Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
X3 3.0d 150kw przy gaszeniu trzesie jak moja e46 320d 136km.

Wszystko zależy od stopnia zużycia części wymienionych w temacie. U mnie nie trzęsie się prawie w ogóle.

 

A wlasnie czy do x3 3.0d ten patent też istnieje?

Patent na pewno zadziała w wymienionym X3, bo ma silnik M57N, jak wnioskuję po podanej mocy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam. Również chcę zamontować przepustnicę w e46/320D/150km :D .mam pytanie. wie ktoś może w które piny podłączyć +12 po wzbudzeniu i masę. widzę że przepustnica ma 4 piny a nie chce czegoś zepsuć. zdjęcie poglądowe poniżej:

link do zdjęcia: http://zapodaj.net/e06152a6a41ba.jpg.html

 

egr.jpg

 

z góry dziękuje za pomoc. pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D

Opublikowano

slawek883 Przepustnicy nie wystarczy podłączyć aby działała właściwie , trzeba ja przerobić ( dorobić elektronikę ) wyprowadzić z niej wejścia na piny które widzisz a piny dopiero podpiąć pod auto.

 

.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Na prośbę kolegi trandolfa umieszczam poniższy post:

 

Jestem po dodaniu przepustnicy. Jeżeli chodzi o osłonę, to rozważałem dwie możliwości:

-wywalenie osłony

-docięcie jej

Pierwsza była odrzucona z racji tego, iż obawiałem się o nie osłonięte elementy silnika. Zastosowałem drugie rozwiązanie i wygląda to tak:

 

http://i14.photobucket.com/albums/a310/BanderasBinu/BMW/DSC00069.jpg

 

Sposób wykonania jest bardzo prosty, potrzeba wyrzynarki i flamastra/śrubokrętu do zarysowania kształtu.

Zaznaczamy wymagany przez nas kształt. Polecam nie wyrzynać fragmentu z mocowaniem do przepustnicy, wtedy osłona będzie sztywno przytwierdzona. Mój kształt nie do końca jest taki jak chciałem, powinien być bardziej prosty na końcu, lecz to mały szczegół. Potem wycinamy wyrzynarką i gotowe.

Z czasem zastanowię się nad pomalowaniem zaworu i przepustnicy proszkowo na jakiś ciekawy kolor.

 

@ ROGER-NYSA i slawe883:

Do przepustnicy prowadzą 4 piny. Pierwszy nie jest obsługiwany, drugi dostaje sygnał z DDE, trzeci zasilanie, a czwarty idzie do masy.

W przepustnicy siedzi cały układ elektroniczny (na tranzystorach), do sterowania kąta jej wychylenia aby wypalać DPF. My tego nie potrzebujemy.

Bez przerabiania tego elementu po podłączeniu samego zasilania, z racji zbyt dużego oporu, popłynie prąd rzędu 0,38A co jest zbyt mało aby silnik uniósł klapę.

 

Aby zastosować fabryczną przepustnicę, trzeba tranzystor (lub parę) wzbudzić w stan aktywny (nadprzewodzenie). Próbowałem, niby się udało, lecz efektu nie było.

Najprostszym jest wysłanie przepustnicy, w celu jej przerobienia, do trandolfa i otrzymanie jej z modułem sterującym (typu klucz?).

 

Moim zdaniem jest możliwość aby w DDE40 zastosować fabryczną przepustnicę bez jej przerabiania, tak jak fabryka chciała. Dyskutowaliśmy o tym z trandolfem.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

Opublikowano
A dysponuje ktoś zdjęciem z zamontowaną przepustnicą od trandolfa do silnika M47N. Chodzi mi konkretnie o wygląd osłony (czy trzeba coś ciąć) ?
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrz strona 31, na dole :P

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Patrz strona 31, na dole :P

 

Maniek czytaj :

 

...''Poniżej zdjęcie osłon silnika znalezione w internecie z zaznaczonym miejscem, gdzie trzeba podszlifować osłonę:..."

 

http://img846.imageshack.us/img846/544/m47n.jpg

 

Zdjęcie pokazuje osłonę przed szlifowaniem, a ja chciałem zobaczyć jak to wygląda po szlifie...

