Skocz do zawartości

wymiana co ile?


Adam 67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,wszystkich dbając o swoje auto a dokładnie o silnik wymieniam olej filtry itd co 15tyś km,tymczasem opinie są takie ,że olej powino wymieniać się:

mineralny-10 tyś

półsyntetyk -15 tyś

syntetyk- 20 tyś

dodam że jezdzę E-46 320d olej castrol 5/40 jeśli macie czas i ochote proszę o opinie na temat a szczególnie o częstotliwość wymian oleju np syntetycznego lub półsyntetycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,masz rację kolego i jestem tego świadomy o czym piszesz, tylko chodzi mi o to czy czasami nie jestem przewrażliwiony częstymi wymianami oleju tak jak na początku napisałem po 15000 tyś powinno się wymieniać półsyntetyk a ja wymieniam syntetyk a mógłbym na nim pojeżdzić jeszcze z 5000-7000 tyś .Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez zalalem castrola do mojej bryki castrol edge 5w40 long life i z ciekawosci zapytalem sie mechesa co wymienial "panie co ile to wkoncy wymieniac bo jedni mowia po 15 drudzy po 20-22." odpowiedz byla następująca " panie chcesz sie pan dlugo cieszyc autem zmieniaj pan co 15"
DOP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez zalalem castrola do mojej bryki castrol edge 5w40 long life i z ciekawosci zapytalem sie mechesa co wymienial "panie co ile to wkoncy wymieniac bo jedni mowia po 15 drudzy po 20-22." odpowiedz byla następująca " panie chcesz sie pan dlugo cieszyc autem zmieniaj pan co 15"

 

A na wymianę pan przyjeżdżaj do mnie :)

 

Zacznijmy od tego, że jeśli stosujemy olej syntetyczny o specyfikacji LL 01 i w górę to wymieniamy go zgodnie ze wskazaniami oil inspection, która to bierze pod uwagę styl jazy.

 

Zapomnijcie o olejach półsyntetycznych do silników BMW w modelach e46, e39 i w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez zalalem castrola do mojej bryki castrol edge 5w40 long life i z ciekawosci zapytalem sie mechesa co wymienial "panie co ile to wkoncy wymieniac bo jedni mowia po 15 drudzy po 20-22." odpowiedz byla następująca " panie chcesz sie pan dlugo cieszyc autem zmieniaj pan co 15"

 

A na wymianę pan przyjeżdżaj do mnie :)

 

Zacznijmy od tego, że jeśli stosujemy olej syntetyczny o specyfikacji LL 01 i w górę to wymieniamy go zgodnie ze wskazaniami oil inspection, która to bierze pod uwagę styl jazy.

 

Zapomnijcie o olejach półsyntetycznych do silników BMW w modelach e46, e39 i w górę.

 

Ja mam inspekcje ustawiono na 30.000 KM ,ale zmieniam co 15, tak też znika mi z inspekcji.

 

Wiecej, to można ew. w benzynowym silniku jezdzic.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje syntetyczne ze specyfikacją LL01 czy LL04 może i zachowują swoje właściwości po 20 czy 30 tys. km ale zapomnieliście chyba o filtrze oleju, który po 20 tyś. wygląda już tragicznie, po 30 to nie wychodzi w jednym kawałku. Z góry uprzedzam, wiem co piszę, a rozkładające się filtry to filtry uznanych marek.

 

15 tys. to max i nie ze względu na olej ale właśnie na filtr.

 

Jeżeli ktoś bardzo chce zaoszczędzić i wymieniać olej zgodnie z inspekcją to proponuję samą wymianę filtra po 12-15 tys. i dolewkę oleju na nawilżenie filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje syntetyczne ze specyfikacją LL01 czy LL04 może i zachowują swoje właściwości po 20 czy 30 tys. km ale zapomnieliście chyba o filtrze oleju, który po 20 tyś. wygląda już tragicznie, po 30 to nie wychodzi w jednym kawałku. Z góry uprzedzam, wiem co piszę, a rozkładające się filtry to filtry uznanych marek.

 

15 tys. to max i nie ze względu na olej ale właśnie na filtr.

 

Jeżeli ktoś bardzo chce zaoszczędzić i wymieniać olej zgodnie z inspekcją to proponuję samą wymianę filtra po 12-15 tys. i dolewkę oleju na nawilżenie filtra.

 

Dokladnie jak piszesz,zmieniac olej co 15 tys i miec swiety spokoj.Do tego wszystkie filtry i nie powinno byc zadnych poblemow

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam olej co 15 tys, i wg mnie tak jest najlepiej, filtr nie bedzie az tak "zmeczony", a 15 tys to i tak sporo, chociaz jeden zrobi 15 w dwa miesiace a drugi w rok, wiec tez wezmy pod uwage kto ile i jak jezdzi.

gdy pedzisz 270km/h to co widzisz przed soba to juz historia

Moja Kochanka - BMW 316

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam olej co 15 tys, i wg mnie tak jest najlepiej, filtr nie bedzie az tak "zmeczony", a 15 tys to i tak sporo, chociaz jeden zrobi 15 w dwa miesiace a drugi w rok, wiec tez wezmy pod uwage kto ile i jak jezdzi.

no a co jezeli ktos jezdzi mniej niz 15k rocznie?

czekac czy wymieniac co rok?

ja zrobilem 9k i wymienilem,bo rok minal.tez tak robicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniam olej co 15 tys, i wg mnie tak jest najlepiej, filtr nie bedzie az tak "zmeczony", a 15 tys to i tak sporo, chociaz jeden zrobi 15 w dwa miesiace a drugi w rok, wiec tez wezmy pod uwage kto ile i jak jezdzi.

no a co jezeli ktos jezdzi mniej niz 15k rocznie?

czekac czy wymieniac co rok?

ja zrobilem 9k i wymienilem,bo rok minal.tez tak robicie?

Nie widzę potrzeby wymiany co rok, nic olejowi po takim czasie się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie wymienia się co najmniej raz na rok, po zimie, bo zimą olej może "wchłonąć" trochę wilgoci. Ostatnio znajomy robiący krótkie trasy miał w swoim aucie tyle "wody" w oleju, że zamarzł smok pompy oleju przy mrozie -20 i ciśnienie oleju = 0 :), jaki miał olej, kiedy wymieniał, nie pytajcie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zapomnieliście chyba o filtrze oleju, który po 20 tyś. wygląda już tragicznie, po 30 to nie wychodzi w jednym kawałku. Z góry uprzedzam, wiem co piszę, a rozkładające się filtry to filtry uznanych marek.

 

15 tys. to max i nie ze względu na olej ale właśnie na filtr.

 

Jeżeli ktoś bardzo chce zaoszczędzić i wymieniać olej zgodnie z inspekcją to proponuję samą wymianę filtra po 12-15 tys. i dolewkę oleju na nawilżenie filtra.

 

No właśnie - można wymienić sam filterek po 15 tyś i spokojnie dojechać do licznikowych 25000km ( odpowiednio mniej zgodnie ze stylem jazdy ).

A jak ktoś chce częsciej - jego sprawa. Na pewno nie jest to złe - co nieekonomiczne.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.