Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Planuję w najbliższym czasie zakupić samochód - E60, diesel, raczej 530d, wersja po faceliftingu, najlepiej rocznik 2008 w bogatej opcji. Budżet - do 195 tyś brutto, finansowany leasingiem.

 

Mam parę dylematów, które chciałbym dzięki Wam rozwiać:

 

1. Jaka jest realna korzyść z kupienia takiego samochodu u dealera - np w gdyńskiej Focie. Sprzedawca mówił mi o jakimś systemie assistance, opiece pogwarancyjnej i innych profitach, które tracę kupując auto sprowadzone - między innymi korzystny leasing czy ubezpieczenie od BMW Financial. Jak jest w rzeczywistości - czy rzeczywiście warto? Jeżeli tak, to jakim kosztem?

 

2. Czy warto się napinać na x-drive? Dzisiaj jeździłem takim autem, wrażenia super, ale na RWD było podobnie, czy naprawdę warto?

 

3. Które z elementów wyposażenia są naprawdę przydatne i fajne, a które tylko bajerem, który się nudzi. Mam na myśli głównie takie dodatki jak aktywne sterowanie, tempomat stop and go, night vision, czy dostęp komfortowy? Kiedyś jeździłem przez tydzień E60 z HUDem i bardzo mi się to podobało, ale może to też "gadżet" na dłuższą metę?

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące zakupu tego auta.

 

pozdrawiam

 

Kal800

  • Odpowiedzi 125
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hej , wedłum mnie nezbędny w e60 to active steering, dynamic drive, Logic7, Hud tez jest przydatny zwładza kiedy masz navi i jej uzywasz, fotele komfortowe polecam, tempomat to zbedny gadzet według mnie.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Komfort fotele, roznica zwykle a komfortowe to jakbys zmienil auto na inne. Podstawowa sprawa jak dla mnie.

 

2. Dynamic drive to swietna sprawa i do takiego auta powinna byc w standardzie. Jak masz X, to podobno nie da sie miec DD. Jak nie jeździsz za duzo po gorach w zimie, to ja zdecydowanie wolalbym DD.

 

3. Head up display, chyba najlepszy "bajer" w E60.

 

4. Podgrzewane i wentylowane fotele przydaja sie w zimie i w lecie (odpowiednio). Jak juz komfortowe, to z tym wyposazeniem byc powinny.

 

5. Szeroka navi, nie kupuj przypadkiem z mala, ale przy wypasionych modelach raczej to nikla szansa.

 

6. Logic7 to dla mnie podstawowe wyposazenie BMW. Nie umiem sobie wyobrazic jazdy gdziekolwiek bez tego naglosnienia (mimo ze jezdzac np. z zonka, za glosno sie sluchac tego nie da, ale gra pieknie).

 

 

O czyms tak oczywistym jak skrzynia automatyczna do komfortowej jazdy nie wspominam.

 

Unikalbym zawieszenie sportowego, jest twarde i jak dolozysz do tego runflaty, to jezdzenie w tym kraju jest nie do zniesienia.

 

Tempomat wart zainteresowania tylko z funkcja Stop&Go, moze sie przydac w intensywnym ruchu. Przy dlugiej jeździe w korkach noga moze odpoczac.

 

 

Osobiscie niedalbym sie namowic na sciemy dealera, chyba ze ma do zaoferowania cos na prawde ciekwego. Za prawie 200k dostaniesz doskonale wyposazone auto w Niemczech, z niskim przebiegiem i dobra cena. Bedziesz mial mase aut do wyboru, moze nawet jakis ciekawy indywidual sie trafi. Tylko ze trzeba tam jechac i szukac, wiadomo, plus papierki na lease, moze byc troche zabawy.

