Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Planuję zakup e46 prosiłbym posiadaczy tej betki o poradę,

 

ktoś mi wcześniej powiedział, że najlepiej brać po 2001 roku betkę, bo we wcześniejszych rocznikach są problemu z pompą wtryskową.

czy to prawda ??

 

co możecie mi jeszcze podpowiedzieć

 

nie wiem czy 2 czy 3 litrowy silnik planuje zakup diesla.

 

Powiedzcie mi tez cos o spalaniu w tych 2 silnikach.

 

Ogólnie proszę o info które może mi pomóc

  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
To wszystko zalezy jaka gotówką dysponujesz? jak stac cie na zakup 3.0 to ja bym brał w ciemno.Użytkuje 2.0 136KM własnie na pompie i jak narazie żadnych problemów poważniejszych niema,myślę że to wszystko zależy jakie paliwo lał wcześniejszy właściciel i gdzie ty masz zamiar tankować.Ja leje tylko V-Power-a na Shell-u i tak jak mówie nie zamula i jak narazie odpukać pompa działa nienagannie.Wszystko zalezy od zasobności portfela i jak bym miał brac w 2.0 to raczej po lifcie (2001r) a jak stac cię na 3.0 to właśnie tą ostatnią.U mnie spalanie miasto 7-7,5 litra trasa 5-6,5litra. Edytowane przez furiozo
Opublikowano

no troche posiedzialem na forum i czytalem, ale wiadomo ze czlowiek nie jest w stanie wchlonac takiej wiedzy odrazu ;) dlatego napisalem posta zeby bylo mi troche latwiej w uzyskaniu odpowiedzi.

 

Zakup planuje 20-30 tyskow

 

ale nie jestem pewien jeszcze konkretnie co chce...dlatego tez taka duza rozbieznosc...

Opublikowano

no niestety wiecej funduszy nie bedzie... mamy zamiar jechac za 2-3 miesiace do niemiec i cos tam poszukac...

 

ew. Audi A4 lub passat b5, no ale w 1 kolejnosci poluję na betke

 

 

furiozo - a jak sie wogole uzytkuje 2 litrowy silnik, jakies klopoty ??

CRC - a czemu benzynę ??

Opublikowano
Lepiej te 30tys na lokate wlozyc niz wydac na e46 po lifcie, gdyz autko w tej cenie to bedzie totalny szrot albo golas albo dwa w jednym.
Opublikowano
za ok 28-30 proponuje benzynkę , napewno będzie z mniejszym przebiegiem i nie bedzie tak wyeksploatowany, jezeli trafisz w zadbany model, to w sumie tylko pozostanie podstawowy serwis i lanie paliwa...
Opublikowano
Myślę a nawet wiem na swoim przykładzie że do 30tys kupisz bardzo fajnego diesla z silnikiem 2.0 ale oczywiście przed liftem i nie bedzie to żaden szrot. :cool2: Tak jakby tylko diesle były bite,psuły sie a bena poprostu miodzio a tak kolorowo to nie ma zawsze możesz kupic odpicowanego paścia nie zależnie od motoru jaki wybierzesz.Klekot to klekot i zawsze bedziesz ekonomiczniej jeździł niz na benie nie oszukujmy sie.
Opublikowano

Półtorej roku temu za diesla z 99 roku zaplaciłem 33 700 zł. Wymieniłem kompletne zawieszenie z przodu, amortyzatory i jakieś drobiazki eksploatacyjne (typu egr i co jeszcze przeczytałem na forum). Drogo? No nie wiem, bo samochód na 100% nie był bity i przebieg (spory) jest wiarygodny. Pewnie kiedyś będę musiał go sprzedać i sporo stracić ale minęły już czasy że na samochodzie można było zarobić.

Pozdrawiam, Hary.

Pozdrawiam, Hary.
Opublikowano

kupno 330d za tą kwote nierealne

 

jak planujesz ściągnąć auto nie zapominaj że przepisy się zmieniły

 

zapłacisz akcyze powyżej 2l - 13% i od 17 lipca agencje celne naliczają od ceny rynkowej a nie od kwoty na umowie , wiec licz się z tymi kosztami

 

za tą kwote to lepiej poszukaj dobrej 2l

 

za 3l biorąc pod uwage że ci nie zawyżą ceny rynkowej (co zwykle robią ) to od 30 tys zapłacisz prawie 4 tys opłaty celnej , do tego sprawodzenie auta , koszty rejestracji :) tłumaczenia , przeglą 1 po sprowadzeniu , opłata recyklingowa chyba płaciłem 500 zł , robi się sporo .

 

do tego 2 tygodnie minimum łażenie po urzedach, licz się z tym

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Klekot to klekot i zawsze bedziesz ekonomiczniej jeździł niz na benie nie oszukujmy sie.

