Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
nie moge znalesc na forum info o spalaniu benzyniakow, ktos moze mi podac info

 

podałem ci :)

 

i - to benzyna

d- to disel

 

320i - to benzyna 2l

320d - to disel 2l

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Szczerze powiem, że jak przeglądam aukcje po necie... śmiem twierdzić, że realny przebieg diesla sprowadzanego do polski jest w granicach 300-600tyś km... a benzyniaka 200-400tyś km... Dodam do tego, że niesamowite jest to, iż wsiadając do BMW E46 które przelatało po autobanach 400tyś km, ma się wrażenie, że auto wyjechało kilka tygodni temu z fabryki... Uważam iż kręcenie liczników to kopanie sobie dołków pod sobą... Nie kupiłbym E46 z 2002roku z silnikiem np. 2.9d które miało by przebiegu 150tyś, a cena była by okazyjna... Jest to moim zdaniem kpina w żywe oczy... Kupiłbym to samo auto za tą samą kasę z przebiegiem 320tyś.km.... stwierdziłbym, że nie latało dużo, a sprzedawca jest uczciwy :cool2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Opublikowano
czyli moja benzynka w granicach 12 litrow. to juz sporo... tylko jakos nie moge sie przekonac do tego diesla... z moim szczesciem do samochodow trafie takiego, ktory zaraz bedzie sie sypac... a to pompa itd
Opublikowano
Szczerze powiem, że jak przeglądam aukcje po necie... śmiem twierdzić, że realny przebieg diesla sprowadzanego do polski jest w granicach 300-600tyś km... a benzyniaka 200-400tyś km... Dodam do tego, że niesamowite jest to, iż wsiadając do BMW E46 które przelatało po autobanach 400tyś km, ma się wrażenie, że auto wyjechało kilka tygodni temu z fabryki... Uważam iż kręcenie liczników to kopanie sobie dołków pod sobą... Nie kupiłbym E46 z 2002roku z silnikiem np. 2.9d które miało by przebiegu 150tyś, a cena była by okazyjna... Jest to moim zdaniem kpina w żywe oczy... Kupiłbym to samo auto za tą samą kasę z przebiegiem 320tyś.km.... stwierdziłbym, że nie latało dużo, a sprzedawca jest uczciwy :cool2:

Sory ale nie wiem o jakich autach mowisz chodzi mi o przedzial cenowy sledzonych przez ciebie "aukcjiach"samochodowych wniskuje ze mowisz o jakis trupach do ???kola€ czy jak

Opublikowano
czyli moja benzynka w granicach 12 litrow. to juz sporo... tylko jakos nie moge sie przekonac do tego diesla... z moim szczesciem do samochodow trafie takiego, ktory zaraz bedzie sie sypac... a to pompa itd

 

wszysko zależy od tego ile jeździsz , im wiecej tym wiecej zarabiasz i stać cię na ewentualne naprawy disla

 

trzeba też dodac to że benzyna tez się psuje i też ją trzeba naprawiać od czasu do czasu , wylicz sobie ze średnich spalania benzyny i disla ile miesięcznie zyskujesz przy swoim przebiegu i masz odpowiedź , po za tym 2 sparawa , jak bedziesz miał tanie jeżdzenie to przebieg ci się zwiększy - samochód to wygoda

 

zamieściłem specjalnie dane producenta o spalaniu bo są najbardziej dla mnie miarodajne i jest to ta generacja silników który chcesz kupic , tu na forum usłyszysz bardzo dziwne historie dotyczące spalania zwłaszcza benzyn

 

zwykle producenci zawsze troche zaniżają te spalanie.