Opublikowano

Tylko pytanie czy z rocznika 2008 będzie sie opłacało ciągnąc to do Polski w związku z akcyzą 18,6%? Trzeba by było to policzyć, wydaje mi się że jeśli kupisz auto z gwarancją w DE to w Polsce tez powinna działać, ale to fakt że za 200tys jest w czym wybierać, ale 200tyś to 50 tyś Euro więc nówki sztuki za to nie kupisz wypasionej moja 545 nowa w DE w 2004 roku z prawie pełnym wypasem kosztowała dokładnie 92tys euro :( Nie wiem jak na dzień dzisiejszy maja się ceny.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

gwarancję i assistance możesz sobie spokojnie sam dokupić. niekoniecznie nawet bmw (choć chyba lepiej). w niemczech u dealera niemieckiego także możesz sobie coś takiego wykupić, a może nawet i dostać gratis..

 

w PL też można, ale standard obsługi i taki sobie i czasem próbują się migać od wypłat za naprawy.

 

tak więc negocjując z fotą ostro negocjuj cenę, a kontrolnie porównaj oferty w niemieckich salonach.

 

pamiętaj, że jest kryzys i sprzedawcy są bardzo elastyczni. myślę, że w DE bardziej niż w PL.

 

a poza tym auto z 2008 chyba tak, czy srak ma jeszcze gwarancję :) potem ją tylko sobie przedłużasz o okres, który będziesz użytkował auto.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Jak masz czas na bawienie się ze ściąganiem auta z Niemiec i leasingowaniem go to możesz w to się pobawić. Ja nie mając czasu na to wybrałem opcję zakupu od dealera w Polsce i muszę powiedzieć, że jestem zadowolony. Zapewne można było znaleźć taki egzemplarz taniej, ale zawsze są jakieś plusy i minusy.

 

Co do wyposażenia - do tego o czym koledzy pisali dorzuciłbym dostęp komfortowy i uchwyty na napoje.

 

Pzdr

 

P.S. Z tego co zauważyłem to fota ma jedne z najwyższych cen wśród dealerów. Chyba można mocno negocjować - ale na Twoim miejscu negocjowałbym jednocześnie w kilku salonach i wówczas wybrał najlepszą ofertę. Ja zrobiłem ten błąd że trochę za bardzo się już nagrzałem, a myślę że jeszcze trochę mógłbym urwać.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Moderatorzy
Opublikowano

Bierz od dealera w Polsce. Ja tak wziąłem dwie w leasingu. Jedną ma przez BMW FS. Do tego korzystne ubezp. w Allianzie. Chyba coś koło 4% za cały pakiet.

Negocjuj z kilkoma dealerami.

Wejdź na:

http://www.bmw.pl/secondary_list/Znajdz_Dealera/Znajdz_Dealera.html

Na stronie każdy dealer ma zakładkę używane samochody BMW i szukasz. Ja miałem kilka typów potem negocjowałem.

I bogatsze wyposażenie tym lepszy upust. Po prostu wyposażenie okrutnie podbija cenę. Poziom upustów za samochód roczny jaki wynegocjowalem od ceny nowego.

trójka -32%, piątka ,- 38%.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie sugestie.

 

Generalnie podróż do DE nie wchodzi w grę w moim przypadku - po pierwsze nie mam czasu, po drugie nie mam na tyle doświadczenia, żeby brać pod uwagę okazje - po prostu nie chciałbym się wkopać, po trzecie poziom cen biorąc pod uwagę bandycką akcyzę jest bardzo podobny, nie wspominając już o trudnościach z finansowaniem - trzeba skorzystać z leasingu zwrotnego w takim przypadku.

 

Jeżeli chodzi o dealerów, niestety na Pomorzu jest tylko Fota, może warto by było się kopsnąć do Warszawy.... Ale do rzeczy. Mam następującą ofertę:

 

530d/21 tyś przebiegu/sierpień 2008/Automat, Dynamic Drive, Aktywne sterowanie, dach szklany, auto lusterka, siedzenia komfortowe, skóra dacota black, PDC, biksenon, tempomat z hamowaniem, asystent świateł drogowych, nawigacja profi, telefon z BT, zmieniarka, zimówki z felgami, pakiet advantage ? - za to wołają równo 200 tyś.

