Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

pozwole sobie na przyłaczenie

mam bwm po lifcie 2002 diesel kombi

przy odpaleniu troche czuc było na kabinie na rozgrzanym silniku na postoju na biegu jałowym wibracje przechodza na tłumik i dostaje rezonans taki ze wydaje metaliczny odgłos

jak przytrzymam noga wydech to tego odgłosu nie mam

pojechałem do mechanika który zajmuje się tylko bmw stwierdził że to poduszki pod silnikiem

pojechałem do servisu bmw tłokinski kupiłme dwie poduchu

koszt 380zł orginały

wczoraj wymienili mi poduszki pod silnikiem

ale po przyjeżdzie do domu dzwiwo jak wibrajcie były na kabinie i na tłumiku tak są

zadzwoniłem wkurzony stwierdzili że podzuszki wymienili jutro jestem umówiony z innnym mechanikiem by sprawdził czy były wymieniane bo powiedział ze takie szarpanie idzie od poduch bo jak od koła pasowego to na drzwi przechodzi

wydałem kila stówek i nic nie powrawiło się jak było tak było łacznie z tym dzwiekiem na wydechu

proszę o porade bo nie chce wydawac na zbytek pieniadze

mało tego jak jest zgaszony to bez problemu moge poruszac silnikiem w bok tak jakby poduszki nie trzymały

ale jutro mam wiedzieć wszystko

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich, przeczytałem wnikliwie wszystkie posty napisane w tym temacie, i niestety mam ten sam problem z szarpnięciem sinikiem po wyłączeniu, tylko że ja posiadam silnik 3,0d z 2004 roku 204 km i bardzo mnie denerwuje taki stan rzeczy ponieważ miałem wiele samochodów z silnikiem diesla i pierwszy raz się spotkałem z takim objawem na początku diagnoza padła na dwumasę ale po przeczytaniu całego tematu mam teraz mętlik w głowie co może być przyczyną takiego zachowania silnika, dodam tylko że wyłączenie na zimny silniku nie zmienia fakty że szarpie myślę że tylko troszke słabiej niż po rozgrzaniu silnika, w samochodzie nie czuje żadnych wibracji czy cokolwiek niepokojącego, tylko zauważyłem jeden objaw kiedy zmieniam biegi nieważne czy redukcja czy w górę to po puszczeniu sprzegła występuje tak jakby jakieś stuknięcie czy coś takiego tak jakby jakis luz na przeniesieniu napędu i nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na to szrpnięcie silnikiem podczas gaszenia?

Ale sam również nie mogę pojąć jak w takim samochodzie jak BMW może występować takie stwierdzenie że tak ma być, coś jest nie tak , kiedys miałem Poloneza z silnikiem Citroena i przy gaszeniu silnika, nie było nawet najmniejszego drgnięcia. Więc trzeba naprawdę znaleźć jakiego fachowca który byc może zna problem naszych silników.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Może trzeba wydukować ten cały temat i przekazać do jakiegoś dobrego serwisu BMW i wjechać im na ambicję. Może powiedzą co to jest, bo dziwną sprawą jest , żeby taka marka jak BMW miała taką kulturę gaszenia. BMW to najlepsze auto jakie w życiu miałem a miałem ich już kilkanaście i ciągle wierzę, że sprawa się wyjaśni ale jak by w serwisie powiedzieli, że ten typ tak ma to przy nastepnym zakupie auta zastanawiał bym się długo czy znowu wybrać moją ulubioną teraz markę!!!
Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Może trzeba wydukować ten cały temat i przekazać do jakiegoś dobrego serwisu BMW i wjechać im na ambicję. Może powiedzą co to jest, bo dziwną sprawą jest , żeby taka marka jak BMW miała taką kulturę gaszenia. BMW to najlepsze auto jakie w życiu miałem a miałem ich już kilkanaście i ciągle wierzę, że sprawa się wyjaśni ale jak by w serwisie powiedzieli, że ten typ tak ma to przy nastepnym zakupie auta zastanawiał bym się długo czy znowu wybrać moją ulubioną teraz markę!!!

