Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z ostatniego wydania Auto Świat:

Polecają 1.8 (316i) i 2.0 (318i). Tych 1.9 316i i 318i nie polecają chyba ze wzgledu na te 8 zaworów...no i najwięcej palą:)

 

Różnice:

1.8 (316i) R4/16V 115KM i 175Nm

1.9 (316i) R4/8V 105KM i 165Nm

1.9 (318i) R4/8V 118KM i 180Nm

2.0 (318i) R4/16V 143KM i 200Nm

 

Mam nadzieje że to Ci wyjaśni różnice

To żeś wyjaśnił że hoho :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli dokładnie sprawdziłem to :

BLOK SILNIKA 11111712975 i tu i tu identyczny numer katalogowy.

GŁOWICA 11121716621 identyczne numery

WAŁ KORBOWY 11211713085 też identyczny

TŁOK 11251437176 też identyczne.

 

Czyli coraz podobniejsze te silniki.

 

Korekta.

Różnice jednak są.

 

Inne wałki rozrządu < 316 ma 11311436853 a 318 ma 11311739176 >

Inne komputery.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
na jakiejś rumuńskiej stronie "wyczytalem" o ile dobrze zrozumialem że koszt całej operacji 316i@318i wynosi ok.700 euro.
A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głowica wraz z wałkiem w 318 jest taka sama jak w e36 318 m43.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 lata później...
Opublikowano

hm.. no ciekawie tu panowie piszecie, ja właśnie nie parę dni jadę oglądać e46 316i i jak nie wyjdzie nic dziwnego to będzie mój.. i właśnie też chciałbym mu zwiększyć moc na te 118 koni...

a i wracając do pojemności, znalazłem strone na której jest opisany ten silnik z 316i:

http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/271/e46_316i.html tu jest pojemność: 1895 ccm3

 

http://ziomal.resmoto.com/opisy/dane/e46_316i_sedan_98-01.html a tu: 1596

 

i wydaje mi się że chodzi o ten sam model....

Opublikowano

Interesowałem się tematem takiej modyfikacji już dłuższy czas i wiem, że taka zamiana jest możliwa. Różnic między 316i i 318i jest kilka:

 

- wałek rozrządu, pierwotnie myślałem, że są inne (inne numery części) ale tak naprawdę to jedno i to samo

- zawór DISA, w 316i występuje zaślepka jednak jest wyprowadzenie do podłączenia tego zaworu

- DME (ECU) ten sam komputer, inne oprogramowanie

Opublikowano

http://www.bimmerwerkz.com/forum/attachments/3-series-e46-e90/19668d1113201310-disa-valve-disa_valve.jpg

 

To ten element. Zawór DISA. Odpuściłem temat, rezultaty niewspółmierne do kosztów i nakładu prac :) Jeżdżę głównie po mieście także charakterystyka pracy mi odpowiada, choć oczywiście parę KM i Nm by się przydało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.