 

jak wczesniej miałeś disla i ci się psuł to ci się nie dziwie , tylko nie kup benzyny zajeżdzonej bo będziesz miał podwójny ból

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Co do tego spalania co podaliscie to trzeba to pomnozyc *1,15 nawet do 1,2 - wtedy wyjdzie normalne rzeczywiste spalanie - sprawdzalo sie to u mnie we wszystkich samochodach - oni podaja dla super oszczednej jazdy bez korkow i wyprzedzania. Ale niestety teraz nie ma miast bez korkow.
Opublikowano

policz sobie ile masz na zakup auta, ile robisz km rocznie i ile zamierzasz autem jezdzić, ja tez szukalem diesla 320d, kupilem w koncu E46 w benzynie 2.5,

 

a przeliczylem to tak, za diesla wczesniej w dobrym stanie jak szukałem auta musialbym zaplacic ok 3 tyś wiecej na starcie za ten sam rocznik co benzyne. zakladalem ze oba bedą bez większego wkladu niz podstawa wymaga, olej, filtry, płyny.

 

robię rocznie ok 15 tyś km,

 

autem zamierzam jezdzic tylko rok,

 

srednio beemka pali mi ok 11 l/100 km - jazda 70 % wawa, 30 % trasa.

 

porownąjąc do 320d 150 KM gdzie spalanie by bylo ok 8 litrów srednio

 

czyli róznica 3 litry x 15000 tys km = 450 l paliwa więcej x srednia cena paliwa 3,50 = daje oszczędność na paliwie ok 1580 zł

 

czyli musiałbym minimum przejechać 30 tys w rok by sam zakup diesla mi się zwrócil.

 

po roku jestem wiec 1500 zł do przodu, analogicznie jakbym jezdził dieslem.

 

w benzynie jest mniej kosztownych elementów do wymiany, jak w dieslu, benzynowiec tak nie ucierpi jak przez przypadek dostanie gorszej jakosci paliwa, w przeciwienstwie do common rail, gdzie jedno zle tankowanie moze byc katastrofalne dla silnika, ale oczywiscie to tylko przyklad. pozatym odchodzi masa zaworków, wezykow podcisnieniowych, turbo.

wiadomo w benzynie mogą poleciec cewki w miedzyczasie, dlatego kosztów czysto eksploatacyjnych nie liczę.

 

pozstaje jeszcze jedno dzwięk R6 + jego osiągi są na stronę benzynki :D

 

dlatego przelicz sobie czy bedzie to dla Ciebie opłacalne.

 

jak ja bym przejezdzal rocznie min 30 tys km napewno jezdzilbym dieslem

 

pozdrawiam.

Opublikowano
policz sobie ile masz na zakup auta, ile robisz km rocznie i ile zamierzasz autem jezdzić, ja tez szukalem diesla 320d, kupilem w koncu E46 w benzynie 2.5,

 

a przeliczylem to tak, za diesla wczesniej w dobrym stanie jak szukałem auta musialbym zaplacic ok 3 tyś wiecej na starcie za ten sam rocznik co benzyne. zakladalem ze oba bedą bez większego wkladu niz podstawa wymaga, olej, filtry, płyny.

 

robię rocznie ok 15 tyś km,

 

autem zamierzam jezdzic tylko rok,

 

srednio beemka pali mi ok 11 l/100 km - jazda 70 % wawa, 30 % trasa.

 

porownąjąc do 320d 150 KM gdzie spalanie by bylo ok 8 litrów srednio

 

czyli róznica 3 litry x 15000 tys km = 450 l paliwa więcej x srednia cena paliwa 3,50 = daje oszczędność na paliwie ok 1580 zł

 

czyli musiałbym minimum przejechać 30 tys w rok by sam zakup diesla mi się zwrócil.

 

po roku jestem wiec 1500 zł do przodu, analogicznie jakbym jezdził dieslem.

 

w benzynie jest mniej kosztownych elementów do wymiany, jak w dieslu, benzynowiec tak nie ucierpi jak przez przypadek dostanie gorszej jakosci paliwa, w przeciwienstwie do common rail, gdzie jedno zle tankowanie moze byc katastrofalne dla silnika, ale oczywiscie to tylko przyklad. pozatym odchodzi masa zaworków, wezykow podcisnieniowych, turbo.

wiadomo w benzynie mogą poleciec cewki w miedzyczasie, dlatego kosztów czysto eksploatacyjnych nie liczę.