 

Witam, całkowicie zgadzam się z kolegą. Kupiłem 2 dni temu E46 320d Touring z 2003 roku i mam dokładnie ten sam problem. Proponuję wydrukować cały ten temat, dołączyć do tego oficjalne pismo od rozżalonych forumowiczów z prośbą o wyjaśnienie i podanie przyczyny tego zjawiska lub chociaż przekazania oficjalnego wyjaśnienia z krótką notą techniczną. Może to jakaś wada fabryczna ujawniająca się dopiero po pewnym przebiegu? W każdym bądź razie, chyba warto posłuchać oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Wiadomo, że człowiek w pojedynkę może zbyt wiele nie zwojuje, ale gdy zbierzemy się razem, to będziemy mieli o wiele większą siłę przebicia. Jak koledzy zapatrujecie się na moją propozycję?

Opublikowano
trzeba napisać pismo i wszyscy musimy się pod tym podpisać. Tylko nie wiem gdzie dokładnie trzeba by było wysłać... Poza tym wątpię, że ktoś nam na coś takiego odpowie... ale zawsze można spróbować
Opublikowano
witam

pozwole sobie na przyłaczenie

mam bwm po lifcie 2002 diesel kombi

przy odpaleniu troche czuc było na kabinie na rozgrzanym silniku na postoju na biegu jałowym wibracje przechodza na tłumik i dostaje rezonans taki ze wydaje metaliczny odgłos

jak przytrzymam noga wydech to tego odgłosu nie mam

pojechałem do mechanika który zajmuje się tylko bmw stwierdził że to poduszki pod silnikiem

pojechałem do servisu bmw tłokinski kupiłme dwie poduchu

koszt 380zł orginały

wczoraj wymienili mi poduszki pod silnikiem

ale po przyjeżdzie do domu dzwiwo jak wibrajcie były na kabinie i na tłumiku tak są

zadzwoniłem wkurzony stwierdzili że podzuszki wymienili jutro jestem umówiony z innnym mechanikiem by sprawdził czy były wymieniane bo powiedział ze takie szarpanie idzie od poduch bo jak od koła pasowego to na drzwi przechodzi

wydałem kila stówek i nic nie powrawiło się jak było tak było łacznie z tym dzwiekiem na wydechu

proszę o porade bo nie chce wydawac na zbytek pieniadze

mało tego jak jest zgaszony to bez problemu moge poruszac silnikiem w bok tak jakby poduszki nie trzymały

ale jutro mam wiedzieć wszystko

 

Witam dokładnie mam tak samo wymienione poduchy, koło pasowe etc. i co najgorsze lata mi tłumnik i metalicznie hałasuje. Zwłaszcza przy rozgrzanym aucie. Poradziłeś sobie z problemem? Bo ja zaczynam stawiac na zurzytu oryginalny łącznik elastyczny... Może ktoś zna przyczynę latajacego wydechu wystarczy przytrzymac nogą i jest cisza....?

Opublikowano
Zacznijcie od skierowania pisma przez osoby, które są na etapie walki z "szarpaniem" w formie chociażby elektronicznej. Jeśli nikt nie uzyska informacji, będzie to też sygnał do zmobilizowania większej liczby użytkowników 320d, którzy są przed, po lub w trakcie walki z owym defektem.
Opublikowano
Zacznijcie od skierowania pisma przez osoby, które są na etapie walki z "szarpaniem" w formie chociażby elektronicznej. Jeśli nikt nie uzyska informacji, będzie to też sygnał do zmobilizowania większej liczby użytkowników 320d, którzy są przed, po lub w trakcie walki z owym defektem.