 

Jakie jest tutaj "powietrze" negocjacyjne? Ile można zejść z ceny? Mogę dosyć ostro negocjować, ale muszę wiedzieć mniej więcej jaki może być potencjał.

 

pozdrawiam

 

Kal800

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

U Olszowca są takie po 199tys.

 

Myślę, że kpl kół zimowych i dodatkowo 5-9 tys upustu jest realne.

 

Negocjowanie było telefoniczno-mailowe. Po co Ci robić wycieczki. Niech dealerzy wyślą Ci specyfikację samochodu i znajdź ten odpowiedni

 

[edit] usunąłem niedziałające linki

Edytowane przez Rufio
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U Olszowca są takie po 199tys

http://e4c.bmwgroup.com/eric/showVehicleDetailsConfiguration.do?nosearch=true#0269352E

Myślę, że kpl kół zimowych i dodatkowo 5-9 tys upustu jest realne.

 

http://e4c.bmwgroup.com/eric/showVehicleDetailsConfiguration.do?nosearch=true#0248100E

 

Negocjowanie było telefoniczno-mailowe. Po co Ci robić wycieczki. Niech wyślą Ci specyfikację samochodu i znajdź ten odpowiedni

 

Te linki niestety nie dzialaja.

Opublikowano
Witam wszystkich,

 

Planuję w najbliższym czasie zakupić samochód - E60, diesel, raczej 530d, wersja po faceliftingu, najlepiej rocznik 2008 w bogatej opcji. Budżet - do 195 tyś brutto, finansowany leasingiem.

 

Mam parę dylematów, które chciałbym dzięki Wam rozwiać:

 

1. Jaka jest realna korzyść z kupienia takiego samochodu u dealera - np w gdyńskiej Focie. Sprzedawca mówił mi o jakimś systemie assistance, opiece pogwarancyjnej i innych profitach, które tracę kupując auto sprowadzone - między innymi korzystny leasing czy ubezpieczenie od BMW Financial. Jak jest w rzeczywistości - czy rzeczywiście warto? Jeżeli tak, to jakim kosztem?

 

2. Czy warto się napinać na x-drive? Dzisiaj jeździłem takim autem, wrażenia super, ale na RWD było podobnie, czy naprawdę warto?

 

3. Które z elementów wyposażenia są naprawdę przydatne i fajne, a które tylko bajerem, który się nudzi. Mam na myśli głównie takie dodatki jak aktywne sterowanie, tempomat stop and go, night vision, czy dostęp komfortowy? Kiedyś jeździłem przez tydzień E60 z HUDem i bardzo mi się to podobało, ale może to też "gadżet" na dłuższą metę?

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące zakupu tego auta.

 

pozdrawiam

 

Kal800

 

Leasing u BMW jest drogi i umowa jest malo czytelna - dobrze by bylo prawnika zatrudnic. Ja probowalem,negocjowalem i nawet mocno ustapili z % (mimo zapewnien, ze sie nie da) ale wybralem efla - taniej i w miare korzystna i czytelna umowa. Auto u dealera? hmmm ja kupilem i bardzo zaluje. Kupilem tzw exag i psuje sie po kolei wszystko. Auto mialo chyba 29 000 km, a usterki typowe dla przebiegu powyzej 100 000. Zapisy w gwarancji i warunkach sprzedazy pojazdow uzywanych sa korzystne dla dealera i bez sadu ciezko bedzie cos uzyskac np w razie jak nie beda potrafili samochodu naprawic (opisuje moje doswiadczenia).

Czytajac to forum latwo zauwazyc, ze duzo osob sprowadzilo na wlasna reke z rzeszy i nie maja wiekszych problemow (chyba, ze nie maja porownania z nowym, czy sprawnym autem)

HUD - przydaje sie bardzo - docenisz gdy jadac z wylaczonym okaze sie, ze chcialbys akurat ten zakret pokonac z polowe nizsza predkoscia, a za daleko bylo na licznik spojrzec.