 

pozstaje jeszcze jedno dzwięk R6 + jego osiągi są na stronę benzynki :D

 

dlatego przelicz sobie czy bedzie to dla Ciebie opłacalne.

 

jak ja bym przejezdzal rocznie min 30 tys km napewno jezdzilbym dieslem

 

pozdrawiam.

 

podam to co mam w intrukcji i to co podaje producent

 

...............e46...320i.......320d.....330i.....330d..330xi....330xd....325i

miasto..............12,2........7,6......12,8......9,2....13,3.....10,1......12,8

poza miastem....6,9.........4,4.......6,9.......5,3.....7,4...... 6,2........6,9

średnio..............8,9.........5,5.......9,1.......6,7....9,6.......7,6........ 9,0

 

moc.................170KM...150KM...231KM.184KM.........................192KM

 

rożnica między 320d a 325i

miasto.............5,2 l

pozamiastem....2,5l

średnio............3,5 l

 

przy czym zastrzegam że spalanie podawne przez producenta jest zaniżane , :) im wiecej pali auto tym większa jest różnica w dislu i w piniążkach które ci zostają w kieszeni :)) ,

podawane wasze spalania w benzynie są bardzo optymistyczne , podawane spalanie w dislach są najczarniejsze z najczarniejszych :)

ja postaram się to wypośrodkować

 

czyli biorąc pod uwage twój styl jezdzenia i to że spala ci 11l a disel pisze 8l - spalanie które nie mieści się w tabelce u disla nawet jazda po mieście nie wynosi 8l !!!

 

wiec skoro tak porównujesz to ja bym podał taką relacje (biore maksymalne spalanie disla i max spalanie benzyny w mieście )

 

320d 8l

325i 13l

 

różnica wychodzi nie 3l jak piszesz tylko 5 l - to sporo zmienia :)

 

zgodzisz się że teraz zupełnie inaczej wyglądają twoje wyliczenia

nie chce się przepychać z wami tu na forum ale po prostu wprowadzacie ludzi wbłąd - specjalnie podparłem się danymi od producenta by ujednolicić i wyciagnąć jakąś normalną średnią

 

wiecie ile wam pali benzyna - ok , ale wydaje się wam ile pali disel :))

sorx że was sprowadzam na ziemie ale kolega niech porówna sobie te dane i sam wyciągnie wnioski

 

15000km/ rocznie - to faktycznie bardzo mało jakieś 1100 km na miesiąc przy takim przebiegu napewno bym wybrał 6-tke 325i - chociażby tylko dla samego silnika i mocy :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

srednie spalanie 320d 150 KM podałem nie na podstawie danych fabrycznych, ale mój znajomy ujezdza takie własnie auto i srednia mu zawsze wychodzi 8 litrów z przewagą jazdy w miescie, producent podaje srednie 5,5 czyli wychodzi 2,5 litra wiecej, ale pisze z przewagą jazdy w miescie, wiec nie wiem skad wnioskujesz ze zalozylem czarny scenariusz dla diesla a optymistyczny dla benzyny ?

 

mnie wychodzi ok 11 litrów średnio czyli o 2 litry wiecej niz podaje producent, i nie wróże tego z fusów, bo leje zawsze pod korek ,zliczam, i tak mi wychodzi, BC przekłamuje mi o ok 0.5l

 

przy jezdzie czysto miejskiej przewaga zawsze wyjdzie na korzysc diesla, i tego nie neguje, dlatego podałem średnie wartości.