 

Masz na myśli wysyłanie pojedynczych pism przez każdego z użytkowników z osobna? Nie wiem, czy ma to sens, bo wtedy BMW każdemu może odpowiedzieć, że może to być milion różnych rzeczy i nie będą zgadywać, dlatego polecą wizytę w ASO, które zapewne bez zbytniego wysilania się w dobrą diagnozę zacznie wymieniać wszystko po kolei, aż ów szarpanie w końcu ustąpi. Proponuję nie tracić czasu na takie zabawy w kotka i myszkę, tylko od razu zebrać większą grupę osób borykającą się z tym problemem i uderzyć tą grupę bezpośrednio do BMW Polska. Żeby osób było jak najwięcej, to trzeba wyłapać wszystkich użytkowników 320d E46 jakich można znaleźć na polskich portalach/forach motoryzacyjnych.

 

Co Wy na to koledzy? Moim zdaniem nie ma co czekać dłużej i męczyć się z tą przypadłością... W końcu jesteśmy użytkami marki "Premium" - to chyba zobowiązuje do dbania o klienta, prawda?

Opublikowano
Problem polega właśnie na tym, że albo nikt się nie zwrócił z takim problemem pisemnie vel telefonicznie do ASO, albo po prostu się taką informacją nie podzielił tu na forum. Trzeba przeprowadzić wstępną selekcję, kto próbował , jakie otrzymał informacje etc. Wiele osób naprawia E46 u Panów Mieciów, Kazików itp., oczywiście nie umniejszając tym osobom, co w konsekwencji prowadzi do wielu diagnoz, które nie zawsze mają te same podłoże. Aby napisać zbiorcze pismo przede wszystkim trzeba zebrać informacje od osób, które z tym problemem walczą za pośrednictwem ASO. konkrety, konkrety i jeszcze raz konkrety.
Opublikowano
Co Wy na to koledzy? Moim zdaniem nie ma co czekać dłużej i męczyć się z tą przypadłością... W końcu jesteśmy użytkami marki "Premium" - to chyba zobowiązuje do dbania o klienta, prawda?

 

Jeśli zachowujesz ciągłość w serwisowaniu swojego pojazdu w ASO BMW to chyba możesz dostrzec "dbanie" o klienta marki jak to nazwałeś "Premium". W rodzinie mamy E60 07'rok serwisowane w AUTO FUS W-wa, kłopotów brak, obsługa idealna, a przy wyborze nowego modelu kontakt telefoniczny nieustanny. Jednocześnie nie uważam, żeby BMW POLSKA było odpowiedzialne za wszystkie używane pojazdy tej marki w Polsce, gdzie w istocie większość pojazdów sprowadzanych jest z innych państw, po czym nieliczni korzystają z usług ASO.

Opublikowano

mjr - całkowicie się zgadzam. Napisałem tak przyjmując w domyśle, że jeśli komuś z forum udałoby się rozwiązać ten problem w ASO, to podzieliłby się z nami tą informacją. Patrząc na to obiektywnie - czyżby przez cały czas ciągnięcia się tego wątku nikt nie zasięgnął opinii w ASO? Albo tak jest, albo diagnoza była niezbyt trafna (czyli wymiana połowy podzespołów - tak, wiem, czasem nie da się inaczej).

 

Właśnie kolejna kwestia to fakt, że BMW na pewno nie poczuwa się do odpowiedzialności za wszystkie użytkowane w Polsce auta tej marki. Łatwo to zrozumieć, widząc nieraz niektóre 'beemki' poruszające się po naszych drogach...

 

Niemniej - mimo że jestem użytkownikiem BMW od niedawna, to już irytuje mnie ta przypadłość przy gaszeniu silnika i nie chciałbym, aby trwało to w nieskończoność.

Opublikowano

Tylko nadzieje została, że któryś z użytkowników udzieli cennej informacji.

Kolego blast - czy u Ciebie ta przypadłość "szarpania" jest tak bardzo niekomfortowa? czy może zmieniłeś pojazd z benzyny na diesla? , swojego czasu jeździłem e46 320d 136 km i szarpanie było wyczuwalne, ale nie do tego stopnia, żeby przeszkadzało w normalnym użytkowaniu, tym bardziej że przesiadłem się z 520i e39.

