Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ ogólnodostępne asymetryczne ramki pod radio do E46 są dla mnie obleśne, ostatnio dość intensywnie drążyłem temat centralnej ramki pod radio w E46.

Wrzucam to co udało mi się znaleźć, może komuś się przyda:

 

1. bardzo droga ramka ze strony http://www.mybimmer.net/ 99$ + 20$ przesyłka, razem około 350zł, ładnie i drogo :)

Z tej strony kusi mnie ramka z dodatkowymi zegarami, niestety 200$ ... skutecznie odstrasza :)

 

2. oryginalna ramka BMW pod nawigację Becker Indianapolis http://bmwfans.info/original/E46/Cou/330Ci-M54/ECE/L/N/2002/03/mg-65/ill-65_1642/#19 z kieszenią pozwalającą na bezproblemową instalację radia centralnie, 60 euro + vat, około 300 zł

tak to wygląda w aucie:

http://img494.imageshack.us/my.php?image=spa00646lz.jpg

http://img494.imageshack.us/my.php?image=spa00636dg.jpg

http://img488.imageshack.us/my.php?image=spa00622sk.jpg

średnio ładnie ale za to fabryczna jakość :)

 

3. oryginalna zaślepka radia http://bmwfans.info/original/E46/Cou/330Ci-M54/ECE/L/N/2002/03/mg-65/ill-65_0459/

i dopasowanie pod radio:

http://img496.imageshack.us/img496/759/blendeperfekt26zy.jpg

http://img496.imageshack.us/img496/4154/blendeperfekt55mj.jpg

http://img496.imageshack.us/img496/3401/blendeperfekt126rg.jpg

jakby włożyć w to trochę pracy lub zlecić firmie spawającej plastiki to jest szansa, że będzie to wyglądać dobrze, a cena nie będzie zaporowa, sama zaślepka powinna kosztować około 20 zł :)

Opublikowano

ramka centralna jest o wiele ladniejsza od tych co oferuja np. na allegro.

Moje pytanie jest takie jaki cudem zmiesci sie radio w ta centralna ramke?bo przeciez w konsoli cos blokuje (wtedy nie bylo by tej ramki asymetrycznej ramki) i trzeba bedzie cos wycinac,prawdopodobnie bedzie przeszkadzac obudowa nagrzewnicy??

Opublikowano
niestety nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić ale zgaduję, że oryginalna ramka i "kieszeń" z pkt. 2 nie będzie wymagała przeróbek aby zmieścić radio centralnie.

W takim przypadku normalna ramka na zwykłe radio była by również centralnie a nie jest więc coś tam siedzi

Opublikowano
niestety nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić ale zgaduję, że oryginalna ramka i "kieszeń" z pkt. 2 nie będzie wymagała przeróbek aby zmieścić radio centralnie.

W takim przypadku normalna ramka na zwykłe radio była by również centralnie a nie jest więc coś tam siedzi

Oryginalna ramka jest sprzedawana w komplecie z elementem konsoli, spójrz na link do katalogu z pkt. 2

Opublikowano
niestety nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić ale zgaduję, że oryginalna ramka i "kieszeń" z pkt. 2 nie będzie wymagała przeróbek aby zmieścić radio centralnie.

W takim przypadku normalna ramka na zwykłe radio była by również centralnie a nie jest więc coś tam siedzi

Oryginalna ramka jest sprzedawana w komplecie z elementem konsoli, spójrz na link do katalogu z pkt. 2

No właśnie musi być komplet

Opublikowano
niestety nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić ale zgaduję, że oryginalna ramka i "kieszeń" z pkt. 2 nie będzie wymagała przeróbek aby zmieścić radio centralnie.

 

Zeby zamontowac centralna ramke ( koszt w aso 300,00)

bedzie trzeba wyciac kawalek plastiku w ramce ktora trzyma panel z klimy i orginalne radio.