 

jezdzilem wczesniej niezawodnym 2.5 Tdi AEL z grupy VAG, i wiem ze oszczędności z jazdy dieslem są, ale wtedy tez robilem wieksze przebiegi, R5 tez brzmiała fajnie :) dlatego na chwilę obecną przesiadłem się do benzynki, choć pewnie do diesla jeszcze wróce, ale to bedzie napewno 3.0D w E46 lub 3.0 TDI V6 w B7 :)

Opublikowano
Jak można na miejscu sprawdzić czy licznik nie był kręcony? Czy jest to możliwe zrobić jakimś prostym sposobem u sprzedającego na podwrurku??? Czy tylko w stacjach specjalistycznych.
Opublikowano
Jak można na miejscu sprawdzić czy licznik nie był kręcony? Czy jest to możliwe zrobić jakimś prostym sposobem u sprzedającego na podwrurku??? Czy tylko w stacjach specjalistycznych.

jak bylo profesjonalnie zrobione to NIGDZIE sie tego nie dowiesz i tylko stan moze to zdradzic (no chyba ze jest z niemiec i ma pelna historie serwisowa)

 

a jak po lebkach to albo stacja diagnostyczna albo podobno (sam nie widzialem) w e46 i e39 jak sie w roznych miejscach nie zgadza przebieg (ktos kto to robil sie nie znal) pojawia sie jakas kropka na liczniku przebiegu - tak czytalem kiedys tu na forum - jak ktos wie wiecej niech napisze bo nie mialem ani e46 ani e39

Opublikowano
Witam, ja podobnie jak w temacie przymierzam się do kupna E46:D . Śledzę to forum już od dawna i mój punkt widzenia na temat przyszłego samochodu zmienił się diametralnie. Miało być 320d a będzie 320i :cool2: . Teraz zasadnicze pytanie: czy starczy mi 25 tys na zakup tego właśnie modelu? Opinie są różne a ja już mam taki mętlik że...
Po co jeździć jak można latać...BMW
Opublikowano
rozmawialem z kolega, ktorego znajomy sciaga fury z niemiec, powiedzial ze za ponad 20 tyskow mozna sciagnac juz porzadna e46. Sam sie wybieram za okolo 3 miesiace jak dobrze pojdzie, wiec na wlasnej skorze to sprawdze, ja chyba tez zostane przy benzyniaku, ale jest jeszcze sporo czasu i moze cos sie zmieni :), dzieki wszystkim za wszelkie info... napewno bedzie to pomocne dla mnie i innych planujacych zakupic to cacko.
Opublikowano

nie pojmuje po co tyle dymu o kręcone przebiegi - sporo jest ezp z książką serwisową z niemiec - wtedy mamy czarno na białym.

Co do stanu silnika dwumasów pomp i innych cudów :) (ok, przyznaje nie mam pojęcia o mechanice) mozna też się wiele dowiedzieć w ASO - pełen przegląd bez geometrii nadwozia to ok 500 zł w wawie !!! to samo tyczy historii powypadkowej...

 

jesli komuś szkoda 500 stówek w obawie że sprzedaca rżnie głupa do końca może zagrać prostym dealem: mówisz że bezwypadek i mały przebieg - okaże się inaczej ty płacisz...

 

co do tych legandarnych napraw tych części - swego czasu kolega z wlkp - podawał namiary na człowieka dobrze naprawiającego skrzynię automatyczną za 3,5 tys - nie sądzę że pompa czy inny fragment diselowej instalacji może być droższy a w perpektywie dobra ceny - poniżej 30 tys za 320d to chyba nie jest koszmarny koszt.

 

ps. wymadrzam się trochę na sucho bo swojego ezp. jeszcze szukam :))

 

 

pzdr

Opublikowano

ja dodam jedną rzecz którą zaobserowwałem

 

jeszcze po wawie codziennie , rzadkością jest spotkać 3l benzyne , 2l widuje się , ale też rzadko

 

wiekszość BMW które jeżdzą to disle :) 2l odgroma 3l to głównie combi , sedany ze 2 widziałem :)

 

benzyne to zdecydowanie częsciej się spotka w wekendy , ale ja osbiście nie trafiłem na 3l benzyne w wawie

 

to tak nawiązuje do tej awaryjności disli - po prostu my wecej jeździmy tymi autkami . wiecej jest tych aut wiec siłą rzeczy wiecej postów jest dotyczących problemów z dislami

