Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich mam pytanie co oznacza ten komunikat oil motor prufen nie wiem czy w dobrej kolejności to napisałem,ale zdarzyło mi się to podczas jazdy i nie zapamiętałem kolejności,zgasiłem silnik i za moment odpaliłem i komunikat się już nie pojawił było to wczoraj wieczorem tak że dojechałem do domu i dziś rano sprawdziłem poziom oleju i jest okey jestem ciekawy jaka jest przyczyna wyświetlenia tego komunikatu.Dzięki z góry za odpowiedzi.
Opublikowano
jak na moje oko to "sprawdzić olej silnikowy" , może pora wymienić olej?
Do wymiany oleju pozostało mi jeszcze 3 tysiące tak że to raczej nie o to chodzi,a oleju mam 3/4 na bagnecie początkowo sądziłem też że to może być przyczyną niskiego stanu bo ostatnio sprawdzałem jakieś 3 tys. temu.ale niestety stan jest dobry
Opublikowano
oil motor prufen

 

Może Oelstand Motor prufen ?

Dokładnie to znaczy "sprawdź poziom oleju". Właściwy poziom mierzy się po odstaniu z 10 minut po zakończeniu jazdy. Ma być pomiędzy połową zakresu a max.

Jak za dużo oleju to też będzie ten komunikat i jest to groźne dla silnika.

 

Na pewno było prufen ? Komunikat "Oelstandmotor" znaczy że jest za niski poziom oleju. Kłopoty z czujnikiem poziomu to "Sensor oelstand" lub "Sensor oelstand prufen"

 

A tu coś piszą na ten temat:

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/index.php?action=printpage;topic=10631.0

 

Z przewodem masy to nie głupie, jest to bolączka E39..wyczytałem w dzisiejszym Auto Świat :D

Opublikowano
oil motor prufen

 

Może Oelstand Motor prufen ?

Dokładnie to znaczy "sprawdź poziom oleju". Właściwy poziom mierzy się po odstaniu z 10 minut po zakończeniu jazdy. Ma być pomiędzy połową zakresu a max.

Jak za dużo oleju to też będzie ten komunikat i jest to groźne dla silnika.

 

Na pewno było prufen ? Komunikat "Oelstandmotor" znaczy że jest za niski poziom oleju. Kłopoty z czujnikiem poziomu to "Sensor oelstand" lub "Sensor oelstand prufen"

 

A tu coś piszą na ten temat:

http://www.bmw-klub-lodz.com.pl/forum/index.php?action=printpage;topic=10631.0

 

Z przewodem masy to nie głupie, jest to bolączka E39..wyczytałem w dzisiejszym Auto Świat :D

Dzięki też wcześniej to czytałem,a na pewno wyświetliło prufen jak wcześniej wspomniałem jest 3/4 na miarce i myślę że to chyba jakiś czujnik przejechałem jeszcze wczoraj po wyświetleniu tego komunikatu jeszcze około 40 kilometrów ale delikatnie do 90 km/h i nic szczególnego nie zauważyłem żeby się działo mam nadzieję że to tylko czujnik zobaczymy jak coś będzie nie tak to dam znać na razie dziękuję za odpowiedzi :lol:
Opublikowano
myślę że to chyba jakiś czujnik przejechałem jeszcze wczoraj po wyświetleniu tego komunikatu jeszcze około 40 kilometrów ale delikatnie do 90 km/h i nic szczególnego nie zauważyłem żeby się działo mam nadzieję że to tylko czujnik

 

W końcu nie ma się czym przejmować..to tylko "przypominajka", jak oleju będzie brakować to zobaczysz inny komunikat :wink:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak za dużo oleju to też będzie ten komunikat i jest to groźne dla silnika

 

Jesteś pewien tego że jak będzie za dużo oleju to też będzie ten komunikat ?!? Ja mam komunikaty po angielsku i ten o oleju brzmi tak:

CHECK OIL LEVEL Jak sprawdzałem poziom oleju po dłuższym postoju to mam minimalnie poniżej maxa (jakieś 2-3 mm) na bagnecie. Nigdy nie sprawdzałem 10-20 minut bezpośrednio po zakończeniu jazdy. A objawy mam takie że czasami podczas jazdy wyświetli mi się komunikat a gdy np. na światłach wyłączę na chwilę silnik i włączę ponowie to już się może długi czas nie wyświetlić. Jak patrzę na konstrukcję czujnika poziomu oleju nr kat. 12617508003 to nie wydaję mi się żeby było możliwe wykrycie przez niego zbyt wysokiego poziomu oleju ... choć oczywiście mogę się mylić. Tak czy siak sprawdzam olej prawie co dzień i okazuje się że nie ubywa go wcale (co oczywiście mnie cieszy) a ten napis bardzo minie drażni kiedy pojawia się podczas jazdy. Napewno sprawdzę ten czujnik tylko że myślałem że trzeba aby go wymontować trzeba spuścić olej tym czasem w którymś wątku przeczytałem że nie trzeba tego robić ?!?!? Czy ktoś może to potwierdzić ?!?! Bo jeśli trzeba spuścić olej to sprawdzę to dopiero za kilka miesięcy przy następnej wymianie oleju. Jeśli zaś nie trzeba to może zrobię to w ten weekend ;)

Pozdrawiam

Opublikowano

Mi się to kiedyś włączyło>>> zimny silnik, wyjazd pod stromą górę na 1biegu <<

 

P.S podobnie sprawa ma się z kuhlwasser prufen, jak chwilę postoi przodem w dół lub na lewą stronę to też wyskoczy

 

jak auto stoi równo to nigdy, podczas jazdy nigdy, płynu nie ubywa nic

 

 

Ten typ tak ma :D

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Jest to dla mnie zrozumiałe ... jeśli poziom płynu jest bardzo blisko minimum ale nie poniżej to w takich sytuacjach może pojawić się odpowiedni dla danego płynu komunikat. Ale w przypadku kiedy stan płynu jest prawie max. a komunikat pojawia się na prostej drodze to ja widzę tu winę czujnika lub jego okablowania.
Opublikowano

jeśli chodzi o płyn chłodzący (mówisz max - za dużo też nie może być) którego masz odpowiednią ilość i go nie ubywa to na bank masz je...ni..ę...y czujnik.

 

Zrób sobie test, jak się zaświeci to w miarę możliwości zatrzymaj auto w tym samym ułożeniu i sprawdź poziom płynu tylko ostrożnie.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
U mnie nie ma problemu z płynem chłodzącym i jak mniemam z poziomem oleju również nie mam problemu bo to właśnie jego stan się nie zmienia podczas sprawdzania. Dlatego również stawiam na czujnik poziomu oleju. Aha ... mała poprawka ... napis na desce wygląda tak CHECK ENGINE OIL LEV ... zastanawiam się czy to że ta informacja pojawia mi się czasami podczas jady może byś spowodowana zbyt dużą ilością oleju gdyż tak jak pisałem wcześniej po nocnym postoju na bagnecie poziom oleju jest 2-3 mm poniżej max. Myślałem więc że może podczas pracy silnika kiedy olej robi się rzadszy i dużo cieplejszy może jego objętość wzrasta na tyle że stan podnosi się powyżej maximum i dlatego wyskakuje napis. Jednak nie pasuje mi tu fakt że przecież kiedy sprawdzamy poziom na zimnym silniku praktycznie wszystek olej jest w misce więc jego stan (w misce właśnie) się podnosi względem tego stanu podczas jazdy ponieważ wtedy część oleju rozchodzi się po silniku.
Opublikowano

No widzisz kolego .... a ja tu ze starych metod korzystam a wszystko w instrukcji napisane czarno na białym.

Dzięki

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Odświeżę troszkę temat czy ktoś sobie poradził z tym komunikatem żeby już się nie wyświetlał ja w tym kierunku nic nie robiłem i od tygodnia już przestał mi się wyświetlać(czyżby usterka ustąpiła???) :lol: :lol: :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.