Logic 7 - konieczne

Dostep komfortowy- jak nie skosztujesz to nie docenisz. Ja mam i jak dostaje auto zastepcze to krew mnie zalewa, ze musze kluczyk z kieszeni wyjmowac

Fotele komfortowe sa ok tylko siedzi sie niestety wyzej niz w zwyklych. Wentylowane to bajka!

tv to bajer zbedny, ale to chyba luzem sie nie kupuje.

szyberdach - strasznie szumi powietrze!!!!!!!!!!

Sladane tylne fotele - to sie przydaje a jest to opcja i uchwyty na kubki!

Roletki na tylnej szybie i bocznych - fajne - nie trzeba foliowac

DD i active steering - fajna sprawa, ale serwis sobie (jak narazie - od roku) nie daje z tym rady. No i sztywniejsze jest takie zawieszenie - na naszych drogach oznacza to mniejszy komfort. Ale sa to bardzo madre uklady i potrafia dupsko uratowac - przezylem juz to :norty:

 

Auta exag sa wypasione, ale trzeba bardzo uwazac!!!!!!

Nie sa rejestrowane wiec jazda probna jest niemozliwa. Zreszta, zeby auto sprawdzic to trzeba tydzien pojezdzic.

Pozdrawiam

Opublikowano

Logic 7 - konieczne

Dostep komfortowy- jak nie skosztujesz to nie docenisz. Ja mam i jak dostaje auto zastepcze to krew mnie zalewa, ze musze kluczyk z kieszeni wyjmowac

Fotele komfortowe sa ok tylko siedzi sie niestety wyzej niz w zwyklych. Wentylowane to bajka!

 

Pozdrawiam

 

Rzeczywiscie Logic7 gra super, ale w porownaniu z Lexusowym MarkLevinsonem brakuje basu i przy maksymalnej glosnosci jest duzo ciszej.

Calkowicie zgadzam sie co do dostepuj komfortowego, mialem wczesniej w IS250 (tam jest to standard!) i bardzo tego brakuje.

Co do foteli komfortowych to bajka, ale pozycja zdecydowanie za wysoka. Zdecydowanie odbiega od tego co kojarzy sie z BMW. Przypomina ta z Toyoty Avensis:)

Takze jak chcesz nisko siedziec to lepiej wziac sportowe+ledzwia+pamiec. No ale nie ma wtedy fajnych zaglowkow i nie mozna miec chyba wentylacji

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Koledzy,

 

trochę mnie martwicie tym Logic7 - w żadnym oferowanym mi aucie tego nie było, a prywatnie jestem audiofilem więc chyba mi zaczęło zależeć na tym. Mam pytanie - czy w razie czego można taką opcję dokupić w BMW dla używanego auta?

 

pozdrawiam

 

Kal800

Opublikowano
Pewnie wszystko sie da, pytanie tylko za jaka cene. Mi zajelo sporo czasu, zeby znalezc samochod z L7 - nie jest to az taka popularna opcja. Ale wg mnie warto byc cierpliwy...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Logic 7 - konieczne

Dostep komfortowy- jak nie skosztujesz to nie docenisz. Ja mam i jak dostaje auto zastepcze to krew mnie zalewa, ze musze kluczyk z kieszeni wyjmowac

Fotele komfortowe sa ok tylko siedzi sie niestety wyzej niz w zwyklych. Wentylowane to bajka!

 

Pozdrawiam

 

Rzeczywiscie Logic7 gra super, ale w porownaniu z Lexusowym MarkLevinsonem brakuje basu i przy maksymalnej glosnosci jest duzo ciszej.

Calkowicie zgadzam sie co do dostepuj komfortowego, mialem wczesniej w IS250 (tam jest to standard!) i bardzo tego brakuje.

Co do foteli komfortowych to bajka, ale pozycja zdecydowanie za wysoka. Zdecydowanie odbiega od tego co kojarzy sie z BMW. Przypomina ta z Toyoty Avensis:)

Takze jak chcesz nisko siedziec to lepiej wziac sportowe+ledzwia+pamiec. No ale nie ma wtedy fajnych zaglowkow i nie mozna miec chyba wentylacji

 

Sportowe nie mają także możliwości regulacji stopnia "obejmowania" przez fotel i regulacji pochylenia górnej części oparcia (no chyba że mówimy o sportowych w M5). Także moim zdaniem komfortowe wyraźnie górują nad sportowymi.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komfortowe da sie ustawic tak, by siedzialo sie nisko. Po prostu trzeba je pochylic delikatnie do tylu i dac maksymalnie na dol. Sam jestem wysoki a siedze bardzo nisko w moim E65, tak jak lubie.

