Skocz do zawartości

E39 520 manual - wolna reakcja na dodawanie gazu


tusty

Rekomendowane odpowiedzi

Prosze o rade - auto reaguje z opoznieniem na dodawanie gazu - objawia sie to opoznionym wejsciem na obroty.

- Gdy wciskam pedal gazu, przy wcisnietym sprzegle lub na luzie, przez krotka chwile nic sie nie dzieje, dopiero po ulamku sekundy auto wcdhodzi na obroty

- gdy puszcze pedal gazu sytuacja jest odwrotna - schodzenie z obrotow tez rozpoczyna sie po krociutkiej chwili.

Nie jest to bardzo meczace - w zasadzie juz sie do tego po malu przyzwyczilem. Jest to moje pierwsze BMW E39 - tak sie zachowuje odkad je zakupilem - w ASO nie wykryli zadnych bledow....

Zastanawiam czy to "normalny" objaw czy tez wrozba jakiejs zblizajacej sie naprawy??

 

Czy ktos z Was mial/ma podobna sytuacje - lub wie o czym to moze swiadczyc ?

 

Jak macie jakis pomysl to dajcie znac - ja przekopalem pare for dyskusyjnych, "pogooglowalem" i nic nie znalazlem na ten temat.

 

uzupelaniajac - auto jezdzi ok, przyspiesza sprawnie , opoznienie uwidacznia sie czasami "przygazowaniem" przy zmianie biegow , ale najwyrazniej je widac przy "momentowym" dodaniu gazu na luzie - obroty wchodza sprawnie, ale jak by ulamek sekundy po wcisnienciu gazu i spadaja chwile po tym jak pedal zostal juz wycisniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do przyspieszania to ten typ tak ma.

A co do zwalniania obrotów to u siebie nie zaobserwowałem czegoś takiego. < chyba , że ułamkami sekund już się przestałem martwić >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego-po około 1-2 sekundach po wciśnięciu pedału auto zaczynało przyspieszać. Podobno są dwie przyczyny: 1. Potencjometr w pedale umiera, 2. Zasyfiona przepustnica. W moim przypadku skończyło się na wymianie całego pedału wraz z potencjometrem (coś ok. 500 PLN).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku to nie trwa 1-2 sekund...

 

- dokladniej sie przyjrzalem sprawie i tak :

 

-z odglosu silnika wynika, ze auto reaguej na pedal gazu sprawnie, obroty po odjeciu pedalu gazu chwile sie utrzymuja i opadaja (to powod tego, ze czasem zdaza mi sie przegazowac przy szybkiej zmianie biegow - ale juz sie przywyczajam do tego - moze ten typ tak ma ?).

 

-natomiast patrzac na obrotomierz - wyraznie widac, ze ma on opoznienia male opoznienia z w reakcji na zwiekszane i zmniejszane obroty. Jest tez malo ..."precyzyjny, czuly..." przy niskich obrotach - opadajac potrafi na chwile zatrzymac sie na ok 1000 i potem przeskoczyc na ok 700 - mimo iz slychac rownomierne opadanie obrotow (troche wczesniej niz opada wskazowka obrotomierza).

 

- poza tym wszystko ok - obroty nie faluja

 

dzieki za wszystkie posty w tej sprawie,

pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do przyspieszania to ten typ tak ma.

A co do zwalniania obrotów to u siebie nie zaobserwowałem czegoś takiego. < chyba , że ułamkami sekund już się przestałem martwić >

Ten typ tak nie ma :) :8) U mnie wchodzi na obroty praktycznie wraz ze wciśnięciem pedału gazu.

 

Piszesz , że praktycznie wraz z wciśnięciem.

No właśnie tak jest.

Przecież kolega wspomina o ułamkach sekundy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.