Opublikowano
A mnie trafia bo nie mam fal radiowych po rozdzieleniu radia od panela w Alpine , ono ma całkiem oddzielne kable i zasilanie niż fabryczne , z fabrycznego tylko idzie przedłuzka antenowa do Alpine pod fotel więc wzmacniacz antenowy powinno oryginalne radio wzbudzać a tu kicha
Opublikowano
niestety nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić ale zgaduję, że oryginalna ramka i "kieszeń" z pkt. 2 nie będzie wymagała przeróbek aby zmieścić radio centralnie.

 

Zeby zamontowac centralna ramke ( koszt w aso 300,00)

bedzie trzeba wyciac kawalek plastiku w ramce ktora trzyma panel z klimy i orginalne radio.

 

Ramka jest w zestawie z elementem konsoli trzymającym panel klimy i oryginalne radio. Trzeba dodatkowo ciąć część nr 6 z zestawu?

Opublikowano
niestety nie miałem okazji jeszcze tego sprawdzić ale zgaduję, że oryginalna ramka i "kieszeń" z pkt. 2 nie będzie wymagała przeróbek aby zmieścić radio centralnie.

 

Zeby zamontowac centralna ramke ( koszt w aso 300,00)

bedzie trzeba wyciac kawalek plastiku w ramce ktora trzyma panel z klimy i orginalne radio.

 

Ramka jest w zestawie z elementem konsoli trzymającym panel klimy i oryginalne radio. Trzeba dodatkowo ciąć część nr 6 z zestawu?

 

 

jezeli jest sprzedawana w aso razem z elementem trzymajacym panel klimy i orginalne radio to po mojemu nie bedzie trzeba nic ciac bo bedzie to juz zrobione pod ta centralna ramke. Jezeli jednak uda sie dostac sama centralna ramke to ten element trzymajacy panel z klimy ktory teraz masz w samochodzie bedzie trzeba przerobic :)

Opublikowano
A mnie trafia bo nie mam fal radiowych po rozdzieleniu radia od panela w Alpine , ono ma całkiem oddzielne kable i zasilanie niż fabryczne , z fabrycznego tylko idzie przedłuzka antenowa do Alpine pod fotel więc wzmacniacz antenowy powinno oryginalne radio wzbudzać a tu kicha

 

Musisz przedluzyc wszystkie kable jakie sa w orinalnej kostce bmw (kostka ISO ) inaczej radio nie zadziala :) Alpine poprostu nie daje sygnalu do wzmacniacza antenowego. Przedluzenie samego kabla antenowego nic nie da.

Opublikowano
A mnie trafia bo nie mam fal radiowych po rozdzieleniu radia od panela w Alpine , ono ma całkiem oddzielne kable i zasilanie niż fabryczne , z fabrycznego tylko idzie przedłuzka antenowa do Alpine pod fotel więc wzmacniacz antenowy powinno oryginalne radio wzbudzać a tu kicha

 

Musisz przedluzyc wszystkie kable jakie sa w orinalnej kostce bmw (kostka ISO ) inaczej radio nie zadziala :) Alpine poprostu nie daje sygnalu do wzmacniacza antenowego. Przedluzenie samego kabla antenowego nic nie da.

 

odpisałem na priv ale napisze raz jeszcze , wzmacniacz antenowy zasila oryginalne radio tylko przedłużka antenowa do alpine idzie więc po włączeniu oryginalnego radia powinno działać radio a nie działa - działa tylko Radio Maryja :mad2: , co mająwspółnego wszystkie kable w kostce ? jak to zasilanie i głośniki czego niepotrzebuje przeciągać bo Alpine jak i wzmacniacz zasilane jest z akumulatora i nie ma nic wsplnego z orginałem , jedynie kabel antenowy

Opublikowano
A mnie trafia bo nie mam fal radiowych po rozdzieleniu radia od panela w Alpine , ono ma całkiem oddzielne kable i zasilanie niż fabryczne , z fabrycznego tylko idzie przedłuzka antenowa do Alpine pod fotel więc wzmacniacz antenowy powinno oryginalne radio wzbudzać a tu kicha

 

Musisz przedluzyc wszystkie kable jakie sa w orinalnej kostce bmw (kostka ISO ) inaczej radio nie zadziala :) Alpine poprostu nie daje sygnalu do wzmacniacza antenowego. Przedluzenie samego kabla antenowego nic nie da.