 

Sportowe fotele nie umywaja sie do komfortowych.

 

Logic7 dostać w niektorych modelach czesto, chociaz jak ostatnim razem przegladalem oferty, to w wielu był. Niemniej bez tego samochodu nie chcialbym, tez jestem audofilem i naglosnienie w aucie ma dla mnie bardzo dobre znaczenie.

 

Ja osobiscie jeszcze nigdy nie sluchalem na 'maxa' w BMW wiec nie powiem Ci, czy gra ciszej czy glosniej niz inne sprzety konkurencji. Dla mnie jak podkręce do pewnego dosc glosnego stopnia, to gra wystarczajaco i co najwazniejsze, nie ma trzasków czy dziwntych dźwięków, wszystko gra jak powinno.

Opublikowano
Koledzy,

 

trochę mnie martwicie tym Logic7 - w żadnym oferowanym mi aucie tego nie było, a prywatnie jestem audiofilem więc chyba mi zaczęło zależeć na tym. Mam pytanie - czy w razie czego można taką opcję dokupić w BMW dla używanego auta?

 

pozdrawiam

 

Kal800

 

Hej, bez logica nie kupuj pod żadnym pozorem w takim razie :) ja koniecznie chciałem mieć logic 7 plus smg plus dd i as dlatego kupiłem 545 bo akurat ono miało to wsyztsko na raz a nie 530D jak było pierwsze założenie i powiem ci że nie żaluje teraz. Kiedy pomyślę że miał bym e60 530D ale bez L7 itd, o Boże to by była porażka :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Na pewno da sie do E60 zainstalowac sprzed zblizony do L7, ale:

- wymaga to calkowitej demolki w aucie, pytanie czy potem nie bedzie trzeszczec deska, boczki drzw etc, wiele spinek jest jednorazowych, czy warsztat "audio" pozaklada nowe? czy chcialbys zostawic cacko o wartosci 200kpln "komus" na pare dni (trzeba wyjmowac fotele by wymienic subwoofery umieszczone pod nimi)

- oryginalne radio Professional + dodatkowe wzmacniacze to pomylka, przerabialem to w Z4, metry kabli, wymiana glosnikow, dopasowywanie ich pod niestandardowe otwory BMW a i tak nie gra nawet tak jak Hifi, nie mowiac od L7

- nalezaloby wiec wymienic radio na aftermarketowe, gdzie je wsadzic? jak to bedzie wygladac? nie ma mozliwosci sterowania Idrivem

- calosc inwestycji moze dojsc do 10kpln, wiec chyba lepiej poszukac E60 z L7 i cieszyc sie Equlizerem czy efektami typu Concert Hall:)

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Bardziej mi chodzilo o zamontowanie oryginalnego L7 przez BMW. Ale nic to - taki jest urok auta używanego - albo trzeba być bardzo cierpliwym i czekać miesiącami aż się auto pojawi na rynku, albo się bierze co jest z braku czasu. Jakoś odżałuje ten L7 - z tego co pamiętam, to zestaw professional też ładnie brzmiał, a prawdziwe audio mam w domu tak czy inaczej - jeszcze nie widziałem samochodowego gramofonu :wink:

 

Kal800

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardziej mi chodzilo o zamontowanie oryginalnego L7 przez BMW. Ale nic to - taki jest urok auta używanego - albo trzeba być bardzo cierpliwym i czekać miesiącami aż się auto pojawi na rynku, albo się bierze co jest z braku czasu. Jakoś odżałuje ten L7 - z tego co pamiętam, to zestaw professional też ładnie brzmiał, a prawdziwe audio mam w domu tak czy inaczej - jeszcze nie widziałem samochodowego gramofonu :wink:

 

Kal800

 

Jeśli chcesz sie upewnic czy L7 jest dobry czy nie, to polecam go wyprobowac w jakims aucie. W 7mkach to praktycznie "standard" - siądź do środka i posłuchaj.