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co zrozumiałem z podpisu i załączonego filmiku nie widać tego podszlifowania z zewnątrz :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
dzięki za odpowiedź ROGER-NYSA i M.S.:D myslałem że trzeba tylko w dwa piny +12 po wzbudzeniu i masę podłączyć, w takim bądź razie zostawiam bunię z takim gaśnięciem jak jest bo przerośnie mnie podłączenie a do Was mam trochę za daleko żeby to podłączyć :) no ale będę myśleć żeby się w wolnym czasie udać. pozdrawiam :) Sławek :) Edytowane przez slawek883
Opublikowano
Dzięki :) myślę że tak zrobię po powrocie z Niemiec bo jutro wieczorem jade wróce gdzieś za 2 tyg to będę się odzywał bo chciałbym to założyć i mieć spokój z szarpaniem. Jeszcze raz dzieki za info :) pozdrawiam :D
Opublikowano

Witam wszystkich.

Od tygodnia jestem szczęśliwym użytkownikiem przerobionej przepustnicy od kolegi Trandolfa w 320d 136KM.

Poza przepustnicą dostałem instrukcję co i jak poskładać, więc nawet taki laik jak ja w dziedzinie mechaniki samochodowej dał radę.

 

Wrażenia po montażu, podobne do poprzedników. Auto gaśnie bardzo łagodnie, bez charakterystycznego telep telep.

Teraz, po wymianie poduszek i przepustnicy to zupełnie inne auto.

 

Jeżeli mogę dać kilka dobrych rad od siebie dla dopiero zabierających się za montaż, to:

- ważną rzeczą jest zabezpieczenie jakąś szmatą lub dyktą przestrzeni pod przepustnicą. Sporo tam przeszkód i może się zdarzyć, że śrubki zahaczą i wpadną w czeluści silnika. Mi spadła i zatrzymała się gdzieś na gumowych przewodach. Została wyłowiona magnesem;

- Dolutowanie kabelków najlepiej zrobić tak jak radzi kolega trandolf, czyli nożykiem ściągnąć kawałek izolacji z danego kabelka, tam nałożyć cyny i w to miejsce dolutować inny kabel równolegle. Całość izolować taśmą izolacyjną. Niby proste, ale ja chciałem wypinać kabel z kostki, zanim mnie oświecono :)

 

To chyba tyle z dobrych rad.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)
dzięki za odpowiedź ROGER-NYSA i M.S.:D myslałem że trzeba tylko w dwa piny +12 po wzbudzeniu i masę podłączyć, w takim bądź razie zostawiam bunię z takim gaśnięciem jak jest bo przerośnie mnie podłączenie a do Was mam trochę za daleko żeby to podłączyć :) no ale będę myśleć żeby się w wolnym czasie udać. pozdrawiam :) Sławek :)

 

Podłączenie zostało uproszczone do totalnego minimum. Nagrałem filmik jak podłączyć klapę po mojej przeróbce, przy okazji widać jak działa. :cool2: Miłego oglądania.

Ta na filmie do sprzedania...

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
dzięki za odpowiedź ROGER-NYSA i M.S.:D myslałem że trzeba tylko w dwa piny +12 po wzbudzeniu i masę podłączyć, w takim bądź razie zostawiam bunię z takim gaśnięciem jak jest bo przerośnie mnie podłączenie a do Was mam trochę za daleko żeby to podłączyć :) no ale będę myśleć żeby się w wolnym czasie udać. pozdrawiam :) Sławek :)

 

Podłączenie zostało upstrzone do totalnego minimum. Nagrałem filmik jak podłączyć klapę po mojej przeróbce, przy okazji widać jak działa. :cool2: Miłego oglądania.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Super filmik, to kiedy możemy się spotkać w celu montażu tego ustrojstwa już dwa razy pisałem na priv do ciebie Krzysztofie i nie otrzymałem odpowiedzi, mam już wszystkie potrzebne elementy do montażu i chętnie bym się z tobą dogadał odnośnie montażu.

Pozdrawiam Mario.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

 

Podłączenie zostało uproszczone do totalnego minimum. Nagrałem filmik jak podłączyć klapę po mojej przeróbce, przy okazji widać jak działa. :cool2: Miłego oglądania.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Super filmik, to kiedy możemy się spotkać w celu montażu tego ustrojstwa już dwa razy pisałem na priv do ciebie Krzysztofie i nie otrzymałem odpowiedzi, mam już wszystkie potrzebne elementy do montażu i chętnie bym się z tobą dogadał odnośnie montażu.

Pozdrawiam Mario.

 

Testowałem klapę gaszącą w 330d m57tu i niestety silnik ten przy gaszeniu ma znacznie większą bezwładność ,nawet klapa gasząca nie potrafi tego w 100% opanować.