 

Jasne, szczegolnie, jak padnie Ci pare rzeczy (np. turbosprezarka albo kolo dwumasowe lub caly common-rail), to od razu poczujesz te 'oszczednosci' na dieslu.

Pisalem to juz kilka razy, ale napisze jeszcze raz: zakup zadbanego E46 z dieslem nawet w Niemczech jest bardzo trudny.

Te samochody byly kupowane po to, zeby robic rocznie 30 i wiecej tys km.

Ogladalem kilkanascie E46 320d i 330d w cenie miedzy 25 a 35 tys PLN sprowadzonych do Polski. Wszystkie mialy krecone liczniki i z 180 tys km robilo sie nagle 350 tys km, a sprzedajacy mial glupawa mine.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Klekot to klekot i zawsze bedziesz ekonomiczniej jeździł niz na benie nie oszukujmy sie.

 

Jasne, szczegolnie, jak padnie Ci pare rzeczy (np. turbosprezarka albo kolo dwumasowe lub caly common-rail), to od razu poczujesz te 'oszczednosci' na dieslu.

Pisalem to juz kilka razy, ale napisze jeszcze raz: zakup zadbanego E46 z dieslem nawet w Niemczech jest bardzo trudny.

Te samochody byly kupowane po to, zeby robic rocznie 30 i wiecej tys km.

Ogladalem kilkanascie E46 320d i 330d w cenie miedzy 25 a 35 tys PLN sprowadzonych do Polski. Wszystkie mialy krecone liczniki i z 180 tys km robilo sie nagle 350 tys km, a sprzedajacy mial glupawa mine.

 

 

nie jest łatwo ale też nie jest niemożliwe , ja kupiłem z przebiegiem 147 tys i jest to udokumentowany przebieg , sam obecnie miesięcznie robie niewielki przebieg teraz w ziemie to nawet nie przekraczam 500 km na miesiąc

 

wiec wogóle niemieszcze się w twoich kryteriach :)

napewno mi po 2 latach nikt nie uwieży że auto ma taki przebieg, kupiłem bo jak wielu tu na forum disel jest dla mnie jeżeli o ekonomie i eksploatacje bezkonkurencyjny !!! nawet przy tak niskim przebiegu a może właśnie też dlatego , mało jeździsz - mało ci się psuje

dużo jeździsz - wiecej ci się popsuje i zużyje - wiec może weźcie też to pod uwage , benzyną nikt nie robi w większości duzych przebiegów

 

nie znając auta od razu powiesz że to niemożliwe i napewno mam kręcony licznik i przebieg ze 300 tys :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Tak,tak oczywiscie odrazu padnie turbo i pompa zawsze słyszę te odpowiedzi no i oczywiscie liczniki kręcone itp. Nie mówie że tak niema oraz że nie padnie czy to czy tamto ale z beną jest podobnie bo zazwyczaj silniki sa ostro pałowane i nikt ich napewno nie oszczędza a te nie dojechane są małej pojemności i jak wiadomo słabo z osiągami i wyposażeniem.Jak bym miał tak mysleć że odrazu coś mi padnie to bym pewnie nigdy nic nie kupił bo zawsze można byc podejrzliwym a w końcu popaść w paranoje.I kij z tego że licznik kręcony,diesel jest po to żeby duzo śmigać a nie podniecac sie sztucznie liczbami przebiegu na liczniku.
Opublikowano

Ernidebest

 

cyt.:"(...)ew. Audi A4 lub passat b5, no ale w 1 kolejności poluję na betke "

 

proponuję pozostać przy poz. 1 !!!!

 

Ja cieszę się, że pozbyłem się A4, B5 też znam ze służbówek więc nie trać czasu na te samochody.

 

Wracam do korzeni i zapominam o innych markach ;)

 

P.S. np. 8-mio wahaczowe zawieszenie w A4 będzie droższe w naprawie niż w Betce a i komfort o wiele mniejszy :)

Opublikowano

Rado_! napisał:

nie jest łatwo ale też nie jest niemożliwe , ja kupiłem z przebiegiem 147 tys i jest to udokumentowany przebieg , sam obecnie miesięcznie robie niewielki przebieg teraz w ziemie to nawet nie przekraczam 500 km na miesiąc

 

wiec wogóle niemieszcze się w twoich kryteriach

napewno mi po 2 latach nikt nie uwieży że auto ma taki przebieg, kupiłem bo jak wielu tu na forum disel jest dla mnie jeżeli o ekonomie i eksploatacje bezkonkurencyjny !!! nawet przy tak niskim przebiegu a może właśnie też dlatego , mało jeździsz - mało ci się psuje

dużo jeździsz - wiecej ci się popsuje i zużyje - wiec może weźcie też to pod uwage , benzyną nikt nie robi w większości duzych przebiegów

 

nie znając auta od razu powiesz że to niemożliwe i napewno mam kręcony licznik i przebieg ze 300 tys

 

Tylko kolego Rado_! weź pod uwage to, że Twoje auto jest z 2004r-co z 150tyś przebiegu daje średnio ok 30tyś rocznie! A kolega Ernidebest chce przeznaczyć na auto ok 25tyś zł, czyli będzie to auto z początkowych lat produkcji i jak by nie było porównując Twój przebieg (ok 30 tyś rocznie), to 10-cio letnie BMW śmiało może mieć ok 300tyś km. Oczywiście może mieć a nie musi, ale bardziej prawdopodobne jest to co pisze Panfil - BMW Klub Polska. Nikt nie pisze że Diesel jest złym silnikiem, ale ogólnie BMW kupują osoby z zacięciem sportowym, a co dla tego silnika nie jest najlepszym rozwiązaniem.