 

odpisałem na priv ale napisze raz jeszcze , wzmacniacz antenowy zasila oryginalne radio tylko przedłużka antenowa do alpine idzie więc po włączeniu oryginalnego radia powinno działać radio a nie działa - działa tylko Radio Maryja :mad2: , co mająwspółnego wszystkie kable w kostce ? jak to zasilanie i głośniki czego niepotrzebuje przeciągać bo Alpine jak i wzmacniacz zasilane jest z akumulatora i nie ma nic wsplnego z orginałem , jedynie kabel antenowy

 

Wymontuj orginalne radio i podlacz zamiast niego alpine to zobaczysz ze beda dzialac wszystkie stacje :) Nie masz ciagnac glosnikow :mad2:

Inaczej : bialy kabelek ktory jest w orginalenj kostce bmw to jest zasilanie wzmacniacza antenowego . najprosciej byloby poprostu podac na ten kabel sygnal z remote Alpiny.

Opublikowano

Inaczej : bialy kabelek ktory jest w orginalenj kostce bmw to jest zasilanie wzmacniacza antenowego . najprosciej byloby poprostu podac na ten kabel sygnal z remote Alpiny.

No i o to mi chodzi , tak chce zrobić , biały z kostki oryginalnej do niebieskiego remote jaki wychodzi z Alpine i powinno być a nie jak teraz mam tylko przedłużka antenowa a wzmacniacz antenowy niby wzbudza oryginalne radio , podpinam biały / wzbudzenie wzm. / do niebieskiego w Alpine i ma grać :D

Opublikowano

Inaczej : bialy kabelek ktory jest w orginalenj kostce bmw to jest zasilanie wzmacniacza antenowego . najprosciej byloby poprostu podac na ten kabel sygnal z remote Alpiny.

No i o to mi chodzi , tak chce zrobić , biały z kostki oryginalnej do niebieskiego remote jaki wychodzi z Alpine i powinno być a nie jak teraz mam tylko przedłużka antenowa a wzmacniacz antenowy niby wzbudza oryginalne radio , podpinam biały / wzbudzenie wzm. / do niebieskiego w Alpine i ma grać :D

 

:D

Opublikowano
A mnie trafia bo nie mam fal radiowych po rozdzieleniu radia od panela w Alpine , ono ma całkiem oddzielne kable i zasilanie niż fabryczne , z fabrycznego tylko idzie przedłuzka antenowa do Alpine pod fotel więc wzmacniacz antenowy powinno oryginalne radio wzbudzać a tu kicha

 

Musisz przedluzyc wszystkie kable jakie sa w orinalnej kostce bmw (kostka ISO ) inaczej radio nie zadziala :) Alpine poprostu nie daje sygnalu do wzmacniacza antenowego. Przedluzenie samego kabla antenowego nic nie da.

 

Nic nie przedłużałem, fale działają jak w oryginalnym kostka jest niektnięta od orginalnego radia i wpięta w nie , jedynie antena przedłużona ,problem był w kablu antenowym od Alpine na końcu w przedłużce było zwarcie tego cienkiego z tym oplotem , na krutko był uciety i się stykały - oczywiście radio w Alpine działa wyłącznie po włączeniu orginalnego radia bo ono zasila wzmacniacz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
oczywiście radio w Alpine działa wyłącznie po włączeniu orginalnego radia bo ono zasila wzmacniacz

 

Jak więc wytłumaczysz fakt, że u mnie Alpinka gra w miejscu fabrycznego odtwarzacza i radio odbiera więcej stacji niż oryginał ???

