Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Popytaj w firmach CA , ja zmieniałem wszystko łącznie z przednimi głośnikami , wytłumieniem , kablami , nie pamiętam kosztów bo nie robiłem tego na raz tylko etapami , radio pamiętam Alpine 9812RR / mało spotykany ale idealnie zgrane podświetlenie z bmw / to dałem 600zł ale miałem też wtope , kupiłem wcześnien nowe Alpine jakiś chyba model 9882 coś za ok 800-900zł i kiszka , po rozdzieleniu panela po prostu gdzieś gubił sygnał więc szukaj tych pewnych.

Jeżeli już się zdecydujesz to polecam opcje taką że tył radia np Alpine wkładasz zamiast tyłu

org radia , wślizg płyty pasuje idealnie i tam zapodajesz płyty jak w oryginale , po prostu robisz przeszczep ogr panel do tyłu z Alpine , panel od Alpine w schowek na okulary i wszystko :cool2:

Opublikowano

Dziękuję za sugestie :wink: Jutro będę miał ori zaślepkę radia więc z nią wybiorę się do firmy CA gdzie podpytam o możliwość wycięcia w niej odpowiedniego otworu oraz o koszty instalacji w "popielniczce" :cool2:

 

Jeżeli chodzi o radio to najprawdopodobniej zdecyduję się na używane alpine. Na chwile obecną takie są moje typy:

 

-cde 9880r (podświetlenie zielone/bursztynowe, usb, idealnie pasuje do podświetlenia deski e46)

-cda 9854r (niebieskie, zielone, czerwone, pomarańczowe)

-cda 9856r (zielone/pomarańczowe)

-cda 9812rb (turkusowe, ale podobno na żywo bardzo ładne i panel pasowałby mi do aluminium we wnętrzu)

 

każdą z tych jednostek można nabyć za ok 400-500zł, oczywiście wszystko zależy od stanu danego egzemplarza

Opublikowano
Z Alpine to 9855 , 9813 / to samo co 9812 ale z procesorem / ostatecznie 9812 - też dobre radyjko więc masz trzy modele , jak kupisz 9812 też będziesz zadowolony , przeglądaj też ebay europe można trafić na leżaki magazynowe , radyjka nowe w cenie jak u nas uzywki
Opublikowano

Przyznam szczerze, że trudno mi się zdecydować :) . Jeżeli chodzi o radio to na 99% zdecyduję się na alpine 9812rb - mam całe czarne wnętrze ze szczotkowanym aluminium i wydaje mi się że będzie optymalnie pasowało, zdecydowanie bardziej od czarnych modeli które tak czy siak będą w innym odcieniu, czy o innej fakturze. Montaż panelu w schowku także odpuszczam - efekt super, ale przy tym masa roboty i w zasadzie byłbym "skazany" na dany model radia bez prostej możliwości wymiany. Fabryczna zaślepka radia ma ok 1,5mm grubości i estetyczne wycięcie w niej otworu na sam panel wydaje się nie realne :roll:

Co pozostaje? kupno ramki na allegro - cała masa aukcji ceny za komplet z kablami od 12,49zł do 39,90zł przy czym mogę jedynie domyślać się, że droższy produkt będzie lepszy, bo w większości aukcji są te same zdjęcia poglądowe :evil: Po głowie chodzi mi jeszcze ori ramka centralna i tu znowu pojawia się pytanie czy w stelarzu radia wystarczy wyciąć kawałek plastiku i już będzie wszystko pasowało?? czy coś tam jeszcze "siedzi" za tym plastikiem?

 

Tak wygląda ori zestaw ramka+ stelarz:

e46radiotrimctr.jpg

%24%28KGrHqFHJBsE7y7%293mg2BP%21MmeZ1BQ%7E%7E60_12.jpg

 

a tak normalny stelarz:

2369340776.jpg

 

w Ameryce to jednak wszystko mają :cool2: ramka na sam panel:

%24%28KGrHqFHJBsE-%2Byefv7lBP4krHJuFg%7E%7E60_3.jpg

Opublikowano
Kup najtanszą ramkę maskującą i zamontuj radio , małe koszta i zobaczysz czy pasuje , jak nie to będziesz myślał dalej , jak wyciągniesz org radio to zobaczysz co tam za plastikiem jest , naprawdę pracy i kosztów niewiele
Opublikowano
Mam już cały komplet tzn radio, ramkę, przejściówki :cool2: Niestety należę do szczęściarzy i moje listwy aluminiowe nawet nie drgną, postępowałem zgodnie z instrukcjami internetowymi i książkowymi i wielkie nic. Listwy prawdopodobnie nie były nigdy ruszane i siedzą bardzo mocno. Nie wydaje mi się aby udało się je zdemontować bez połamania w pół lub chociażby bez porysowania :duh: Nie chcę ryzykować bo znaleźć takie listwy w normalnym stanie graniczy z cudem. W związku z tym cały komplet "radiowy" do e46 najprawdopodobniej wyląduje na allegro :mad2:
Opublikowano
Raczej nikt ich nie przykleił bo całe wnętrze mam utrzymane w pedantycznym stanie i nie ma jakichkolwiek śladów ingerencji przy listwach.... a raczej nie było do dziś dnia, bo niestety posłuchałem rady (oczywiście nie mam pretensji :wink: ) i przy pomocy plastikowego klina porysowałem i wygiąłem rant aluminiowej listwy za trzy stówy :mad2: Na szczęście raczej tylko ja to widzę, jednak już będę miał nauczkę aby nic samemu przy aucie nie ruszać :roll: Pewnie te plastikowe listwy są bardziej sztywnę i sprężyste, przeczytałem całą masę porad dotyczących wymiany radia w e46 i nigdzie nie było żadnego problemu z demontażem listew :8) no ale u mnie to co innego :norty:
Opublikowano
Postanowiłem sprawę powierzyć profesjonalistom i.... jak już się udało upchać kable i poprawnie osadzić radio to okazało się, że majster coś źle podłączył i trzeba było zabawę zaczynać od początku, tym razem trwało to ok godziny po czym radio i tak krzywo siedziało w kieszeni... przy okazji plastikowa chińska ramka została porysowana, więc z trudem powstrzymując nerwy poprosiłem o zamontowanie fabrycznego siemensa... Cała akcja "radio" kosztowała mnie parę złotych i ok 2-3 tygodni (zamówienie radia, przejściówek, kabli, oczekiwanie na termin w warsztacie ca). Ostatecznie cieszę się, że udało się wszystko zmontować do stanu pierwotnego. Mam nauczkę aby nic w aucie nie grzebać. Jeżeli ktoś się zastanawia nad wymianą radia i nie jest przy tym audiofilem to zdecydowanie odradzam. Szkoda nerwów :wink:
  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.