 

Pozdrawiam.

BMW i tylko BMW!!!!
Opublikowano
Moja kupiona u Smorawinskiego ma obecnie 270tyś km , miałem kupca / kolega z pracy / nawet mu dałem auto na tydzien do testu , już na drugi dzien chciał płacić bo troche pojeżdził - to co chciałem czyli / 38tyś / ale ja zabalowałem i niemógł mnie dorwać , po kilku dniach dopiero przyjechał ale zorientował się przez ten czas po ile są sprowadzane po lifcie i chciał ubić coś z ceny - odebrałem mu kluczyki :mrgreen: bo wiem co mam :norty:
Opublikowano
po waszych opiniach chyba dochodze do wniosku, ze nie bede smigac duzo tym samochodem... bo robie troche w budowlance, wiec tam to tylko poldek truck :) i chyba sklonie sie do benzyniaka 2 litrowego, 150 km. Mysle ze w tej cenie znajde juz cos ciekawszego ??
Opublikowano
po waszych opiniach chyba dochodze do wniosku, ze nie bede smigac duzo tym samochodem... bo robie troche w budowlance, wiec tam to tylko poldek truck :) i chyba sklonie sie do benzyniaka 2 litrowego, 150 km. Mysle ze w tej cenie znajde juz cos ciekawszego ??

 

Powiem to z własnego doświadczenia , to ile jeździsz zależy od tego czy na to cię stać , kiedy jeździłem benzyną jeździłem w tedy kiedy musiałem , szybko się okazało że sporo to kosztuje , przerobiłem na gaz i jeżdżenie dla mnie się stało tanie ,więc zaczełem sobie to tu to tam jeździć no i się nazbierało km ,dodam że sposób jezdzenia też mocno się zmienił , takie jeżdzenie dawało radość z jazdy , o ekonomi już się nie myślało , później już przebiegi były 2x wieksze niż poprzednio bo nawet do sklepu mi się nie chciało na pieszo iść choć blisko mam :) człowiek się przyzwyczaja szybko do wygody - i tak to wygląda , później oczywiście sprawy zawodowe wyszły i wyłącznie u mnie disel wchodzi w rachube - może jak się kiedyś przepisy zmienią to może się skusze na benzyne , ale ja się mocno do disli przyzwyczaiłem :)

 

320i i 320d to są bardzo porównywalne auta jezeli chodzi do osiągów , jezeli chodzi o ekonomie to wogóle nie są porównywalne

 

więc weź to tez pod uwage :) ja jak zwykle za dislem :)) jak chcesz auto do jeżdzenia do disel , jak chcesz mieć auto do wożenia się to benzyne

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

te 2 autka chyba maja po 150 km ??

a jaka jest roznica w spalaniu ??

 

na poczatku mialbyc diesel do tej pory takie mialem...

z dieslem o tyle jest lipa, jak sie zacznie sypac, to koszty sa duze, w benzynie tak nie ma... a ty jak teraz ze swoim autkiem ?? jakies powazniejsze problemy ??

Opublikowano

ja mało jeżdże wiec nie ma mi się co sypać jak na razie ,a spalanie :)) nie bede się wypowiadał podam to co jest w instrukcji i generalnie się z tym zgadzam , dane są ze starej generacji silników , niestety do nowej nie mam :(( ciekawie jak to wygląda w tej wersji co ja mam

 

...............e46...320i.......320d.....330i.....330d..330xi....330xd

miasto..............12,2........7,6......12,8......9,2....13,3.....10,1

poza miastem....6,9.........4,4.......6,9.......5,3.....7,4...... 6,2

średnio..............8,9.........5,5.......9,1.......6,7....9,6.......7,6

 

moc.................170KM...150KM...231KM.184KM

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
ja za swoja ksiezniczke dalem 30 tysi i jak narazie jest wszystko w najlepszym porzadku, nie ma reguly, ze musisz wywalic duzo wiecej za dobre auto, kupilem od kolesia co kupil A6 4.0TDI, ja poprzednie auto sprzedalem tez w okazyjnej cenie, poprostu mialem cos lepszego wiec mialem gdzies te pare tysi, takze nie rubcie z większości przypadków reguły ;)
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.