 

Powodzenia życzę i wytrwałości :wink:

Opublikowano

Witam wszystkich

Podzielę się z wami swoim problemem odnośnie trzęsącego się silnika, a mianowicie posiadam BMW E46 330D jakiś czas temu wymieniłem poduchy pod silnikiem, i do zeszłego tygodnia wszystko było super, aż zaobserwowałem wzdłużne pęknięcia paska. Oczywiście pasek "wymieniłem" i tu się zaczęły dziać cuda wianki, kiedy silnik pracuje na luzie to wszystko wpożo, ale gdy wrzucę "D" w skrzyni to przy obrotach 2000-2500 silnik dostaje wibracji i jakiejś trzęsiawki i jak by głośniej chodził. Dzwoniłem do znajomego do serwisu BMW Inpechca, i nim skończyłem swoją opowieść wydał wyrok na koło pasowe, więc nie pozostaje mi nic innego jak je wymienić i modlić się aby to było na pewno ta usterka.

a czy komuś się zdarzyła taka przypadłość po wymianie paska?? :shock:

pozdro

Opublikowano
witam

pozwole sobie na przyłaczenie

mam bwm po lifcie 2002 diesel kombi

przy odpaleniu troche czuc było na kabinie na rozgrzanym silniku na postoju na biegu jałowym wibracje przechodza na tłumik i dostaje rezonans taki ze wydaje metaliczny odgłos

jak przytrzymam noga wydech to tego odgłosu nie mam

pojechałem do mechanika który zajmuje się tylko bmw stwierdził że to poduszki pod silnikiem

pojechałem do servisu bmw tłokinski kupiłme dwie poduchu

koszt 380zł orginały

wczoraj wymienili mi poduszki pod silnikiem

ale po przyjeżdzie do domu dzwiwo jak wibrajcie były na kabinie i na tłumiku tak są

zadzwoniłem wkurzony stwierdzili że podzuszki wymienili jutro jestem umówiony z innnym mechanikiem by sprawdził czy były wymieniane bo powiedział ze takie szarpanie idzie od poduch bo jak od koła pasowego to na drzwi przechodzi

wydałem kila stówek i nic nie powrawiło się jak było tak było łacznie z tym dzwiekiem na wydechu

proszę o porade bo nie chce wydawac na zbytek pieniadze

mało tego jak jest zgaszony to bez problemu moge poruszac silnikiem w bok tak jakby poduszki nie trzymały

ale jutro mam wiedzieć wszystko

 

Witam dokładnie mam tak samo wymienione poduchy, koło pasowe etc. i co najgorsze lata mi tłumnik i metalicznie hałasuje. Zwłaszcza przy rozgrzanym aucie. Poradziłeś sobie z problemem? Bo ja zaczynam stawiac na zurzytu oryginalny łącznik elastyczny... Może ktoś zna przyczynę latajacego wydechu wystarczy przytrzymac nogą i jest cisza....?

 

 

witam

wiec tak byłem u drugiego mechanika

miałem poduchy założone na odwrót stronami

ale po poprawce

nic się nie zmieniło

i teraz niestety mam wiekszy problem

bo padła mi bmw brak mocy i kopci na biało jak szalona

przyjechał mechanik z kopem i wyszło na badaniu dwa wtryski uszkodzone

kod 4212 cylinder 1

4222 cylinder 2

4530 charge-air pressure control

Opublikowano

nie zmienia to faktu, że idąc tym tropem tj. naprawy u różnych mechaników mniej lub bardziej znajomych narazimy się na większe koszty, a stanowiska jakiekolwiek ASO BMW jak nie znaliśmy, tak nie znamy :duh:

 

a Tobie kolego życzę sprawnej i w miarę niebolesnej finansowo naprawy.

