Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Znowu kolejny nietypowy problem w moim wydaniu.Otóż tak jak w temacie powyżej 100km/h gdy mocno rozpędzam samochód(ale nie tak jeden decha ,dwa decha tylko szybko ale bez pisków) i na przykład przy zmianie z trzy na 4 ,gdy jest powyżej 100 czuję wyraxnie jak auto po wciśnięciu sprzęgła odbija w lewo.To samo np na piątce(specjalnie pojechałem na autostradę)mam 120 ,dodaje gazu mocno i auto ciągnie na prawo,musze zrobić lekka kontrę.gdy puszcę gaz od razu ściąga w lewo,dodaję -znowu w prawo.Te uciekanie jest dośc mocne i cholernie denerwujące.Przód magiel mam po regeneracji,tuleje nowe swoźnie w porządku.Tył też żeśmy już sprawdzali i nic nie widać,aby któraś z tulei leżała.Podprogowe wyglądają dobrze,na pasach czy dziurach nie ma problemu uwożenia.Wogóle do 100 auto prowadzi się w sumie nieźle.Wczoraj wymianiałem most ,bo huczał jak cholera,myślałem że to jego wina,ale po wymianie zostało.Miał ktos coś podobnego?Acha i raczej wina kól to nie będzie ,bo jeszcze na letnich 17 też to było odczuwalne,teraz na 15 zimówkach jest jescze gorzej,ale most szumiał i wył ,więc składałem winę na niego.Pozdrawiam i wymyślcie coś ,każda rada mile widziana

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
Jakiś czas temu na skrzyżowaniu obok mnie zatrzymało się piękne nowe auto, przypatrując się okazało się że to Porche już nie pamiętam jaki model ale auto robiło wrażenie. Właściciel zauważył że podziwiam jego auto. Chwilę potem zmieniło się światło na zielone i oczywiście Porche wystrzeliło jak z procy, ja oczywiście próbowałem go dogonić ale nie miałem szans, widziałem tylko jak przy dodawaniu gazu i zmianie biegów na wyższe zarzucało mu auto raz w lewo raz w prawo ale tylko jak wciskał gaz i zmieniał biegi. Więc myśle że to normalny objaw w samochodach gdzie silniki mają dużą moc, i całkowicie tego efektu się niepozbedziesz chyba że zmienisz silnik na mniejszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu nie mamy do czynienia z mocnym silnikiem :duh:

Wogóle to co to za moc?

 

Tu bym raczej szukał w geometrii.

Zwłaszcza luzów.

Potrzeba dobrej diagnostyki podwozia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

witam

miałem podobne objawy (nie aż tak mocne, ale były) po zmianie kół na zimowe (ten sam rozmiar co lato) i okazał się luz na jednym drążku kierowniczym

wymieniłem sam cały komplet (drążki plus końcówki P+L), geometria i jest OK, można znowu śmiało śmigać

a to co opisuje Dr.Om to normalne zjawisko przy ruszaniu autem tylnonapędowym z poślizgiem kół

ONLY ANIA, ONLY BMW
Opublikowano
a to co opisuje Dr.Om to normalne zjawisko przy ruszaniu autem tylnonapędowym z poślizgiem kół

 

 

Tylko aby te zjawisko występowało nie tylko podczas startu ale i podczas jazdy i to ze znaczną prędkością ( tu mowa o 100 km/h) to potrzeba dużo wiecej mocy i lepszego momentu niż posiada te auto.

Opublikowano

No na pewno to nie jest problem mocowy,bo to auto mocy ma stanowczo za mało :mrgreen: Uślizgi osi przy zmianie biegów to owszem znam i wiem o co chodzi ale nie tym autem(kolega miał kiedyś e 28 z wybebeszoną budą,uciętymi sprężynami ,silnikiem m30 itam można było rzucać tyłkiem zmieniejąc biegi ),hehe.Mój podejżewam że właśnie ma problem w jakiejś tulei ale nie wiem od których zacząć.Przednie mam wymienione na poliuretan z centralnym mocowaniem,dokładnie te i od tego producenta:

http://moto.allegro.pl/item527068813_tuleje_wahacza_bmw_e30_e36_tuning_poliuretan.html

Magiel regenerowany w lipcu zeszłego roku,ale on również jest podejrzany,bo przejeżdżjąc przez dziury czuć znowu delikatne uderzenia w kierce i stuki,a końcówki i sworznie dobre.Byłem zresztą na badaniu zawiechy u Piórkowkiego,spec od beemek na śląsku jeden z najlepszych,na przodzie nie znaleźli nic ale twierdzą ,że mam magiel reklamować,bo już ma luzy.na tyle nie znależli nic,ale tak jak mówię obiaw występuje powyżej 100km/h.Problem zresztą pojawia się również jak np wyprzedzam na dwupasmówce,wyprzedzając tira muszę zaraz jak go minę zapodać kontrę ,bo auto wyrażnie leci w lewo,jak dmuchnie pęd powietrza.Geometria ok,zbieżnośc ok.

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
co do opisu z pierwszego postu po rozważaniach teoretycznych wina leży w prawym tylnym kole. Możliwe ze zerwana jest tuleja pod progiem i zmiana siły na kole (przyspieszanie, hamowanie silnikiem) powoduje przestawianie zbieżności na tylnej osi. Na razie tyle wymyśliłem :)
Opublikowano
też to obstawiałem-i kicha tuleje na bank dobre,ale w sumie dla spokoju serca juz zamówiłem poliuretany-bedzie twardziej ale stabilniej.jakieś inne rady?
Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.