 

mnie nadal nie przekonuje teza że disle są bardziej awaryjne od benyzny , od 3 lat jeżdze dislami i nie mam jezeli chodzi o silnik jakichkolwiek problemów , to samo mówią moi znajomi którzy zresztą mnie namówili na disla - też miałem spore opory , miałem stereotypy te które widze tu na forum , cały czas miałem w pamięci starą generacje disli - klekotów , do czasu kiedy pojechałem z kolegą na Litwe i zobaczyłem jak 2l disel śmiga w trasie - jeszcze większy szok jego spalanie gdzie w większości gdzie można było to szafa była zamknięta

 

widziałem to na własne oczy i chyba to mnie najbardziej przekonało bo też jestem zreguły nieufny do tego co inni mówią

 

kto chce dużo jeździć niech kupi disla - opłaci się wam i bedziecie zadowoleni , żeby tak samo śmigać na benzynie trzeba ją gazować a to już rodzi sporo problmów i awaryność takiej benzyny zwiększą się bardzo mocno

 

i jeszcze 1 rzecz , były ostatnio mocne mrozy , w nocy dchodziło do -24 stopni , ciekaw byłem czy mi odpali , zarówno firmówka bez problemów , beta stała 5 dni nie jeżdzona wiec zamarznieta była na kość , odpalałem przy -16 stopnii rano

 

1 raz zakręciłem nie odpaliła , odczekałem chwile 2 raz zakreciłem i odpaliła :) chwile dziwnie popracował i wskoczył na swoje obroty :)

 

wiec nie jest tak źle z dislami nawet jak sa takie mrozy :)

 

to taka moje dygresja

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

chyba do samego konca bede miec dylemat, benzynka czy diesel...

 

ciezki wybor... tym razem samochodu nie bede kupowac na szybko, wiec mam ze 3 miesiace na przemyslenia.

Opublikowano

Witam wszystkich zajawkowiczów :D

 

Ja równiez szykuję się do kupna E46. Tak samo jak Ty Ernidebest mam straaaszny dylemat B czy D :/ Wersje silnikowe nad którymi się zastanawiam to 330D i 330i po 2001r. oczywiście w sedanie :), w przedziale 30-40 tys. Przeczytałem większość dyskusji na temat tych silników i tylko mi namieszały w głowie :/. W moim przypadku przebiegi są rzędu 15-20 tys. rocznie i zamierzam jedzić autem conajmniej 3 latka. Rozsądek i ekonomia wskazuje na 330D, z uwagi na fakt iż nie jestem ani "bananem" ani zamożnym przedsiębiorcą, jednak myśl o frajdzie z jazdy oraz dzwiękiem R6 budzą we Mnie duże emocje, których niestety jak myślę, moja kieszeń nie wytrzyma:(. Alternatywą mogło by byc założenie LPG, nawet rozmawiałem z gościem który zakłada LPG do BMW (sam posiada 328 E36) i twierdził ze sprawuje się świetnie i bezproblemowo, jednak uwazam ze gaz do BMW jakoś tak ... nie pasuje :)

Opublikowano

u mnie gaz odpada... nie chce robic syfu.

 

Mam właśnie ten sam dylemat. Głównie chodzi o koszta.

 

U mnie jest o tyle taka sytuacja, ze duzo nim nie bede jezdzic, chyba ze w lato, wiec probuje sobie to jakos przeliczyc.

 

Jezdzac maks 1000 km miesięcznie,

(chociaz moze i polowe tego bede robic, ale zakladam ta wersje)

 

Benzynka okolo 410 zl

Diesel 240 zł

 

Rocznie 2040 zł dopłacamy do benzynki

Samochodem planuje jeździć 3 lata, więc wychodzi 6120 zł Przez cały okres

 

 

Oczywiście jest to tylko cyrka obliczenie.

 

Teraz kwestia diesla.

