadnie na to co jest w 100% powodem tej dolegliwości...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Piotrek1410 czy ty tez tak masz ze efekt stukania przy gaszeniu wystepuje tylko na cieplym silniku? Sprobuj zgasic z rana po przejechaniu np 500m. Bo umnie kultura gaszenia jest wtedy duzo wyzsza.
Opublikowano
Piotrek1410 czy ty tez tak masz ze efekt stukania przy gaszeniu wystepuje tylko na cieplym silniku? Sprobuj zgasic z rana po przejechaniu np 500m. Bo umnie kultura gaszenia jest wtedy duzo wyzsza.

muszę to sprawdzić bo jak zapalę silnik to nigdy go tak szybko nie gaszę. Sprawdzę i dam znać

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

galczych masz rację.

 

Sprawdziłem to dzisiaj rano i faktycznie, gasząc zimny silnik jest super brak szarpnięcia.

To już wiemy, teraz trzeba znaleźć logiczną odpowiedz na te zjawiska.

Na chłopskirozum to może być właśnie coś gumowego: jak guma jest zimna to jest twarda i bardzie stłumi to szarpnięcie a jak sie nagrzeje to jest miękka i szarpnie silnikiem. To jest tylko takie mySlenie moje, nie wiem czy w dobrym kierunku... Może to jest to koło pasowe na wale korbowym?????

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Zwracam się z prośbą w imieniu swoim i innych użytkowników mających problem z szarpnięciem przy gaszeniu silnika, o informację gdyby ktoś doszedł do tego co powoduje tą dolegliwość. Ciekawostką jest to iż na zimnym silniku szarpnięcia ani widać ani słychać :( :mad2:

 

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Ja wymienię poduszki pod silnikiem i wypowiem sie czy coś to dało:)

 

Ja poduszki wymieniłem i dragania na wolnych obrotach straciły sie zupełnie, ale szarpnięcie przy gaszeniu zostało, na zimnym silniku szarpniecia nie ma...dziwne

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
czytajac twoj post pierwsze co mi przychodzi na mysl to wlasnie poduszki tak jak tobie wiec zacznij od ich sprawdzenia

 

Może obroty mam za małe nie wiem jak sie spradza te obroty w funkcjach ukrytych jak w ogóle czy takie coś jest w e46( spotkałem sie z ty na forum,ale nie wiem jak się to sprawdxza)

 

sprawdz tutaj http://img264.imageshack.us/my.php?image=96541351id1.jpg

joke12
Opublikowano
czytajac twoj post pierwsze co mi przychodzi na mysl to wlasnie poduszki tak jak tobie wiec zacznij od ich sprawdzenia

 

Może obroty mam za małe nie wiem jak sie spradza te obroty w funkcjach ukrytych jak w ogóle czy takie coś jest w e46( spotkałem sie z ty na forum,ale nie wiem jak się to sprawdxza)

 

sprawdz tutaj http://img264.imageshack.us/my.php?image=96541351id1.jpg

 

Dzieki, do tego już doszedłem, obroty są dobre, funkcje ukryte odblokowałem... Teraz tylko pozostaje to szarpnięcie przy gaszeniu przez które nie mogę spać...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Ja natomiast zauważyłem, że jeśli gaszę na biegu, to szarpnięcie nie występuje

 

Ja dizsiaj też to próbowałem, ale nie ma znaczenia czy na biegu czy luzie,. tylko na zimnym nie ma tego szarpnięcia..

Denerwuje mnie to bardz bo boję się, że te szarpnięcia znów uszkodzą mi poduszki i łącznik elastyczny wydechu... Co tu robić by do tego dojść..Napewno jakiś dobry fachowiec miał już z tym do czynienia. Jak to nie jest sporadyczna usterka...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

wymiana poduszek i elastycznego lacznika .. pomogla w tym, ze szarpniecie jest mniejsze :) .. nie wykluczyla mi tego zjawiska ..

 

jezeli macie faktycznie pomysl co z tym zrobic - byloby fajnie .. siadajac za kierownice innego samochodu diesla - az sie dziwie, ze mozna go gasic bez szarpania :):)

mialem juz 4 diesle i tylko w tym to wystepuje ..

rownolegle teraz w rodzinie mamy skode fabie diesla i az milo gasic silnik :)

 

q

Opublikowano
wymiana poduszek i elastycznego lacznika .. pomogla w tym, ze szarpniecie jest mniejsze :) .. nie wykluczyla mi tego zjawiska ..

