Skocz do zawartości

"M Podwozie Sportowe" a wymiana amortyzatorów


regaciarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W wykazie wyposażenia, który otrzymałem na tym forum jest napisane, że mam "M Podwozie Sportowe". Mam wybite oba lewe amortyzatory i chciałbym je wymienić, ale nie wiem jakie zamawiać na allegro. Zawsze mi się wydawało, że mój egzemplarz jakoś niżej stoi, ale myślałem, że to tylko złudzenie przez duże felgi :wink:

Jak najłatwiej sprawdzić jakie mam zawieszenie? Wymieniałem tulejki wahacza przedniego i kupowałem standardowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne sprężyny zawieszenia - niższe ok 20mm od serii.

Grubszy stabilizator z przodu - średnicy ok 25,5mm w M-technik ...a chyba 22mm w zwykłej. oraz z tyłu jest też grubszy 18mm, a normalnie jest 15mm

jeśli chodzi o amortyzatory to też są inne ...i droższe :]

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CF51&mospid=47459&btnr=31_0418&hg=31&fg=10

"FOR VEHICLES WITH M SPORTS SUSPENSION

- LEFT FRONT SPRING STRUT -----> 31311092483

- FRONT RIGHT SPRING STRUT -----> 31311092484

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sugerowałem się tamtymi cenami, gdzieś znalazłem po 488zł/ sztuka ale to i tak dużo za dużo :/ na allegro są tylko tylne po 300zł więc jakieś 1600-1700zł plus wymiana :mad2:

 

 

Moge zapropnować:

 

http://www.czescidobmw.pl/index.php?cPath=3256

 

i tył:

 

http://www.czescidobmw.pl/index.php?cPath=849

 

Komplet Sachs moge zrobić za 1380 zł (razem z wysyłką UPS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie:

Auto mi dość znacznie ucieka z kolein, czy przyczyną tego mogą być opony 225? czy zmiana na 205 coś zmieni?

Na której osi na początku wymieniać amortyzatory? Z przodu czy z tyłu? Bo nie ukrywam, że chciałbym zachować te sportowe zawieszenie( podoba mi się aktualny wygląd auta :wink: ) a nie starczy mi pieniędzy na obie osie naraz.

Miałem sprzedawać ale pomyślałem, że ile dostanę teraz za e36? 10 tyś zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie:

Auto mi dość znacznie ucieka z kolein, czy przyczyną tego mogą być opony 225? czy zmiana na 205 coś zmieni?

 

 

Przy 225 nie powinieneś bardzo mocno czuć kolein. Jeśli masz stwierdzone zużycie amortyzatorów, najpierw je wymień i zobaczysz wtedy jak auto się będzie prowadzić. Czy zachowanie w koleinach się poprawi czy nie. I ewentualnie wtedy będziesz szukał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi czescidobmw:

 

Chodzi o e36 328 coupe.

Ja również posiadam takie zawieszenie i jeżeli chodzi o amortyzatory na tył z moich zczytałem numer bmw: 33521090831. Producent BOGE.

 

Wg strony bilstein powinienem kupić amortyzator B36 -1526 1137928, czyli B8.

Wg numeracji: SACHS: 105802

Wg BOGE: 1-0891-27-260-F 27-260F

 

Czy mółbyś potwierdzić to co udało mi się ustalić, bo jak widać tych numerów jest bardzo dużo.

 

Czy zastępując amoryzatory BOGE amortyzatorami do M SACHSA będzie jakaś różnica w charaktrystyce.

 

Z góry dzięki za odp. i sorry za wcięcie się w temat ale jest bardzo podobny do tego jaki chciałem założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi czescidobmw:

z moich zczytałem numer bmw: 33521090831. Producent BOGE.

 

Wg strony bilstein powinienem kupić amortyzator B36 -1526 1137928, czyli B8.

Wg numeracji: SACHS: 105802

Wg BOGE: 1-0891-27-260-F 27-260F

 

Czy mółbyś potwierdzić to co udało mi się ustalić, bo jak widać tych numerów jest bardzo dużo.

 

Czy zastępując amoryzatory BOGE amortyzatorami do M SACHSA będzie jakaś różnica w charaktrystyce.

 

Zgadza się - temu numerowi BMW odpowiada nr Sachs 105 802.

Jeśli chodzi o amortyzatory Sachs i Boge.. obie marki należą do ZF Trading (ww.zf-trading.com). Kiedyś część amortyzatorów była sprzedawana przez ZF pod marką Boge a część pod marką Sachs. Dziś wszystkie amortyzatory są sprzedawane pod marką Sachs (poza amortyzatorami do Nivo, te są "firmowane" przez Boge). Także to nie ma znaczenia i nie jest to tak naprawde zastępowanie Boge Sachsem, bo jest to jedno i to samo ;) . Zakładając Sachsa 105 802 założysz taki sam amortyzator z jakim wyjechało Twoje BMW z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do zawieszenia m-techa wsadziłem zwykłe amorki bilsteiny b4.Przód się podniósł widocznie a co do tyłu to nie zauważułem różnicy.W prowadzeniu auta też kolosalnych różnic nie ma.Ale mam je rok czasu i przednie amory robią sie miekkie i na wiosne pójdą chyba jakieś krótsze i twardsze.Jak nie masz kasy to wsadz standartowe amorki,bilsteina b4 można znależć za ok 200zł sztuka na przód :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz coś kupić ze sportowych kitów wtedy zamkniesz się w 600zł i napewno nie będzie źle a nawet podobnie do m-techa, popierwsze sprawdz czy jeszcze wogóle tam są te amory od m-techa bo moze juz ktos je zmieniał - zdejmij koło i przeczytaj co jest tam napisane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Do kolegi "czescidobmw"