Opublikowano
całkiem możliwe bo co chwile coś wylapuje ale nie bawiłem się tym bardziej ciekawi mnie to jak wyłączyć wzmacniacz w alpine i czy coś to zmieni musze w instrukcji poszukać i jeszcze jedno napiszę seria 9812 gra o wiele lepiej jak te nowe wynalazki np 9884
  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam. Odkopuję dawno zapomniany temat :norty:

 

Ostatnimi czasy znajomy wymienił w swoim aucie przednie głośniki na nowe za "stówkę" i jakie było moje zdziwienie jak się okazało że taki zestaw brzmi lepiej jak moje nagłośnienie w bmw :duh: Poruszony postanowiłem wykonać podobny krok i wymieniłem przednie głośniki na 16,5cm, z tyłu już po zakupie auta zamontowałem 3-drożne. Efekt? prawie żaden :cry2: Zdaję sobie oczywiście sprawę że nie mogę się spodziewać audiofilskich doznań po tanich głośnikach, ale bez przesady :? Pech chciał że w moim aucie znajduje się radio business cd produkcji najprawdopodobniej phillipsa, czyli te najgorsze :wink:

 

Wkurzony brakiem poprawy brzmienia zdecydowałem o zakupie nowego (lub używanego) radia 1din renomowanego japońskiego producenta :cool2:

 

Wracając do pierwszego wpisu w temacie mamy trzy opcje montażu takiego radia. Jak dla mnie opcje nr 1 i 2 odpadają ze względu na kosmiczne koszty (na dzień dzisiejszy sporo drożej niż w momencie zakładania tego wątku). Pozostaje opcja nr 3 z zaślepką ori, którą w chwili obecnej można zakupić w cenie ok 30zł. Liczę na to że będzie ona wykonana z tego samego tworzywa co panel klimatyzacji (bo z tymi z allegro różnie bywa - ceny od 8 do 35 zł, na zdjęciach wszystkie wyglądają tak samo :roll: )

 

Tu pojawia się moje pytanie. Czy ktoś z forumowiczów dokonywał takiej przeróbki ori zaślepki? Jak się "tnie" takie tworzywo?, jakimi narzędziami? czy poradzi sobie z tym warsztat car audio? Powiem szczerze, że poszedłbym na kompromis i zamontował radio z boku bez grzebania w bebechach deski rozdzielczej aby w każdym momencie można było powrócić do bussines cd.

 

W moim egzemplarzu mam całe czarne wnętrze łącznie z podsufitką, do tego listwy ze szczotkowanego aluminium (aluminium saulen).

 

W chwili obecnej wygląda to tak:

 

http://dl.dropbox.com/u/50386232/bmw1/20120618_131434.jpg

 

Chciałbym aby wyglądało to tak: (z tym że panel byłby przesunięty w lewo)

 

http://dl.dropbox.com/u/50386232/bmw1/16.jpg

 

Jeżeli chodzi o model radia to zastanawiam się nad takim: (radio używane ma dla mnie ten plus że jeżeli mi się odwidzi to zawsze moge je sprzedać 50zł taniej niż kupiłem :cool2: , a za 400-500zł z nowości nic ciekawego nie znalazłem)

 

http://dl.dropbox.com/u/50386232/bmw1/5.jpg

 

Zdjęcia nr 2 i 3 oczywiście zaczerpnięte z internetu :wink:

 

Będę wdzięczny za wszelkie porady, uwagi i opinie :cool2:

 

Opublikowano
Przerobiłem trochę radyjek w mojej 20 letniej zabawie poczawszy od Poloneza :) jeżeli chcesz żeby naprawdę zagrało szukaj clarion dxz 958 rmc , ja upolowałem na angielskim ebayu i nie żałuję , to seria referencyjna
Opublikowano