 

Natomiast jeśli nie masz zamiaru bawic sie w szukanie auta z L7, to za nic w świecie nie rob tego co napisalem wyzej, bo potem bedziesz zalowal :D

Opublikowano
Komfortowe da sie ustawic tak, by siedzialo sie nisko. Po prostu trzeba je pochylic delikatnie do tylu i dac maksymalnie na dol. Sam jestem wysoki a siedze bardzo nisko w moim E65, tak jak lubie.

 

 

To moze w E60 jest inaczej. ..ja zjechalem siedziskiem maksymalnie do dolu, a porownaniu do E90 (zarowno z fotelami standard jak i m-pakiet) nie wspominajac juz o Z4, siedzi sie jak na stolku w barze. :shock:

No ale E60 jest chyba dla starszych klientow :lol:

Ma sie wygodnie wsiadac/wysiadac i ma byc miejsce na "piwny brzuszek" :8).

Wedlug mnie pozycje z foteli komfortowych E60 mozna porownac do E93, gdzie tez ze wzgledu na grupe nabywcow :? BMW "sadza" klientow wysoko.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Komfortowe da sie ustawic tak, by siedzialo sie nisko. Po prostu trzeba je pochylic delikatnie do tylu i dac maksymalnie na dol. Sam jestem wysoki a siedze bardzo nisko w moim E65, tak jak lubie.

 

 

To moze w E60 jest inaczej. ..ja zjechalem siedziskiem maksymalnie do dolu, a porownaniu do E90 (zarowno z fotelami standard jak i m-pakiet) nie wspominajac juz o Z4, siedzi sie jak na stolku w barze. :shock:

No ale E60 jest chyba dla starszych klientow :lol:

Ma sie wygodnie wsiadac/wysiadac i ma byc miejsce na "piwny brzuszek" :8).

Wedlug mnie pozycje z foteli komfortowych E60 mozna porownac do E93, gdzie tez ze wzgledu na grupe nabywcow :? BMW "sadza" klientow wysoko.

 

 

Zawsze możesz wyjąc fotel i jeździć bez, wtedy będziesz siedział naprawdę nisko.

Opublikowano

Ja również szukałem auta mega wypasionego. Takiego też znalazłem, ale nie obyło się bez 1 ustępstwa:

miał mieć dynamic drive (DD), a wybrałem ostatecznie takiego co ma sportowe zawieszenie i runflaty. Jak to jeździ? Super! Wiem, ze może być bardziej komfortowo, ale w porównaniu z np. nowym passatem na zwykłych oponach 16'' jest duuużo lepiej (na + E60 oczywiście). W zimie też jeździ się dobrze, bo systemy wiele wybaczają, a i na śniegu pod górkę potrafi ruszyć, trzeba jedynie uważać na wysokie muldy ze względu na niskie zamieszenie (na progach jest ok - nie zahacza). Jeśli chodzi o rocznik jaki cię interesuje to oprócz HUD, stop&go, L7 i navi profi to szukałbym takiego ze złączem USB.

Opublikowano

Złącza USB nie potrzebuję, posiadam muzykę wyłącznie na oryginalnych CD.

 

Mam natomiast pytanie na temat telefonu bluetooth - czy ktoś próbował to pożenić z Nokią N95? I czy istnieje adapter do tego telefonu - o ile pamiętam to jest rozwiązane za pomocą plastikowych uchwycików do telefonu...

 

Kal

Opublikowano

Jeszcze małe pytanie - jak wygląda kwestia gwarancji samochodu sprowadzonego? Jeżeli auto jest jeszcze na gwarancji wydanej na terenie UE poza Polską, to czy serwis w Polsce to honoruje?

 

pozdrawiam

 

Kal800

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.