 

jezeli macie faktycznie pomysl co z tym zrobic - byloby fajnie .. siadajac za kierownice innego samochodu diesla - az sie dziwie, ze mozna go gasic bez szarpania :):)

mialem juz 4 diesle i tylko w tym to wystepuje ..

rownolegle teraz w rodzinie mamy skode fabie diesla i az milo gasic silnik :)

 

q

 

Dokładnie od lat mam diesle z grupy VW i Audi. Teraz pierwszy raz mam BMW i przy gaszeniu telepie strasznie. Teraz mam jeszcze Audi a4B6 i golfa 2 od teścia w dieslu do porównania i jak sie gasi to miło. Szczególnie w audi silnik staje ja wryty najmniejszego ale to najmniejszego drgnięcia.

 

Jestem już pewny, że tak to nie może być musi być jakaś racjonalna przyczyna tych szarpnięć. ...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Czesta przyczyna szarpania autem przy gaszeniu to zbyt duży kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Witam.Czesta przyczyna szarpania autem przy gaszeniu to zbyt duży kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa.

 

Myślę, że kąt wtrysku w tym przypadku nie powoduje tego szarpnięcia, dlatego iż te szarpnięcie nie występuje na zimnym silniku a kąt wtrysku na zimnym silniku nie jest niższy niz na ciepłym a wręcz odwrotnie. Gdyby to powodował duży kąt wtrysku szarpało by ciągle nie tylko na dogrzanym silniku...

Dzięki za pomysły, mam nadzieję że do tego dojdziemy...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem szarpnięcie występuje kiedy koło dwumasowe jest już lekko zużyte co nie znaczy że popsute i do wymiany.

Na zimnym silniku gumy są twarde i tłumią drgania, jednak po porządnym rozgrzaniu auta gumy na kole dwumasowym są już bardziej miękkie i lekkie szarpnięcie występuje.

Pozdrawiam
Opublikowano
nie zgodzę się z przedmówcą : Ja wymieniałem koło dwu masowe i nie ma to znaczenia szarpnięcie nie zmieniło się jest i było :) nie mama pomysłu również na ten stan a i na zimnym faktycznie nie telepie :) śledzę ten wątek z ciekawością :) koleś w serwisie powiedział mi że to norma i już i nic z tym nie zrobi
Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano

jakby byla norma .. to nowy wyjezdzajacy z salonu tez by szarpal .. a nie szarpie

 

zreszta - nie wiem :) w sumie nie mam go od nowosci :) moze jest ktos kto mial nowa e46? szarpalo na poczatku?

smiesza mnie te - ten typ tak ma ...

oznacza, ze czlek rozklada rece i mowi - sobie z tym qrwa nie poradze .. zbyt skomplikowane jak dla mnie ...

 

aaa moze ktos zna jezyk naszych sasiadow? moze na ich forum jakos sobie z tym poradzili?

 

q

Opublikowano
jakby byla norma .. to nowy wyjezdzajacy z salonu tez by szarpal .. a nie szarpie

 

zreszta - nie wiem :) w sumie nie mam go od nowosci :) moze jest ktos kto mial nowa e46? szarpalo na poczatku?

smiesza mnie te - ten typ tak ma ...

oznacza, ze czlek rozklada rece i mowi - sobie z tym [bAD] nie poradze .. zbyt skomplikowane jak dla mnie ...

 

aaa moze ktos zna jezyk naszych sasiadow? moze na ich forum jakos sobie z tym poradzili?

 

q

 

Dokładnie Masz rację, mnie też to demerwuje jak ktoś mówi ten typ tak ma. To szarpnięcie źle wpływa na poduszki silnika i resztę podzespołów. Fabryka by tego nie wypuściła na rynek... Dobry pomysł z tym językiem niemieckim. Może uda mi się coś załatwić, mam kumpla, który umie dobrze po niemiecku..zapytam czy miał by chwilę czsu by zerkąć na forum sąsiadów...Jak coś będę wiedział to na pewno dam znać...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
miałem tak jak wy koledzy wymieniłem poduszki pod silnikiem i od razu pod skrzynia bo sa bardzo tanie i juz nic mi nie szarpie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.