Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum. Poczytałem na ten temat trochę ale przyczyn jest kilka więc postanowilem przedstawić swój przypadek.

Mam taki problem. Przy gaszeniu silnika jest mocno wyczuwalne szarpnięcie silnika przenoszące sie na budę i nawet na wnętrze auta. Na wolnych obrotach drganie silnika przenosi sie na wydech tworząc rezonans słyszalny w środku auta. Wystarczy troszkę podnieść obroty i rezonans ustaje. Ale najbardziej mi zależy na wyeliminowaniu tego szarpnięcia przy gaszeniu silnika. Byłem dzisiaj na kanale, chciałem zobaczyć poduszki pod silnikiem, nie widać gołym okiem co znimi, z zewnątrz nie są popękane czy coś w tym stylu.

 

Bardzo proszę o pomoc. Jestem gotowy na wymianę poduszek ale nie wiem czy to one powodują to szarpnięcie czy coś innego.

 

Pozdrawiam

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
  • Odpowiedzi 691
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
czytajac twoj post pierwsze co mi przychodzi na mysl to wlasnie poduszki tak jak tobie wiec zacznij od ich sprawdzenia

 

Dzieki. Ale jak ich sprawdzić by mieć pewność, że właśnie one są do wymiany?

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
czytajac twoj post pierwsze co mi przychodzi na mysl to wlasnie poduszki tak jak tobie wiec zacznij od ich sprawdzenia

 

Panowie mam dylemat. Wymontowałem dzisiaj poduszki silnika z przekonaniem ich wymiany i nie jestem pewny bo poduszki wyglądają dobrze, nie mają pęknięc jedeynie lewa jest miękka. Nie wiem czy mogę wymienić tylko jedną(lewą) bo prawa wygląda jak nowa i sztywna jest.

 

Czy poprostu te poduszki mogą być zmęczone i już nie eliminują dobrze drgań silnika, Przypominam, że jest mocne szarpnięcie przy gaszeniu silnika i wibracje przenoszące sie na budę i fotele na wolnych obrotach. Może obroty mam za małe nie wiem jak sie spradza te obroty w funkcjach ukrytych jak w ogóle czy takie coś jest w e46( spotkałem sie z ty na forum,ale nie wiem jak się to sprawdxza)

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Mam to samo. Też telepie przy gaszeniu i przy delikatnym hamowaniu jak nie ma obciążenia. JUż mam dwie nowe poduszki i czekam aż będzie cieplej:)
Opublikowano

Szarpnięcie przy gaszeniu wskazywałoby na poduszki. Drgania silnika na wolnych obrotach również mogą powodować niesprawne poduszki lub też tłumik dgrań (koło pasowe wału korbowego). To takie najczęstsze przyczyny.

Tłumik drgań objawia się też np. drganiem pedału sprzęgła po jego lekkim wciśnięciu.

Ja bym zaczął od poduszek, taniej i łatwiej. Poduszka na pewno może być "zmęczona", nie musi być zerwana, wystarczy, że jest miękka, żeby nie działać dobrze. Zobacz czy będzie poprawa po wymianie. Oczywiście jeśli już wymieniasz, to obie na raz. Jeśli to poduszki, to po wymianie powinna być cisza.

A wolne obroty można podnieść na kompie ale to bardziej dla komfortu własnego niż jako panaceum na bolączki silnika (dodam, że ja mam podniesione).

Opublikowano

Hej,

 

u mnie są oba objawy, tzn. silniki szarpie przy wyłączaniu, są drgania na luzie oraz drgania pedału sprzęgła po lekkim wciśnięciu.

 

Czeka mnie zatem wymiana poduszek jak i tłumik drgań (czy to jest to samo co dwumas ?)

 

pytanie, ile może kosztować robocizna (bez częsci) w rozbiciu na:

- wymianę poduszek

- wymianę tłumika drgań

 

oczywiście nie w ASO.

 

 

Przy okazji, jakiej firmy zamienniki polecacie. Na allegro znalazłem tłumik firmy CORTECO i poduszki firmy LEMFORDER - nie będzie z nimi problemów ?

 

z góry dzięki za odp.

Opublikowano

Przyczyną waszych dragań na 95% jest kolo pasowe na wale oraz 5% poduszki pod silnikiem i skrzynią.

Pozycja nr 1 na rysunku. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3313&hg=11&fg=18

W tym kole jest taka guma " tłumik drgań " i ona jest odowiedzialna za drgania podczas gaszenia silnika. Do E46 320 D 150km koszt takiego koło to 1100 pln w ASO i ponoć tylko zakładać orginały bo reszta rwie sie po ktrótkim okresie.

Opublikowano

Do 320D pytałem w ASO tłumik drgań 880zł :duh:

Zaczne od poduszek:) Oczywiście dwie, bo wamiana jednej to faktycznie może szybko uszkodzić drugą-nową i wtedy koszty rosną...

 

To niestety jest Diesel - cięzki silnik i takie rzeczy padają...