Witam mam pytanko do ciebie bo ztego co widze orientujesz sie w tych sprawach aktualnie mam BMW 328i e36 cupe M-pakiet

i jest taka sprawa odnosnie zawieszenia mam zawieszenie M

tylko niezgadzają mi sie przodnie amortyzatory to znaczy są one z firmy SASCH ale mają taki numer 115 263 a powinny być 115 370\371 no i niemam pojęcia z jakiego modelu są te amortyzatory oczywiście sugeruje że zostały one zmienione no i czy umiałbyś mi powiedzieć co to za amortyzator auto sprowadziłem z Niemiec i już były takie amortyzatory tylnie sie zgadzja orginalne M-Technik ale co ztym przodem?? zaznacze jeszcze ze nigdzie nieumiem znależc tego modelu amortyzatora.

z góry wielke dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do zawieszenia m-techa wsadziłem zwykłe amorki bilsteiny b4.Przód się podniósł widocznie a co do tyłu to nie zauważułem różnicy.W prowadzeniu auta też kolosalnych różnic nie ma.Ale mam je rok czasu i przednie amory robią sie miekkie i na wiosne pójdą chyba jakieś krótsze i twardsze.Jak nie masz kasy to wsadz standartowe amorki,bilsteina b4 można znależć za ok 200zł sztuka na przód :cool2:
Witam ma pytanie do ciebie a spręzyny z M to chyba nie różna sie niczym od stadartu czy sie myle bo piszesz ze jak zmieniłeś amortyzatory na standart to przód ci sie podniósł??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W orginalnym M SPORT SUSPENSION tak czy owak przód stoi delikatnie wyżej :?

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak jest z M sport susspension jeżeli chodzi o datę 1992.03 czy tam jest również taka sytuacja że jest zmiana po 06.92r.

Patrzyłem, że u mnie drążek stabilizatora jest mocowany do wachacza...

dzięki za info :clap:

Bring Me Woman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanko, jak sprawdzić czy mam w swoim jeszcze na pewno amortyzatory dedykowane do m-technic? Podniosłem wczoraj auto, odkręciłem koło, jedno, drugie i żadnej naklejki, napisu...a muszę zmienić amortyzatory przednie tylko nie wiem czy te co mam to nie są już zwykłe, niby auto stoi nisko, nawet bardzo.

Czy jest możliwość sprawdzenia tego w jakiś sposób?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja do zawieszenia m-techa wsadziłem zwykłe amorki bilsteiny b4.Przód się podniósł widocznie a co do tyłu to nie zauważułem różnicy.W prowadzeniu auta też kolosalnych różnic nie ma.Ale mam je rok czasu i przednie amory robią sie miekkie i na wiosne pójdą chyba jakieś krótsze i twardsze.Jak nie masz kasy to wsadz standartowe amorki,bilsteina b4 można znależć za ok 200zł sztuka na przód :cool2:

:O Stary, przecież ten amor jest o 2 cm dłuższy.. Na pewno masz sprężyny obniżające? Bo coś mi się nie chce wierzyć, że wstawiłeś Bilstein B4 (odpowiednik standardowego amora do seryjnego zawiasu) na sprężyny które wymagają Bilstein B8 ???? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z której strony masz krótszy amortyzator ???? spręzyny sa krótsze amorek może mieć tylko ograniczony skok co powoduje że przyjmuje mięko nierówności.

 

 

ja jestem własnie po zmianie 4 amorów z m-techa na inne sportowe i nie było problemu więc nie masz cie czego obawiać a co do wysokości to jak spręzyn nie bedziesz zmieniać to bedziesz miec tak samo moze z początku troszke wyzej ale sie wrówna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

musze zmienic tylne amortyzatory w e36 1,8is 04.95, zawieszenie msport (wg vin)

czyli sugerujac sie realoem, potrzebuje czesci numer 33521090831.

gdzies wyzej dowiedzialem sie, ze takim amorem bedzie m.in Sachs 105 802 (ktore to wlasnie chce kupic)

 

tylko teraz nachodza mnie watpliwosci - bo u mnie mam zalozone jakies inne Sachs - 114 043, o ktorych niewiele udalo mi sie dowiedziec, czym sie roznia od tamtych i czy byly tam fabrycznie, czy wstawil je ktos. chcialbym kupic najlepiej identyczne, jakie zamontowali w fabryce, ale nie wiem czy takie byly montowane - wg katalogu sachs sa przewidziane do tego modelu, ale czy zakladali je fabrycznie nie dowiedzialem sie.

 

wie ktos, czym one sie roznia? pomozcie podjac ostateczna decyzje, czy kupic tamte 105802 czy szukac i czytac dalej.

 

czy wszystkie potrzebne mocowania warsztat juz sam zalatwi, czy lepiej kupic samemu do zestawu?

 

dzieki z gory za jakiekolwiek podjecie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.