Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam pojawil mi sie problem :shock: , normalnie samochod zmienia biegi bez zastrzezen i przyspiesza ok, ale gdy jade ok 100 120 km/h wcisne pedal na maxa on tylko bardziej wyje nie zmienia biegu i nie przyspiesza zaznacze ze gdy wcisne go po malu to powoli przyspiesza, rowniez startujac z miejsca z pedalem na max zmienia biegi i przyspiesza do konca normalnie tamta sytuacja dzieje sie tylko przy 100 120 i kick down sorry ze tak wszystko chaotycznie opisalem pomocy :modlitwa:
Opublikowano

Witam

Kock-down powinien być aktywny przy 75% wychylenia dźwigni gazu , można to bardzo łatwo pierwszym lepszym testerem zdiagnozować, jeżeli uszkodzony to wymienić i będzie śmigało jak nowe.

Opublikowano
elvishh jak to 75% ? a za kick down nie jest odpowiedzialny przycisk pod pedałem?? załącza się w momencie wciśnięcia pedału w podłogę..
Opublikowano
Pytanieczy wcześniej tegoproblemu nie było ?? Bo namoje to przy tej prędkości załącza się lock-up skrzyni awtedy redukcja biegu jest tylko przez przycisk w podłodze.
Opublikowano
elvishh jak to 75% ? a za kick down nie jest odpowiedzialny przycisk pod pedałem?? załącza się w momencie wciśnięcia pedału w podłogę..

 

oczywiście ze jest mechaniczny kick-down , ale zarówno jest tez obsługiwany elektronicznie biorąc pomiar z potencjometra dźwigni gazu , na testerze jasno jest uwzględnione w jakim % wychylenia dźwigni gazu włącza się kick-down

Opublikowano
jest jeden sterowany na dwa sposoby mechanicznie czyli dzwignia gazu na opor i % wychylenia dzwigni gazu

 

aa przy jakim % powinien redukować biegi bo wydaje mi się że raz to robi szybko , a raz wolno ???

Opublikowano
w moim Aucie jest to wartość ~75% , aczkolwiek może być rożnie ale granice 80% sa normalne

 

Dziękuję za odpowiedź .

 

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Kick-down - to zwyczajowo przycisk pod pedalem gazu. W 530D raczej nie jest potrzebny. Skrzynia redukuje juz ,jak wczesniej koledzy pisali, przy wiekszym wychyleniu pedalu. Natomiast po wcisnieciu kick down'a redukuje zazwyczaj o 2 biegi! (cyba, ze obroty sa juz dosc wysokie)

 

Ja bym sprobowal najpierw skasowac adaptacje. Moze sposobem z przytrzymaniem kockdown'a przez iles tam sekund - ktos to opisywaal , jest tez to opisane na e60 information network. U mnie ten sposob dzialal, ale po upgradzie softu chyba nie robi.

Buczenie moze oznaczac czyszczenie filtra czastek stalych, jesli go masz.

A moze tez cos z motorem nie tak, wowczas skrzynie tez dobrze nie moze pracowac. A to samo sie dzieje w trybie S?

Opublikowano
Filtr czastek stalych posiadam ale to nie ma nic do rzeczy, chyba cos jest popsute, bo nie mozliwe zeby on czyscil filtr bo wciskajac kick down (czasami) przy tych predkosciach on wogole nie przyspiesza tylko wyje co przy wyprzedzaniu moglo by sie smutnie skonczyc, nadmieniam ze nigdy sie to nie dzieje gdy robie pedal w podloge od zera (start z miejsca) przyspiesza normalnie do konca :mrgreen: , dzieje sie to tylko wtedy gdy jade 100-120 i wcisne do dechy pozdr
Opublikowano

Adaptacja polega na tym, ze skrzynia biegow przystosowuje swoja prace do stylu jazdy kierowcy . Wiadomo, ze komputer nie jest inteligentny, weic czasem moze to robic zle. Podobno najgorzej jest z adaptacja jesli jest wiecej kierowow. Kasowanie mozna przeprowadzic przekrecajac kluczyk (czy tam nasiskajac start), ale nia wlaczajac silnika i nastepnie wcisnac pedal gazu do dechy czyli wciskajac kickdown i tak trzymac chyba 18 sekund. Albo na serwis. Na serwisie mi kasowali nawet w ten sposob ze recznie kasowali wszystkie wartosci w komputerze i chyba 5 razy rozpedzali sie do 80 i zwalniali.

Ale skoro jest az tak zle, to moze byc cos powazniejszego. Jesli nie poazuje bledow to moze zastanowic sie nad przeplywka, moze turbina, trzbaby sie do jakiegos serwisu udac

Opublikowano

Witam

 

A jak to wygląda w E38 , czy jest też coś takiego jak adaptacja w tych modelach ?? i czy tak samo się ją kasuje jak w E60 ???

 

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z tym kickdownem to byl delikatnie uszkodzony przeplywomierz tak ze nie widzial bledow nawet na tescie przeplywomierza (niestety z robocizna 600 PLN) :cry2: ale wszystko jest OK (najwazniejsze ze nie skrzynia) i nawet jeszcze mniej mi pali :dance:
Opublikowano
Dokładnie ktoś ci zrobił adaptacje przpeływki i skasował błędy. Jak na 10 min roboty to niezłe stawki ma :duh: .

no nie.Ciekawe czy w tym zdierczym ASO czy gdzieś prywatnie ktoś pociągnął.

hej

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.