Również miałem kiedyś clariona i grał świetnie :cool2: , w poprzednim aucie (mercedes 124 coupe) miałem alpine 9880r i grało znakomicie, a ja głupi oddałem je razem z autem :| a jest to jeden z nielicznych modeli idealnie pasujący kolorystycznie (podświetlenie) do e46. Na chwilę obecną biję się z myślami w kwestii tej ramki, jak to wykombinować aby nie raziło w oczy :roll: Z nowości wpadł mi w oko ten model: http://allegro.pl/pioneer-deh-8400bt-mixkolor-usb-bluetooth-sklep-fv-i2418497404.html

Jeżeli chodzi o używki to np:

http://allegro.pl/radio-alpine-cda-9812rb-wysoki-model-winda-i2427817675.html

http://allegro.pl/clarion-dxz-868-i2417745316.html

 

przyznam że wolałbym ładnie utrzymane radio używane z wyższej półki niż tandetnie wykonane nowe radio z niskiej/średniej półki

 

niestety koloru podświetlenia raczej nie uda się dobrać w takim przypadku

 

i taka ciekawostka:

http://allegro.pl/sony-dsx-s200x-i2415298425.html

Opublikowano
Clarion tylko 958 rmc , Alpine 9855 również godne polecenia , Alpine 9812-3-5 również ale będą już troszkę starsze , wygląd rzecz gustu ale ten Clarion ma świetny dżwięk i prosty w obsłudze jak budowa cepa , żadnych wodotrywków a dżwięk naprawdę powala , ja mam jeszcze dwa wzmacniacze i całe audio wymienione z fabrycznego ale ta jednostka sterująca jest po prostu świetna , ja za Clariona 958RMC na ebayu dałem 200 funtów - był to lezak magazynowy więc okazja bo na Allegro jak są to ponad 1000zł używane i szybko zmieniają właściciela
Opublikowano

W moim przypadku stawiam na proste poprawienie brzmienia :cool2: Oczywiście zdaję sobie sprawę że radio z wyższej półki zagra lepiej :wink: Na chwilę obecną zamówiłem ori zaślepkę radia, jak już ją będę miał w ręku to postaram się znaleść magika który wytnie mi w niej odpowiedni otwór :wink:

 

Najlepszym rozwiązaniem byłaby taka instalacja:

 

25.jpg

 

U mnie mogłoby wyglądać identycznie, zastanawiają mnie koszty :roll: Trochę roboty by było: rozdzielenie radia, montaż panelu w miejscu popielniczki, radia pod fotelem kierowcy i poprowadzenie przedłużki iso od starego radia pod fotel. Jutro może znajdę chwilę to podjadę do firmy CA i podpytam o koszty takiej operacji

 

Nadal czekam na wszelkie uwagi, opinie i porady :wink: :cool2:

Opublikowano

Miałem tak zainstalowany panel od Alpine CDR 9812RR , reszta była pod fotelem pasażera i cała instalacja szła już z tego miejsca , wykorzystałem mocowanie apteczki ;) koszt rodzielenia panelu jakieś 100zł na np 2 metrowtym kablu od drukarki ale.... nie kazde się da , nowe już nie bardzo , stare alpine i pioneer jak najbardziej pójdą , nie gubią sygnału , rozwiązanie fajne a org radio zostało tylko podświetlane , nie wiem czy coś będzie widać ale dam link

http://www.autocentrum.pl/?FF=883&car_id=1999670612#galeria

Opublikowano
No proszę jak trafiłem :cool2: właśnie ten model chodzi mi po głowie :wink: , powiedz mi czy robiłeś to samemu czy w firmie CA? Ja chyba jednak wolałbym pod fotelem kierowcy bo jakoś tam pusto :wink: ale to bez różnicy bo "droga" do panelu i instalacji ta sama. Ciekaw jestem ile mi policzą za taką robotę. W czwartek będę miał już ori zaślepkę radia to jeszcze dowiem się co z nią mogą wyczarować :wink: Niestety link prowadzi mnie do strony logowania :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.