To co idealnie sprawdza się w 4 cylindrowym silniku , w 6 cylindrowym może na 50 %.

Zatem powiem krótko klapa w m57 du.py nie urywa.

 

Mario wyślij klapę ,przerobię ją i albo przyjedziesz albo odeślę ci ją i założysz sam ,czynność dziecinnie prosta.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Zastanawiam się czy edycja mapy ciśnienia doładowania nie usunęłaby tego problemu. Sprawdzę to dam znać :)

 

Tak jak piszę yoshimura01 pojawia się błąd czujnika ciśnienia doładowania, znalazłem go także u siebie ostatnio, to tylko dlatego, że sterownik silnika nie spodziewa się podciśnienia w kolektorze ssącym jakie wytwarza przepustnica podczas gaszenia. Niestety ECU z e46 nie został jeszcze zaprogramowany pod przepustnicę, więc dane z czujnika wskazujące na podciśnienie traktuje jako jego uszkodzenie, bo normalnie w momencie gaszenia, oczekuje ciśnienia równego atmosferycznemu. Parametry błędu w 100% wskazują na to, że pojawia się on podczas gaszenia, czyli obroty silnika wynoszą zazwyczaj poniżej 500obr/min. Dlatego właśnie po ponownym uruchomieniu błąd ląduje w "shadow" jako mało istotny.

 

Czy coś wiadomo już na ten temat :?:

Opublikowano
czytajac twoj post pierwsze co mi przychodzi na mysl to wlasnie poduszki tak jak tobie wiec zacznij od ich sprawdzenia

 

Panowie mam dylemat. Wymontowałem dzisiaj poduszki silnika z przekonaniem ich wymiany i nie jestem pewny bo poduszki wyglądają dobrze, nie mają pęknięc jedeynie lewa jest miękka. Nie wiem czy mogę wymienić tylko jedną(lewą) bo prawa wygląda jak nowa i sztywna jest.

 

Czy poprostu te poduszki mogą być zmęczone i już nie eliminują dobrze drgań silnika, Przypominam, że jest mocne szarpnięcie przy gaszeniu silnika i wibracje przenoszące sie na budę i fotele na wolnych obrotach. Może obroty mam za małe nie wiem jak sie spradza te obroty w funkcjach ukrytych jak w ogóle czy takie coś jest w e46( spotkałem sie z ty na forum,ale nie wiem jak się to sprawdxza)

Mialem cos podobnego jest kolo z przodu silnika z taka guma i to kolo podczas gaszenia i zapalania przejmuje wszystkie wibracje z silnika zapewne masz to zrypane sprawdz to kolo ;D Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koło pasowe (tłumik drgań) :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dziwi mnie różnica w cenie koła CORTECO ja dalem ok 500zl na alledrogo, w intercars kosztuje niecaly 1000zl (oryginał w internetowym sklepie 1023,41) moje z alledrogo

wytzrymalo 2 lata ciekawe czy z powodu smiesznie niskiej ceny, chyba ze intercars ma na takim kole 700zł zarobku w co watpie szczerze wiem jedno nigdy cześći do BMW z aledrogo i innych syfiastych internetowych sklepów (sprzegło z dociskiem z alledrogo wytrzymało rok)

Opublikowano
Zastanawiam się czy edycja mapy ciśnienia doładowania nie usunęłaby tego problemu. Sprawdzę to dam znać :)

 

Tak jak piszę yoshimura01 pojawia się błąd czujnika ciśnienia doładowania, znalazłem go także u siebie ostatnio, to tylko dlatego, że sterownik silnika nie spodziewa się podciśnienia w kolektorze ssącym jakie wytwarza przepustnica podczas gaszenia. Niestety ECU z e46 nie został jeszcze zaprogramowany pod przepustnicę, więc dane z czujnika wskazujące na podciśnienie traktuje jako jego uszkodzenie, bo normalnie w momencie gaszenia, oczekuje ciśnienia równego atmosferycznemu. Parametry błędu w 100% wskazują na to, że pojawia się on podczas gaszenia, czyli obroty silnika wynoszą zazwyczaj poniżej 500obr/min. Dlatego właśnie po ponownym uruchomieniu błąd ląduje w "shadow" jako mało istotny.

 

Czy coś wiadomo już na ten temat :?:

 

Próbowałem i edycja samej mapy ciśnienia doładowania niestety nic nie dała. Trzeba coś więcej pozmieniać, żeby uzyskać ten efekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.