Opublikowano

 

witam

wiec tak byłem u drugiego mechanika

miałem poduchy założone na odwrót stronami

ale po poprawce

nic się nie zmieniło

i teraz niestety mam wiekszy problem

bo padła mi bmw brak mocy i kopci na biało jak szalona

przyjechał mechanik z kopem i wyszło na badaniu dwa wtryski uszkodzone

kod 4212 cylinder 1

4222 cylinder 2

4530 charge-air pressure control

 

wymieniałem poduszki pod silnikiem i z tego co pamiętam nie da rady założyć ich na odwrót ponieważ są inne...

Opublikowano
a zastanawia mnie ile osób zmieniało poduszki pod silnikiem na zwykłe gumowe bez hydropodstawy ponieważ to też ma znaczenie.....

 

Myślisz, że znaleźli się jacyś śmiałkowie, którzy tak zrobili? :nienie:

 

Swoją drogą, mjr poruszył ważną kwestię - jeśli nie poznamy diagnozy jakiegokolwiek ASO w tej sprawie, to nie mamy po co uderzać do BMW i stoimy dalej w martwym punkcie...

Opublikowano
Zacznijcie od skierowania pisma przez osoby, które są na etapie walki z "szarpaniem" w formie chociażby elektronicznej. Jeśli nikt nie uzyska informacji, będzie to też sygnał do zmobilizowania większej liczby użytkowników 320d, którzy są przed, po lub w trakcie walki z owym defektem.

Kolego ja mam 330d i mam takie same objawy szarpania silnikiem przy gaszeniu więc myślę że koledzy którzy posiadają model 330d też mogą się do tego przyłączyć, dziwne w tym wszystkim jest to że silnik 330d ma sześć cylindrów a 320 cztery a objawy szarpania takie same tzn. że usterka musi być tego samego typu i w jednym i drugim silniku.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Czyli wiemy już, że problem występuje w różnych silnikach i różnych autach... Wiemy też, że większość działań podjętych w kierunku eliminacji tej przypadłości co najwyżej zredukowała ją w znacznym stopniu.

 

Wnioskując po postach, nikomu nie udało się jeszcze całkowicie tego wyeliminować i chyba nikt nie próbował rozwiązać tego problemu w ASO...czy mam rację?

Opublikowano
witam mialem podobny problem dobra rada sprawdz czy masz orginalny pasek na alternatorze jesli nie to kup orginal i wymien daj mi znac
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie

Muszę się pochwalić że temat wibracji, trzęsienia i głośniejszej pracy silnika został w mojej buni rozwiązany.

Wszystko polegało na kompleksowej wymianie poduszek pod silnikiem i skrzynią, a także koła pasowego.

Po tych zabiegach wszystkie bolączki jakie ją trapiły odeszły w zapomnienie i teraz mogę się cieszyć z jazdy jak dawniej.

pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w tym temacie :)

Opublikowano

Witam umęczonych użytkowników:)

Mam pytanie, może mi ktoś wyjaśnić jaką rolę pełni podciśnienie doprowadzone do poduszek w e39? Aha, moim zdaniem telepanie przy gaszeniu nie będzie nigdy zlikwidowane chyba że...w układzie dolotowym pojawi się klapa gasząca, taką jaką wszyscy znamy z koncernu VW/Audi. Starsze modele VW (AFN, 1Z) nie posiadały czegoś takiego i kultura była trochę na niskim poziomie, od momentu pojawienia się TDI PD (AWX, AVB), a nawet wcześniej Golfa IV z turbiną połączoną z kolektorem wydechowym (AHL), klapa gasząca (przepustnica) jest montowana i silniki robią STOP w ciągu ułamka sekundy. Po zdjęciu podciśnienia z tego urządzenia (wstyd powiedzieć, a nawet porównać) autka VW gasną jak ...320d.

Ale czemu służy podciśnienie przy poduszkach w E39?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej

Mam e46 320d 136 konna i mam duzy problem ze szarpaniem przy gaszeniu, wymienilem poduszki pod silnikiem i skrzynia dobrej marki, kolo pasowe i sie nic nie poprawilo nie ma znaczenia czy gasze na zimnym czy goracym czy ze sprzeglem czy bez, czy moze tutaj byc problem z wtryskami lub egrem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.