- regenerowana pompa kosztuje w granicach 1000 zł. (to mi padło w astrze)

-Turbosprężarka około 1500 zł

 

Nie wiem jak to jest w benzyniaku, ale z tego co slyszalem koszty eksploatacyjne są dużo mniejsze.

Opublikowano

Myślę, że nie bez znaczenia jest fakt, że auta z dieslem są bardziej wyeksploatowane.

 

Dlaczego 3.0 benzyna jest rzadkością... piękne kobiety też widuję rzadziej niż te pospolite.

Opublikowano
Prawda jest taka ze zalezy jak trafisz ,bo po kieszeni moze dac diesel jak i benzyna. Choc wiadomo ze wspolczesne diesle naszpikowane sa elektronika i czulymi systemami wtryskowymi :mrgreen: Ponad rok mam E46328 i w silniku narazie tylko zmienialem 2 razy olej i filtry. Mialem mnostwo aut nigdy diesla dopiero niedawno kupilem zonie Clio1.5dci ktore znane jest z padajacych wtryskow ,ale naprawde cieszy ze zatankujesz do pelna jezdzisz a paliwa nie ubywa :twisted2: Niestety w przypadku awarii oszczednosci pojda w kosmos. Kierowac sie raczej trzeba stanem auta jak igla to brac bez wzgledu na zasilanie diesel czy benzyna. Wczesniej mialem e36325 i padly mi popychacze (sprzedalem) wiec niema reguly powrocilem do r6 ,bo cieszy. :dance:

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Większość tych diesli co się kula po drogach jest mówiąc oględnie dojechane bo wszyscy leją i jeżdzą nie robiąc nic. Pokutuje przekonanie o tym, że jak diesel to i na mule z bajora pojedzie, a jak jedzie tzn. że nie trzeba przy nim robić. A prawda jest taka, że obecne diesle wymagają większej dbałości niż układy benzynowe, całkowicie odwrotnie niż było kiedyś. Diesel może się długo kulać po drodze kopcąc, sapiąc aż się w końcu posypie ale wtedy zazwyczaj koszta są kosmiczne. A że ludzie głupie to się rzucają na diesla bo przecież to oszczędności i w ogóle. Owszem, oszczędności do czasu. Dieslem się fajnie jeździ bo "taniej" ale nie dla każdego, a bardzo często właściciele nie mają nawet pojęcia że ich auto to ma chory silnik jak palacz płuca po 40 latach na popularnych. No ale skąd mają wiedzieć jak nigdy "zdrowym" autem nie jechali. Ważne że mało pali. :duh:

 

Pozdro.

Opublikowano
Myślę, że nie bez znaczenia jest fakt, że auta z dieslem są bardziej wyeksploatowane.

 

Dlaczego 3.0 benzyna jest rzadkością... piękne kobiety też widuję rzadziej niż te pospolite.

 

serio codziennie jeżdże i nie spotkałem e46 3l w benzynie , może tak trafiam

 

za to m-ki widuje :)

 

a co disli to jak zwykle przesadzacie , benzyna to rozumiem że się zatrzymała na gaźnikach :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mogę pojąć dlaczego ktoś kto mówi "kupuj diesla jak sporo jeździsz" nie może pojąć że diesel może być bardziej kosztowny w naprawach od benzyny. Nie chodzi tu o to co jest lepsze przy takim samym przebiegu, tylko co jest bardziej wyeksploatowane z danego rocznika/w danej cenie. CHODZI TU O PRZEBIEGI !!! Jak benzyna będzie miała 300-400k km to też nie będzie bezawaryjna. Łatwiej kupić benzyne z niskim przebiegiem bo jak sami dieslowcy stwierdzają - koszty paliwa są większe !!! Logicznym jest że takim autem jeździ się mniej.

I najważniejsze porównując diesle z benzyną w BMW pamiętajcie o podstawowej zasadzie: porównujecie silnik z silnikiem+turbina.

 

A bezawaryjny diesel nie do zajechania to był np: w Mercedesie W124 i miał 113KM z 3.0 pojemności, 6 garczków i 12 zaworów.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.