Opublikowano
arturb: daj znać jak wymienisz poduszki... ciekaw jestem czy Ci to pomogło ponieważ sam mam podobne objawy...
Opublikowano
W takim razie inne pytanie - czy takie wibracje (czyli niesprawny tlumik) maja jakis negatywny wplyw na auto (poza estetyka pracy silnika) ?
Opublikowano

Tak na zdrowy rozum to pewnie ma bo silnik ma wieksze drgania niz to przewidzial producent, dlatego tez podzespoly pracuja w trudniejszych warunkach, oraz dzialaja na nie dodatkowe lub wieksze sily.

W szczegolnosci:

- dwumas

- poduchy silnika

- poduchy skrzyni

- łącznik elastyczny wydechu

Opublikowano
No jak Ci chodzi góra dół cały silnik połączony ze skrzynią i dalej przez wał z dyfrem to na to wszystko może działać niekorzystnie
Opublikowano
Przyczyną waszych dragań na 95% jest kolo pasowe na wale oraz 5% poduszki pod silnikiem i skrzynią.

Pozycja nr 1 na rysunku. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3313&hg=11&fg=18

W tym kole jest taka guma " tłumik drgań " i ona jest odowiedzialna za drgania podczas gaszenia silnika. Do E46 320 D 150km koszt takiego koło to 1100 pln w ASO i ponoć tylko zakładać orginały bo reszta rwie sie po ktrótkim okresie.

 

Ja niebylbym taki pewny.Wymienilem poduszki 2szt.Kolo pasowe,wal napedowy lacznie z amortyzatorami drgan i nic,dalej telepie przy gaszeniu.

Opublikowano

Panowie właśnie wymieniłem poduszki pod silnikiem

 

Przed wymianą byly drgania na budzie wydechu i fotelach z kierownicą dodam, że napedale sprzęgła nie mam najmniejszych wibracji w każdej pozycji.

 

Po wyciągnięciu poduszek chciałem je dać z powrotem bo wyglądały dobre. Wkońcu zdecydowałem się założyć nowe i dobrze zrobiłem!!!

 

Wnioski:

Zapalam silnik i ULGA aksamit najmniejszych wibracji, fotele już nie robią masarzu pleców, kiera jak wryta, wydech super. Czułem się jak w benzynowym silniku, naprawdę kolosalna zmiana, ale nie do końca bo szarpnięcie przy gaszeniu zostało i nie wiem co to możę być. Dodam, ze mechanik sprawdził mi koło pasow na wale i mówił że jest ok...

 

Zastanawiam się czy te silniki poprostu tak się nie zachowują (maja taka kulturę gaszenia) Może ktoś do tego doszedł to powie....

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Ja też przymierzam się do wymiany poduszek, napisz ile tych poduszek jest i jaki jest ich koszt oraz czy potrzeba dużo czasu na ich wymianę
Opublikowano
Ja też przymierzam się do wymiany poduszek, napisz ile tych poduszek jest i jaki jest ich koszt oraz czy potrzeba dużo czasu na ich wymianę

 

Poduszki pod silnikiem są dwie inne czyli prawa i lewa, za dobre trzeba dać od sztuki między 160-190zł, zależy od dojścia. Czas??? To od zręczności: Zdkęcie obudowy dolnej, podniesienie silnika, odkręcenie poduszek itp. u mnie to trwało 50 minut z oględzinami starych poduszek../.

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
A konkretnie jak wykrecic gorna srube z prawej poduszki nie ma tam dojscia , od gory przeszkadza turbo a z dolu elementy wydechu tu mam problem, siedze na kanale i juz nie mam pomyslu
Opublikowano
A konkretnie jak wykrecic gorna srube z prawej poduszki nie ma tam dojscia , od gory przeszkadza turbo a z dolu elementy wydechu tu mam problem, siedze na kanale i juz nie mam pomyslu

 

Mój kolega mechanik miał jakiś klucz z przegubem i z dołu ją wykręcił, ale dokładnie się nie przyglądałem...

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Mnie sie wydaje ze tak nie powinno byc - tez to mam i mnie to meczy.

Ostatnio porownywalem duzo samochodow i stwierdzam ze problem nie wystepuje w samochodach do 60tys km przebiegu. Natomiast takie gibniecie przy gaszeniu zauwazylem nawet w 535d (oczywiscie nie takie duze jak w 4cyl. ale bylo spore. - jak ma wiecej niz 120tkm zazwyczaj gibniecie jest wieksze. W mojego taty 530 D E61 przy 30tys przebiegu zadne gibniecie nie wystepuje. Ostatnio sprawdzalem kumpla 520D e61 i nie bylo tego gibniecia - miala 60tys przelatane. Co ciekawe to jak gasze gdy jest zimny to jest prawie dobrze - najgorzej na cieplym - i nie zawsze tak mocno zadrzy - nieraz leciutko. Szkoda ze juz nie ma E-46 z przebiegiem 30tys bo wtedy bym byl pewny.

 

Co do kolegi co pytal o wymiane poduszek skrzyni to koszt to 44zl za 2szt. U mnie po wymianie bardzo porawila sie plynnosc zmiany biegow. Tez wczesnie sie tym martwielm ale wszyscy mowili ze BMW tak ma, a teraz biegi wchodza z lekkim oporem ale jak w maslo - poprawila sie przyjemnosc z jazdy.

 

 

 

" Zastanawiam się czy te silniki poprostu tak się nie zachowują (maja taka kulturę gaszenia) "

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.